• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skandale rundt "sikkerheten" på Stadion

Started by Mr_Soma, October 24, 2004, 21:46:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Problemet er vel mer å skjønne innlegget enn å tvile på motivet...:)
Rød makt på Hansa

espen

For å være helt ærlig har jeg det intrykket at mesteparten av ss er under 18. Jeg står der selv og utenom den "harde" kjernen er de fleste ganske unge. Og det begynner å bli gale når JEG føler meg gammel der...

Jeg tror helt ærlig at SS fenomenet vil forsvinne mer og mer, og den syngende kjernen vil vandre mot tribunen.

Konklusjon: hvis jeg har rett mine antakelser og det blir 18 års aldersgrense på SS vil det redusere den syngende mengden betraketlig. Som jeg personlig tror vil føre til dårligere stemmningen på ss enn det allerede er..

Jeg betviler sterkt at SS vil være på sitt storhetsnivå det var på tidlig 90 tallet.. Men hvis noen prøver å organisere disse såkalte fjortissene vil det kunne bli bedre.. og husk, de vil bli "voksen" en dag selv og utvilke dype mørke stemmer.

Så det er vell ikke så utrolig dumt å invistere litt i fremtiden å la dem bli...

My two cents anyways..

Espen

Mr_Soma

Jeg tenkte selvfølgelig at det ville komme en del reaksjoner i og med at jeg ikke hadde kjøpt billett på forhånd -
Men jeg så på dette som ikke nødvendig, siden det er ståplass det er snakk om, og på BBB feltet hvor jeg er medlem.
Tidligere har det blitt presset inn folk, slik at vi nærmest stod oppå hverandre,uten at noen svimte av ect.


Men når jeg med egne øyne ser at det praktisk talt mulig å få inn flere, ja mange flere, at det er plass og det vil ikke utgjøre noe fare for sikkerhetstiltakene - ja så blir jeg ubeskrivelig provosert.

Ihvertfall i Klokkesvingen, hvor det helt åpenbart er plass til flere hundre til, men "lekepolitiet" spiller mann og nekter meg adgang.

Om du Xminator har liten,om ingen sympati for meg så driter jeg vel i det.
Sesongkort har jeg hatt samtlige 15 år unntatt denne sesongen, grunnet jobbsituasjonen.
Det at du mener det er så fryktelig at jeg SNIKER meg inn på Stadion må jeg bare få le av,kunne ikke brydd meg mindre.
Når vakten står med ryggen til og 20-30 andre gjør som meg så er det "lekepolitiets" feil.
Om jeg er en drittsekk som du sier bare for jeg "slenger dritt" om andre som har betalt for å se Brann, så tror jeg du har misforstått totalt.
Vi kan vel gjøre det klart en gang for alle,du liker ikke meg - jeg liker ikke deg.
Jeg er ihvertfall saklig og prøver å få igang en diskusjon,noe jeg lykkes med til de grader,omtrent hver gang.

Kan vel egentlig si det samme om deg Brann_Askøy - at du i det hele tatt gidder å legge så stor vekt på det som Xminator, gjør deg kun like patetisk.

Fjortis faktoren rundt dette forumet blir bare større og større for hver uke,og etter hver brannkamp - fortsetter det i samme rettning på SS til neste sesong så skal jeg love dere at eldre folk som meg flytter på seg.

Rekruteringen på SS er neimen ikke god,aldersgrense er ett "must".
Om vi skal kjempe med Klanen som <Norges beste supportere> så er dette på vei i totalt feil rettning. Apene i Oslo ligger flaut langt forran oss (dessverre). Flaut å si det - Men thats reality.

Xminator

Og det slår deg ikke at du er en av de som fremmer 14iss faktoren Mr_soma? Du tar ett "meg" problem og gjør det til ett brann-problem. Hva pokker har "sikkerhet" med det du starter tråden med? Skandalen er at du ikke klarer å planlegge godt nok. Skandalen er at du sniker deg inn på Stadion. Problemet er ikke Brann, Stadion eller supporterene, det er deg og den mangelen på toleranse du viser. Hva pokker venter du deg når du sniker deg inn på feltet som er blitt flagget som billigbillett uten aldersgrense eller medlemskap? At resten av oss skal lese tankene dine og stille oss opp der du sniker deg inn så du kan få en best mulig kampopplevelse?

Hva med å ta ansvar istedenfor å syte? Det var ingen statshemmelighet at det ble solgt mange billetter til kampen. Allerede torsdag var det vel solgt 15000 billetter? Med 15 år på stadion burde vel unge Mr_Soma ha lært seg at det da blir utsolgt... Sidefeltene var fulle. Klokkesvingen var full. Ståtribunen nedenfor altanen var smekkfull.

Og pissekonkurransen din med klanen kan du holde for deg selv. Kan ikke huske jeg skrev under på noen erklering om dette da jeg ble født som Brann-supporter. Aldersfordelingen på SS er akkurat som den alltid har vert. Og om du ikke skjønner den demografiske forskjellen på Klanen og SS har du ett problem.

Problemet vårt er sånne som deg Mr_Soma, som forlanger å bli underholdt, ikke gjør den dritt selv og har ett toleransenivå jeg normalt forbinder med fanatiske islamister og hjernedøde brunskjorter. Sånn er det. God bedring!

P-K

Det har alltid vært drittunger på Store Stå. Jeg var tretten da jeg flyttet dit fra Colasvingen i 1990.

Stemningen var definitivt bedre da det er ikke noe å legge skjul på. Store Stå stilte opp flere timer før kampstart på fine dager, men det er fire viktige forskjeller fra da til nå.

1. Vi unger holdt oss utenfor den syngende gruppen i midten.
2. Folk var ikke like fulle, da de hadde vært der lengre. Man hadde derfor lettere for å synge samstemt
3. Radio 1 satte ingen demper på stemningen ved å dure listepop utover høytalerne.
4. Noen styrte sangen. I dag finnes det tre, fire forskjellige grupperinger som i tillegg er delt av hullet midt på tribunen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Svante!!

Quote from: "Romani3"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Erik"Jipppppi 14tiss diskusjonen er i gang igjen.... Faen så fjernt... Kan ikke de som vil komme, komme da??? hvorfor skal vi stenge ute folk?? slutt og tenk på dere selv!!!!


Det verste er at det er folk UNDER 14 som diskuterer. Da har dette forumet blitt bra!


Blir 15 år 6 dager etter cupfinalen, eg. E allikevel ikkje under 14.



Aldersgrense på SS 18
Aldersgrense på dette forumet 18

Det blir fort useriøst
rann er best

Sharpy

Quote from: "Pascal Simpson"Ja alderds grense er en fantastisk ide, har ett par til: folk over 1.90 må altid stå bakerst, tjukke folk skal stå i klokkesvingen og ved siden av meg, alt for fulle folk skal ha munnkurv, vaktene skal ha minst ett kurs til, det skal aldri blåse og regne samtidig og sist men ikke minst uintreserte kvinnfolk som bare kommer på kampen for å passe på typen sin eller har en bedre unnskyldning for å ta turen, bør bortvises!

MÃ¥ vite.


Hahaha! Ufattelig bra! Det er ikke ofte jeg er enig med den godeste svensken, men dette må være noe av det bedre som har kommet inn på disse debattsidene de siste par månedene, sånn rent bortsett fra skriveleifene da.

At man klarer  Ã¥ prestere Ã¥ gÃ¥ rundt og sutre over at nye Brannfans kommer til, ja da er det virkelig noe galt fatt. Selvfølgelig er det til Ã¥ irritere seg grønn over, disse smÃ¥tøsene som springer rundt med mobilen sin i stedet for Ã¥ bry seg om kampen, men jeg har mine tvil om at man blir kvitt dem før Brann rykker ned. Om noen synes det er ønskelig? Jeg tviler.

Det må oppleves ufattelig provoserende for engasjerte 15-16-åringer å høre at de ikke er "bra" nok for å holde med Brann. Hvor i huleste man får disse ideene fra er et lite mysterium. Det er klart disse er egnet til å stå på SS og synge, så lenge det er det de faktisk gjør.

Det man likevel kan etterlyses er en viss form for selvinnsikt. Vet du med  deg selv at du er sped i stemmen, eventuelt mÃ¥ sitte oppe pÃ¥ reklameskiltene for Ã¥ fÃ¥ med seg kampen, da er kanskje det lureste du kan gjøre Ã¥ finne deg et annet sted Ã¥ stÃ¥. Personlig beveget jeg meg ikke  inn pÃ¥ SS før jeg var 17. Det begynner Ã¥ bli noen Ã¥r siden, og pÃ¥ meg virker det som om kjernen av de syngende supporterne blir yngre og yngre. Er det de unge Brann-supporternes skyld? Nei, det kan det da ikke være. De prøver bare sÃ¥ godt de kan Ã¥ opprettholde SS-tradisjonen etter at de eldre, mer erfarne flyttet seg til Hansa. Skal SS nÃ¥ tilbake til storhetstiden pÃ¥ 90-tallet tror jeg disse mÃ¥ flytte tilbake fra Hansa, og takle Ã¥ stÃ¥ og synge sammen med yngre supportere. Det ideelle er at kjernen er dem med kraftigst stemmer, mens flankene bestÃ¥r av de yngre. Setter man 18Ã¥rs-grense pÃ¥ midtfeltet klarer man ikke fylle en fjerdedel engang.

Når alt dette er noe usammenhengende sagt, tror jeg aldri at SS kommer til å bli en dominerende supportergruppering igjen i norsk målestokk. Jeg tror at langsiden etter hvert kommer til å bli besatt av sitteplasser, og at de syngende supporterne snart vil samles på Hansa. Og ja, det kommer til å bli sinnsykt tøft!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Pascal Simpson

Tror att mye av grunnen er at folk blir eldre og vil heller sitte i to timer en å stå i 45 min for å sitte seg ned på en snusklatt i 15 for å stå i nye 45 minutter av med svette lukt å spytt i nakken. Personlig likte jeg godt å stå på ss men etter att jeg begynte å sitte har jeg ikke klart å gå ned på ss igjen, det er kansje en skam men hei er jo bare ett meneske eg og.

Har sikkert skrevet en del piss for å provosere tidliger her men det var bare i ren frustrasjon over de hæ..... billetene på tullevål. All respekt til de som fakrisk orker å stå, men som kjent de yngre må jo ta over etter oss litt eldre en eller annen gang. Noen er å blir helt håpløs men de blir jo skilt ut etter en stund, som regel når det går til hæl.... med brann og alle hvet jo at det er beste liv når det har gått litt dårlig og pakket er heme og ronker i steden for å være på staddaen.

MÃ¥ vite.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

HaterRævBK

Quote from: "Austevolling"Korfor har alle sammen noke imot fjortisser? Alle har vert i den alderen før og heiet dere på Brann då?


hvis du tenker deg litt om tror eg du finner ut av det!

De klarer ikke å oppføre seg.
Fyll og bråk.
får øreverk av all skrikingen.
de sitter på gjerdet slik at vi andre folk ikke ser noe, og de nekter å gå ned når du spør dem fint!

Var d noe mer du lurte på?
S slaur.....

Austevolling

ja faktisk.. :P Kor ofta e da du ser fulle fjortisser på SS?? Dei som er mest beruser er no folk fra 20 og oppover. Du har vert fjortiss selv.Heiet du på Brann då?? Elle kanskje du var mykje bedre enn dagens fjortisser?
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

HaterRævBK

Quote from: "Austevolling"ja faktisk.. :P Kor ofta e da du ser fulle fjortisser på SS?? Dei som er mest beruser er no folk fra 20 og oppover. Du har vert fjortiss selv.Heiet du på Brann då?? Elle kanskje du var mykje bedre enn dagens fjortisser?


ser fulle fjortisser nesten hver gang på familie siden...
men d er sant d du sier om at ikke alle er unge, men de som er unge og full pleier ikke alltid å oppføre seg så bra.... dette er jo ikke alle, men noen av de.
og eg har selvfølgelig vært fjortiss, men eg drakk ikke mye når eg gikk på stadion, og det var heller ikke ofte eg drakk der....
Men d e noen fjortisser som kan oppføre seg, men fleste parten av de som ikke gjør d er under 18...
S slaur.....

Brann-jento

eg foreslår 16 årsaldersgrense!
så to mødre med 3 små unger sikkert under 3år inne på bbb!!!
det er skandaløst!
og te de som sitter me mobilen hele kampen, eller noe i den dur, kan jo bare drite i å gå på stadion!

eg var forresten vitne til noe skandaløst pÃ¥ søndagens kamp;  som resten av bataljonen stod eg og noen venner Ã¥ skrek(sang om du vil) med pÃ¥ sanger og rop, men forran oss stod en dame med to venner...
Vil dere vite hva de sa?
de kom med kommentarer til oss som:'
-slutt å skrik, ingen folk her inne gjør sånt!(HAHA, går det an å ta mer feil?!?)
-vi her i denne rekke (3 stk) irriterer oss over dere!
-skal eg kaste dere ut eller?
-hva er det dere gjør her då? dere har da ikkje peiling på fotall (noe som ikkje kunne vert mer feil!)
-Hva er det dere gjør her då?, det går vell an å snakke om gutter andre steder(som alle andre sier vi små kommentarer som "bra soma" og "konge sæternes" og små klapper av gode ting..dessuten er jo det bare menn som spiller på brann, går ikkje an å unngå å nevne et guttenavn då vell! )

ho kom med kommentarer og småtrusler i omtrent hele 2 omgang!
sånne folk burde holde seg hjemme!
lem fra Hanne (Brann-jento)

Pascal Simpson

Jaha....
Skandale...
Helt sykt...
Forferdelig...
Att det går an...
Skulle vært fobudt...
Fy fader....
Neimen har du hørt på makan....
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

brann gal jente

bra hanne!
eg også lå inn et innlegg om det derre....
det e helt sykt!!!
eg va me hon Brann-jento og det var helt sykt kordan de sto og snakket om det... DET VA 2stk hanne!!!
vi må faen meg få låv te og snakke om Brann og heie på Brann vi oxo!!!
at det går ann...
herregud, hon sang jo ikkje en drit!!!!!!!!!!
vi må jo få lov og syng om ikkje hon gjør det....
ull til Bergen!

SS|Makt

Hei... mitt förste inlegg på forumet, må si att jeg blir litt overasket over nivået på diskusjonen som föres i denne tråden... (fjortiss nivå)
Om de er fjortissene sin feil att stemningen pÃ¥ SS har blitt ganske laber i det siste spiller ingen rolle...  Det vi konsentrere oss pÃ¥ er Ã¥ gjöre allt for Ã¥ komme sterkt tilbake neste sesong.. med eller uten ny aldersgrenese pÃ¥ SS. :roll:

domrot

Nå må supporter-"eliten" roe seg ned et par hakk. Det er mange idioter på midtfeltet, men størsteparten er ikke "fjortiser". Jeg bytter gjerne ut de fulle, aggressive apene, de som bryter røykeforbudet, og alle de andre som ikke kan oppføre seg, med noen normale 12-14-åringer.

Klart vi vil ha fotballinteresserte på store stå, men fotballinteressen eier ingen alder. For å bedre miljøet på store stå bør vi begynne med alle tullingene jeg nevnte ovenfor.

Når det gjelder det første innlegget, så må det jo være mulig å forstå at regler er regler.. Hva i alle dager hadde du forventet? Alle visste at forhåndssalget var skyhøyt, og at det mest sannsynlig kom til å bli utsolgt. Når du så tropper opp på stadion 10-15 minutter etter kampstart, uten billett, og så presterer å bli sur for at du ikke får slippe inn, da er det noe som ikke helt stemmer. Må si jeg forventet å lese noe HELT annet da jeg så temaet..

Få det inn i hodet, du burde ha kjøpt partoutkort eller billett på forhånd. Jeg har ikke partoutkort selv (på grunn av mangel på penger før seriestart), men forventer ikke å slippe inn 10 minutter etter kampstart på siste hjemmekamp uten billett heller.

Go Up