• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Soma tider...

Started by viks, October 24, 2004, 20:48:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Jeg og mange med meg kan styre vår begeistring for Soma er god nok for Roma. Forundrer meg at vi ikke har tenkt på d før men Sommartider med Soma er jo bare en helt fantastisk låt:

SOMAtider hey hey SOMAtider
Konge på Stadda
Klippe I Brann

(Gjentas 2 ganger)

Det e SOMA tider i vårt land

Er det stemning for denne eller?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Henningen

Den her var litt orginal! Har sansen for denne!!

En melodi som ikke er sleten og utbrukt i fotballkretser, men som de fleste likevel kan!

Glimrende forslag! :)

Henningen

Hmm, så litt mer nøye på den...

Kanskje legge til "og en" mellom konge på stadda og klippe i brann?
F.eks.

Konge på stadda
og en klippe i brann

Syns det passet litt bedre til melodien!

Men bevares, det er et glimrende forslag uansett!!

Syng for Brann


grei

Du som mener det passer bedre med  "og en" tar nok nok feil. Det skal være en liten pause der. Ellers et originalt forslag men "gjentas 2 ganger" skulle vel stÃ¥tt etter hele teksten og ikke etter tredje linje som nÃ¥.

jkippers

Quote from: "viks"Jeg og mange med meg kan styre vår begeistring for Soma er god nok for Roma. Forundrer meg at vi ikke har tenkt på d før men Sommartider med Soma er jo bare en helt fantastisk låt:

SOMAtider hey hey SOMAtider
Konge på Stadda
Klippe I Brann

(Gjentas 2 ganger)

Det e SOMA tider i vårt land

Er det stemning for denne eller?


Som ex-SS'er med hes røst i mange lange høster, tillater jeg å utbasunere at dette var en glimrende sang!!! Dette er en meget spiller-spesifikk-sang, som vil være vanskelig å overføre til andre spillere, noe som gjør den ekstra kul. Likheten mellom original-sangen og spillersangens hovedlinje er jo svært nær, samtidig som spiller-sangen ikke levner tvil om hvem som hylles.

Applaus!!!!
Gull 09

cyp

Denne må bli innført fortest mulig. Meget bra forslag!
elt O e snobbete!!

sekto

Dette er jo ikke akkurat noe nytt forslag med å ta Sommartider.. Jeg og mange andre drev jo hard lobbyvirksomhet for å få denne innført tidligere denne sesongen, men så endte det jo opp med at Soma/Roma sangen ble innført..

Gjerne for meg at vi tar denne, bare vi får den innført nå da!

Alexåsane

syns et hørte en svak "somahiter" på SS i dag.. har jeg rett:p?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

viks

vi var vel noen som prøvde ja..bør i alle fall synges inn spør du meg. Roma sangen er fryktelig..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Syng for Brann


TcK

somatider var knas. selv om jeg er en av dem som er glad somaroma sitter, så ser jeg ikke noe galt i at denne kommer inn..

godt jobbet.

tck.
Jesus elsker alle barna

brannsupporteren:-D

url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Roffarne


sekto


Syng for Brann

Hvorfor skrive Soma med hjerte i Brann nÃ¥r han ikke har det?   Nei, synes det opprinnelige forslaget var bedre...

villaksen

Nok et kanonbra forslag.

Får vi se om denne har muligheten til å bli innført.


Ti ganger verre å få innført nye sanger på stadda enn å få oppholdtillatelse i Norge.....

viks

Probleet er jo bare at jo lenger sangforslag blir, jo vanskeligere blir de å innføre, spesielt når det er en ny melodi..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

grei

Ingen vits å legge til et nytt vers bare for å gjøre det. Tipper han som skrev forslaget ville ha med "åååhh åhhh åhhh" men regnet dette som så selvfølgelig at han ikke tok det med.

TcK

det andre forslaget er knall, men foreslår to endringer:

#1: kutter ut "og" slik at det blir "ofrer alt han kaaaan". I mitt hode stemmer det bedre med melodien. kan være jeg har feil.

#2: Kutt andre vers, syng heller første vers om igjen og slutt da. enig med grei her.

tck.
Jesus elsker alle barna

cyp

Ka med å innføre "Somatider" sangen snart?
elt O e snobbete!!

Syng for Brann

Denne er kanonbra!  Prøv Ã¥ fÃ¥ den inn !!!!

Go Up