• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Flaut å være Brannsupporter.

Started by Mugge, October 04, 2004, 12:16:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

arild

det merket eg på kampen mot Lyn å.... Hansa sang Byen e bergen..... så startet store stå en sang.... eg sto på store stå.. å mange som sto der hørte at hansa startet.. men de gadd ikke synge med... startet heller en ny sang...

Erik

Sånn går det når de late ikke gidder og stå lengre... de liker mer og bruke ræven og synge enn og stå... når folk flytter på seg blir det 2 små gjenger som synger omhverandre og det blir bare til og le av... Vi er langt fra noe best i Norge...

Kruxleiven

Med all respekt å melde. Den gangen vi var blant de beste supporterne i landet så var konkurransen ræva. Folk sto stille og så opp til oss i beundring. På et tidspunkt har de fleste tatt opp kampen. Vi er nå distansert totalt når det gjelder alt hva supporterlivet innebærer. De fleste supportergjenger har stjålet massevis utenfra. De har organisert ting mye bedre med ildsjeler som har ønsket at de skal bli en betydningsfull supportergruppe i landet med tanke på synging og tifo. Her har vi alltid oppfordret hver og en om å ta ansvar. Slik fungerer det ikke. Det er passiviteten som råder på SS i hver eneste kamp omtrent.

Angående de gode gamle sangene. Skulle man gjort det samme idag som den gang så ville resultatet neppe blitt det samme. Sanger som var kule på midten av 90-tallet er ikke nødvendigvis det nå. Det er en grunn til at samtlige supportergrupper skriker om nye sanger.

Samstemt er det ikke nei. Rett observert det, men det er ikke nødvendigvis sÃ¥ lett nÃ¥r man ikke hører hva sang Hansatribunen starter (et av to. Byen e Bergen eller Heia Brann). Og noen ganger hører man det og folk gir faen. Folk her er overbærende og synes det er latterlig, men hvordan fikser de det andre steder? Jo, med forsangere, organisering, roperter og lignende. Hvem har ikke hørt Kanarifansen med sitt rop mellom sangene: "alle sammen nÃ¥"? Klart det er motiverende og det retter opp de som var i utakt med sangen og fÃ¥r med de som holdt kjeft.  

Hva er egentlig flaut? At vi ikke er best? I sÃ¥fall er det mange klubber som burde være flaue. Er det flaut at vi ikke synger samstemt? Kanskje. At man har to syngende supportergjenger som synger hver sin sang er nødvendigvis ikke sÃ¥ uvanlig som folk tror. La Klanen kle av oss. De gÃ¥r lei til slutt (og drukner snart i egen selvgodhet). Snart vil de drive skole for oss og andre hvordan man skal bli en bra samling syngende supportere fordi de ikke takler livet alene uten kamp pÃ¥ tribunen  :lol: Jeg husker det nok etter at vi tapte 0-4 hjemme mot VIF i 2002 fikk vi streng beskjed av haugevis med VIF fans som sa at vi mÃ¥tte skjerpe oss pÃ¥ tribunen.

Erik

Min lille drøm er og fjerne setene på de 2 midterste delene nede på hansa... og SS flytter bort der... kan du tenke deg 4500 stående/sittende syngende supportere.... hadde vert noe det...

villaksen

Quote from: "Erik"Min lille drøm er og fjerne setene på de 2 midterste delene nede på hansa... og SS flytter bort der... kan du tenke deg 4500 stående/sittende syngende supportere.... hadde vert noe det...


Er nok ganske urealistisk.
Men hva med å fått brann til å flytte familie seksjonen til felt R og S.

Hadde vi hatt Hansa som BBB tribune, det hadde vært noe det!  

( Det må vel finnes 3900 sjeler som ønsker å synge når de er på kamp)

Syng for Brann

Hnsa som BBB-tribune, ja. ;-)        Noen burde sende en seriøs e-mail til Brann om dette.

Hansa har et enormt potensiale, men småbarnsfamiljer er kanskje ikke de som lager den beste stemningen.

bergen

alle mann til hansa sier no eg! det e en HERLIG tribune! akustikken på storestå er jo også drit.. ikke det at vi skal skylde på akustikk.. tror det er lettere å få med fler folk på sangene hvis vi heller sitter/står i hansa. synes det hadde vært genialt.. skader jo ikke å prøve på det. ser for meg hele hansa med entusiastiske brann fans på "BYEN E BERGEN.."herlig. alle med skjerf på lalalala.. ELSKER HANSA

P-K

Er kanskje en grunn for at Store Stå ble flyttet tilbake fra Hansa etter kun kort tid i utlendighet...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Kai-Olai

Kom til å tenke på en ting..
Kan ikke de som nå vil sitte, og som sitter på hansaen heller sitte seg på tribunen over Store Stå?? Da hadde det vært litt mer samstemt + at vi hadde sluppet å fjerne Store Stå..
Hadde jo gått an å prøve det da..
Eller?

grei

Ja, si det til de du. De flytter sikkert hele gjengen. Og de som allerede sitter på Umbro er sikkert mer enn villige til å bytte.

Nei, tenk heller på at det er en grunn til at det er en masse syngende folk på Hansa. De ønsket ikke lenger å stå på /assosieres med Store stå.

Zander:)

Kunne godt prøvd å stå på hansa noenganger ! Det er jeg for ! :)

Brann-Peter!

ja, ganske intressant forslag..
og hansa er jo grimlende for evt. tifo...
og akustikken er vel ganske mye bedre der..
men jeg holder meg på ss til noe annet er sagt..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Brannfrelst

Helt enig!! Går for Hansa til neste år. Bygg omSS til sittetribune.. Hansa er en glimrende tribune fot TIFO og synging..
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Ikke vent dere for mye. Husker da Hansa ble bygget, og vi alle var sikre på at dette skulle bli tribunen for fansen, med vanvittig trøkk og greier. Sannheten er at det ikke er noe spesielt god lyd på Hansa. Det er ingen tribunevegg å synge mot, det er høyt under taket, det er bølgeblikktak, akustikken er ikke mye å skryte av rett og slett.

Brann-Peter!

Quote from: "Erik"Min lille drøm er og fjerne setene på de 2 midterste delene nede på hansa... og SS flytter bort der... kan du tenke deg 4500 stående/sittende syngende supportere.... hadde vert noe det...


hvorfor ikke alle fire feltene?
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Stoffi

Hvis SS ikke synger med på Hansa sanger, så er det fordi at vi enten ikke hører det, eller så er det en eller annen molbo som starter en sang på andre siden av SS og den overdøver Hansa totalt, når man står på SS.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

cyp

Eg får ofte en følelse om at folk på SS ikkje synger med Hansa fordi de tror at kun SS kan starte sanger, og skal dermed ikkje bøye seg etter Hansa. Høres helt idiotisk ut ja, men tror faktisk noen tenker sånn. Står sjøl på SS og har fått litt inntrykk om at i noen tilfeller kan dette stemme.
elt O e snobbete!!

Erik

Hvis alle 4 feltene skal fjernes må SS bygges om til sitte... pga det blir for mangen ståplasser da...

ole3000

koffor skal setene flyttes da??? til neste år må vi jo uansett bygge flere seter etter som snittet har økt... ka med å sette seter på storestå også?
i går for en til!

brannsupporteren:-D

Quote from: "ole3000"ka med å sette seter på storestå også?
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

HaterRævBK

S slaur.....

ole3000

Quote from: "brannsupporteren:-D"
Quote from: "ole3000"ka med å sette seter på storestå også?


MÃ¥ jo ikkje sitte selv om d e sitteplasser da...
i går for en til!


HaterRævBK

Quote from: "Zander:)"


trenger ikke nødvenigvis bli dårligere stemning fordi det bli mindre folk der!
Hvis du var på bryne kanpen la du kanskje merke til at 7000 tilskuere fungerte like godt som 14 000!
Det som er viktig er at vi (ekte) brannsuportere kommer, og det tror eg de gjør!
om det bli mindre "late" folk gjør ikke noe.

men om det skulle komme seter der kan d hende ss blir fult opp igjen, og det ikke i bare to kamper i året, men sikkert menge i motsetning til no!

Og d er ingen som sier at du trenger å være så jæv.... negativ!
S slaur.....

Go Up