• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oppdal....Er han god nok for Brann..

Started by Vidarvalium, October 17, 2004, 18:59:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Vidarvalium

Jeg vet at tidspunktet for å skrive et slikt innlegg kanskje ikke er det beste mhp at vi nå akkurat har tapt mot Fredrikstad. Men føler at nok er nok nå. Var det noe sjakktrekk av Brann å selge Ivar Rønningen når han kanskje var i sitt livs beste form??
Mener at Håkon Oppdal DIREKTE er en årsak til at Brann nå er litt akterutseilt for de gjeveste medaljer og i værste fall også Royal League.

Mitt spørsmål blir derfor: Har Brann en god nok førstekeeper til å være blant topp tre?? Jeg begynner å tvile....

Mvh
Vidarvalium

Ole Brom

Quote from: "Vidarvalium"
Mener at Håkon Oppdal DIREKTE er en årsak til at Brann nå er litt akterutseilt for de gjeveste medaljer og i værste fall også Royal League.



Greit nok at Opdal har vært elendig i noen kamper men det er da vitterlig 10 andre spillere til utpå der som ikke alltid leverer !!!!

Vidarvalium

Ja kanskje en litt feil formulert setning....Salget av Ivar Rønningen er en direkte årsak......PS! Presiserer at dette er min mening,,,,,,

Digg Jan

Nå er Oppdal den dag i dag den beste keperen vi har. La os støtte han.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Nixon

Hvor har du vært de siste årene. Tror du virkelig at Rønningen hadde storspilt i alle disse kampene? Selvsagt ikke!
Rød makt på Hansa

Vidarvalium

Nei men les statestikken da mann...Bør vel gå an å diskutere om Oppdal er rett mann som førstekeeper for Brann neste sesong......Har vi ikke ambisjoner da????

Nixon

Quote from: "Vidarvalium"Nei men les statestikken da mann...Bør vel gå an å diskutere om Oppdal er rett mann som førstekeeper for Brann neste sesong......Har vi ikke ambisjoner da????


Hvilken statistikk? Vi var før denne kampen nr. 2 på høsttabellen etter Engen.
Rød makt på Hansa

brann-mann

Jeg tror at oppdal kommer til og bli en av norges beste keepere hvis han fortsetter i brann! jeg støtter han
oma é vår mann!

Ole Brom

Quote from: "brann-mann"Jeg tror at oppdal kommer til og bli en av norges beste keepere hvis han fortsetter i brann! jeg støtter han


Opdal har absolutt potensiale men minner meg litt om gode Grobbelaar og David James i England. Glimrende ene minuttet og flaue tabber minuttet etter.

Vi trenger en god keeper til som kriger med Opdal om plassen i mål, rett og slett.

Lorntsen

Keepern til brann har sluppet inn alt for mange mål for brann, som han kan ta på sin egen kappe. Når det gjelder det at han er god nok eller ei, så er svaret mitt nei, men brann har aldri vært kjent for å ha gode keepere, så la oss holde oss til frøken oppdahl. Uansett.... Skal brann ta poeng, så må man ha en god keeper. At frøken oppdahl har spilt på u lag etc.... så kan man ikke sammenligne slikt, da toppnivå og junior fotball har en større forksjell enn mange tror. Brann må først skaffe seg en ordentlig keeper, så tror jeg brann har et godt nok lag til å kjempe i toppen  igjen. Hilsen Lorentsen

eXploSer

Har Brann en god nok keeper, mon tro?

Har Brann en god nok førstekeeper? Svaret mitt på det spørsmålet er et klart og rungende JA, FOR FAEN. Brann har også en veldig god andrekeeper i Johan Torbjørnsen, så de som tror at Opdal ikke har konkuranse må tro om igjen. Han har storspilt på Brann 2 tross dårlige resultater, og kan fort bli en ny Espen Johnsen, som slo gjennom som unggutt, og nå spiller fast på RBK.

Men når vi går over til Opdal så vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg begynner med Rønningen, siden han var førstekeeper før Opdal. Han hadde ekstremt mange keepertabber. Brann - Lyn i fjor, Brann - Sandefjord i kvallik i 2002, Aalesund - Brann i fjor, Brann - FFK i år... listen er uendelig. Han var ofte årsaken for at Brann lå under. Når han først ble solgt var dette på grunn av usikkerhet og at han gikk på fylla, pluss at Opdal var minst like god som Rønningen, og er mange år yngre. Når det kommer til Opdal sine tabber kommer jeg bare på to på dette tidspunkt, og det er Brann - Stabæk, som strengt tatt er manglende markering. På Brann - Vif i år var han ute i en duell med Iversen når Holm scorte, men det har blitt bevist at han ble hindret (Armene til Iversen). Men han skulle jo egentlig ikke vært der ute, så det teller grovt sett som en keepertabbe. Dette blir, etter hva jeg kan konkludere meg til 1 1/2 keepertabbe.

Når det kommer til dagens kamp mot FFK vil jeg si at det første målet av Dagfinn Enerly ikke er en keepertabbe. Dette er et feilplassert innlegg som går rett i krysset i en perfekt bue. Opdal kunne tatt den, ja, men bare hvis han hadde stått klint inntil stangen.

Xminator

Ihvertfall en ting som er sikkert, Opdal kunne ikke stått stille på streken før straffen. Keeper skal ut i den situasjonen.

eksilbergenser

Vi trenger konkurranse på keeperplassen. Og da tenker jeg vi bør kjøpe en toppkeeper som kan konkurrere med Opdal!
lt for Brann!

P-K

Slik Opdalkritikk som dette gidder jeg ikke lese en gang. Ja, Opdal gjør et par tabber denne kampen, men vi bør uansett score mer enn to mål på et lag som Fredrikstad. Vel har de hatt en god høstsesong, men det gjør dem ikke til noen målestokk uansett.

Så langt ut i sesongen som vi er nå hadde vi nok revet oss i håret av frustrasjon over Rønningens prestasjoner. Han har faktisk KUN vært god en halv sesong i hele karrieren sin. I tillegg forsvant han rett før den skumle sommerferien. Den hadde han trolig tilbragt på Metro, og der forsvant den formen!

Støtt Opdal så han beholder selvtilliten, og sørg for at han blir den som utgjør andre delen av tospannet på landslaget med Espen Johnsen i fremtiden.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Møllaren

Et par tabber!!
Han holder ikke mål, så enkelt.
Det blir feil å sette laget så mye tilbake for at noen skal bli god.
Skandale å selge Rønningen nå som han var etablert og solid.

Oppdal er en dårlig keeper uten konkurranse og det blir feil i en klubb som Brann.
øllaren

Pascal Simpson

At brann driter seg ut er jo ikke noe nytt! De beholder pakket og selger juveler, det er for alltid og blir brann i ett nøtteskall som det heter, må vite.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Xminator

Er Tommy Knarvik juvelen du sikter til?

eksilbergenser

lt for Brann!

Lefty

Quote from: "Xminator"Er Tommy Knarvik juvelen du sikter til?


Tommy Knarvik er uansett ikke solgt. Han er utleid!

Lefty

Nixon

Quote from: "Lefty"
Quote from: "Xminator"Er Tommy Knarvik juvelen du sikter til?


Tommy Knarvik er uansett ikke solgt. Han er utleid!

Lefty


Penger spart er penger tjent. Går for det samme!
Rød makt på Hansa

Jaja

Quote from: "Xminator"Er Tommy Knarvik juvelen du sikter til?


Er nok Tommy Knarvik som står bak innlegget skal du se.

Go Up