• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kanon på SS

Started by StautKar, October 25, 2004, 14:54:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

StautKar

Tror det hadde passet bra med kanon på Store Stå. Vi gjør det sånn at alle begynner på hver sin sang på ulikt tidspunkt sånn at INGEN er samstemte.

Etter å ha vært på SS i hele år har jeg oppdaget at det er stort potensiale på dette området. Dette kan jammen bli bra...

bitta

altså. Igår merket jeg plutselig at Hansa-svingen begynner å synge 5 sekunder etterpå begynner SS på en annen sang!! Det er så jævli irriterene at det ikke går ann å synge samme sang en gang i blandt!!!
itta savner Olof!

Ole Brom

Quote from: "StautKar"Tror det hadde passet bra med kanon på Store Stå. Vi gjør det sånn at alle begynner på hver sin sang på ulikt tidspunkt sånn at INGEN er samstemte.

Etter å ha vært på SS i hele år har jeg oppdaget at det er stort potensiale på dette området. Dette kan jammen bli bra...


Støtter den ! Det er helt utrolig på en slik liten tribune å starte 2-3 sanger samtidig, helt utrolig !!

jkippers

Quote from: "bitta"altså. Igår merket jeg plutselig at Hansa-svingen begynner å synge 5 sekunder etterpå begynner SS på en annen sang!! Det er så jævli irriterene at det ikke går ann å synge samme sang en gang i blandt!!!


Hansa kan aldri synge samtidig med SS på grunn av tidsforsinkelsen på lyden. Derfor mitt forslag om vekselsang/vekselrop. Les egen tråd.
Gull 09

Nixon

Quote from: "jkippers"
Quote from: "bitta"altså. Igår merket jeg plutselig at Hansa-svingen begynner å synge 5 sekunder etterpå begynner SS på en annen sang!! Det er så jævli irriterene at det ikke går ann å synge samme sang en gang i blandt!!!


Hansa kan aldri synge samtidig med SS på grunn av tidsforsinkelsen på lyden. Derfor mitt forslag om vekselsang/vekselrop. Les egen tråd.


Kommer aldri til å skje!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Pascal Simpson

Ja det burde vært en som stod med to pinner å veivet og holdt orden på SS.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Bombefar

Den sangen SS har størst problemer med er "Byen e Bergen". Her begynner det bra, men etter nynningen midt i sangen starter (som oftest) venstre siden av SS for tidlig med syngingen igjen.

villaksen

Quote from: "jkippers"
Quote from: "bitta"altså. Igår merket jeg plutselig at Hansa-svingen begynner å synge 5 sekunder etterpå begynner SS på en annen sang!! Det er så jævli irriterene at det ikke går ann å synge samme sang en gang i blandt!!!


Hansa kan aldri synge samtidig med SS på grunn av tidsforsinkelsen på lyden. Derfor mitt forslag om vekselsang/vekselrop. Les egen tråd.


Har du tenkt å drive kor eller. " Tidsforskjellen kan vel maksimalt utgjøre 0,3 sek.

Selvfølgelig gÃ¥r det an Ã¥ fÃ¥ Hansa og SS samstemte. Problemet pÃ¥ stadion er  at altfor mange ulike grupperinger pÃ¥ SS skal starte sine egen sanger.

NÃ¥r det gjelder andre stadiongjengere er det altfor mange som vil klappe.

brannfrik

hvis det e noen i denne diskusjonen som var i fredrikstad så hade de sett at vekselssang mellom tribunene e fullt mulig, men det må være enkle sanger og det krever antakelig en del organissering. Fredrikstad greier det i alle fall glimrende.når det gjelder tidsforsinkelser på lyden så e nok ikkje den så stor , men det e jo litt ugunstig å drive vekselssang mellom en kortside og en langside. eg sier ikkje at det e umulig, men hvis vi får vekkk klappingen og greier å få til noe litt enklere og mer fengende enn det som toro forsøkte seg på mot sogndal kan det absolutt gå an.

HaterRævBK

no stod eg på famile feltet på ss, og der klarte eg fint å holde samme tempo som de på andre siden av bbb....
d som ofte ødelegger var alle disse personene( mest unger og fjortisser) som aldri klarte å holde samme tempo, de begynner riktig med plutselig går alt galt. virker som de slutter å høre etter hvilket tempo det ellers er på sangen som blir sunget.
Og når først en av de begynner slik, hører de andre som står rundt den personen det og begynner å synge i samme tempo som han...
då blir det veldig for 2 stemt og 4 stemt og alt som er...!

Hvis bare de som synger prøver å følge rytmen til flertallet av de som synger tror eg d går fint så lenge folk ikke begynner å klappe, då øker bare tempoet med en gang og sangen går rett i dass!
S slaur.....

Roffarne

Quote from: "StautKar"Tror det hadde passet bra med kanon på Store Stå.


Jeg støtter forslaget.
Sørg for å ha kanonen ladet når Skjærvold dukker opp.

nr85

Tror vi skal slite litt med å få en kanon inn på Store Stå.. ;)


Beklager, klarte ikkje å dy meg.
o har vi hvilt på gamle laurbær siden 1982,
det e på tide no

jkippers

Quote from: "villaksen"Har du tenkt å drive kor eller. " Tidsforskjellen kan vel maksimalt utgjøre 0,3 sek.

Selvfølgelig går det an å få Hansa og SS samstemte.


Tidsforskjellen én vei er 0,2 sekunder (forutsatt 65 meter fra sentrum av SS til sentrum av Hansa).

Litt basal stadion-synging fysikk:

1. Store Stå starter en sang
2. Hansa hører sangen
3. Hansa deltar i sangen, i noe som Hansa vil oppleve som samtidighet med SS. Den nøytrale tilskuer som står like langt unna vil imidlertid av naturlige grunner høre Hansa er 0,2 sekunder på etterskudd (0,2 sekunder er mye når det kommer til synging).

Dette er imidlertid en situasjon som man i og for seg kan leve med. At nøytrale tilskuere hører ekko, spiller ingen rolle. SS synger for egen maskin, og Hansa opplever at de synger samtidig med SS. Problemet oppstår i pkt 4:

4. Hansa synger så høyt at SS kan høre Hansa. Da vil SS høre Hansa 0,4 sekunder (fordi lyden først går til Hansa og så tilbake igjen = 0,2 + 0,2) etter seg selv, altså som et meget ubehagelig ekko. Vel og merke hvis Hansa synger så høyt at SS oppfatter sangen deres.

Og dermed vil det koke ut i kålen - garantert. Eneste grunnen til at det ikke vil gjøre det, er hvis SS dominerer lydbildet så til de grader at de ikke lar seg affisere av ekko fra syngende Hansa. Så langt er det vel det som har skjedd.

Hvis noen fortsatt er i tvil, så spør dere selv om hvorfor "Heia Brann, Heia Brann, Heia Brann" alltid starter taktfast og fint med sitte bak SS engasjert, mens det alltid koker raskt ut i kålen når resten av stadion hiver seg på.

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at FFK-publikum og RBK-publikum tilsynelatende med letthet skal kunne klare veksel-roping, og at det så ikke skal kunne la seg innføre på Stadion.

Nei, jeg ønsker ikke dirigenter/klovner med pinner eller ropert.

Jeg ønsker et aktivt SS som kan lede an i dette, ved først å kjøre slike passende rop internt på SS, og så "invitere" resten av Stadion til å svare ved ikke å rope 2.delen av ropet selv.

Gir meg ikke helt på dette.
Gull 09

RC


jkippers

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jkippers"
Quote from: "bitta"altså. Igår merket jeg plutselig at Hansa-svingen begynner å synge 5 sekunder etterpå begynner SS på en annen sang!! Det er så jævli irriterene at det ikke går ann å synge samme sang en gang i blandt!!!


Hansa kan aldri synge samtidig med SS på grunn av tidsforsinkelsen på lyden. Derfor mitt forslag om vekselsang/vekselrop. Les egen tråd.


Kommer aldri til å skje!


Tillater meg å hente fram denne gamle tråden. "Kommer aldri til å skje"? Ser ikke ut til at du fikk rett i det, jfr. alle positive meldinger etter LSK-kampen. Tji-hi :-)
Gull 09

howie

Quote from: "villaksen"
Quote from: "jkippers"
Quote from: "bitta"altså. Igår merket jeg plutselig at Hansa-svingen begynner å synge 5 sekunder etterpå begynner SS på en annen sang!! Det er så jævli irriterene at det ikke går ann å synge samme sang en gang i blandt!!!


Hansa kan aldri synge samtidig med SS på grunn av tidsforsinkelsen på lyden. Derfor mitt forslag om vekselsang/vekselrop. Les egen tråd.


Har du tenkt å drive kor eller. " Tidsforskjellen kan vel maksimalt utgjøre 0,3 sek.

Selvfølgelig gÃ¥r det an Ã¥ fÃ¥ Hansa og SS samstemte. Problemet pÃ¥ stadion er  at altfor mange ulike grupperinger pÃ¥ SS skal starte sine egen sanger.

NÃ¥r det gjelder andre stadiongjengere er det altfor mange som vil klappe.


Hallo!?

Tidsforskjell?
Hvorfor er det en tidforskjell her da?

Jo fordi SS roper helt feil vei for oss i Hansa...
Vi hører jo ikke en drit av hva SS synger når de synger ut på banen.
Selvfølgelig, det er jo sån SS skal gjøre, men det gjør jo altså at vi i hansa, felt Z i hvertfall, ikke hører en drit.
Selvfølgelig, vi hører at dere synger noe, men det er ikke lett og få med seg teksten og sangen når alle på stadion og i hansa små-snakker som det ofte er.

Men i 2.omgang på 16.mai, da var det drit bra, og også litt tidi!
Når vi synger SK Brann, Bergens stolhet mellom hansa og SS, da hørte vi klart og tydelig, uten tidsforsinkelse som enkelte maser om, hva dere sang. Men da snudde jo søren meg alle hodene på SS opp mot hansa. Slik jeg forstod det, så var de som sang på SS opptatt av og glo på Hansa mens svarte, og de hodene som fulgte med på kampen sang ikke.
Og vist det alltid skal være sån, så må det vel en kjedelig kamp, eller et overlegent resultat til for og få tilbake det vi hadde på 16...?

Go Up