• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Er det sånn i Bergen også?

Started by Lefty, August 29, 2004, 21:23:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Syng for Brann

Fy faen, dette var provoserende lesning.   Jeg sitter nå her jeg da med min bærbare PC...... (i Hamar)

Jeg kan love at jeg fikk mange ukvemsord jeg også før og etter kamp.....

også en gutt på 6....     Blir så provosert!!

Bent

Parkeringsvakten som mottok oss virket nå hyggelig nok, samme med vaktene i inngangen til bortesupportere... Ingen problemer der.

Det at du sitter på hjemmelagets tribuner er vel ikke helt godt mottatt noen steder, men at det går utover barn er vel litt drøyt. Og at tilogmed vakter skulle gjøre noe slikt er jo forkastelig
Ut med RBH

viks

Håpløs, ordet sier vel d meste..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

abe78

Ta kontakt med media - det er ikke bare brannsuportere som skal ha pes for dårlig oppførsel. Dette var drøy kost. Greit nok at suporterne roper litt ukvemsord (kanskje litt mer tvilsomt når du har med en liten sønn), men det at vaktene ikke griper inn når det skjer overtramp er helt uakseptabelt. Send en e-post til tv2 eller ba - de tørster etter slike saker.
.og husk!

KennethS

Det at hjemmesupporterne slenger dritt e vel og forvente, men at vaktene opptrer slik e jo en skandale, dette burde rapporteres til nff, bare så synd det aldri kommer til og skjer noe med ham-kam.
tå på Brann

Lefty

Det var jo ikke poenget. Jeg bare mener at sånn oppfører man seg ikke!
En ting er å gjøre det litt ubekvemt for spillerne der ute, en annen er oss supportere.
Vi sitter jo der alle sammen fordi vi liker spillet...

Lefty

KennethS

sant nok, når slikt skjer i Bergen da blir det stor sak av det, kansje på tide at noen rapporterte andre klubber også, så det ikkje e bare Brann som får negativ omtale. E jo nettopp slik som disse idiotene oppførte seg ,som Brann får dårlig omtale av.
tå på Brann

abe78

Har sendt e-post til ham-kam - ble forbannet! Skrev sakelig og presist.
Dette var drøy kost - greit nok at vi ikke behandler folk som sitter på Hansaen i feil drakt så veldig godt, men jeg har aldri hørt om episoder som dette. Har vært et par episoder med Rosenborg suportere, utenfor stadion, mend unger innvolvert, men da var i hvertfall ikke vaktene tilstede. Nei - dette er så uproft at jeg blir kvalm.
.og husk!


KennethS

Quote from: "Lefty"


Vetsje står på SS og der e det ikkje bortesupportere.
tå på Brann

Syng for Brann

Mitt råd er at du kontakter media.  Hamararbeiderblad, eller noe lignende.

At et lite barn blir trakkasert er helt forkastelig!

Bent

Quote from: "Lefty"
Mitt spørsmål er fremdeles om tilstandene kan være sånn i Bergen...?

Lefty


Tviler... vi har hatt våre episoder, men det ender vanligvis med at bortesupporterene får en ny plass... på bortetribunen..
Ut med RBH

Lefty

Folkens: skaden er skjedd og jeg tar imot all sympati med stor takk!

Men noe fuss og oppstandelse rundt dette ønsker jeg ikke. Kjenner litt for mange på Hamar til å kunne gjøre det.

Men man blir bare så forbasket skuffet. Kampen kom i skyggen og det tilgir jeg dem ikke...

Lefty
som sover om ti min.

brannfrik

vi hadde jo den litt uheldige "ut med pakket" episoden da 30 av fredrikstad sine sponsnorer ble vist til felt Z i stedet for felt S, men utenom det tror eg det foregår ganske rolig og vennskapelig på tribunene her i bergen. eg står på ss sjøl, men eg kan ikkje forestille meg at sånn tribunehets e vanlig på stadion. når eg leste innlegget ble eg rett og slett kvalm!! hedmarkspakket har gått langt over grensen, og var eg deg ville eg sendt en litt skarp mail til ham-kam eller hamar arbeiderblad, med ønske om at de bedrer tribunekulturen før vårt neste besøk på briskeby..


kirsti

Ikkje i Bergen, nei!
Dette var langtifrå Hansa eller SS, dette var vanleg sitjetribune, går eg ut ifrå? Er berre ei sitjetribune på Briskeby, så... Og folk på få sitja om dei vil (eller ikkje vil iflg nff...) Var jo ein del Brannsupporterar på sitjetribuna i dag, såg eg, bla halve Helstad-ætta kledd opp i raudt. Uansett, dette kan ein ikkje godta, godt HamKam har fått e-post om det. Dei kjem nok ikkje til å laga oppstuss, men dei vil truleg ta det til etteretning og be vaktene prøve å unngå skandale i framtida. Dei må då vera såpass redd for sitt eiget rykte som snill klubb.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

howie

Quote from: "Lefty"


Akkuratt det du har skrevet her syns jeg du skulle sende til ham-kam og brann.

Quote from: "Lefty"


Vist du ikke vil ha noe oppstuss av dette så var ikke dette den smarteste plassen og snakke ut om det...

Svaret på spørsmålet ditt må bli, nei.

Mof Fredrikstad så satt det noe FFK-supportere i Hansa-svingen(Felt Z), og når det ble 1-1 så "utrykte" de seg litt for godt og hele hansa og store deler av resten av stadion reiser seg og peker på de mens de synger "Ut med pakket!". Det skal vistnok ha blitt hevet boss og papp-krus mot de også...

Dette er vel kanskje det eneste tilfelle(i hvertfall som er blitt lagt merke til) på stadion mot bortesupportere.

Eller så hadde jeg en lignene tilfelle som ditt på stadion, der jeg sitter i hansa og er omringet av Bryne-supportere(i kvarten).
De gjorde ikke meg noe, men de snakket høyt og det var provoserende osv... Men vaktene var på min side(selvfølgelig) og flyttet dem i pausen og plasserte de i bortetribunen...

Og siden Lefty ikke vil ha noe oppstuss rundt dette her så syns jeg at Lefty skal velge og gå videre med dette selv, og ikke andre, noe abe78 har valgt og gjøre... Selv om at det er vanskelig og lavere...

Xminator

Dette gjør meg forbannet ...

Det du gjør Lefty:
Skriv til Hamkam, og CC til NFF og Forbrukerrådet. Forlang pengene tilbake fra Hamkam og dessuten erstatning for jakke. Tror ikke du får noe, men ett eventuelt svar vil si noe om hvor seriøse Hamkam egentlig er.

Xminator

Når det gjelder om dette kan skje på stadion. Tviler litt på det. Det er likevel ikke utelukket.

Blææ

For min del så hadde det blitt slagsmål av det du beskriver,kubber røyken i jakken din osv,veldig synd at det også går utover sønnen din.
Heldig for Kammatøffingene at ingen av "guttene" var i nerheten,tydeligvis at eneneste Kammatøffingene tør å tøffe seg mot er en liten unge og faren som tar han med på kamp.
Ingen kødder med en Brannsupporter på den måten.
Hamargutta har nå lagt listen,man pleier å få igjen med samme mynt....
ont follow me,Im lost too

Lefty

Quote from: "cola_boy"Vist du ikke vil ha noe oppstuss av dette så var ikke dette den smarteste plassen og snakke ut om det...[/i]


Jada, jeg er enig i det! Måtte bare få det ut og lure på om dette var vanlig gemyttolkning av hvordan tribunekulturen skal være?

Har vært i England og Italia ofte og sett fotballkamperOg selvfølgelig sett mye rart. Men at jeg skulle få oppleve noe i nærheten av dette her  hjemme, trodde jeg ikke...

Og vi provoserte absolutt ikke! Det eneste provoserende var min sønns "mitt hjerte står i Brann"-genser og min Brann-genser. At det randt over for meg da jakka i tillegg fikk gjennomgå, mener jeg bare skulle mangle!?

Lefty

Nixon

Veldig synd at du opplevde dette. Personlig hadde jeg ingenting å utsette på mitt opphold på Briskeby (utenom kampen og den skrekkelige stemningen selvsagt...). Snakket litt med vaktene før kampen og ingen var slik du skriver. Etter kampen hørte jeg heller ingenting. Tror nok du har vært maks uheldig med plasseringen, råtne epler finnes overalt.
Rød makt på Hansa

villaksen

Så fremt denne historien medfører riktighet, bør det få et kraftig etterspill.

At en gutt på 6 år skal oppleve noe slikt er rett og slett forkastelig. Det som proviserer meg mest er vaktenes oppførsel. Mener etterhvert det burde vært krav om nøytrale vakter.

Hvis vi tar stadda, så har jeg aldri sett en vakt juble over en Brann Scoring, men de er proffesjonelle ovenfor bergensere og bortesupportere.

Reiser man derimot til Sogndal, Molde eller i dette tilfelle Hamar, opplever man jubel, gestikulering m.m. Totalt uproffesjonelt.

Mitt Råd er å kjøre denne saken til topps i forbundet. Det er et problem, og det kommer garantert til å skape situasjoner igjen.


Lefty

Jeg får ikke logget meg inn på VGDs sider, så derfor tar jeg det her:

Jeg har IKKE lagt inn mitt opprinnelige innlegg på Hamkam.no, VGD eller noen annen debattside enn her på BBB...

Jeg er ikke ute etter å sverte noen Kamma-supportere eller noen i deres supportergjeng (selv om jeg synes de sang dårlig) :D

Ei heller har ergo ikke svart "mine egne innlegg" på disse sidene som enkelte sier jeg jeg har!

Dette er på ingen måte et forsøk på unndragelse av innlegget. Jeg bare ser den har avsporet og inntatt en fullstendig feil fokusering!

Jeg angrer på det jeg skrev om dialekten. Det var unødvendig og jeg beklager den... Har heller ingenting imot den dialekten. Men i går var den en pest og plage!

Lefty

KAMMA

Om det du skriver stemmer beklager jeg det på det sterkeste, på vegne av hamar og hamkam forøvring.. Men jeg sitter med en følelse på at det hele er sterkt overdrevet, kanskje med en viss sannhet, men mener å vite at vi har ett profesjonelt vaktkorps som er drevne og vet hva de driver med.. Har aldri hatt noen problemer før. Om det var så ille er det sikkert mange andre brann supportere her som også har mye å klage på..

Om det stemmer det du skrev, hvorfor prøver du helt plutselig å dysse ned ditt første innlegg og omtrent late som om det ikke har skjedd? Var det skuffelsen over tapet som gjorde sitt til at du skrev det innlegget?
Men om du vil kan du ringe arrangementsjefen på Briskeby, vi har en egen tråd inne på www.hamkam.no klikk inn på forum/diskusjon der finner du all informasjon.. Om halvparten av det du skrev stemte noe jeg ikke tror , så ta en tlf og la den vakten det gjaldt få en reprimande..

Takk for meg, og lykke til med resten av sesongen..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Lefty

Du ser vel selv hvilken oppstandelse det har blitt?!

Det var det jeg forsøkte å forhindre! Diskusjonen ble dreiet feil...

Kommer garantert til å få dette ut av verden med de rette personene, så ta det med ro! Men jeg lar meg IKKE provosere til å foreta meg noe jeg ikke har lyst til. Dette ordner jeg opp i selv!

Men jeg tror jeg selv og flere med, har erfart at dette ikke hører hjemme i et diskusjonsforum!

Lefty

GamleErik

Vi setter strek for denne tråden nå.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Go Up