• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

E` det nok med 21 000 plasser?

Started by gull05, January 22, 2005, 11:34:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gull05

med den interessen som er omkring Brann om dagen, sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ om det er nok med 21 000 sitteplasser? 8000 sesongkort solgt 3 mnd før seiestart vitner om en sinnsyk interesse for klubben.  :roll:
ød makt.

Digg Jan

Eg tror 21.000 holder. Vis det blir flere enn det er eg redd for at det kan bli mange tomme seter på mange av kampene, og det er ikke bra.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

DJ_ADG

dette é noe som har vært diskutert MYE før og ikkje noen grunn til å starte en ny tråd
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

enavgutta

Folket e delt på midten i denne saken. Vi har brukt hundrevis med spaltemetere her i forumet på dette temaet. Fremtiden vil vise hvem som har rett.

ekte kjuagutt

tror d e et mye større problem med kapasitet på 15 000 i år!
21 000 holder!

Superjack

Regner med snitt på 15000 denne sesongen. "Stinn brakke" som de sier enkelte steder hver kamp. Og det kommer til å skje om de får en bra start. Det kommer til å bli kamp om billettene. Litt som i england, ikke bare å komme til stadion å kjøpe billett.
Brannsupporter.

HaterRævBK

Quote from: "Superjack"Regner med snitt på 15000 denne sesongen. "Stinn brakke" som de sier enkelte steder hver kamp. Og det kommer til å skje om de får en bra start. Det kommer til å bli kamp om billettene. Litt som i england, ikke bare å komme til stadion å kjøpe billett.


tror du tar feil der.
husk at det ikke e plass til mer enn ca 15 000, dvs at når det regner så tviler eg sterkt på 15 000 mennesker....
tror ikke det e alle som gidder å stå ute i regnet!

men hvis vi hadde hatt plass til 21 000 mennesker så tror eg vi snakker snitt på 15 000 :wink:
S slaur.....

Ricky

Tror 21.000 holder fint, avhengig av hvor bra vi gjør det sportslig. Spiller vi om gull i oktober, så vil det selvfølgelig bli trangt om plassen... Men tror gleden ved å ha et ganske fullt stadion på "hverdagskampene" definitivt vil oppveie skuffelsen av å bare ha 21.000 på disse storkampene. Dersom det blir noe av, så kan jo kanskje den påtenkte byarenaen benyttes om vi skulle rote oss inn i CL en eller annen gang.

Tjohei

Holder sikkert med 21000 plasser... Men på gode dager er jeg sikker på at vi kunne hatt 30000. Men blir mange tomme seter selv med 21000 tror jeg!

Bergen Fanaticos/Brann Ultras
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Hansakongen

jeg vil si at 21000 er litt for lite med dagens intresse rundt dette brann laget... vi bør i vertfall opp mot 30000 for å dekke inn for den stigens gj.snitt øker for hvert år...

Per Anders

21000 er definitivt for lite for fremtiden. Folk tenker ikke lenger enn til nesen. 25000 burde være et minimum. Som en annen skrev lenger oppe på siden; tiden får vise hvem som får rett. Det kommer til å være sprengt på hver eneste kamp i år, og når høsten kommer og det nye anlegget skal bygges, kommer det til å bli et HELVETE om de bygger til kun 21000.

Wait and see!

Per Anders

En liten påhenger på forrige innlegg: Interessen kommer ikke til å bli mindre med årene.... Ikke i denne byen! 30000 for fremtiden!

Nixon

Quote from: "Per Anders"Det kommer til å være sprengt på hver eneste kamp i år, og når høsten kommer og det nye anlegget skal bygges, kommer det til å bli et HELVETE om de bygger til kun 21000.

Wait and see!


Siden dette ser ut til å være eneste Brannrelaterte emne som engasjerer så er det fint at noen endelig tok opp igjen yndlingstemaet ditt...

Men et helvete? (Eller for å bruke dine ord: HELVETE.)
Flodbølgen var et helvete. Dine innlegg her, mailer til Bjørn Dahl og eventuelle leserbrev i lokalavisene, når den tid kommer, blir bare krusninger. Eller har du tenkt å legge deg i jern foran gravemaskinene?

Og siden du er så bastant kan jeg være like skråsikker tilbake. Stadion kommer ikke til å være sprengt i hver eneste kamp i år. Vent og se!
Rød makt på Hansa

abe78

.og husk!

RC

blir ikkje akuratt mange flere plasser. eg mener det er for lite, hvis vi tenker på utviklingen. interessen blir ikkje mindre med tanke på det som skjer i klubben no. ka kommer til å skje når vi fyller den stadionen på 21.000 kamp etter kamp? det skjer kanskje aldri, men med interessen rundt laget idag så tenker eg at det blir fullt mulig. derfor trenger vi en med mer enn 21.000.


Digg Jan

Det hadde vert kult med en stadion som tok 30.000 tilskuere, men det som nok vil kje da er at vi pÃ¥ nesten alle kampenen kommer til og ha 10.000 tomme seter og kansje mer enn det og. Med en stadion pÃ¥ 21.000 kommer det nok til og bli utsolgt noen kamper,  men det er bedre at det blir utsolgt inni mellom enn at det aldri blir det. Eg tror 21.000 holder lenge. Eg regner og med at den nye stadion til Brann blir bygget sann at det blir mulighet for pÃ¥bygg.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Ingo

Med et større anlegg 24-25 tusen kan man øke kapasiteten på familie/student tribunen.
Det ser eg som viktig at en far/mor har råd til å ta med seg ungene på kamp, det er jo neste generasjon brann supportere.
Når vi først har fått de innenfor portene bli det gjerne lettere at de følger Brann når de blir eldre og.
I tillegg vil gjerne ungene i dag ha Brann effekter noe som genererer penger til sportsklubben Brann.
Hører om kjente som til stadighet ikke får plass på familietribunen
kapasiteten på familie feltet i dag er alfor liten, noe som gjør det dyrt å ta med seg 3 unger på en ordinær sitteplass.

Erik

21000 er mer enn nokk... Fatter ikke hva folk skal ha så jævla stor stadion etter.. vi er ikke et lag som pleier å ligge i toppen, da kommer det 10-13000 på kampene om det er ny eller gammel stadion.. skal vi ha molde stadiontilstander?? Det ser jo faen ikke ut.. Bygg at det blir trangere på vanlige kamper enn at noen ikke får på storkampene.. sånn må folk leve med i england..

Lilleheil

Husker Bjørn Dahl sa at det nye anlegget vil komme på 19-21 000. 21 vil nok holde, men ender de opp med 19 så ser det stygt ut.

Erik

kanskje det er 19000 sitte.. men så har vi kanskje fått et par tusen ståplasser på på nye SS da enn hvor det blir...

Alexåsane

21 000 med muligheter for utbygning vil jeg si er en bra løsning!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

nummer9

Neimen, er det ikke ENDA en diskusjon om kapasitet på stadion gitt. BOMBE!

Nå må folk forstå at vi ikke får bygget ut til 30 000 (eller noe i nærheten), uten å flytte stadio. Da bør diskusjonen gå på å flytte eller bli værende først å fremst, før folk skal komme med ramaskrik om lite kapasitet i idrettsveien.

Det finnes regler for hvor stor fysisk størrelse (høyde, bredde osv) dagens stadion kan ha. Dette blir neppe utvidet pga av naboene til stadion som har satt seg på bakbena for lenge siden.

Dessuten virket det som om det forslaget som kom nå før jul egentilg bare ble slengt ut for å få videre disp. fra NFF på fasaliteter ol. Det kan jo vise seg at det kan funke i noen sesonger videre:
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=DH0O23M1OFX3DQFIMUDCFEQ?articleID=72376

I tillegg virker det som om at det blir jobbet i bakgrunnen for å få justert på planene:
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=71715

Les mellom linjene folkens og vær optimistiske, jeg vil uansett ikke ha et kjøpesenter av en stadion på mindemyren, vil dere?

Svante!!

Tidligere var de fleste ensidig imot i første rekke Per-Anders og litt undertegnedes kommentarer om at 21 000 er for lite.  NÃ¥ ser det ut som det er flere med sunn fornuft.

Godt å se!

La drømmen om 30 000 fulle seter jubler for Brann fortsatt leve.

TAKK!!
rann er best


SKB e BEST!!!

MÃ¥ si meg enig med eXploSer der. Hva skal vi med 30000 seter nÃ¥r vi ikkje klarer Ã¥ fylle opp halvparten engang?! Ny tribune vil selvsagt  trekke folk, men da er 21000 mer enn nok.
Alle vi jo ha en  monsterstadion, men trenger egentlig VI det?

På dager som 16.Mai kunne vi skikkert fylt opp hvilke som helst stadion, men vi trenger strengt talt ikkje en så svær stadion fo å fylle den opp 1-2 ganger i året.

Tenk dere om![/quote]
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.


Nixon

Hvem som får rett kan bare tiden vise. Men en ting er sikkert: Det er mye bedre å ta feil og sitte med et Stadion til 21.000 personer som er for lite i noen få kamper og som så og si er fullsatt resten, enn å ta feil andre veien. Da kan man i tillegg til mange tomme seter også få økonomiske problemer.
Rød makt på Hansa

Svante!!

Det er der du tar feil.

Det er nesten motsatt.

De ville jo fullfinansiere en gedigen stadion.  I steden vil Brann bruke penger pÃ¥ en knøta liten en.  SKANDALE.  Brann sparer penger pÃ¥ en stor stadion.  Den vil ikke ligge der den ligger.  Hva gjør det?  Vi er der for laget!

Den som kan  lese hør!!
rann er best

Toa

Quote from: "Svante!!"Den vil ikke ligge der den ligger.  Hva gjør det?  Vi er der for laget!


Og om Brann hadde tjent penger på å skifte farger til blått og grønt, så hadde det også vært greit?

Det betyr faktisk LITT at Brann fremdeles vil spille kampene på Brann Stadion...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

DJ_ADG

Quote from: "Svante!!"Brann bruke penger på en knøta liten en
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

byen e bergen

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Svante!!"Brann bruke penger på en knøta liten en


Nya Ullevi i Gøteborg har 42 000
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

DJ_ADG

Quote from: "byen e bergen"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Svante!!"Brann bruke penger på en knøta liten en


Nya Ullevi i Gøteborg har 42 000


Det stemmer men den brukes bare og og til. Gammla Ullevi é den som blir brukt normalt. PÃ¥ IFK Göteborg sinn nettside stÃ¥r Gamla Ullevisom hjemmebane. I 2004 var det bare  UEFA-cupfinalen, noen Göteborg derbyene og IFK-Malmö.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Laksevåggutten

Quote from: "gull05"med den interessen som er omkring Brann om dagen, sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ om det er nok med 21 000 sitteplasser? 8000 sesongkort solgt 3 mnd før seiestart vitner om en sinnsyk interesse for klubben.  :roll:




22.000 er nok.

HÃ¥per det blir en realitet.

oppedal

I første sesong (2008, da den er ferdig bygget ut) tror jeg ikke det blir fullt hus akkurat. Interessen er stor, men 15-19 i gjennomsnitt i  førstesesongen bør vi klare.

Det vil ta flere år før vi får stappfulle kamper. Husk at Norge er et lite land og at alle i Bergen ikke er Brann-supportere...

Men 10-20 år etter stadionet er ferdig (2008), bør vi oppgradere eller bare bygge nytt til 30.000 sitteplasser. Det hadde vaert konge...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Ricky

Quote from: "Ingo"Med et større anlegg 24-25 tusen kan man øke kapasiteten på familie/student tribunen.
Det ser eg som viktig at en far/mor har råd til å ta med seg ungene på kamp, det er jo neste generasjon brann supportere.
Når vi først har fått de innenfor portene bli det gjerne lettere at de følger Brann når de blir eldre og.
I tillegg vil gjerne ungene i dag ha Brann effekter noe som genererer penger til sportsklubben Brann.
Hører om kjente som til stadighet ikke får plass på familietribunen
kapasiteten på familie feltet i dag er alfor liten, noe som gjør det dyrt å ta med seg 3 unger på en ordinær sitteplass.

Xminator

21000 er "nok". 25000 hadde vert passe. 30000 er en del for mye.

Svante!!

Både mor, far, søster, bror, fetter, kusine, tremenning, nabo, kollega, tannlegen, postmannen, tannlegeassistenten, niesa, nevøen, bestefar, oldefar, oldemor, katta, gullfisken, narkomanen,bussjåføren, kompis, buekorpset, Friele, Wathne, Sissel, Rune Larsen, Thor Endresen, Dama til Hassan El Fakiri, Familien til Dylan, stril, harding, vossing, han med den store nesa, barneavdelingen på Haukeland, nonnene, prestene, kirketjenerne, alle som lager skillingsboller og hot dog, McDonaldgirl, drosjesjåføren, vetrinæren, isbilsjåføren, klesbutikkassistenen, avisbudet, læreren, sykepleieren, finansmannen, datamannen, konsulenten, osv... osv...

           alle mÃ¥ fÃ¥ plass pÃ¥ den nye stadionen.  Ta vare pÃ¥ alle.  En by og ett lag.  Bygg en stor stadion til 29 999.  (sÃ¥ slepper dere Ã¥ fÃ¥ skrekken pga et 3-tall)
rann er best

pags

Vi bruker spaltemeter på å skrive om hva som evt kan skje om 3-4 år.

Det som kan bli krise er hva som skjer i år! Snittet økte med ca 1600 personer fra 2003 til 2004. Med samme økning i år går vi fra 13700 + 1600= 15300...... Og der gikk 300 personer hjem uten bilett. Selv med økningen brann hadde fra 02 til 03, 1100, kan det bli vanskelig. Vi sitter med ett dritt forbund som kjører reglene hardt mot brann, og slapt mot de lagene de liker. Dette er jo ikke noe nytt av året, men ett sted går grensen. De nekter jo klubbben å slippe inn suportere som vil bety mye når kapasiteten om noen år øker.

Uantett hvor mange plasser vi får om noen år, så tar det tid å bygge opp en større suporter masse (av stabile stadion gjengere). Brann bør kjøre nff til veggs å få økt sin kapasitet tilbake til det vi hadde i år. Man kan ikke kutte plasser i medgang.

Henki

Quote from: "Svante!!"Både mor, far, søster, bror, fetter, kusine, tremenning, nabo, kollega, tannlegen, postmannen, tannlegeassistenten, niesa, nevøen, bestefar, oldefar, oldemor, katta, gullfisken, narkomanen,bussjåføren, kompis, buekorpset, Friele, Wathne, Sissel, Rune Larsen, Thor Endresen, Dama til Hassan El Fakiri, Familien til Dylan, stril, harding, vossing, han med den store nesa, barneavdelingen på Haukeland, nonnene, prestene, kirketjenerne, alle som lager skillingsboller og hot dog, McDonaldgirl, drosjesjåføren, vetrinæren, isbilsjåføren, klesbutikkassistenen, avisbudet, læreren, sykepleieren, finansmannen, datamannen, konsulenten, osv... osv...

           alle mÃ¥ fÃ¥ plass pÃ¥ den nye stadionen.  Ta vare pÃ¥ alle.  En by og ett lag.  Bygg en stor stadion til 29 999.  (sÃ¥ slepper dere Ã¥ fÃ¥ skrekken pga et 3-tall)


Herregud, har du ennå ikke gitt deg med dette her. Og det som er enda verre er at du har enda ikke lært deg å argumentere på en saklig måte. Du vet, på den måten at man tolker fakta og erfaringer på en edruelig og fornuftig måte og ikke drar inn voldsomme personlige drømmer og antagelser. Synsing kalles det. Og har som oftest ikke rot i virkeligheten.
Ballen skal fremover!

Svante!!

Quote from: "Henki"
Quote from: "Svante!!"Både mor, far, søster, bror, fetter, kusine, tremenning, nabo, kollega, tannlegen, postmannen, tannlegeassistenten, niesa, nevøen, bestefar, oldefar, oldemor, katta, gullfisken, narkomanen,bussjåføren, kompis, buekorpset, Friele, Wathne, Sissel, Rune Larsen, Thor Endresen, Dama til Hassan El Fakiri, Familien til Dylan, stril, harding, vossing, han med den store nesa, barneavdelingen på Haukeland, nonnene, prestene, kirketjenerne, alle som lager skillingsboller og hot dog, McDonaldgirl, drosjesjåføren, vetrinæren, isbilsjåføren, klesbutikkassistenen, avisbudet, læreren, sykepleieren, finansmannen, datamannen, konsulenten, osv... osv...

           alle mÃ¥ fÃ¥ plass pÃ¥ den nye stadionen.  Ta vare pÃ¥ alle.  En by og ett lag.  Bygg en stor stadion til 29 999.  (sÃ¥ slepper dere Ã¥ fÃ¥ skrekken pga et 3-tall)


Herregud, har du ennå ikke gitt deg med dette her. Og det som er enda verre er at du har enda ikke lært deg å argumentere på en saklig måte. Du vet, på den måten at man tolker fakta og erfaringer på en edruelig og fornuftig måte og ikke drar inn voldsomme personlige drømmer og antagelser. Synsing kalles det. Og har som oftest ikke rot i virkeligheten.


Jeg kom med en ENORMT viktig argument.  Nemlig at ALLE mÃ¥ fÃ¥ plass.  ALLE.  Vi vil se en oppgang sammen med suksees.  Alle klubbene i Norge og utlandet opplever en stadig publikumsøkning.  Samtidig blir infrastrukturen rundt Bergen bedre og bedre.  Det er jo opplagt at flere vil finne veien til kampene.

Og en ting til: JEG FINNER IKKE ET ENESTE ARGUMENT I DITT INNLEGG
rann er best

Henki

Quote from: "Svante!!"

Jeg kom med en ENORMT viktig argument.  Nemlig at ALLE mÃ¥ fÃ¥ plass.  ALLE.  Vi vil se en oppgang sammen med suksees.  Alle klubbene i Norge og utlandet opplever en stadig publikumsøkning.  Samtidig blir infrastrukturen rundt Bergen bedre og bedre.  Det er jo opplagt at flere vil finne veien til kampene.

Og en ting til: JEG FINNER IKKE ET ENESTE ARGUMENT I DITT INNLEGG


Det var fordi jeg ikke argumenterte for mitt syn på hvorfor jeg mener det er nok med 21000 plasser (det har jeg gjort til gangs i en tidligere tråd her) men kritiserte måten du argumenterer på.
Jeg har enda ikke sett noe som helst vetugt argument for at det kommer til Ã¥ bli slike tilstander som det du ser for deg at det kommer til Ã¥ bli. Du har konsekvent valgt Ã¥ overse de prognosene fra Statistisk sentralbyrÃ¥ for befolkningsøkning i Bergen og Hordaland de neste 20 Ã¥rene som er blitt lagt frem. Du har konsekvent valgt Ã¥ overse de sammenligningene som er gjort med andre byer i Europa med stadioner med kapasitet 30000+ og de fakta om infrastruktur, befolkningstall i de aktuelle byene og deres næromrÃ¥der samt befolknigstall i de aktuelle landene. I tillegg har du ogsÃ¥ konsekvent valgt Ã¥ overse det faktum at vi ikke noensinne har hatt tilskuersnitt over 15000 pÃ¥ Brann stadion. Og sist men ikke minst har du vært  konsekvent pÃ¥  at du ikke har latt en eneste mulighet gÃ¥ fra deg til skissere opp et vanvittig luftslott og bruke det at dette er din og flere andre sin drøm som et argument.
Ballen skal fremover!

Nixon

En ting er å ønske seg 25.000-30.000 mennesker på hver kamp. Det gjør vel alle. Noe annet er det å ha et økonomisk ansvar og måtte ta en avgjørelse som ikke kan sette klubben i fare om 5 år.

For vi har hatt et superlag på gang opptil flere ganger de siste 15 årene. Og det har ikke forhindret at vi har fått noen solide nedturer.
Nå ser det tilsynelatende lysere ut enn noengang med gode spillere og god økonomi. Men da vil også nedturen bli enda større hvis/når den kommer.

Mange vil tenke: Klarte de det ikke nå, klarer de det aldri. Og så gir de opp. De fleste her på dette forumet vil selvsagt (forhåpentligvis) ikke gjøre det. Vi er trofaste. Men alle de medgangssupporterne som vi trenger for å ha et snitt på over 20.000 vil rett og slett ikke gidde å gå på Stadion.

Da er vi tilbake på et snitt på 12.000.
Og da er et Stadion på 21.000 faktisk i største laget...
Rød makt på Hansa

Toa

Snittet har de 15 siste årene ligget på ca 11.000. Om vi får snittet opp i 15.000 (som da blir det høyeste snittet siden 1963), så trenger vi vel ikke en stadion som tar 30.000?

Er dette for at man en sjelden gang skal kunne skryte over hvor mange folk det var på en 16. mai kamp? "Vøøøyyy vi klarte å få 30.000 inn på stadion! Hurra! Kun 7 år til neste gang! Vi slo RBK i antall tilskuere! Konge!"

Det er MYYE bedre å ha 4-5 kamper pr. sesong der det er fullt med 21.000 tilskuere, enn 1 kamp hvert skuddår med 30.000. Selv et fullpakket stadion med 10.000 tilskuere gir mye bedre atmosfære enn et "halv-fullt" med 18.000.

Tenk dere om!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Henki

Quote from: "Per Anders"Tenk dere om selv.........


Et fantastisk svar. Der knuste du alle argumentene som er kommet opp og vel så det...
Ballen skal fremover!

Per Anders

Det er ikke noen vits i å skrive disse argumentene hundre ganger til. Har gjort det nok. Derfor holder det med: Tenk dere om selv............

Toa

Quote from: "Per Anders"Det er ikke noen vits i å skrive disse argumentene hundre ganger til. Har gjort det nok. Derfor holder det med: Tenk dere om selv............
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Digg Jan

Eg mener 21.000 holder lenge. Klert det hadde vert kult med 30.000 sitte plasser vis vi hadde klart og fylle de. Men ser vi realistisk pÃ¥ det sÃ¥ klarer vi vis vi e heldig og fylle to ganger iÃ¥ret  kansje.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

nummer9


Nixon

Quote from: "Per Anders"Det er ikke noen vits i å skrive disse argumentene hundre ganger til. Har gjort det nok. Derfor holder det med: Tenk dere om selv............


Helt sant. På høy tid å kanalisere det voldsomme engasjementet mot de som har litt innflytelse på beslutningsprosessen. For de finner man ikke her inne.

Og så slipper vi å høre om det...:)
Rød makt på Hansa

Go Up