• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ELENDIG STEMNING

Started by minibussen, October 24, 2004, 19:39:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

minibussen

Som vanlig når det er fullt så var det dårlig med synging og generell stemning på stadion. Blir store stå forstyrret av at det er fullt eller hva? Var vel bare i 2 min etter målet det var enkelte tendenser...

Men de vant jo, dèt er IKKE vanlig når det er fullt hus!
e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

Kruxleiven

Personlig ble jeg utrolig fort lei i dag. Masse part timere rundtomkring på venstresiden av midten også. Alt er så rutinemessig, de samme sangene, samme klappingfen og samme flaggene som blir brukt. Gidder ikke å involvere meg så mye i å skape stemning lenger. Den kommer noe mer naturlig når Brann prøver. Og stemningen skal da komme naturlig? Eller skal den komme mekanisk og programmert? Når Brann spiller så forferdelig uinspirert som i dag så blir det som det blir liksom.

Alexåsane

var visse perioder det var bra.. når hansa dro i gang sanger.. etter målet selvsagt
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

enavgutta

ELENDIG er et dekkende ord for stemningen idag ja. At Brann tiltider spilte bunndårlig mot et Vikinglag på evig jakt etter poengdeling, kan nok være en del av forklaringen, men det er likevel ikke noen god unnskyldning. Vi har vært under halvparten på tribunene før og laget bedre liv enn det som ble sett og hørt idag!

Jeg vegrer meg heller ikke for å gi Hansa stryk-karakter. Dette var skandaløst, folk ble ikke med å synge og stillheten senket seg gang på gang.

En annen ting er at enkelte ler av de som prøver Ã¥ synge og slenger drit nÃ¥r de reiser seg. Dette hører ikke hjemme pÃ¥ en tribune som tiltider har vært svært god og stemningskapende. Folk pÃ¥ Brann kamp mÃ¥ tÃ¥le engasjement; det er  faktisk helt naturlig for enkelte Ã¥ reise seg pÃ¥ cornere og i andre spektakulære situasjoner.

Så til en annen gang håper jeg sittesvinene som verken klapper eller synger, sparer seg for de hånlige blikkene, bemerkningene og fliret!

Flere ekte supportere til Hansa nå !

Xminator

Skal vi se, satt på altansiden i dag, så jeg fikk godt med meg stemningen rundt banen.

Kjempestemning! SS gjør en kjempejobb! Hansa eier Stadion når de stemmer i!

Det er foresten kjempebra at minibussen blir å engasjert att han registrerer seg og poster sitt ENESTE innlegg på dette forumet.

Ha en ting å si Trådstarter er ett klassisk troll

Og det andre, de som venter stemning som etter målet i en time før kampen helt frem til en time etter har ett lite virkelighetsnært forhold til dette. Dere kan like gjerne bli hjemme, dere vil jo aldri bli fornøyd likevel! Ikke noen grunn til å reise til cupfinalen heller, dere sitter nok der og griner over manglende stemning da også. Troll!

DrMeland

Quote from: "Xminator"Det er foresten kjempebra at minibussen blir å engasjert att han registrerer seg og poster sitt ENESTE innlegg på dette forumet.

Ha en ting å si Trådstarter er ett klassisk troll

Enig med X'n!
Hver kamp på Stadion blir alltid etterfulgt av syting over stemningen. Nå var ikke jeg på stadion i går, så det skal jeg ikke uttale meg om, men å høre de samme argumentene om og om igjen begynner etterhvert å bli tåpelig.

Hadde vært moro og fått en av mod'ene til å gå igjennom trådene og finne ut hvor mange "stemningen stinker"- tråder som er blitt startet etter hver hjemmekamp.

Eneste klisjeen jeg savnet fra minibussen var denne: "Stemningen var mye bedre før!"
rMeland

Jake Barnes

At mye folk er lik dårlig stemning det vet alle. Jeg kunne fra min plass på hansa se flere ganger at 4 sanger ble sunget samtidig på bataljonfeltet. Det blir aldri noe bra trøkk av sånt. En del av tribunen sang "byen e bergen" og holdt skjerf oppe, en del sang "reis opp om du elsker brann" med håndbevegelser, samtidig som folk sto på sitteplassene rett bak disse supporterene. En del sto helt stille, mens den siste delen sang noe som innebar klapping. Den eneste grunnen til at jeg kunne se dette var på grunn av håndbevegelsene og ikke på grunn synging. Og den eneste lyden som rakk opp på hansa var en lav summing.

Dessuten var den en bemerkelsesverdig stor samling av gamle gretne gubber på Hansa i går. Disse klarte å ergre seg mer over publikums oppførsel enn over spillet til Brann. Jeg ble tilsnakket flere ganger fordi jeg reiste meg når Brann kom til sjangser. Jeg ble faktisk også tilsnakket fordi jeg tydeligvis bannet for mye, for det hadde visst ikkje ungene ved siden av godt av det. Det var også veldig mange viking-tilhengere på tribunen. Noen ble geleidet vekk rett etter kampstart, mens noen ble værende kampen igjennom og ropte viking-rop. Med slike forhold blir det ikke trøkk på tribunen.

Er det en mulighet for at deler av hansa kan bli karakterisert som supporter-tribune til neste sesong? Slik at gamle folk, bortesupportere og folk som generelt ikke er interessert i å åpne kjeften kan styres unna? Jeg ønsker ikke at folk må være medlem noe sted for å kjøpe biletter, bare en slags advarsel eller beskjed når folk kjøper billetter på nettet eller i narvesen-kiosken.

grei

Det var mange ekstra tilskuere på Stadion i går, og kanskje hadde fler av disse "nye" enn vanlig forvillet seg opp på Hansa? Denne tribunen har et misforstått stempel som supportertribune hos enkelte. Det er av stor betydning at de slenger opp en ny Klokkesving snart så barn, grinebitere og andre sarte sjeler kan få den plassen de fortjener, fjernt fra agressive utrop og ufine utrykk. Hansa er nemlig stedet for det siste. Tåler man ikke synging, engasjement og at folk står bør man ikke skaffe billett til verken Hansa eller Store stå.

Dette med flere sanger på en gang er bare tull når det skjer på Store stå, men stemningen på sitt beste i går da Store stå og Hansa ved et tilfelle sang to ulike sanger for fullt. Det blir sjelden bedre liv enn når sangene går i hverandre til et ugjennkjennelig brøl på denne måten.

Yngve

Eg er no einig med minibussen eg då.. eg syns stemmninga var elendig. Eg stod i går på 14 tiss feltet på SS dvs felt c, og det var heil grusom stemmning, stod tett opp til gjerdet men høyrde lite frå SS før målet kom. Generelt er det ubrukelig stemmning på venstresida på bataljonsfeltet, det var det i går og det har vore det før i sesongen. Tromsø kampen er eit anna døme der.

Når me står der på c så høyrer ein ikkje hansa i det heile, eg stod i går og var forundra over at ikkje hansaen starta songar, men det har kanskje noko med lyden å gjere. Dette er kanskje og ei forklaring på kvifor det vert sunge to forskjellige songar på ss ofte.. folk på høgresida prøver å hive seg med hansa, mens venstresida står og syng for seg sjølv.

I går var fyrste og siste gong på felt c, stemmninga var ubrukeleg, og det var utsikten og. fok på mur, folk hang i gjerdet, små born på ryggen til foreldra, og av ein eller annan grunn er det generelet dårlegare utsikt frå felt c enn felt a, nokon som kan forklare dette?

På felt a er det til tider ok stemmning, og det har det vore heile sesongen. selvfølgeleg ikkje så høgt lydnivå som på bbb sitt felt, men det er ein begynnelse. kanskje ordninga med gjerder har vore ein liten suksess..?

KennethS

merklig at alle som kritiserer her inne hørte lite fra SS, koffor lager dåkkar ikkje stemning selv da? nei e vel ikkje lov fra andre steder en ss det?
tå på Brann

Henki

Synes stemningen på Stadion generelt har kommet seg denne sesongen, Hansa er jo et godt eksempel der, men når det gjelder SS er det kanskje noe i det at den er blitt dårligere.
Ballen skal fremover!

grei

Skal vi oppummere sesongen publikumsmessig pÃ¥ hjemmebane har de vært en opptur. Ikke bare har vi hevet snittet betraktelig, stemningen generelt har ogsÃ¥ vært bedre (om ikke bra "nok"). Dette skyldes i stor grad at Hansa har kommet mer med (i gÃ¥r var ikke det beste eksempelet pÃ¥ det). Store stÃ¥ var vel som i fjor? Der  trengs det voksne folk med autoritet i miljøet som kan fÃ¥ iinnført de mange gode sangforslagene pÃ¥ disse sidene (og ikke minst fÃ¥ hindret innført de enda flere dÃ¥rlige forslagene).

Ingo

Eg hørte SS godt igår fra P feltet, personlig syntes i stenningen på SS har vært bra iår

Brann/Bergen

Eg har min faste plass på store stå, men må si at i går var d meget dårlig. Den ene enden begynte med en sang, og plutselig sang vi 3 forskjellige sanger. Og vi synger jo i ganske så ulikt tempo. Men ingen i hele verden kan si at vi ikkje e flink til å engasjere oss. Var en meget nerrvepirrende kamp, noe eg tror har mye å si for stemningen. D bli til at d blir stille for en blir stående og bite negler mens hjertet banker fortere enn noensinne.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Xminator

Gode poeng kan ikke repeteres ofte nok:

Satt på felt L, rett over guttene på altanen (nei jeg viste ikke det da jeg kjøpte to sesongkort der for 3 år siden). SS har absolutt ingenting å skjemmes over. Greit, det er 5-stemt en del ganger, men det har mer med tribunens utforming å gjøre.

Flott innsats av SS, flott innsats av Sitte og til tider god stemning på sitte

Hansakongen

Får håpe at vi klarer å synge vekk oslo pakket på finalen da :lol: . Lyn folket står jo som noen store statuer, og roper et ord i ny og ne... :evil:

Brann/Bergen

Quote from: "Hansakongen"Får håpe at vi klarer å synge vekk oslo pakket på finalen da :lol: . Lyn folket står jo som noen store statuer, og roper et ord i ny og ne... :evil:


Tror neppe d blir noe problem å synge ut østlendingene, vi e jo tross alt et par tusen mer enn de.

Over til hansa svingen: Må få skryte av de som sitter her, synes d e utrolig stilig når alle på hansasvingen reiser seg, klapper og synger. Får gåsehud, og d e eg sikker på at alle de andre på stadion gjør og. All ære til hansa svingen, håper dette forstsetter neste år :)
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Ole Brom

Quote from: "Brann/Bergen"
Quote from: "Hansakongen"Får håpe at vi klarer å synge vekk oslo pakket på finalen da :lol: . Lyn folket står jo som noen store statuer, og roper et ord i ny og ne... :evil:


Tror neppe d blir noe problem å synge ut østlendingene, vi e jo tross alt et par tusen mer enn de.

Over til hansa svingen: Må få skryte av de som sitter her, synes d e utrolig stilig når alle på hansasvingen reiser seg, klapper og synger. Får gåsehud, og d e eg sikker på at alle de andre på stadion gjør og. All ære til hansa svingen, håper dette forstsetter neste år :)


Ja Hansa har virkelig "tatt av". De er virkelig flinke til å skape god stemning og ramme rundt kampen. Spesielt stilig er det å se på corner til Brann, samtlige reiser seg og klapper/synger. Da tror jeg motstandernes keeper føler deg liten:)

minibussen

Quote from: "DrMeland"
Quote from: "Xminator"Det er foresten kjempebra at minibussen blir å engasjert att han registrerer seg og poster sitt ENESTE innlegg på dette forumet.

Ha en ting å si Trådstarter er ett klassisk troll

Enig med X'n!
Hver kamp på Stadion blir alltid etterfulgt av syting over stemningen. Nå var ikke jeg på stadion i går, så det skal jeg ikke uttale meg om, men å høre de samme argumentene om og om igjen begynner etterhvert å bli tåpelig.

Hadde vært moro og fått en av mod'ene til å gå igjennom trådene og finne ut hvor mange "stemningen stinker"- tråder som er blitt startet etter hver hjemmekamp.

Eneste klisjeen jeg savnet fra minibussen var denne: "Stemningen var mye bedre før!"




Beklager at jeg ikke følgte opp når jeg selv startet tråden!

Ikke meningen å være en som bare slenger drit og klager. Det som var noe av mitt poeng er at i de kampene som vi har det fullt
e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

esphal

tein

Go Up