• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trist

Started by RC, December 29, 2004, 22:15:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

RC

:cry:

har ikkje nokke med fotball å gjøre, men vi er tross alt mennesker med følelser alle her...

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article321136.ece

Nixon

Veldig trist. Slike ting får fotballen til å bli mindre viktig.
Rød makt på Hansa

Kristin

når det er sånn er ikke fotball viktig
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

KEO

Lar mine følelser gå til en en Lyn ansatt i dag og de andre som er rammet av denne tragedien.
Nu kør vi!

HaterRævBK

skumle saker, min far e der no...
tok et døgn før eg fikk tak i han, men hadde det heldingvis helt bra fysisk!

var jo snakk om noen italienske fotballspillere var der...
S slaur.....

RC

kjenner en hel familie på 12 som er der.... har ikkje snakket med noen av de...

Kristin

eg kjente en som hadde reist ned der med sin kone og deres  lille baby pÃ¥ 8 mÃ¥nder... første dagen  etter kattastrofen leste jeg om en 8 mÃ¥nder gammel baby som var omkommet..

men heldigvis gjekk alt bra med dei...
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Digg Jan

Det er helt ufattelig, vanskelig og tenke fotball når sanne ting kjer.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

RC

kjenner et ektepar som mest sannsynlig er omkommet :cry:
de som reiste sammen med de, ringte oss igår. området der de befant seg er forsvunnet helt og de skulle se på likene de hadde funnet idag... forferdelig å høre sånne ting og egentlig umulig å forestille seg...

Lurkin

Droppet nyttårsrakettene og gav heller penger.. Skummelt, "bra" at det ikkje skjedde på land iallefall. Jordskjelv på 9,0 i India/Kina...hadde ikke vært pent.
Berømte Brann fra Bergen

Digg Jan

Eg og dropper rakketeen. Vi kan få oss en time med glede fro 200 kroner, folk der ned får et helt liv for 200 kroner.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Snorri

Har dere fått med dere at kristne sverger på at dette er starten på dommedag? De mener det er guds straff.

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=6929

Faen jeg hater religiøse.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

brann gal jente

det er trist... jeg vet ikke hvordan det går med de jeg kjenner der nede nå....
venter på tlf fra de, men ingen har ringt...

det er skikkelig tragist... hittil er nesten 120.000 døde...

husk et minutt stillhet imorgen når vi går inn i 2005...
ull til Bergen!

Sveinung Dale

Jeg synes at vi skulle spilt en kamp i lyn sine drakter for å hedre familien til treneren, som tross alt kansje er borte. Fotball betyr jo INGENTING lenger når noen er savnet. Sant det...
ergen og hansaøl til eg døør!

jkippers

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260557

Supportere gir penger.

Selv hadde jeg tenkt å gi 500 kroner. Leste så en notis om at man får skattefradrag for gaver på over 500. Men da må man føre opp personnr, slik at mottagerorganisasjonen kan innnrapportere det til skattemyndighetene.

Dette gjorde jeg, og kunne dermed gi 750 kroner i stedet, takket være skattefradraget.

Litt kynisk å tenke slik kanskje, men poenget er at uansett hvilket beløp man syns man kan gi (sålenge det er over 500), kan man gi mer når man altså sikrer seg skattefradrag, uten at det svir mer i lommeboka.
Gull 09

TcK

Vet ikke om dem som styrer med økonomien i bataljonen har fått med seg denne saken enda, men personlig ville jeg støttet (også økonomisk) opp om et slikt hjelpeprosjekt i BBB's regi.

Hva sier dere andre?

tck
Jesus elsker alle barna

henk

Det er allerede donert penger til Røde Kors i Bataljonens navn, dette hadde dere fått med dere om første side med nyheter blir lest. vil også legge til at det ble gjort et styrevedtak på dette før det kom ut i avisen
enk Ekerhovd
NÃ¥ som privatperson

Sofasupporter

Quote from: "Sveinung Dale"Jeg synes at vi skulle spilt en kamp i lyn sine drakter for å hedre familien til treneren, som tross alt kansje er borte.


No skal vi ikke overdrive heller.  :p
rann e best!

arild


sekto

Quote from: "Digg Jan"Eg og dropper rakketeen. Vi kan få oss en time med glede fro 200 kroner, folk der ned får et helt liv for 200 kroner.

Snorri

Står her (http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article321363.ece) at Klanen har gitt 10 000 kr.
*Klappe klapp*
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Bombefar

Det må vel kunne gå an å kjøpe fyrverkeri óg donere.

Bombefar

Quote from: "arild"http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article321631.ece

noen som har donert penger... BBB 1000kr står det...


http://www.dagbladet.no/sport/2004/12/30/418902.html

Her står det at BBB har donert 5000kr

Kristin

noen av di der trønderene er bare helt på tryne..

trokke RBK eller kjernen har gitt en krone..
sjekk spess solli_fan nesten nederst på siden

http://www.rbk.no/forum/listPosts.jhtml?threadID=60000007
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

BL

Quote from: "Kristin"noen av di der trønderene er bare helt på tryne..

trokke RBK eller kjernen har gitt en krone..
sjekk spess solli_fan nesten nederst på siden

http://www.rbk.no/forum/listPosts.jhtml?threadID=60000007


hvis det der er seriøse inlegg ble eg en smule sjokkert no... gÃ¥r jo ikkje ann Ã¥ tenke sÃ¥nn!!  :shock:
Hansa-
Felt Z

Digg Jan

Quote from: "sekto"
Quote from: "Digg Jan"Eg og dropper rakketeen. Vi kan få oss en time med glede fro 200 kroner, folk der ned får et helt liv for 200 kroner.


Kjønner ka du mener, og eg e helt enig. Mener bare det at i disse tider bør vi nordmenn som ofte har en tendens til og være gansk gnitende, kunne tenke litt anderledels og spare oss noe moro og heller gi de penga til flomofrene.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

ekte kjuagutt

skjønner alvorligtalt ikkje pointet med og droppe fyrverkeriet..
folk i norge idag har generelt mer en nok penger til og gi til begge deler..
helt enig med sekto om at alkoholen hadde vert bere og droppe..

BL

Quote from: "ekte kjuagutt"skjønner alvorligtalt ikkje pointet med og droppe fyrverkeriet..
folk i norge idag har generelt mer en nok penger til og gi til begge deler..
helt enig med sekto om at alkoholen hadde vert bere og droppe..


folk har råd til begge deler og litt til... men det som er litt ironisk er jo at folk oppfordrer oss til å droppe fyrverkeriet, mens 2 milioner+++ i asia faktisk lever av å selge fyrverkeri til bla. norge
Hansa-
Felt Z

Kristin

Quote from: "BL"
Quote from: "Kristin"noen av di der trønderene er bare helt på tryne..

trokke RBK eller kjernen har gitt en krone..
sjekk spess solli_fan nesten nederst på siden

http://www.rbk.no/forum/listPosts.jhtml?threadID=60000007


hvis det der er seriøse inlegg ble eg en smule sjokkert no... gÃ¥r jo ikkje ann Ã¥ tenke sÃ¥nn!!  :shock:


men vi må huske at di fleste som er på dette forumet er fjotisser (alle heter jo Love_espen, solli 4ever, braaten er digg osv,, )virker ikke litt seriøst en gang hele forumet
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

sekto

Quote from: "Digg Jan"
Quote from: "sekto"
Quote from: "Digg Jan"Eg og dropper rakketeen. Vi kan få oss en time med glede fro 200 kroner, folk der ned får et helt liv for 200 kroner.


Kjønner ka du mener, og eg e helt enig. Mener bare det at i disse tider bør vi nordmenn som ofte har en tendens til og være gansk gnitende, kunne tenke litt anderledels og spare oss noe moro og heller gi de penga til flomofrene.


Skjønner hva du mener.. Var ikke rettet mot deg direkte, bare så det er sagt. Bare brukte det som et eksempel. De fleste har råd og gi, og kose seg med fyrverkeri og alkohol om de vil. Jeg bare kommenterer det med alkoholen, for det er så vanvittig typisk at når "voksne" skal bestemme noe. Så tar de det som de bryr seg minst om, uten å tenke på hva barna f.eks syntes om det.. Hadde vært artig å se om alle de kommunene som skal droppe fyrverkeriet, hadde vært like lysten på å gi penger, om de måtte ta pengene fra kontoen som de har satt av penger til en bedre middag og fest i forbindelse med nyttår..

Fryktelige ting skjer i verden hele tiden, og det er kun periodisk vi våkner, som oftes når det er nordmenn som plutselig blir blandet inn. Naturlig det, men dette begynner å ta av nå.. Før dette skjedde var det krise i Sudan, og de trengte penger til hjelp. Det er visst glemt nå. Folk må gjerne gi det de kan, men jeg syntes ikke vi skal være ekstra dempet i dag. Kan vise respekt, og flagge på halv stang i morgen.

Roffarne

Quote from: "sekto"
Quote from: "Digg Jan"Eg og dropper rakketeen. Vi kan få oss en time med glede fro 200 kroner, folk der ned får et helt liv for 200 kroner.


Jeg syntes dette blir litt feil. ** Vi skal være solidarisk, men hjelper ikke å støtte flomofrene, om en hel bransje i Norge ender opp med å måtte sparke folk pga dårlig salg.


Mulig det er meg, men jeg tror ikke folk havner på gaten dersom man lar være å kjøpe fyrverkeri i år. Dette er vel neppe en gigantindustri i Norge.
Greit nok at det blir en nedtur for barna, men jeg tror de vil få mye mer ut av det dersom foreldrene forteller at i år velger vi å gi barn som deg en ny mulighet fremfor å lage farger og smell i 2 min.
Det blir (antageligvis) nyttår til neste år for alle våre.
Det er langt ifra like sikkert for offrene i sørøst-Asia.

Bergen Sin Gutt

Jeg har kjøpt både fyrverkeri og sprudlevann, samt annet knask. Jeg kommer også til å feire og ha det kjekt med venner på nyttårsaften. Det utelukker på ingen måte pengestøtte til en av hjelpeorganisasjonene, og betyr heller ikke at jeg ikke synes hendelsene er tragisk. Det ene utelukker ikke det andre, og folk bør gjøre som de vil uten å ha dårlig samvittighet eller være gjenstand for kritikk fra andre.

Hadde jeg vært direkte berørt på noen måte hadde det jo stilt seg annerledes.

Digg Jan

Quote from: "Kristin"noen av di der trønderene er bare helt på tryne..

trokke RBK eller kjernen har gitt en krone..
sjekk spess solli_fan nesten nederst på siden

http://www.rbk.no/forum/listPosts.jhtml?threadID=60000007
'


Hallo!!! Ka for noen folk e det som bor oppi Trondheim? De har jo ikke respekt for noe.

Det er jo bare negere var det en som sa, fy søren, sanna folk fortjener grise bank.  Nei, der mast eg mye respekt for RBK.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Bombefar

Quote from: "Digg Jan"
Quote from: "Kristin"noen av di der trønderene er bare helt på tryne..

trokke RBK eller kjernen har gitt en krone..
sjekk spess solli_fan nesten nederst på siden

http://www.rbk.no/forum/listPosts.jhtml?threadID=60000007
'


Hallo!!! Ka for noen folk e det som bor oppi Trondheim? De har jo ikke respekt for noe.

Det er jo bare negere var det en som sa, fy søren, sanna folk fortjener grise bank.  Nei, der mast eg mye respekt for RBK.


Ja, eg har lest det og. Ikke helt stabil han solli_fan

sekto

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "sekto"
Quote from: "Digg Jan"Eg og dropper rakketeen. Vi kan få oss en time med glede fro 200 kroner, folk der ned får et helt liv for 200 kroner.


Jeg syntes dette blir litt feil. ** Vi skal være solidarisk, men hjelper ikke å støtte flomofrene, om en hel bransje i Norge ender opp med å måtte sparke folk pga dårlig salg.


Mulig det er meg, men jeg tror ikke folk havner på gaten dersom man lar være å kjøpe fyrverkeri i år. Dette er vel neppe en gigantindustri i Norge.
Greit nok at det blir en nedtur for barna, men jeg tror de vil få mye mer ut av det dersom foreldrene forteller at i år velger vi å gi barn som deg en ny mulighet fremfor å lage farger og smell i 2 min.
Det blir (antageligvis) nyttår til neste år for alle våre.
Det er langt ifra like sikkert for offrene i sørøst-Asia.


Jeg sier dropp øl og vin heller.. Er ikke det bedre da? Var folk i fyrverkeribransjen i går som var ute i nyhetene og sa de var redd for å måtte sparke folk pga at salget var elendig. Er en liten bransje dette, som sikkert er avhengig av nyttårsaften for å gå med fortjenste hvert år. Tror vinmonopolet hadde klart seg bedre om folk droppet litt av alkoholen. Er ikke noe avholdsmenneske selv, men mener bare at det er latterlig at vi skal droppe fyrverkeriet nå.

Vi kan skyte opp raketer en gang i året, og feire nyåret. Folk kan drikke seg møkings hver eneste helg i 2005 om de vil.. Og nok en gang. Folk kan gjerne gjøre alt om de vil. Ser ikke hvorfor vi må droppe noe i det hele tatt for å støtte mennesker i nød. Er vi så gnitne at vi kun kan gi, om vi ikke må sprette lommeboken litt ekstra?

Dinho

Synes vårt forum er ti ganger bedre enn det forumet der. Også virker det som om forumet vårt innehar brukere med 100 ganger mer oppe i hodet enn det som er tilfellet der oppe i trondheim. Men det visste vel vi kanskje fra før.

haavarl

Quote from: "Kristin"trokke RBK eller kjernen har gitt en krone..


RBK har gitt "et sekssifret beløp". Kjernen har ikke mer penger, siden det nettopp ble startet opp egen pub.

Quotesjekk spess solli_fan nesten nederst på siden
http://www.rbk.no/forum/listPosts.jhtml?threadID=60000007


... og tro meg, ingen i Kjernen har stort til overs for forumet på rbk.no i det hele tatt ...

haavarl

Quote from: "Digg Jan"Det er jo bare negere var det en som sa, fy søren, sanna folk fortjener grise bank.  Nei, der mast eg mye respekt for RBK.


Tja, idioter finnes i hele landet og holder med alle klubber. Visst er denne fyren en dust, ingen tvil, men han er like lite representativ for RBK som hun som spyttet på Russell er for Brann.

kirsti

Happy new year! Der har du det. Enkeltindivid som er totalt blokkert i hovudet finn ein overalt. Det ein skal sjå på er reaksjonane til folk rundt. Om det verkar som "hopen" blir støytt eller om dei gir faen eller om dei applauderer.

Eg har gitt pengar til Røde Kors, men berre litt.
Det døydde 150 000 menneske i katastrofen. På fem dagar døyr det 150 000 barn av svelt utan at nokon leer eit augelokk, eller langt mindre eit lommeboklokk. Det er det tabloide som sel, òg kva bistand gjeld. Berre U-landsgjelda er ei større menneskeleg katastrofe enn kva den bølgen kan drøyme om å bli.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Go Up