• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nå er det på tide vi blir kvitt Dylan McAllister!

Started by enavgutta, September 19, 2004, 05:16:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

Halleluja ! Helt enig ! Mannen er talentløs, jeg også har sett meg lei på det han presterer, eller IKKE presterer !

ThomasC

Mannen klarte jo faktisk å skape mer på 10-15 minutter mot Stabæk sist, enn hva resten av laget klarte gjennom hele kampen....

Han skaffet frisparket det ble mål på, og han var neeeesten på plass og fikk headet ballen i mål på overtid.

Vær nå ikke så forbannet kritisk til spillere, ingen har sagt at han skulle være en mann for årets Brannlag, snarere tvertimot. Han skulle være en mann for fremtiden.

Ikke er han vant til så harde treninger som her i Norge og, noe som har ført til at han er blitt overtrent. Samtidig sliter han med treninger på kunstgress, da dette skaper krøll i ryggen hans. Også andre spillere på Brann har problemer med kunstgress.

Ro dere ned fem hakk, og gi den mannen litt mer tid.

Thomas.

mister

slutt med det tøvet, han må vekk.. ingen mann for fremtiden nei

andreas27

Dylan slitar, ingen tvil om det, han har riktig nok hatt noen gode kamper for Brann2 men god nok for a-stallen er han ikke!
ystaas er vel ikke akkurat den nye pele heller, men tror han har en bedre sjangs for å lykkes! felles for begge to er at de fikk drøme debueter i barnn trøyen!
bigmac med 2 mål mot molde og ystaas med 4 på rad!
den som man i brann heller bør satse på som innhopere er tomas lund og martin knudsen disse skaper liv å røre og setter fart i laget!
knudsen er vel bdre enn sanne om dagen, mens tomas lund har vist at han kan avgjøre kamper før! tromsø i fjor og ffk i vår!
dersutten bør storesund få flere sjangser han storspiller stadig og walde scorer!
vel tilbake ti bigmac og ystaas lat de få utvikle seg til neste sesong før vi kan si at de er flopper! winters brukte tid!
tror også miller kommer!

brannsupporteren:-D

url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Henningen

Må si meg enig med ThomasC her, jeg syns Dylan var god da han kom inn mot Stabæk! Det var bare snakk om marginer der før han kunne reddet et poeng for Brann.

Personlig har jeg mer sans for Mcallister enn Ystaas, dette er jo to spillere som ofte blir nevnt i sammenheng med hverandre. McAllister har kanskje ikke alt som skal til, men har prøver iallefall så godt han kan! Det samme kan vel ikke sies om Ystaas, han har virket slapp og umotivert de gangene han har kommet innpå.

Dessuten, kan ikke mannen få ta seg en pils i lystig lag da? Han er jo bare 21 år eller noe, han må jo få lov å leve livet litt! Det gjør ham nok ikke til noen dårligere fotballspiller.

Nei, la McAllister få litt fred, så skal dere se han kommer sterkere etterhvert! Det er jeg sikker på! :)

KennethS

Quote from: "mister"slutt med det tøvet, han må vekk.. ingen mann for fremtiden nei


Og det e det flere spiller som må!

Martin Knudsen, Kristian Ystaas blandt andre.
tå på Brann

DrMeland

Ystaas og MacAllister ble kjøpt inn i et langsiktig perspektiv. At de skal sparkes ut stadionporten fordi de ikke har slått til de 8 mnd de har vært i klubben blir i en sånn sammenheng komisk. Priser meg lykkelig over at folk som dere aldri noensinne kommer til å få innflytelse på Stadion.

Synes karakteristikker som "kenguru" på en ung spiller som prøver å slå igjennom er latterlige. Er det slik at spillere som sliter i Brann-trøyen skal skjelles ut, latterliggjøres og sendes hjem? Eller skal de gis tid, motta vår støtte og bygge opp selvtillit?

Får bare håpe at ingen Brann-spillere noengang forviller seg inn på disse sidene og leser all den møkka som skrives!
rMeland

cyp

Helt enig DrMeland! Typisk oss Brann-supportere å slenge drit til spillere hvis de ikke lykkes med en gang. Gjør de det bra en kamp er de plutselig helter...et par kamper uten hell, og de blir sjikanert. Unge spillere trenger tid, men kan være enig i at det muligens hadde vært bra for Ystaas og Macallister å spille en sesong i 1. divisjon....da får de utviklet seg mer enn å spille i 2. divisjon (kanskje 3. divisjon neste sesong).
elt O e snobbete!!

enavgutta

Jeg må da i sterke ordelag kunne så tvil om lønnsomheten i å ha spillere i stallen som verken kan eller vil prestere. At man bruker et tabloid språk for å understreke argumentene må heller ikke betraktes som en personhets. I forretningslivet er det på hode og ræven ut om man ikke presterer - og feilansettelser ender raskt med oppsigelse. Jeg mener det er helt på sin plass å rope varsko og luke ut spillere Brann ikke har noe utbytte av å ha i troppen.

ThomasC

Quote from: "enavgutta"Jeg må da i sterke ordelag kunne så tvil om lønnsomheten i å ha spillere i stallen som verken kan eller vil prestere. At man bruker et tabloid språk for å understreke argumentene må heller ikke betraktes som en personhets. I forretningslivet er det på hode og ræven ut om man ikke presterer - og feilansettelser ender raskt med oppsigelse. Jeg mener det er helt på sin plass å rope varsko og luke ut spillere Brann ikke har noe utbytte av å ha i troppen.


Du er med andre ord helt i mot egen talentutvikling? Dylan ble kjøpt som et talent som skal utvilkes, og ikke som et ferdig produkt. Skal Brann bare legge ned hele rekrutterings -og talentutviklingsopplegget sitt?

Kun kjøpe ferdigvare? Altså, ferdig utviklede talenter fra andre klubber? Tror du de vil gi slipp på spillerne de har "oppfostret" når de endelig er blitt gode? Hvis ja, tror du da de er billig?

Hva vet du om at MacAllister ikke vil prestere frem i tid? Var du kanskje en av dem som var sterkt i mot Winters og, i sin tid? Han presterte nesten ikke første sesongen, skulle vi kasta han ut og kanskje? Se hva han er nå? En av Branns desidert viktigste spillere.

Nei, nå må du pinadø kutte ut. Håper virkelig disse utsagnene dine kommer som følge av en lang og fuktig lørdagskveld på byn, og ingenting annet.

Thomas.

Ken Hasle

Det er alltid deilig å kunne gå ut å kritisere som bare faen for så å kunne si "Hva sa jeg?" hvis ens spådommer slår til. Skulle de ikke det kan man stille og rolig være stille og satse på at folk glemmer at en en gang var knallhard kritiker og brukte ord og utrykk som hører hjemme i en sandkasse.

Personkarakteristikker bruker man når man er tom for argumenter...det er det mange her inne som er så vidt jeg kan se.

Unge spillere trenger tid for å få utvikle seg. Forventer ikke at både Storesund, Walde, McAllister, Ystaas og Tenden skal bli våre nye stjerner. Så lenge en kanskje to av dem blir det er det vært å vente på. Hvem av dem det blir om noen er for tidlig å si...derfor trengs det tid.

Synes synd på mennesker som skal gå igjennom livet å være kritisk til alt mulig.....det må være slitsomt.....
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

Brann e livet mitt :)

Eg sa i begynnelsen når noe lignende var oppe, at en måtte gi mannen litt tid så kom han seg. Tiden begynner å renne ut, og for hver gang eg ser Macallister spillle blir eg mer og mer sikker på at eg tok feil. Mannen klarer jo ikkje å skyte skikkelig en gang, han er et levende frispark og når han først får ballen roter han den bare vekk. Trist nok dette, for eg hadde veldig sansen for han i begynnelsen, då overbeviste han (i molde kampen) men etter dette har jo han bare blitt mer og mer patetisk utpå banen. Tenker inni meg hver gang han kommer innpå: nei, ikkje han, men prøver å ikkje si det høyt. Mener at alle som spiller i rød drakt og kjemper skal ha den støtten de fortjener. Han prøver jo, men han klarer d rett og slett ikkje. Synd nok...
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Belfort

Med enkelte spillere kan man se at de har mer inne en det de presterer nå. Men Mac er ikke en av dem. Når man ikke har grunnleggende basisferdigheter i en alder av 21-22 da begrenser utviklingspotensialet seg. Mottak,vendinger,første touch er totalt fraværende hos han. Det eneste han har er aggresivitet,men den er til tider primitiv(les:sogndal kampen) I motsetning til Miller vil Mac ikke kunne bidra noe vesentlig neste sesong heller. Kan ikke noen kjøre han til Flesland?

juset

Vi har råd til å betale lønnen. Vi må støtte de. Etter at vi solgte olof kan vi se oss råd til å ha talenter på Brann2. Og hvis Dyland truer med å reise hvis han ikke får spille på førstelaget, så synes eg at han bør få starte en kamp på førstelaget.
augen e en pudding

Brann e livet mitt :)

Quote from: "juset"Vi har råd til å betale lønnen. Vi må støtte de. Etter at vi solgte olof kan vi se oss råd til å ha talenter på Brann2. Og hvis Dyland truer med å reise hvis han ikke får spille på førstelaget, så synes eg at han bør få starte en kamp på førstelaget.


Ehh.. Hør på deg sjøl og ka du sier her.... Hvis Dylan trurer med å slutte så skal vi la begynne en kamp på første laget? E du helt ute å kjører eller? Han e ikkje god nok for det, kor har du vært denne sesongen? Vi har råd t å betale lønnen for en som sitter på benken og ikkje presterer noe som helst på første laget? Med tiden har vi kanskje ikkje det nei, og ka e vitsen å betale 500 000, d kalles sløsing av penger. D mener i alle fall eg.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

enavgutta

Når ting går svært bra bruker man superlativer for å beskrive tingenes tilstand.
Når ting er riktig ille er det ikke unaturlig å beskrive det hele i sterke ordelag.
En sen lørdag etter en fuktig tur på byen ? Tja, mulig det - men det er vel strengt tatt ganske ofte slik at det er fra barn og fulle mennesker man får høre sannheten.
Er jeg bare en fustrert kritisk Brannsupporter som prøver å svartmale alt? Kanskje jeg også er det, men jeg har i det minste rett. Man kan ikke gjøre gråstein om til gull her. Er ganske enkelt å oppdage om en spiller har de elementære forutsetningene for å lykkes. Og når de ikke er tilstede, er det ikke vits å ha en spiller på gress et par år for ingenting.
Hvis Brann har intensjoner om å bli en talentfabrikk, så kan de ikke bygge det på slikt råmateriale.

juset

augen e en pudding

enavgutta

Quote from: "juset"Dere er bare misunnelig for at han har dame.



Dette må være et av tidenes beste innlegg på forumet! Herlig ! ;-) Velformulert og velreflektert!

Henki

Jeg synes egentlig det var et ganske godt argument jeg da ;)
Ballen skal fremover!

nummer9

Synes det var litt tidig. Uansett, er vel nesten på lik linje med endel av de våset som står i andre innlegg.

Bare for å trekke en paralell med feks winters. Mannen kom til oss når han var 28(?), brukte over en sesong på å "komme i form", og ble gud i høstsesongen ifjor.

McAllister er en ung spiller, og har slitt mye med skader, og har spillt over 1 år sammenhengene osv osv... At folk ikke kan være littegrann tolmodige og "kule bæret" litt, er helt fantastisk. Det får faen være måte på hvor engasjerte og utolmodige vi skal være. Alle spillerne som kommer til brann kan ikke være en "olof":

1 mill inn -> 2 år -> 23 mill ut.

juset

Jeg synes synd på dyland jeg. Hørte rykter om at noen har sendt stygge meldinger til ham. Og en som alltid ringer når han er full. Nei jeg snakker ikke om juset.
augen e en pudding

Henki

Det tok en stund før Helstad virkelig slo til og da...
Ballen skal fremover!

Erik

Syns vi bør synge etter han på neste hjemmekamp... Han sitter på tribunen mens de andre klovnene ikke klarer og putte på 150% sjangser.... Han bør få vår støtte!!!

DrMeland

Det jeg ikke skjønner er hvorfor en spiller skal sparkes fra klubben hvis vedkommende ikke har slått igjennom innen 6 måneder?

Hvilken signaleffekt gir dette til andre spillere som vurderer en overgang til oss? Vi har ingenting å tjene på å sparke Dylan. Pr. i dag er han 5. valg som spiss. Dette kan fort snu seg. Hvis han fremdeles er 5. valg etter neste sesong kan vi heller begynne å snakke...
rMeland

Digg Jan

Koffor e alle så kritisk til Dylan? Må jo gi mannen litt tid, han er enda ung, og han sitter jo ikke og syter heller. Vi elsket jo han etter molde kampen, der viste han at han kan spille fotball. Nei, gi mannen litt tid.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Stilongs

Quote from: "juset"Vi har råd til å betale lønnen. Vi må støtte de. Etter at vi solgte olof kan vi se oss råd til å ha talenter på Brann2. Og hvis Dyland truer med å reise hvis han ikke får spille på førstelaget, så synes eg at han bør få starte en kamp på førstelaget.


Quote from: "juset"Dere er bare misunnelig for at han har dame.


Oki, det sier seg selv at dette ikke er en ekte Brann supporter... But what the heck, hvorfor ikke sparke oss når vi ligger nede... For vist faen skal vi sparke tilbake når vi kommer oss ovenpå igjen :twisted: (når det en gang skulle skje da)
ansasvingen 4ever!

mister

slutt med all dritt preiket, ikke noe synging for macSHIT, få han vekk.

Brann-jento

enig me å bli kvitt dylan, han har bare prestert en kamp!
og de andre har han overrasket me å bomme så mye at d nesten er skummel!!!
lem fra Hanne (Brann-jento)

Kagain

Som andre mennesker har nevnt tidligere her i tråden, en del spillere har fått pes over lengre tid (JA jeg tenker på Winters) og plutselig slått til. Når det gjelder Dylan så må jeg jo faktisk innrømme at jeg ikke har sett så mange kamper med han i spissrollene, men har karen 500000 kr i lønn og ikke innfrir på slutten av neste sesong så burde man kanskje vurdere å få lånt han ut, mot at klubben som låner han, betaler store deler av lønnen hans.

Om derimot Dylan begynner å herje med at han flytter på seg om han ikke får spille på førstelaget så har jeg bare en ting å si: "God Tur".

MEN, for helsike folkens, vi kan da kanskje la han få litt tid til? (nå forventer jeg mange svar og kommentarer spunnet rundt malen "Få tid, hva er det du snakker om? Han har fått nok tid. Nå bør han minst score hatttrick i samtlige kamper som er igjen av sesongen, ellers skal jeg stappe et surfbrett der solen aldri skinner, og sjøsette han fra Bryggen")

Og vær grei, skal man snakke nedlatende om folk, finn på et annet begrep enn Kenguru da, det er noe oppbrukt etterhvert...

Edit: Og om Brann fortsetter å kaste ut penger på lønn slik de har gjort nå er vel skarve 500 000 neglisjerbart?

monzilla

Vel, dylan er spiss. Spisser skal score mål. Dylan har spilt rimelig mye nå uten å putte. Vil ikke avskrive han helt. Han er svært god fysisk. Tror den beste måten for dylan å utvikle seg på hadde vært hvis løvham hadde rykket opp. Leieavtale, la han utvikle seg på et lavere nivå (men samtidig høyere enn 2. div) helt til han slår an i 1.

Han er ung, han bør tåle å gå gradene oppover.

Kagain

Quote from: "monzilla"Vel, dylan er spiss. Spisser skal score mål. Dylan har spilt rimelig mye nå uten å putte. Vil ikke avskrive han helt. Han er svært god fysisk.(...) Han er ung, han bør tåle å gå gradene oppover.


Ja den er grei, han BURDE ha scoret mer, men som sagt, det var mange som var snare med å avskrive Winters også. Og man ser jo hva det ble av han...

Sluttsetningen din derimot, er jeg HELT enig med.

Brannjento

No  har jeg sett meg mektig lei pÃ¥ at enkelte supportere skal hetse sine egne spillere!!!!!
For en stund siden var det HÃ¥kon Opdal dere ville ha vekk, no e d plutselig Dylan dere vil ha vekk....
Ka e d som skjer m dere for tiden????
Jg har sagt d før og sier d igjen:La de få tid så kommer målene!!!!!
Dylan e fremdeles ung og han får ikke spille så veldig mye og da kan ikke vi forvente at han skal score m en gang han kommer utpå heller.
Jg har alltid hatt tro på han og d har jg fremdeles.
Jg trodde at vi gikk på stadion for å heie hele laget frem og ikke pipe de ut.
Noen av dere ville jo ha vekk Håkon fordi at han slapp inn for mange mål, men se hva som skjedde, jo han fikk ro og han fikk tro på seg selv og da klarte han å prestere mer og, da kom redningene og, og vi hørte vi ikke noe mer om han.....
Mitt svar på dette har ingen betydning for mitt syn på Dylan, men jg mener at vi bør støtte han.
Han fikk heltestatus med en gang han scoret mot Molde, jg e enig at han ikke har scoret i kampene etter det, men sÃ¥ har vi fÃ¥tt nye spillere rett som det er og da blir d tøffere Ã¥ fÃ¥ spilletid pÃ¥  førstelaget.
Dylan skulle ikke være den som reddet Brann denne sesongen men han skulle være med i fremtiden....
Så se og slutt med å hetse Dylan, Kristian og alle de andre dere er misfornøyd m...
Gi de litt tid så kommer de seg.............
SLUTT M D M EN GANG!!!!!!!!!!!!!!!!

enavgutta

Jeg tror ikke Brann visste så mye om løkkefotballnivået på Australsk fotball for å si det sånn. Gi heller noen av gutta som fighter for lokale lag, trener beinhardt på gress og gruss hver eneste ukedag, muligheten. Se på Tenden f.eks, dette er spiller med fysikk!

BrannMann

Gi mannen litt mer tid.. regner med å ha bigMac og Miller i form til sesongstarten igjen... håper ihvertfall :wink:
jokomelk og brød og seriegull!!!

Brannfrelst

Quote from: "Brannjento"SLUTT M D M EN GANG!!!!!!!!!!!!!!!!


Kan du forklare til meg hva M D M betyr??
2.10.07-Gullet kom hem!

monzilla

Ikke for å klage, men dette er et diskusjonsforum der vi diskuterer Brann, ikke øver oss på å skrive SMS

DrMeland

Quote from: "enavgutta"Jeg tror ikke Brann visste så mye om løkkefotballnivået på Australsk fotball for å si det sånn. Gi heller noen av gutta som fighter for lokale lag, trener beinhardt på gress og gruss hver eneste ukedag, muligheten. Se på Tenden f.eks, dette er spiller med fysikk!


Hehe... Det går vel til midten av neste sesong før du vil sparke han og! Dylan har vært i klubben i 6-7 måneder, hvorfor skal du gi Tenden mer tid? Begynner å bli moro dette her!
rMeland

Kruxleiven

Trådstarter: Ta en edit på overskrift. Det bør stå: Nå er det på tide å bli kvitt Kristian Ystås!

Henningen

Herregud hvor mange ting det skal være mulig å skrive bak "Mc" istedetfor McAllister. For JA, det er det han heter.

Faen så teit folk kan være.

Go Up