• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns bilettfordeling.

Started by Superjack, October 14, 2004, 09:27:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/cupfinalen2004/article1287930.ece

4000 til partoukort-innehavere.
750 til medlemmer av SK Brann.
600 til Brann (spilleres familier, tidligere spillere, ansatte osv.).
500 til Brann Bataljonen.
450 til sponsorer.
400 til Gaia trafikk (som selger mesteparten videre som pakketurer, etter avtale med Brann).

Dette viser at det ikke er Brann, men NFF som driter seg ut med fordelingen av billettene!
Brannsupporter.

Nixon

Dette er jo tull.
BBB har ikke fått 500, men 200 siden de andre går inn under partoutkort.
Og det kan umulig være 4000 som betalte partoutkort innen fristen, Brann har hele tiden opererert med et mye lavere tall. Tipper de har bakt inn mange sponsorbilletter i den gruppen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

P-K

Alle sponsorene som har kjøpt partoutkort innen fristen skal ha billetter på partoutkortene sine. Disse kan naturligvis ikke telle som sponsorbilletter.

Dette er på lik linje med BBB billettene. Feil å si 516 der når 316 av dem er på partoutkort.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Vet ikke jeg, men er det ikke riktig å telle med sesongkort på SS som en del av BBB-kvoten så lenge det tross alt er mye mye billigere enn de sesongkortene Brann selger på sitte :p

Hmm en ting, de sier at "mesteparten" selges videre som pakketurer. Var det ikke 100 som ble solgt som pakketur? Om de resterende 300 blir solgt som pakketur internt i Gaia er jo det fusk og fanteri.

Nixon

Det var vel 100 som blir solgt gjennom BBB. De andre styrer Gaia selv og blir lagt ut på det åpne markedet.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Blææ

Med andre ord så er det 4316 partoutkortholdere som har fått tilbud om bilett til fianlen?
Kan man tro på det da...?
Heller nok over på Nixons teori om at det nok bakt inn endel sponsorbiletter der ja.
ont follow me,Im lost too

Christian

Som P-K sier: Sponsorer med partoukort får kjøpe billetter på partoukortene som alle andre. Det gjør nok sitt til at dette tallet er høyere enn enkelte vil tro. Om du kaller dette sponsorbilletter eller partoukortbilletter spiller mindre rolle.

Syns ikkje Brann sin egen billettfordeling ser så ille ut, eg, om disse tallene stemmer. Klart det burde være flere billetter til BBB, men sånn går det innimellom. Sjøl satser eg på å vinne billett på fredag ;)

ekte kjuagutt

Brann har overbokket med ganske mange biletter og då.. Og at alle spillerene i hele brann skal få biletter syns eg nesten e litt tullete

Christian

QuoteOg at alle spillerene i hele brann skal få biletter syns eg nesten e litt tullete

Ehm...? Litt usikker på hva du mener her? Bør ikkje alle spillerne i Brann få billetter til cupfinalen?

Eg skal love deg at om eg hadde vært med på å spille laget mitt til en cupfinale og eg ikkje fikk billetter eg kunne gi til venner og familie, så hadde eg blitt langt mer gretten enn eg er over å stå uten billett i dag.

Men kanskje det ikkje var det du mente...

howieh57

Blandt de 4000 partourkort billettene så er det flere som går til personer som verken bestillte eller betalte innen første forfall. Det er dermed langt flere enn de som har vært garantert billett som har fått tilbud om å kjøpe billett. Uten å bli for dramatisk kan det vel virke som om Brann verdsetter sine partourkort innehavere over medlemmene i BBB.
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

grei

Men 600 billetter? De får med tremenningene sine også skjønner jeg.

Toa

Quote from: "Christian"
QuoteOg at alle spillerene i hele brann skal få biletter syns eg nesten e litt tullete

Ehm...? Litt usikker på hva du mener her? Bør ikkje alle spillerne i Brann få billetter til cupfinalen?

Eg skal love deg at om eg hadde vært med på å spille laget mitt til en cupfinale og eg ikkje fikk billetter eg kunne gi til venner og familie, så hadde eg blitt langt mer gretten enn eg er over å stå uten billett i dag.

Men kanskje det ikkje var det du mente...


Han mener vel at Andreas, som sitter på benken på Branns Mikroknøtter Oransje Avdeling Hakkebakkeskogen Sør, kanskje ikke helt fortjener den cupfinale billetten...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

P-K

NÃ¥ har vel ikke Brann aldersbestemte lag lengre, men hadde de hatt det skulle de hatt billetter gjennom sine medlemsskap i Brann.

Hver av Branns spillere har rett på 20 billetter. Med 600 billetter til spillere blir det 30 spillere ca. Og 20 billetter hver bør de få.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

Tar jeg ikke helt feil har Brann 7 aldersbestemte lag. Men ingen der har selvsagt rett på billett.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Alexåsane

Quote from: "P-K"NÃ¥ har vel ikke Brann aldersbestemte lag lengre, men hadde de hatt det skulle de hatt billetter gjennom sine medlemsskap i Brann.

Hver av Branns spillere har rett på 20 billetter. Med 600 billetter til spillere blir det 30 spillere ca. Og 20 billetter hver bør de få.


kor har du fra at brann ikke har aldersbestemte lag lengre? selvfølgelig har de det!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

grei

Hvor har du det fra at de fÃ¥r 20 billetter hver? Fem billetter pÃ¥ hver  burde uansett holde lenge. Hvis disse folkene er sÃ¥ interessert i Ã¥ se sin kjære slektning sÃ¥ kan de vel kjøpe partoutkort som andre folk.

Alexåsane

mye av det han sa var nok feil
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Quote from: "grei"Hvor har du det fra at de fÃ¥r 20 billetter hver? Fem billetter pÃ¥ hver  burde uansett holde lenge. Hvis disse folkene er sÃ¥ interessert i Ã¥ se sin kjære slektning sÃ¥ kan de vel kjøpe partoutkort som andre folk.


Jeg tror nok de får 20 billetter, har hørt det fra flere kilder. Men de må vel kjøpe disse som alle andre. Tror ikke Brann deler ut noen billetter gratis, hverken til sine egne eller andre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

grei

Jeg har også hørt dette med 20 billetter, men har hørt av andre at det ikke stemmer. Men siden de får 600 billetter så skulle man nesten tro det.

Toa

600 billetter er 2,4% av alle plassene på Ullevåll. At spillerne, som har spilt fram laget sitt til finale, får billetter til å fylle en så stor del av stadion med venner og kjente er en skam.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

grei

Fem billetter skulle dekke kone, unger og foreldre for de fleste. Og 600 billetter er altså 3 ganger så mye som BBB får. Du kan jo renge ut det også i prosenter hvis du vil.

Nixon

Ja ja, nå er vi visstnok ferdig med å skjelle ut forbundet og Brann. Nå skal vi ta spillerene. Er vi virkelig så smålige?
Og hvis dere leste artikkelen skikkelig ser dere at de 600 blir fordelt til andre enn bare spillerene.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

pathel

Quote from: "howieh57"Blandt de 4000 partourkort billettene så er det flere som går til personer som verken bestillte eller betalte innen første forfall. Det er dermed langt flere enn de som har vært garantert billett som har fått tilbud om å kjøpe billett. Uten å bli for dramatisk kan det vel virke som om Brann verdsetter sine partourkort innehavere over medlemmene i BBB.


Helt riktig dette. Jeg betalte 11.mars, og fikk billett gjennom brann, selv om det var partoutkort på SS. ellers er det ikke tvil om at sponsor-partoutkort ligger inni dette samlede tallet, og at alle brann-spillere + tidligere får billet kan diskuteres. dvs. hvor mange de får! hørte med en som fikk gjennom Dan riisnes. Han fikk 8 bill, bare han. Synes det er for mye. Oldemoren eller en fjern tjommi av Dan trenger ikke billett, hvis dere forstår meg rett... ihvertfall ikke fremfor de trofaste...
Spillerne og andre ansatte bør nøye seg med billett til sine aller nermeste, dvs.3-4 stk etter min mening. Så lenge vi totalt sett har for lite, mener jeg...

Ellers stiller jeg meg litt tvilende til om det hele er rett, disse tallene. Tror sponsorer sitter igjen med flere, men,men...

grei

Quote from: "Nixon"Ja ja, nå er vi visstnok ferdig med å skjelle ut forbundet og Brann. Nå skal vi ta spillerene. Er vi virkelig så smålige?
Og hvis dere leste artikkelen skikkelig ser dere at de 600 blir fordelt til andre enn bare spillerene.

Atlet Orvanger

Det provoserer meg virkelig at spillerene får billetter som skulle tilfalt oss supportere. Det er jo tross alt vi, og ikke spillerene som har æren for at vi nå engang kom til cupfinalen! Det neste er vel at Monsamjelden ikke må betale for entré for å sitte på benken sammen med guttene! SKANDALE!

Professoren

Quote from: "howieh57"Blandt de 4000 partourkort billettene så er det flere som går til personer som verken bestillte eller betalte innen første forfall. Det er dermed langt flere enn de som har vært garantert billett som har fått tilbud om å kjøpe billett. Uten å bli for dramatisk kan det vel virke som om Brann verdsetter sine partourkort innehavere over medlemmene i BBB.


Stemmer. Jeg har partoukort i Hansa-svingen og bestilte minst en måned etter 16.januar, og fikk cupfinale-billetten min i går.
Mine sympatier til BBB-medlemmene som skandaløst nok ikke har fått billett.

Oppfordring: Dra til Oslo og prøv Ã¥ kjøpe billett  utenfor ullevaal. Ta med banner av typen "Hvor er billettene vÃ¥re", "Gi supporterne billetter", "Nff er horer" o.l. Prøv Ã¥ bli filmet, det vil garantert være kameraer utenfor stadion. Med andre ord; La Nff (og eventuelt Brann) se at dere er forbannet!

eriksen_30

vi fÃ¥r appelere til spillerene og hÃ¥pe pÃ¥ at de gir de billettene de ikkje trenger til supporterene som, for Ã¥ sette det pÃ¥ spissen  "betaler lønnen" de tjener.

Felt F forever

Herlig... helt herlig. Når endelig listen vi har ventet på; den som viser Branns endelige fordeling, så er denne et ledd i den store konspirasjonsteorien om å holde hver eneste Store-Ståer unna cupfinalen... Skal hilse fra de som betalte innen fristen og si: lykke til på svartebørsen. :lol:

grei

Skal si det kryr av skadefro folk her inne om dagen. Hva bryr det vel folk med litt urett så lenge de har billett. Adjø, solidaritet...

bonzo

I bastionen er det ganske forskjellig... Der  fÃ¥r hvert medlem tilbud om Ã¥ kjøpe to billetter hver.
Morsommere å heie på lyn nå enn på brann-stadion for en måned siden :P
BK= æsj
VIF=æsj

Felt F forever

Quote from: "grei"Skal si det kryr av skadefro folk her inne om dagen. Hva bryr det vel folk med litt urett så lenge de har billett. Adjø, solidaritet...


Vi hadde vel alle lik mulighet? Til å kjøpe før fristen, mener eg?

grei

Nå viser det seg jo at mange partoutkortinnehavere som kjøpte etter fristen også har fått billett. Disse har da blitt prioritert foran BBB.medlemmer. Noen muligheter er visst likere enn andre.

Felt F forever

Garantien hadde i alle fall alle... 316 som benyttet seg av den på Store Stå? Det er grunner til at slike garantier gies; blant annet for å sikre likviditet i vintermånedene, og gi litt visshet inn i neste budsjettperiode. Neste år vil sikkert alle betale innen fristen; og då gies sikkert garantien til de som har betalt innen fristen flere år etter hverandre! We win again... Men seriøst - skjønner at mange er skuffet over at de ikke får billett, men det er langt i fra bare Branns skyld... Hadde man fulgt reglene, ville Brann måtte oppfylt sitt løfte og man hadde sittet på Ullevaal i stedet for på puben 7 november.

amenhotep 4

Hvorfor burde egentlig bataljonmedlemmer som ikke har partoutkort fått tildelt billett til Cupfinalen av Brann?

grei

Fordi de er medlem av supporterklubben? Det er vanlig at supporterklubbens medlemmer får førsterett på billetter (sammen med partoutkortinnehavere). Sånn har det vært i alle år. Da VIF kom til finalen sist fikk Klanen de fleste av VIF sine billetter, da Brann var i finalen sist fikk BST billettene.

amenhotep 4

Så du mener at først kommer medlemmene av bataljonen, etterpå kommer partoutkortinnehavere?
Slik tolker jeg hvertfall mye av debatten her inne. Jeg føler ikke dette er riktig, og mener Brann har gjort en grei fordeling utifra forutsetningene.
Er et bataljonmedlem mer "ekte" enn en partoutkortinnehaver?

Glimten

Nå vet ikke jeg hvor mange medlemmer BBB har i dag, men det er betraktelig mindre enn det BST hadde i 1999. Dermed synker også andel billetter til supporterklubben. VIF har ikke så mange andre folk på kampene sine enn klanen, dermed er det naturlig at de får flesteparten av billettene.

grei

Tipper det er omtrent samme antall medlemmer i BBB i dag som det var medlemmer i BST i 1999, rundt 2000. Og når det gjelder "hvem som er mest supportere" så er jo det en diskusjon som har vart i evigheter, men det er vel ingen overraskelse at mange av de mest ihuga supporterne står på Store stå, og disse er gjerne også med i BBB. Det er nok her det er størst andel av fans som reiser på bortekamper, synger osv. Det er ikke tilfeldig at spillerne takker store stå og ikke gamle sitte etter kampen. Derfor skulle det bare mangle at Brann prioriterte disse, ikke foran, men ved siden av partoutkortinnehaverne.

Når det er sagt er det nok av dedikerte Brannsupportere som ikke står på Store stå. Det er massevis av dem i Hansa, noe som gjør det hele ytterligere komplisert. Må legge til at jeg ikke selv står på store stå, og har heller ikke noe ønske om det, men jeg har da såpass omløp i hodet at jeg skjønner at de folkene der må prioroteres i billettfordelingen. Brann har endel å lære av VIF på dette området, ved å vise at man setter pris på suupporterne og ikke er i konflikt med dem, bidrar man til at flere ønsker å delta i liv og synging på kampene. De som gidder å bruke stemmme og holde på når de fleste av oss holder kjeft fortjener såpass.

amenhotep 4

Mitt poeng er at Brann har gjort en grei billettfordeling utifra forutsetningene. Jeg skjønner hvorfor Brann prioriterer patoutkortinnehavere. Disse fikk en garanti. Også de som betalte for sent mener jeg er berettiget til cupfinalebillett. Det å betale for en hel sesong mener jeg viser en viss lojalitet som burde belønnes. Dette er noe alle kan kjøpe. Det å ha partoutkort gir fordeler både til den som har det og til Brann. Hvis man vet før sesongen at man kommer til å gå på alle kampene uansett så er det ingen grunn til å ikke kjøpe partoutkort. Eller skrive det øverst på ønskelisten over hva man ønsker lagt under juletreet. Partoutkort er også en lojalitet som kan måles over flere år hvis dette skulle være nødvendig.

Jeg mener det er vanskeligere med bataljonen i 2004 enn i bst i 1999. I 1999 var det de med lengst fartstid i gruppen som fikk retten på billett, ikke alle. Jeg var blant de som hadde vært medlem siden 1993 og var garantert billett.

Tidligere var det slik at en ikke kunne ha partoutkort på store-stå og dermed hadde ikke "de syngende" noen mulighet til billett gjennom partoutkort. Det har de nå. Hvis det å stå på store stå hadde eksludert en fra å kunne kjøpe partoutkort mener jeg at en burde hatt ordninger som sikret "storeståerene" billett, jeg mener at en ikke trenger dette nå. Eller; det finnes allerede en ordning, partoutkort.

For hva viser det at en er medlem i bataljonen? Man kan maks ha vært medlem siden 2003. Hva med en som har meldt seg inn i bataljonen kun for å være med på båttur til Sogndal, skulle denne personen vært garantert billett? Kan man garantere for at bataljonmedlemmene "fortjener" billett? (Har en anelse om at man har spart noen lister fra bst, så kanskje det kunne vært en måte?)

Langt og tungt innlegg, beklager dette. Kort oppsummering: jeg mener altså at partoutkort burde vært hovedforutsetning for å få cupinalebillett.

grei

Alle som har partoutkort virker overvbevist om at det ikke er noen grunn til å ikke ha det. Vel fleksibilitet er en viktig grunn for noen av oss som ikke ønsker å ha det. Jeg har vært på alle i år og skal sikkert på alle neste år, men ønsker ikke stress dersom jeg ikke skulle ha anledning. Og ikke minst er jeg lite lysten på å sitte på samme sete året gjennom. Husker 99-sesongen og de sure tause typene jeg var stuck med hele året. Kjør på med tilbud om unummerert sesongkort på Hansa, så ville de nok solgt godt.

howieh57

Dere kan male videre om dette temaet i det uendelige tydeligvis, det kan i hvertfall jeg. Dette om hvem som fortjener billett og hvem som er ekte suportere. En ting jeg vil påpeke i denne sammenhengen er at Brann Bataljonen Bergen faktisk er Branns offisielle SUPPORTERklubb. Det ligger jo mere eller mindre i ordet at dette er lagets supportere. Drar man på bortekamp drar man med SUPPORTERNE der de aller fleste er medlem i Bataljonen.

Partoukort innehavere er jo også så ymst, folk som får dette gjennom jobben og går en gang i blandt og gjerne gir vekk en del billetter og slik. Men for all del ganske mange av disse er nok for å se på Brann og noen også for å lage stemning.

Og til syvende og sist, Brann satt en regel om at hvis man betalte innenfor første forfall var man garantert billett. Dette synes jeg ikke Brann overholder på riktig måte, hvis det går ann å si det. De tilbyr billetter til veldig mange som ikke har bestillt eller betalt innenfor første forfall, dette er billetter jeg mener de heller skulle gitt en større del av til Bataljonen, SUPORTERklubben deres!
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

paf

Quote from: "amenhotep 4"Så du mener at først kommer medlemmene av bataljonen, etterpå kommer partoutkortinnehavere?

Jeg kan bare snakke for meg selv og det som var gjengs holdning i både BST og Brann for fem år siden. Da var tanken at det var tre hovedgrupper som skulle behandles likt: Medlemmer i supporterklubben, partoutkortinnehavere og medlemmer i klubben. Med 6.700 billetter til disp hadde fordelingen da blitt omtrent som følger:
Partoutkort og sponsorer: 4.000
Medlemmer i Brann: 500 (pluss de som fikk på partoutkort)
Medlemmer i BBB: 1.000 (pluss de som fikk på partoutkort)
Alle hade fått til omtrent 2/3 av sine
I steden får vi denne fordelingen:
Partoutkort og sponsorer: 4.700 (Ca. 80%)
Medlemmer i Brann: 750 (100%)
Medlemmer i BBB: 200 (Ca. 8%)
For meg sier det veldig mye om hva Brann prioriterer.
I tillegg kan vi jo ta med at hver ansatt i Brann og hver spiller i snitt har 15 billetter... Jeg unner spillerne billetter til familie og sine nærmeste venner, men det får være grenser!

Ole Brom

Quote from: "paf"
Quote from: "amenhotep 4"Så du mener at først kommer medlemmene av bataljonen, etterpå kommer partoutkortinnehavere?

Jeg kan bare snakke for meg selv og det som var gjengs holdning i både BST og Brann for fem år siden. Da var tanken at det var tre hovedgrupper som skulle behandles likt: Medlemmer i supporterklubben, partoutkortinnehavere og medlemmer i klubben. Med 6.700 billetter til disp hadde fordelingen da blitt omtrent som følger:
Partoutkort og sponsorer: 4.000
Medlemmer i Brann: 500 (pluss de som fikk på partoutkort)
Medlemmer i BBB: 1.000 (pluss de som fikk på partoutkort)
Alle hade fått til omtrent 2/3 av sine
I steden får vi denne fordelingen:
Partoutkort og sponsorer: 4.700 (Ca. 80%)
Medlemmer i Brann: 750 (100%)
Medlemmer i BBB: 200 (Ca. 8%)
For meg sier det veldig mye om hva Brann prioriterer.
I tillegg kan vi jo ta med at hver ansatt i Brann og hver spiller i snitt har 15 billetter... Jeg unner spillerne billetter til familie og sine nærmeste venner, men det får være grenser!

howieh57

ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

ram

Lyn har sikkert ikke like mange partoukortinnehavere utenom bastionen. Husk på at det ikke bare er bataljonens medlemmer på store stå som er støtter laget sitt i tykt og tynnt.

Glimten

Fikk ikke BBB tildelt 516 billetter? Det er vel BBB sin oppgave å fordele disse billettene, og de har tydeligvis valgt samme metode som Brann, med å fordele dem til de som har betalt partoutkort innen en tidsfrist.

pathel

Quote from: "Felt F forever"
Quote from: "grei"Skal si det kryr av skadefro folk her inne om dagen. Hva bryr det vel folk med litt urett så lenge de har billett. Adjø, solidaritet...


Vi hadde vel alle lik mulighet? Til å kjøpe før fristen, mener eg?

Kalinkasvingen

Medlemmer ansatte og spillere i Brann har fått 1350 billetter. Dette er litt i overkant spør du meg.
I de 4000 billettene som er gitt til sesongkortinnehavere er vel også endel sponsorer innkludert. De som gjerne har 5 kort får 15 billetter. Litt lettere for Brann å si det går til sesongkort i stedet for sponsorer.

Strilen

Quote from: "Glimten"Fikk ikke BBB tildelt 516 billetter? Det er vel BBB sin oppgave å fordele disse billettene, og de har tydeligvis valgt samme metode som Brann, med å fordele dem til de som har betalt partoutkort innen en tidsfrist.


Det er visst vanskelig for enkelte å få dette inn, men BBB fikk 200 billetter til fordeling blant medlemmene. 200.

De resterende 316 fikk gjennom Brann fordi de kjøpte sesongkort. Det var Brann som solgte disse sesongkortene, det var de som fikk betalingen og det var de som sendte ut sesongkortene. Det eneste BBB gjorde var å sjekke at vedkommende som kjøpte var medlem hos BBB.

Xminator

Er litt enig i at Brann enten burde legge sesongkort til sponsor i sponsordelen av fordelingen, ELLER trekke fra sesongkort på BBB-tallene.

Ellers greit å se at det fremdeles finnes en del stråmyhr-kandidater :p Rart ingen har skreket opp om flere plastduker på gressmatten ;)

Go Up