• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Haugen spiller - Miller på benken

Started by Nixon, November 05, 2004, 09:46:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=69943

En nyhet som kommer til å opprøre mange vil jeg tro. Jeg har sett en klar formsvikt hos Helge Haugen de siste kampene, og motsatt formkurve hos Charlie Miller. Men kanskje Mjelde har en plan med det? Han ser kanskje litt på Lyn? Og kanskje litt på de siste 30 minuttene?
Rød makt på Hansa

Digg Jan

Det burde jo gi en defansiv tryggeht, men det kan bli litt for defansivt. Men på sentral midtbane har ikke Charlie imponert meg så mye, han har vert klart best som hengende spiss, kansje det er beste at haan bare spiller en omgang vis han ska spille på sentral. Da er jo Lyn gutta blitt sliten....
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Toa

Miller er en mann for de store anledninger. Det er IKKE Haugen. Skjønner ikke hvorfor de skal ha 2 anti-kreative defensive spillere på midten. Dette var triste saker. Håper Haugen vrikker foten på oppvarmingen.........
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

P-K

Lei for å si det, men uansett hvor oppofrende Helge er, så holder han ikke nivået.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

viks

NEEEEI!

Ble så sinnsykt skuffet når eg åpnet BT i morges, Charlie er jo mannen, Haugen var forferdelig horribel mot Viking. .
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

grei

Er dette en takk for lang og tro tjeneste gjennom hele sesongen? For det har de jo vært, men i ærlighetens navn- Miller er bedre og mer passende i denne anledning.

Digg Jan

Er redd for at Steffensen har et ord med i dette. Stefensen er veldig defansiv i sin tanke gang. Men eg vil ikke gå så lang at eg vil kalle Helg en dårlig spiller, Helge sliter og blør for laget, og fortjener sin del av æren for den gode sesongen. Men uansett så blir nok Helge bytte ut like etter pause og da står en super kreativ Miller klar til og fore Bengt og Robbie med gode paassninger.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Christian

Helge ikkje mannen for store anledninger? Hva med scoringen mot Bryne?

Men eg ville heller hatt Miller fra start, eg òg. Krise blir det nok uansett ikkje. Haugen jobber og sliter og har vært en viktig spiller for Brann denne sesongen. Går nok bra til slutt.

Ole Brom

Haugen kom på TL dårligste lag i følge nettavisen. Sier det meste...

satan

Haugen skulle holdt seg til orientering. Eneste han har bidratt med for Brann er to lykketreff som utrolig nok ble mål av. Skandale hvis Miller blir vraket til fordel for gampen Haugen.
Aner jeg nok en blunder av Mjelde?
t med Haugen

pusuren

di begge e gode spillere, men miller e enkelt og greit bedre og mer rutinert enn helge.. så eg ville valgt Charlie..

DrMeland

Quote from: "satan"Haugen skulle holdt seg til orientering. Eneste han har bidratt med for Brann er to lykketreff som utrolig nok ble mål av. Skandale hvis Miller blir vraket til fordel for gampen Haugen.
Aner jeg nok en blunder av Mjelde?

Lukter litt "må trygge det defensive" her...

Et viktig poeng er at frykten for å tape ofte overskygger lysten til å vinne i slike kamper. Synes vi bør kjøre Miller fra start og feste grepet fra første minutt.
rMeland

Digg Jan

Koffor er det så mye dritt snakk om våre egene spillere?? Eg er enig i at Miller burde statet, da hadde vi fått mer offansiv tyngde. Men og slenge med leppen om egene spillere syntes eg e unødvendig.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Digg Jan"Koffor er det så mye dritt snakk om våre egene spillere?? Eg er enig i at Miller burde statet, da hadde vi fått mer offansiv tyngde. Men og slenge med leppen om egene spillere syntes eg e unødvendig.


Er det drittslenging å mene at noen ikke er bra nok eller ikke har det som skal til? Det må være mulig å diskutere spillere, enten man er kritiske eller positive til dem.

Enkelte Brann-supportere skal alltid hylle alt og alle blindt, nekte å kritisere, aldri pipe eller gi uttrykk for for at ting ikke er bra nok. Slike lever i en verden med nisser og alver, rosa trær og magisk stjernestøv, og hus laget av pepperkaker og hubba-bubba.

Digg Jan

Okey, eg tar den. Vis vi ser på Haugen så er ikke han den spilleren som gjør de mest spektakulere tingene på banen. Men den innsats og viljen han viser er det ingen andre som gjør. Han gjør livet til et mareritt for mange spillere, men dette ser ikke vi. Det er lettere og legge merke til Kvisvik, men eg mener nå at Haugen sin innsats i mange kamper er kanon viktig. Løper river og sliter og klinker til i alle dueller. Haugen blir aldri den mannen som får 8 på børsen og dunker inn mål og forer spissene, men hallo, han gjør en meget viktig og god innsats selvom den ikke er så synnelig.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

sekto

Det at Miller starter på benken ser jeg ikke på så noen katastrofe..
Miller stoler jeg ikke på holder i 2*45 min og evt ekstra omganger.

Starter han på benken, så har vi enda mer offensivstyrke å sette inn utover i kampen. Tipper Miller tar banen etter pause eller etter den vanlige timen.

Ha Haugen som kjemper på midten kan være godt. Men gjenstår å se om det er rett valg.

satan

Quote from: "Digg Jan"Okey, eg tar den. Vis vi ser på Haugen så er ikke han den spilleren som gjør de mest spektakulere tingene på banen. Men den innsats og viljen han viser er det ingen andre som gjør. Han gjør livet til et mareritt for mange spillere, men dette ser ikke vi. Det er lettere og legge merke til Kvisvik, men eg mener nå at Haugen sin innsats i mange kamper er kanon viktig. Løper river og sliter og klinker til i alle dueller. Haugen blir aldri den mannen som får 8 på børsen og dunker inn mål og forer spissene, men hallo, han gjør en meget viktig og god innsats selvom den ikke er så synnelig.


En vårkåt rottweiler hadde gjort samme nytten. Tror jammen den kunne gjort en bedre jobb.
t med Haugen

enavgutta

Håper for Mjeldes del at han tar poenget etterhvert og setter innpå Miller ved pause og ikke 10 min før slutter. DET hadde vært latterlig det. Vi har jo sett tidligere at mannen har vært svært sen med enkelte bytter.

sekto

Alle snakker jo som om Haugen allerede har sviktet.. Regner med alle kritikerne er like villig til å si de tok alvorlig feil om Haugen presetere skikkelig under kampen..
Er så latterlig når alle de som slakter spillere plutselig skifter mening etter en god kamp.

enavgutta

Dette forumet handler vel blant annet om å diskutere Brann, spillere, taktikk og strategi. Da er bør det være helt greit å at man stiller spørsmålstegn med trenerens vurdering foran en så viktig kamp. Godt mulig Haugen inn for Miller er et smart trekk. Godt mulig det ikke er det. Godt mulig Mjelde vet best. Men det betyr ikke at vi ikke kan diskutere det her inne.

Digg Jan

Tror ikke det at Haugen starter er et dårlig trekk. Men det gir ikke den samme offansive kraften det ville gitt om Miller startet. Men eg syntes det er bedre at Miller kommer inn etter 50 min når spillere begynner og bli sliten. Haugen kommer til og slite ut mange Lyn spillere med sin agrisivitet. Det blir konge dette. Brann vinner de.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

satan

Er 110% sikker på at Haugen gjør en dårlig kamp hvis han starter på søndag. Har Haugen noen gang spilt en bra kamp?
t med Haugen

KNUDSEN

han spillte bra mot Bryne i cupen og avgjorde kampen med et praktmål
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

satan

Jada.Meget imponerende å hevde seg mot lag som Bryne.
Rart han ikke ble tatt ut til landslaget etter den oppvisningen..
t med Haugen

sekto

Quote from: "enavgutta"Dette forumet handler vel blant annet om å diskutere Brann, spillere, taktikk og strategi. Da er bør det være helt greit å at man stiller spørsmålstegn med trenerens vurdering foran en så viktig kamp. Godt mulig Haugen inn for Miller er et smart trekk. Godt mulig det ikke er det. Godt mulig Mjelde vet best. Men det betyr ikke at vi ikke kan diskutere det her inne.


Sier ikke at folk ikke kan kritisere og diskutere Brann og laget og kampen og alt annet. Men sier at folk må da kunne innrømme om de tok feil i etterkant. Ikke bare følge med strømmen alltid.
Er altfor mange som alltid skal finne det negative i alt, og så ender de opp med å sitte der i etterkant og motsi seg selv.

Om Haugen gjør en strålende kamp, scorer to mål, og blir banens beste. (mot alle odds) Så vedder jeg på at noen de som har sittet å kritisert han her, kommer til å komme med den vanlige: Har alltid hatt troen på han! Haugen e konge!
Det er det eneste som plager meg. Skal man være så bombesikker på noe som enkelte er, så må man også kunne stå for det i etterkant.

Sier ikke Haugen kommer til å gjøre det glimrende i cupfinalen. Har mine tvil jeg også pga den dårlige formen siste tiden. Men jeg kommer ikke til å gjøre det til noen katastrofe at han spiller.

Digg Jan

Quote from: "satan"Er 110% sikker på at Haugen gjør en dårlig kamp hvis han starter på søndag. Har Haugen noen gang spilt en bra kamp?

Mener og huske at han spilte en god kamp borte mot RBK i fjord, og han har spilt mange andre gode kamper... Men du klare jo ikke se det du?? Du syntes nok bare de mest synnlig Brann sspillerene e god du?? Haugen er ikke så synlig som de andre, men han gjør som oftes jobben sin han og..
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

satan

Tro meg. Haugen gjør seg meget synlig i mine øyne.
t med Haugen

Toa

Det holder liksom ikke å ha KUN Kvisvik som kreativ mann på midten. Kvisvik, Scharner, Haugen, Knudsen er veldig defensivt. Det er cupfinale, vi skal framover på banen!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Digg Jan

Men ver gang du ser han så slår han sikkert en feil passning. Men når han jagger en spiller over hele stadion så han slå en feilpassning midt i beina på soma, ser du han da??
Du vet det er lettest og se de negative tingene. Alle kan jo ikke være en Raymond eller Robbie.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Ole Brom

Helge er veldig flink uten ball. Ta å følg med den jobben har gjør uten ball. Han er en terrier og løper opp rom og motspillere, flink å plassere seg og tette rom.

At Helge er på dette såkalte "TL dårligste lag" er litt drøyt etter min mening. Men derimot Sanne, ja det forsvarer eg ikke.

Toa

Quote from: "Digg Jan"Alle kan jo ikke være en Raymond eller Robbie.


...Miller kan...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Idiakez

Dette er ikke noe annet enn en SKANDALE.

Blir så irritert over denne defensive holdingen. En sentral midtbane med bare Scharner og Haugen blir altfor defensiv uansett hvordan du vrir og vender på det.

Trodde vi skulle dra til ullevål og være offensiv og spille Lyn trill rundt. Det har vi mannskap til. Men istedenfor blir vi nødt til å se ett brann lag som ikke vil angripe. Vi klarer ikke skape nok sjanser med to så defensive spillere sentralt på midtbanen. Ingen av disse har noen som helst å bidra med i det offensive. Mjelde må velge en av dem!

Ikke tvil om at form spilleren Charlie Miller burde spilt denne. Han er en spiller med enormt potensial og er akkurat den spillertypen vi mangler i laget. En sentral midtbane spiller med fantastisk blikk og teknikk. Han kan skape sjanser på egenhånd.

Men Miller er den type spiller som er avhengig av selvtillit og være involvert i spillet. Han er ikke spilleren som kan komme inn de siste 15 minuttene og sette sitt preg på kampen. Han må spille fra START!

DrMeland

Enig.

Problemet er ikke Haugen men Haugen - Scharner - Knutsen.
Lyn kommer garantert til å ligge litt bakpå, og kontre med kantspillerne. Da trenger vi mer enn bare Kvisens pasningsfot til å etablere skikkelig offensivt trøkk. Haugen og Knutsen har teknikk som en middels 2 div. spiller. Begge er slitere som aldri gir seg, men i en kamp hvor vi styrer spillet er det for like spillertyper.

I verste scenario kan faktisk en feilpasning fra en av disse to forårsake en avgjørende kontring...

Burde vel kanskje også minnes at Lyn kommer til å prøve å sette venstresiden vår ut av spill. Klarer de det kan det bli dårlig med sjanser, så mer kreativitet enn bare Kvisen er det nok flere enn meg som setter pris på.
rMeland

HaterRævBK

faen, no ble eg skuffet når eg leste dette.
hadde troen på at Miller skulle starte, Brann trenger disse geniale passnigene og det offensive spillet...
hadde hvert bedre om han spiller de 70 første minuttene til han blir sliten, så kan Haugen overta der og safe bakover....

Men men ... får no håpe han gjør d bra når han kommer innpå!

Lykke til alle sammen!!!
S slaur.....

KennethS

Tips 4-1 til Lyn etter og ha leste dette. Haugen har faen meg spilt som en 3 divisjon spiller de siste 10 kampene.
tå på Brann

Atlet Orvanger

Er jo mer kreativitet å spore i NRK sine værmeldinger med Gislefoss enn det er i en kamp med Haugen/Scharner sentralt!

stig

Jeg er en stor fan av Haugen pga hans arbeid som førsteforsvarer. Det en stor løgn Ã¥ si at vi ikke skaper sjanser med Haugen- Scharner. De har tross alt vært duoen pÃ¥ midten i en del kamper i høst,selv om det gjerne ikke er de som skaper sjansene.  Scharner har blitt mer og mer offensiv i de siste kampene,med noen flotte løp,mens Haugen sin innsats defensivt er uvurderlig.Formen taler litt imot han,men jeg har troen pÃ¥ at han hever seg i anledningen.
Mot Lyn i høst skapte FCL  knapt en sjanse i løpet av 90 min,mye takket være den sentrale midtbanen.
Lyn satser pÃ¥ vingspill,og da er det utrolig viktig Ã¥ ha sentrale spiller som kan ligge dypt og jage ut mot siden og lÃ¥se de før de fÃ¥r sjanse èn mot èn  20 meter fra dødlinjen.Legg merke til dette pÃ¥ søndag.
Ingen tvil om at Miller bør spille i denne kamen,men heller siste 40 enn første 60. Tror kampen`s utvikling vil ha mye å si for hvor mye han spiller. Ligger vi under ved pause tror jeg han kommer innpå da. kan drøye så lenge som til 70.-75. min hvis stillingen er uavgjort på det tidspunktet.
No er det snart puben,og avreise. Helgen blir knall med eller uten Haugen.
Skål
Nettsideansvarlig

Xminator

Kanskje Mjelde er usikker på om Winters holder mer enn en omgang? Da er en uthvilt Miller god å ha.

Nixon

Mjelde vil sikkert ha Haugen for å ha en spiller som kan løpe etter Leo...:)
Rød makt på Hansa

_owenz_

Miller holder ikke hele kampen hvis han starter. Bedre å ha han på slutten når kampen skal avgjøres. Synnes Mjelde har en bra Plan,... Men alt kan jo også være et skuespill for å forvirre Lyn! Plutselig så spiller mjelde slik som BT hadde skissert opp i avhandlingen sin.

owenz

el-diego

Haugen er en undervurdert spiller. Ingen jobber og sliter mer enn Haugen på banen. Han ofrer seg alltid 100% for laget. At han har en del igjen på pasningspill og teknikk for så være, men dette kommer ettehvert. At han gjør enkle kloke valg nå er viktig. Det er ikke han som skal tre lissepasninger gjennom til Bengt og Winters. Hans jobb er primært å vinne tilbake ballen for Brann. Og med han på banen kan vi tillate oss å spille litt "skeivt" slik at Kvisvik kan fosse i angrep og løsne litt på de defensive oppgavene sine.

Spillere som spiller med hjerte utenpå drakten trenger vi i brann. Og Haugen er en slik!! men disse arbeidsmaurene får skjelden gode karakterer på børsen
udere est facere

Xminator

Fungerer greit det, men han har i de siste kampene vunnet ballen for så å rote den bort etterpå.

Tror ikke vi kommer utenom Scharner på midten neste år, til det er han for suveren i luften - en egenskap kun han har på midtbanen.

andreas27

til satan!

helge e en ut av de viktigste spillerne på brann!
du har tydeligvis vært på viking kampen(din første i år?)
alle har en dårlig dag innimelom, soma og kommar sikkart til å få en sånn dag!

for Ã¥ sittere noen andre " alle lag har en grÃ¥ arbeidsmus som jobbar og stÃ¥r pÃ¥ for laget" i brann sitt tilfelle e dette haugen ,og han gjør som oftest en god jobb pÃ¥ midten, vidare sÃ¥ betyr isje det at han isje scorar mÃ¥l at han e dÃ¥rlig!han gjør mye annent viktig!  uansett det mÃ¥let han scorte mot bryne e vel et av sesongens viktigste!

haugen har nok reddet oss flere gangar iår! jobben han gjør e isje like synlig som målene til winters og bengt, men den e like viktig!

Henki

Quote from: "DrMeland"Enig.

Problemet er ikke Haugen men Haugen - Scharner - Knutsen.
Lyn kommer garantert til å ligge litt bakpå, og kontre med kantspillerne. Da trenger vi mer enn bare Kvisens pasningsfot til å etablere skikkelig offensivt trøkk. Haugen og Knutsen har teknikk som en middels 2 div. spiller. Begge er slitere som aldri gir seg, men i en kamp hvor vi styrer spillet er det for like spillertyper.

I verste scenario kan faktisk en feilpasning fra en av disse to forårsake en avgjørende kontring...

Burde vel kanskje også minnes at Lyn kommer til å prøve å sette venstresiden vår ut av spill. Klarer de det kan det bli dårlig med sjanser, så mer kreativitet enn bare Kvisen er det nok flere enn meg som setter pris på.


Hehehe, så feil kan man ta ;)
Ballen skal fremover!


Toa

Står fremdeles på at Miller burde ha startet kampen. Bare fordi det endte med seier betyr ikke at Miller ikke burde begynt fra start.

At vi nå sikkert mister Miller er tragisk, og er akkurat det samme som holdt på å skje med Winters ifjor. Hvem vet. Kanskje Miller blir årets spiller i tippeligaen neste sesong? Eller kanskje han forsvinner fra Brann, for vi heller vil satse på Helge Haugen...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

satan

Quote from: "andreas27"til satan!

helge e en ut av de viktigste spillerne på brann!
du har tydeligvis vært på viking kampen(din første i år?)
alle har en dårlig dag innimelom, soma og kommar sikkart til å få en sånn dag!

for Ã¥ sittere noen andre " alle lag har en grÃ¥ arbeidsmus som jobbar og stÃ¥r pÃ¥ for laget" i brann sitt tilfelle e dette haugen ,og han gjør som oftest en god jobb pÃ¥ midten, vidare sÃ¥ betyr isje det at han isje scorar mÃ¥l at han e dÃ¥rlig!han gjør mye annent viktig!  uansett det mÃ¥let han scorte mot bryne e vel et av sesongens viktigste!

haugen har nok reddet oss flere gangar iår! jobben han gjør e isje like synlig som målene til winters og bengt, men den e like viktig!


Dette tar kaken. Haugen var elendig på søndag, og han er en elendig fotballspiller. Ferdig arbeid..
t med Haugen

Blææ

Unskyld meg men Andreas27 er helt,langt ute på jordet.
Skulle ikke forundre meg at man klarer å "kvitte" seg med en klassespiller osm Miller til fordel for den forvirra flatlusen Haugen.
En stor skandale at et lag som Brann lar totalt udugelige folk som Haugen ha klippekort på laget.
Håper Miller finner seg en klubb som ser forskjell på Marathonløpere og foppallspillere.
ont follow me,Im lost too

Idiakez

Quote from: "Azzurri"Hvor har det blitt av syter-gjengen nÃ¥?? SÃ¥ feil kan man ta...hahahahaha.  :lol:  


Jeg er her fortsatt jeg...

Og jeg mener fortsatt Miller burde startet foran Haugen, eventuelt Scharner.

Dette begrunner jeg med hvordan fotball jeg ønsker vi skal spille. Jeg ønsker at Brann som skal være ett lag som spiller på egne premisser og tør å spille offensiv fotball. En midtbane som inneholder Knudsen, Scharner og Haugen sier seg selv at blir for defensiv. Har ofte denne sesongen irritert meg grenseløst på mangelen på offensivt spill. Dette har oppstått som en direkte konsekvens av at vi ikke har gode offensive midtbanespillere sentralt. Når vi nå har fått akkurat den typen vi trenger synes jeg det blir feigt å ikke bruke han. Selv om vi vinner en kamp får ikke det meg til å skifte mening.

Min mening er at det er viktig med en balanse på midtbanen, med både defensive og offensive spillere. Sentralt spilte brann med to defensive midtbane spillere i cup finalen og det mener jeg er en feig holdning fra trener teamet. Blir selvfølgelig tåpelig å argumentere for det når vi vinner cup-finalen 4-1. Men ofte bør en se bak resultatene selv på slike jubel dager.

Vi må innse at vi hadde maks uttelling i denne kampen. Det har til og med Mjelde innrømt. I andre omgang skapte vi knapt sjanser. Jeg tror at vi med Miller på banen hadde skapt flere sjanser i denne kampen og med samme uttelling vunnet mer.

Vi har vunnet flere kamper med Scharner og Haugen sentralt på midten og vil sikkert vinne enda flere kamper med de sammen. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er den beste kombinasjonen. Jeg tror nemlig ikke det. Skal vi komme steget videre må vi ha en midtbane som kan bidra offensivt og ikke bare defensivt.

Svante!!

At en defensiv midtbane ikke fungerer er viktig Ã¥ presisere.  Hadde vi ikke hatt Kvisvik ville vi falt helt igjennom.  Han og Miller er de eneste kreative og offensive midtbanespillerne vi har.  Da vi mistet Olofinjana var jeg svært skuffet.  Miller har vist at han nettopp er den som kan bidra med en slik kraft igjen!!!

Husk semifinalen før Kvisvik kom inn: Sanne-Haugen-Scharner-Sanne.  Ikke en dritt skjedde offensivt!!!!

Lenge leve Miller!!!!!
rann er best

Go Up