• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

sannhetens ord i avisen ta

Started by morten_61, January 07, 2005, 16:45:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HaterRævBK

hehe, ganske bra og sant! :wink:
S slaur.....

abe78

.og husk!

morten_61

Jeg kan ikke med min beste fantasi sjønne hva som er negativt med og kjøpe Martin i forhold til ødegaard, ok det er 4 år mellom dem, men det er ikke ensbetydende med negativt, hva med rutinen? de siste årene har martin vært en av eliteseriens beste spillere bare slått av 1 spiller ørjan berg og han er 8 1/2 år eldre en Martin.
Vi har fått kapteinen på landslaget. tenk dere at ødegaar klarer og etablere seg i eliteserien de neste 4 årene på ett like høyt nivå som Martin, vil rbk selge han for under 15 mill? eller hadde de solgt en ørjan berg for 8 1/2år siden for under 15 mill.

Haugen

or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Bombefar

du trenger ikke komme her og slenge dritt. Da kan du like godt holde deg langt vekke

oppedal

RBK kjønner ikke det. Hadde de vaert omvendt hadde det vaert bra for norsk fotball...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Haugen

Quote from: "Bombefar"du trenger ikke komme her og slenge dritt. Da kan du like godt holde deg langt vekke


Har ikke slengt dritt hær jeg, gav bare et kort og enkelt svar, til en lang og tåpelig post.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!


Haugen

Quote from: "morten_61"Noen har man til og med beholdt så lenge på benken i Tronheim at de har forandret seg fra å være unge og lovende - til å bli flopper.


Kan du være så vennlig å komme med navn RBK har gjort til flopper?
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Haugen

Quote from: "Dinho"


Har aldri villa ha bytta de to, men har gjærne sett begge to i svart og hvitt neste år.

Og du, jeg har ikke prøvd å motbevise posten.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

McBjarne

Er HELT enig med ka morten_61 skrev... StÃ¥ pÃ¥ morten... Du ser jo at Haugen som han heter kommer fra sørtrøndelag og bare kommer og slenger med kjeften.... hissenes!!!! trøndere asåå... ikke et sÃ¥ lett og skjønne seg pÃ¥ de... unntatt idar vollvik da selfølgelig.... han e en kjek kar  :)
 Det è pÃ¥ stadda det skjer - BRANN -

cyp

Quote from: "Haugen"
Quote from: "Dinho"


Har aldri villa ha bytta de to, men har gjærne sett begge to i svart og hvitt neste år.

Og du, jeg har ikke prøvd å motbevise posten.



Leste du ikke hva han skrev? Han sier også at trønderpakket aldri vil innrømme at de gjerne ville byttet spillerne, noe du er et veldig godt eksempel på nå! Og for å nevne en RBK-spiller som delvis har blitt en flopp: Christer George. Han kunne hatt en mye bedre karriere i en annen klubb enn i barteklubben hvor han sliter benk. George er, eller var, absolutt god nok til å spille førstelagsfotball i tippeligaen.
elt O e snobbete!!

Haugen

Quote from: "cyp"
Quote from: "Haugen"
Quote from: "Dinho"


Har aldri villa ha bytta de to, men har gjærne sett begge to i svart og hvitt neste år.

Og du, jeg har ikke prøvd å motbevise posten.



Leste du ikke hva han skrev? Han sier også at trønderpakket aldri vil innrømme at de gjerne ville byttet spillerne, noe du er et veldig godt eksempel på nå! Og for å nevne en RBK-spiller som delvis har blitt en flopp: Christer George. Han kunne hatt en mye bedre karriere i en annen klubb enn i barteklubben hvor han sliter benk. George er, eller var, absolutt god nok til å spille førstelagsfotball i tippeligaen.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

cyp

elt O e snobbete!!

Haugen

Quote from: "cyp"


Snakker ikke om å bytte jeg, snakker om begge to i samme drakt!
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

cyp

Hadde ikke du hengt på dette Brann-forumet 24/7, så hadde du kanskje fått med deg at eg rettet det 2 sekunder etter. Vet du ikke sa at jeg ville ha byttet spillerne, men ville uansett poengtere det.
elt O e snobbete!!

abe78

Quote from: "Haugen"
Quote from: "morten_61"Noen har man til og med beholdt så lenge på benken i Tronheim at de har forandret seg fra å være unge og lovende - til å bli flopper.


Kan du være så vennlig å komme med navn RBK har gjort til flopper?


Hvem er det dere gir vekk da? Christer George var et kjempetalent før dere ødela han. Og jeg tror du kan hjelpe meg med flere navn som ble "frigjort" etter forrige sesong.
.og husk!

KennethS

Kem bryr seg om grise trynet eggen? sønn av en alkis iversen? og resten av pakket som kommer fra det stygget stedet noen kaller en by? ikkje eg ihvertfall! leve Brann og Bergen. Måtte rbk rykke ned for alltid.
tå på Brann

JhonnyBeGood

Amen!!
Haugen drikk litt karsk og kom deg ut i frisk luft, det gjør underverker!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Kenny

He he, så så gutter, nå må dere ikke være så sint på denne trønderen som liker å snakke med oss bergensere. Og når det gjelder diskusjonen, så har den ingen fasit, men tror vi alle kan konkludere med at vi alle kunne tenkt oss å sett både Martin og Alexander på våre respektive lag, uten tvil 2 gode spillere!

End of discussion!

Stoffi

Quote from: "Haugen"
Quote from: "morten_61"Noen har man til og med beholdt så lenge på benken i Tronheim at de har forandret seg fra å være unge og lovende - til å bli flopper.


Kan du være så vennlig å komme med navn RBK har gjort til flopper?


Dagfinn Enerly, Helstad på vei til å bli, Christer George og flere som ikke popper opp i hodet mitt akkurat nå.

Grunnen er såre enkel, RBK har sveipet det norske markedet for alle gode spillere i en lang periode nå. Endelig blir det bremset og andre klubber kan få gode spillere også.
RBK har stått for den største penge galoppen i norsk fotball og er selve drivkraften for denne galoppen. RBK har vært de eneste som har kunnet kjøpe dyrt, hittil.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

morten_61

Hva med Morten Knutsen? han var en meget lovende spiller da han kom fra start, rbk betalte min 6 mill og han gjikk gratis fra rbk til odd etter noen Ã¥r som benkesliter, Thor E Trondsen fra moss til rbk 5-8 mill led samme sjebne og han havnet  i fredrikstad for 500 tusen og de spillte en kamp som rbk fikk inntektene, endte opp pÃ¥ 800tusen, det er vel dette eggen betrakter som ren innvestering for framtiden.

Nixon

Tor Hogne Aarøy var jo en stund i RBK og kom tilbake til Aalesund som slakt. Lars Blixt kom også til RBK som et stortalent fra Nybergsund om jeg ikke husker helt feil. Sist sett i Sogndal.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

COFjørtfoft, El Fakiri, TFL. De har ett lang liste der oppe som det ikke snakkes for mye om.

Høyrebacken

Quote from: "Haugen"
Quote from: "morten_61"Noen har man til og med beholdt så lenge på benken i Tronheim at de har forandret seg fra å være unge og lovende - til å bli flopper.


Kan du være så vennlig å komme med navn RBK har gjort til flopper?
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

oppedal

Skaffer vi oss ikke en høyreving før seriestart, vil Hassan sikkert bli klar for Brann i sommer...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Brann-Peter!

For ikke å snakke om Rønningen, og hvordan han kommer til å utvikle seg.. Nei, få deg vekk hefra "Haugen" Jeg orker deg ikke mer!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Kruxleiven

Jarle Steinsland er vel den største megasuksessen av dem alle  :lol:

Ellers må du bare være her for min del (Helge?) Haugen (med tanke på hva han her ovenfor sier).

morten_61

Om vi tar pengene som rbk tapte på knutsen og Trondsen så vil vi ende opp på samme pris som Brann måtte gji for Martin, og han blir garantert ikke en flopp i Brann.
En annen sammenligmimg, går man ut fra vg best børs så endte Morten på 58 plass 4,85 i snitt det året han gjikk til rbk, ødegård havnet på 49 plass 4.56 i snitt, ikke det at man skal legge for mye vekt på denne poeng børsen men det gjir en pekepinn, og du har rett i en ting Haugen jeg ville gjærne hatt ødegaard også, men jeg ville aldri byttet.

Pi_Meson

Quote from: "Nixon"Tor Hogne Aarøy var jo en stund i RBK og kom tilbake til Aalesund som slakt. Lars Blixt kom også til RBK som et stortalent fra Nybergsund om jeg ikke husker helt feil. Sist sett i Sogndal.


Tor Hogne Aarøy gikk ikke «tilbake til Aalesund». Han kom til RBK fra Spjelkavik, og hadde aldri spilt for Aalesund før han ble utlånt fra RBK i 2000. Lars Blixt var 25 år gammel da han kom fra Nybergsund, og kan vanskelig beskrives som et «stortalent».

I Rosenborg, som i absolutt alle andre toppklubber, hender det at spillere ikke lykkes, og at spillere ikke lever opp til forventningene. Det betyr ikke at Rosenborg henter spillere for å gjøre dem til flopper. Det er slikt som skjer over alt.

morten_61

Jeg er enig med deg nixon i at alle klubber finner man spillere som flopper, men det er bare rbk som henter eliten og plaserer dem på benken.
Dette er selvfølgelig pga en meget sterk stall, skulle dere også ha fått Martin så ville mest sansynlig jan gunnar havnet på benken og det mener jeg ville vært trist for norsk fotball, nå fikk dere ødegaard dvs at mest sansynlig havner enten han eller braaten på benken, spillere som ville fått plass på alle andre norske elitelag, og dermed også utviklet seg bedre pga mer kamptrening på ett høyt nivå.
Men det som saken startet med er at en sur gretten gammel gubbe  (eggen) kritiserer brann for at de betaler 12-15 mill for martin, kan du haugen eller nixon fortelle meg hvordan dette kan bli negativt for Brann? 1 Har Brann betalt disse pengene? nei det har investorer.
2 Vil det bli færre publikummere på stadda? sålangt i år har vi solgt 7000 sesongkort økning på 2000 og vi er i januar.
3 Vil han svekke Brannstallen? :) det tviler jeg meget sterkt på, la meg si det på en annen måte seriemester 2005 er ikke usansynlig Brann og det mye takket være Martin vil heve standaren på laget enda mer.
Vi blir sinnsyk god, tror eg.

oppedal

innen tre år har vi skaffet oss gull. det er jeg sikker på...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Pi_Meson

Hvor gode spillere man har på benken, henger selvfølgelig sammen med hvor god stall man har. Rosenborg har spillere på benken som kunne gå rett inn på førsteelleveren til mange andre lag i Tippeligaen, på samme måte som at de Europeiske toppklubbene har spillere på benken som hadde gått rett inn på førsteelleveren til Rosenborg.

At Brann (eller Branns sponsorer) betaler 12-15 millioner for en spiller er selvfølgelig ikke verre enn at Rosenborg gjør det. Hva er det egentlig Eggen har sagt?

Og hvem er egentlig denne Nixon?

oppedal

han liker ikke at andre klubber har nesten like gode muligheter til å hente kvalitetsspillere. han liker ikke konkurranse...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Haugen

Quote from: "morten_61"kan du haugen eller nixon fortelle meg hvordan dette kan bli negativt for Brann?


Nei. Martin Andresen kommer helt klart til å styrke Brann. Når en klubb har en bred og god stall, fører dette til konkuranse om plassene, noe som er sunt for klubben. De spillerne som havner på benken, må heve nivået sitt for å tilkjempe seg en plass på laget. Noen klarer dette, mens andre spillere faller igjennom og flopper som dere kaller det.

Ser ikke noe galt i at Voldvik betaler 15 mill for Andresen.

Edit: går ut ifra at det er Pi-Meson du mener, og ikke nixon?
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Nixon

Quote from: "Haugen"Edit: går ut ifra at det er Pi-Meson du mener, og ikke nixon?


Vel har jeg blitt beskyldt for å ha vikarierende motiver her. Men å gå så langt som å insinuere at jeg er RBK-supporter er i høyeste grad å trekke det litt langt...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

morten_61

Det er ikke snakk om de etablerte spillerne som blir sittende pÃ¥ benken, nei dette dreier seg om de mest lovende unge spillere som ex morten knutsen tor e trondsen flopper fra tidligere Ã¥r og dagens crister george ødegaard  baaten og jan gunnar solli, spillere som kan komme til og sitte mye pÃ¥ benken, minst 2 av de og mest sansynlig 3 om ørjan blir frisk og dere fÃ¥r tak i den nye klassespilleren dere vil ha pÃ¥ midtbanen( fx en Martin)
Når det gjelder hva eggen sa så kritiserte han pengebruken i norsk fotball og da spes Brann som kunne gå bort og betale 12-15 mill for en så gammel spiller som Martin, mente at Brann kunne ikke gjøre penger på han ved ett videresalg pga alder, at rbk betalte 10 mill for ødegaard var en ren invistering pga hans unge alder, det skiller vel ca 3,5-4 år mellom de.
Leste også tidligere i år i en avis om pengeforbruken i norsk fotball, fra den gang brann kjøpte seyi george olofinjana og fram til Martin hadde Brann brukt 25 mill rbk 29mill.

oppedal

RBKs kommentarer slår bare tilbake på dem selv, de kan like godt holde kjeft visst de vil spille smart...

27-28 år er ikke så enormt gammelt, de kjøpte jo Helstad (27) og Rønningen (29). De bør se på sine egne kjøp før de kritiserer andre for å kjøpe "gamle" spillere.

Herregud jeg er lei sytingen til RBK...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Vi snakker tross alt om laget som for ikke så altfor mange år siden investerte i det unge talentet Petter Belsvik...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Geir

Denne diskusjonen har gÃ¥tt pÃ¥ kjernen.no ogsÃ¥, og trønderbataljonen blir like sinte der som de er her.  :D
ndelig SERIEMESTER

Henki

De er så sur for at de ikke fikk Andresen! Så jævlig sur og furten. Og vi elsker det!!! :D
Ballen skal fremover!

DrMeland

Quote from: "Haugen"Kan du være så vennlig å komme med navn RBK har gjort til flopper?


Jeg kan godt komme med flere:

Tom Kåre Staurvik - kjøpt for flere mill, råtnet på benk.
Karl Oscar Fjørtoft - Kjempetalent, fikk aldri tillitt og ble satt flere år tilbake
Morten Knutsen - Største vingtalentet i landet, kjøpt for 10 mill. I dag knapt god nok for Odd.
Christer George - Kjøpt for 12 mill, har han noengang spilt en hel kamp for RBK?
Tor Trondsen - Kjøpt for mange mill, gikk til 2 div.
O. I. Olsen - kjøpt for 5 mill, totalfiasko.
Sibaya - Landslagsspiller fra Sør-Afrika, spilte knapt en hel omgang
Bent Inge Johnsen - Toppscorer i Bodø/Glimt, allroundspiller, i dag på benken i Odd
Dagfinn Enerly - Kjøpt for 10 mill. Satt enten på benken eller gikk skadet
Hassan El Fakiri - lånt inn for å holde flere av de ovennevnte med selskap

Kan komme med mange flere, men stopper der. De fleste over har enten vært kjempetalenter eller etablerte spillere, felles er at de har ødelagt karrieren sin på benken i Trondheim. Totalt sett har vel de nevnte spillere kostet 70-80 millioner!

Synes det er tragisk å høre bitre trøndere klage over at konkurrentene betaler mye penger for de beste spillerne, når Bartepakket har gjort det samme i årevis og attpåtil plassert dem på benken.

Martin skal ikke bare spille fotball i Bergen, han skal føre oss trygt frem til vårt første (av mange) seriegull, mens sånne som deg sitter og skjelver av frykt!

Gjør oss alle en tjeneste Haugen - stikk!
rMeland

satan

t med Haugen

Toa

Quote from: "satan"Trønderhomo


Seriøsiteten din når nye høyder for hver dag som går.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Pi_Meson

Selvfølgelig er vi misfornøyd over at Brann snappet Andresen, det er en spiller vi gjerne hadde sett i Trondheim. Men hvor er det egentlig Eggen går ut og kritiserer Brann for pengebruken? Hva er det han har sagt?


Pi_Meson

QuoteHan er mer skeptisk til den galopperende pengebruken i norsk fotball.

- Det har vært nede på et mer sunt nivå en stund. Jeg ser med uro på en del av overgangssummene. 15 millioner for Martin Andresen høres ikke bra ut, sier den tidligere landslagssjefen.


Er det dette sitatet dere stusser på? Da må jeg nesten gjøre oppmerksom på at det er Drillo, ikke Eggen, som er «den tidligere langsslagssjefen».

gamlefar


Nixon

Salgbar er en ting. Men hvis Brann, med Martin Andresen i spissen, vinner serien de neste tre årene vil investeringen være genial. Det er tross alt det sportslige som er viktigst, ikke at man eventuelt kan få solgt en spiller videre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up