• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann kan hjelpe Sogndal

Started by cybro, August 30, 2004, 16:31:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

cybro

Det stod det på BT.
Kven kan dette vere? Walde, Lund, og slikt spelarar?

Ole Brom

Tja slik som Brann spilte igår kan jeg ikke se at noen av våre spillere kan forsterke Sogndal !

grei

Nå slo vi Sogndal uken før, men hukommelsen er ikke kjent for å være den sterkeste egenskapen her i byen.

KennethS

Quote from: "Ole Brom"Tja slik som Brann spilte igår kan jeg ikke se at noen av våre spillere kan forsterke Sogndal !



Vi har nok mange spillere som ville forsterket Sogndal, men de bruker vi selv :D
tå på Brann

cybro

Vi kan godt få Sæternes og Winters.

KennethS

Quote from: "cybro"Vi kan godt få Sæternes og Winters.


Du har misforstått litt her cybro, vi TAR de vil av Sogndal, Sogndal får de avdankede Brann spillerne. VI E STOREBROR!
tå på Brann

cybro

Vel, for litt over eit år sidan ville Brann ha Flo, men fekk han ikkje pga han heller ville vere i Sogndal:)

Henki

Quote from: "cybro"Vel, for litt over eit år sidan ville Brann ha Flo, men fekk han ikkje pga han heller ville vere i Sogndal:)


Vel, nå har det seg sånn at vi har Winters og Sæternes da så han der gamle kroken med albuene i øst og vest er det vel ikke akkurat noe voldsomt behov for her i gården. Han imponerte vel ikke akkurat så veldig mange på stadion forrige søndag heller da.
Ballen skal fremover!

monzilla

jeg tror at dette kan lønne seg for begge parter. Hvis brann selger spillere til sogndal med rett på å hente de tilbake til en på forhånd fastsatt sum anytime eller om de låner stallfyll slik at de kan få kamperfaring. Ser ikke noe negativt i dette.

Roffarne

Saken er jo enkel.
Magnus gjorde skam på seg og har utelukket Løv-Ham som samarbeidspartner grunnet sin oppførsel.
Brann vil ha "farmerlag" i 1. div. og der dukker nok Saftkokerne opp i 2005 sesongen.
Hvofor ikke?

KennethS

Quote from: "Roffarne"Saken er jo enkel.
Magnus gjorde skam på seg og har utelukket Løv-Ham som samarbeidspartner grunnet sin oppførsel.
Brann vil ha "farmerlag" i 1. div. og der dukker nok Saftkokerne opp i 2005 sesongen.
Hvofor ikke?


Enig, endelig får Sogndal den rollen de fortjener. Bondelag på god norsk :D
tå på Brann

cybro

Fortjener?

Kvifor er alle på forumet her så kjekkhøge, og virker som dei hater Sogndal meir enn andre lag? Og når eg snakka med mange Brann-supportarar på Fotballpuben, så var det ein heilt anna tone:

Henki

Quote from: "cybro"Fortjener?

Kvifor er alle på forumet her så kjekkhøge, og virker som dei hater Sogndal meir enn andre lag? Og når eg snakka med mange Brann-supportarar på Fotballpuben, så var det ein heilt anna tone:


Vel jeg for min del synes det er usannsynlig tåpelig et lag fra at et lite fillested innegjemt i en fjord, med en arena som ikke ligner grisen, et vaktkorps som ikke egner seg til bruk i et barnebesøk engang og med Kim Rune Hellesund i stallen skal være i Tippeligaen. Og når det gjelder det der med å være kjepphøy er vel ikke Sogndal akkurat flinkest i klassen der. Hele første halvdel av forrige sesong skulle de jo ta medalje og komme før oss på tabellen og hele pakken. Snakket faktisk med Sogndal-tilhengere som fortsatt mente at de skulle ta medalje etter 6-1 kampen på Stadion. Heller ikke i år har vi blitt spart for gnålekoret fra dypt inni bondeland, og det ble jo ikke noe bedre når Robbie Russel beskyldte alle Brannsupportere for nærmest å være en kopi av Waffen-SS. Herrejemini så deilig det skal bli når Sogndal rykker ned i år, måtte de miste alt de har av noe som er i nærheten av kvalitetsspillere og aldri komme tilbake i Tippeligaen. Så kan Jan Halvor Halvorsen stå der i 1.divisjon og klage på uflaks.

Takk!
Ballen skal fremover!

HaterRævBK

Quote from: "Henki"
Quote from: "cybro"Fortjener?

Kvifor er alle på forumet her så kjekkhøge, og virker som dei hater Sogndal meir enn andre lag? Og når eg snakka med mange Brann-supportarar på Fotballpuben, så var det ein heilt anna tone:


Vel jeg for min del synes det er usannsynlig tåpelig et lag fra at et lite fillested innegjemt i en fjord, med en arena som ikke ligner grisen, et vaktkorps som ikke egner seg til bruk i et barnebesøk engang og med Kim Rune Hellesund i stallen skal være i Tippeligaen. Og når det gjelder det der med å være kjepphøy er vel ikke Sogndal akkurat flinkest i klassen der. Hele første halvdel av forrige sesong skulle de jo ta medalje og komme før oss på tabellen og hele pakken. Snakket faktisk med Sogndal-tilhengere som fortsatt mente at de skulle ta medalje etter 6-1 kampen på Stadion. Heller ikke i år har vi blitt spart for gnålekoret fra dypt inni bondeland, og det ble jo ikke noe bedre når Robbie Russel beskyldte alle Brannsupportere for nærmest å være en kopi av Waffen-SS. Herrejemini så deilig det skal bli når Sogndal rykker ned i år, måtte de miste alt de har av noe som er i nærheten av kvalitetsspillere og aldri komme tilbake i Tippeligaen. Så kan Jan Halvor Halvorsen stå der i 1.divisjon og klage på uflaks.

Takk!


må bare si at d var noe av d morsomste og mest fornuftige eg har hørt på lenge... mer fakta og humor går d ikke an å få på en gang;)
S slaur.....

KennethS

Quote from: "cybro"Fortjener?

Kvifor er alle på forumet her så kjekkhøge, og virker som dei hater Sogndal meir enn andre lag? Og når eg snakka med mange Brann-supportarar på Fotballpuben, så var det ein heilt anna tone:



Stakkars folk, ka som e spesielt med Sogndal da? vi knuser dåkkar som oftest på banen og alltid på tribunen, derfor de e så "utrolig fett". E seff stort for Sogndal og ha 5000!!!!! tilskuere på fosshaugane. Men fortvil ikkje sogndal, dåkkar skal møte et lag fra Bergen til neste år også, nemlig Løv-Ham.
tå på Brann

cybro

Eg sa kun det dei sa eg. Spar meg for dei spydigheitene.

Henki

Quote from: "cybro"Eg sa kun det dei sa eg. Spar meg for dei spydigheitene.


Det var ikke ment som noe spydighet det var ment som min ærlige mening. Jeg synes det er meningsløst at et sted som Sogndal med så få innbyggere, et så dårlig stadion og et så gjennomført uprofesjonelt opplegg har et Tippeligalag. Jeg synes det hadde vært mye bedre hvis store steder som Kristiansand, Aalesund og kanskje Haugesund hadde hatt lag i Tippeligaen. Ja, jeg vet at det er resultatene som avgjør hvem som rykker opp og hvem som rykker ned, men det er ingen som kan kreve at jeg må like at Sogndal er i Tippeligaen.
Ballen skal fremover!

grei

Quote from: "Henki". Jeg synes det er meningsløst at et sted som Sogndal med så få innbyggere, et så dårlig stadion og et så gjennomført uprofesjonelt opplegg har et Tippeligalag.


Ehe, at det var? Uprofesjonelt opplegg? Sogndal er et mønsterbruk og et forbilde for alle småklubbene her i landet, et bevis for at også "den lille" kan klare det. Lillebror Sogndal har slått Brann mange ganger, og har et nivå på talentutviklingen vi her i byen bare kan drømme om.

Når det er sagt har jeg egentlig mest sans for at vi har flest mulig "store" publikumslag i eliteserien. Men Sogndal er nærmeste nabo og ved siden av Stavanger den eneste store borteturen vi har. Mens lagene på østlandet har flust med store oppgjør der de får bygget opp en reise/supporterkultur risikerer vi her å sitte igjen med bare Stavanger.

Henki

Quote from: "grei"
Ehe, at det var? Uprofesjonelt opplegg? Sogndal er et mønsterbruk og et forbilde for alle småklubbene her i landet, et bevis for at også "den lille" kan klare det. Lillebror Sogndal har slått Brann mange ganger, og har et nivå på talentutviklingen vi her i byen bare kan drømme om.


Ok, bør vel komme med en presisering. Det er ingen tvil om at Sogndal er god på talentutvikling (selv om en del klubber i Sogn og Fjordane sikkert ikke er så veldig glad i Sogndal). Når jeg snakker om uprofesjonelt opplegg tenker jeg mer på klubbens arena, som vel ikke kan karakteriseres som annet enn klart dårligst i Tippeligaen, det er for meg et mysterium hvordan den arenaen kan bli godkjent for bruk i Tippeligaen. Vaktholdet er under enhver kritikk (vakter som jubler for scoring skal ikke forekomme for eksempel). De har ikke snøring på hvordan de skal takle større tilskuermengder (les 2500+) noe som ihvertfall i tilfeller der Brann har vært på besøk har skapt en del potensielt farlige situasjoner.
Sogndal ligger flere lysår bak en del klubber i Norge når det gjelder gjennomføring av arrangementet rundt en kamp og det som er enda mer tåpelig er at de enda ikke, etter så mange år, ikke ser ut til å ha lært noenting. Jeg synes Sogndal er for liten for Tippeligaen og hadde som tidligere nevnt syntes det var langt mer bra for norsk fotball at større steder hadde hatt lag i øverste divisjon enn en liten parantes på Norgeskartet.
Ballen skal fremover!

cybro

Heldigvis så er det prestasjon som fører lag til Tippeligaen, og ikkje stadion.

Henki

Quote from: "cybro"Heldigvis så er det prestasjon som fører lag til Tippeligaen, og ikkje stadion.


Hehe, det har jeg jo allerede sagt. Men som jeg også har sagt er det ingen som kan tvinge meg til å like at Sogndal er i Tippeligaen :)
Og når du først bringer prestasjoner på banen så har vel ikke Sogndals prestasjoner sålangt denne sesongen gitt så veldig mange gode grunner til at SIL skal spille i Tippeligaen i 2005 heller.
Ballen skal fremover!

cybro

Det har eg heller ikkje sagt. Dei dårligste laga rykker ned, og Sogndal har ikkje vore gode nok i år.

cyp

Synes det er helt ok at alle her inne har sin egen formening om Sogndal, men jeg skal ikke slenge noe drit om dem i hvert fall. Bryr meg egentlig ikke døyten om Sogndal rykker ned eller ikke, men å slenge drit om et annet tippeligalag så lenge en supporter fra klubben er med i diskusjon på forumet, skal jeg holde meg for god til. Men hadde det vært Rosenborg det var snakk om, hadde tonen vært annerledes :P
elt O e snobbete!!

nummer9

Det som er så irriterende når det gjelder stadion til sogndal, og gjennomføringen av kampene som spilles der (spess med "høyt" tilskuertall), er jo at det er sogndal som står for organiseringen av sikkerhet ol., mens det er skylddeling på ansvaret om noe går galt. For de som ikke ser koblingen, tenker tilbake på "spytte-episoden" der SK Brann fikk bot pga. av en deltager på sogndal sitt "fotballarrangement" sine handlinger. Virker som sogndal er en av "gullungene" til NFF. De snur det blinde øyet til på evt mangler, og når noe går galt pga av disse, så er det noen andre sin feil.

Når en klubb har vært såpass mange år i EL de siste 15 årene (husker ikke akuratt eksakt antall), så bør det kunne stilles krav! Om sogndal rykker ned eller ei, bryr meg ganske lite. Men synes de har lite å gjøre i toppen, før de kommer seg ut av "bunnen" på arrangement-siden.

En liten digresjon:
Om sogndal, mot all sannsynlighet og fornuft, skulle greie å berge plassen, synes man skulle boikottet bortekampen neste sesong. BBB kunne feks gått ut å sagt: "Vi ønsker ikke å anbefale våre medlemmer å dra på dette arrangementet siden det ikke følger de sikkerhetsmessige kravene vi mener (og det NFF burde mene) bør være oppfyllt for å ha kontroll på et så stort arrangement. Samtidig vil vi ikke at den klubben vi alle elsker, skal måtte stå økonomisk ansvarlig om noe skjærer seg."

Siste avsnitt er kanskje litt i drøyeste laget, men jeg lar det stå likevel.

Henki

Quote from: "cyp"Synes det er helt ok at alle her inne har sin egen formening om Sogndal, men jeg skal ikke slenge noe drit om dem i hvert fall. Bryr meg egentlig ikke døyten om Sogndal rykker ned eller ikke, men å slenge drit om et annet tippeligalag så lenge en supporter fra klubben er med i diskusjon på forumet, skal jeg holde meg for god til. Men hadde det vært Rosenborg det var snakk om, hadde tonen vært annerledes :P


Joa, jeg skal kanskje dempe språkbruken litt. Men jeg står for det jeg har sagt om at jeg hadde syntes det var bedre om større steder hadde hatt et Tippeligalag istedetfor Sogndal. Også når det gjelder dette med arrangeringen av kamper der oppe mener jeg at det må være lov å ta en diskusjon, for der går det mye på "hogg og belegg".
Så får det heller være at jeg ikke liker Sogndal noe særlig :)
Ballen skal fremover!

brannfrik

Quote from: "grei"
Når det er sagt har jeg egentlig mest sans for at vi har flest mulig "store" publikumslag i eliteserien. Men Sogndal er nærmeste nabo og ved siden av Stavanger den eneste store borteturen vi har. Mens lagene på østlandet har flust med store oppgjør der de får bygget opp en reise/supporterkultur risikerer vi her å sitte igjen med bare Stavanger.

Brannfrelst

det skal svært godt gjøres å få haugesund opp i tippeligaen igjen... Se bare på denne tabellen,synd igrunn...
 Lag Kamper V U T MÃ¥lforskjell Poeng
1 Start 21 17 2 2 55  -  18 53
2 Aalesund 21 15 1 5 50  -  25 46
3 Sandefjord Fotball 21 13 4 4 45  -  17 43
4 Bryne 21 10 5 6 40  -  24 35
5 Kongsvinger 21 10 3 8 35  -  32 33
6 Strømsgodset 21 9 5 7 30  -  25 32
7 Mandalskameratene 21 9 3 9 36  -  39 30
8 Hødd 21 9 2 10 36  -  44 29
9 Skeid 21 8 4 9 40  -  44 28
10 Moss 21 8 3 10 36  -  33 27
11 Hønefoss BK 21 8 2 11 37  -  35 26
12 Haugesund 21 8 2 11 30  -  40 26
13 Raufoss 21 6 5 10 25  -  32 23
14 Pors Grenland 21 6 4 11 32  -  43 20
15 Vard Haugesund 21 5 3 13 28  -  60 18
16 Tromsdalen 21 2 2 17 18  -  62 8
2.10.07-Gullet kom hem!

Brann e livet mitt :)

Ufattelig bra innlegg henki, e enig med deg i omtrent alt du sier. Har aldri hatt noe særlig i mot sogndal, helt til mai i Ã¥r nÃ¥r eg va og sÃ¥g BRANN spille mot bondene. Herregud, e d muli?? D gÃ¥r ikkje an Ã¥ ha et slikt opplegg, de hadde jo ikkje peiling pÃ¥ ka de holdt pÃ¥ md. Og stadionen va jo helt grusom, sÃ¥ jo ut som den sku knekke sammen nÃ¥r som helst. Hjelpe meg for en rotten plass!!!!!!!!!!  Og rett bortenfor der eg stod, va d jo omtrent Ã¥pent, gjerde som sku holde supporterene ute lÃ¥g jo Ã¥ slang pÃ¥ bakken og vaktene va der nÃ¥r de passet de. Kor hører d hjemme+? D va jo fritt fram for supporterene Ã¥ løpe ut pÃ¥ banen. Nei, vi trenger ikkje de itippeligaen, d blir jo bare rot!
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Tittis

Ka hjelpe sogndal???  Hva er det vi diskuterer her? Vi skal da ikke hjelpe noen som helst i Tippeligaen.. skal vi vell?  Det eneste positive med Ã¥ ha Sogndal i Eliten er at det ikke er sÃ¥ langt Ã¥ reise pÃ¥ bortekamper der. Rykker de ned kan jeg strekke meg til Ã¥ godta sÃ¥kalt "hjelping" med spillerbytter, utlÃ¥n osv.. , men sÃ¥ lenge de er blandt oss etablerte i eliteserien fÃ¥r de jaggu klare seg selv. Da er de konkurenter som skal skyves nedover.

*** TITTIS ***

Brann e livet mitt :)

Quote from: "Tittis"Ka hjelpe sogndal???  Hva er det vi diskuterer her? Vi skal da ikke hjelpe noen som helst i Tippeligaen.. skal vi vell?  Det eneste positive med Ã¥ ha Sogndal i Eliten er at det ikke er sÃ¥ langt Ã¥ reise pÃ¥ bortekamper der. Rykker de ned kan jeg strekke meg til Ã¥ godta sÃ¥kalt "hjelping" med spillerbytter, utlÃ¥n osv.. , men sÃ¥ lenge de er blandt oss etablerte i eliteserien fÃ¥r de jaggu klare seg selv. Da er de konkurenter som skal skyves nedover.

*** TITTIS ***


Hjelpe de VISS de rykker ned?? Kofor i all verden skal vi hjelpe Sogndal, klarer de ikkje hjelpe seg sjøl. Kan ikkje skjønne kofor BRANN ska d,ka e vitsen?? En hjelper ikkje andre lag på den måten, de får jaggu meg ordne opp i sine egne problemer. De første de bør gjøre e no å skaffe seg en ny stadion. Lillebror e i trøbbel,men d e ikke vårt problem.... HELDIGIVS
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Go Up