• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Avlysning av tur til hamar

Started by KAMMA, August 27, 2004, 08:51:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KAMMA

Dere er en latterlig supporterklubb, skal liksom være norges beste supportere.. Og dere disset ned at vi var kun 4-500 på brann stadion?

Helt alldeles latterlig å ikke klare å stille buss..

Vi kommer til å banke dere 5-0 også..

Men de 2-3 stk som kommer til hamar, dere får vel stå i vangsvegen da, så får dere like bra plasser som vi hadde på stadion..
nei, brann suger.. nesten like mye som enga..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Scottishman

Bare vent du d kommer nok mer en 2-3stk.
eg har samlet sammen en kamerat gjeng fra stavanger og vi e 40stk som kommer i buss. og vi kommer for og ta HAM KAM!!!!!!

KAMMA

Gledelig at den finnes noen bergensere som følger klubben hele året!
Vi skal ta godt imot dere på Hamar!
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Nixon

Dersom Brann hadde vært i skyggenes dal i flere tiår hadde vel vi også tatt litt av og reist med opptil flere busser. Må jo være litt stort for dere å spille mot de store gutta...
Ellers kommer det nok folk skal du se!
Rød makt på Hansa

Kruxleiven


Roffarne

Dersom HamarTjommiene skal kunne oppnå poeng mot Brann må de nok dope resten av laget også.
Ellers litt artig når du påstår at Brann er skapt av TV2. Vi slår jo dere med 10 å hva stiftelse angår, og meritter gidder jeg ikke liste opp engang for det later til at deres rekord er en 3.plass i 1970:)

Men pluss for artige klubb-farger.

Christian

No vil eg ikkje si eg blir spesielt oppskjørtet og sint over en Ham-Kam supporter som vil rakke ned på Brann. Det er bare gøy med oppmerksomhet.

I folkeopplysningens navn vil eg likevel svare KAMMA. Her er en link til en maratontabell for norsk toppfotball fra 1948/49 til 2003:
http://fotball.bt.no/stats/leagueMarathonTable.jhtml;jsessionid=G0GQ32RFIXTSBQFIMUDCFEQ?leagueID=1

Topp fem:
1. Viking
2. RBK
3. LSK
4. Brann
5. VÃ¥lerenga

Tre av fem er egentlig ikkje dårlig, men skråsikre uttalelser bør vel være bedre enn som så.


PS. TV2, som visst nok har skapt Brann, startet sine sendinger i 1992...

P-K

Maratontabellen teller vel bare fra vi fikk nasjonal toppserie i 1963.

Og Kamma... Dere har spilt mot de store i ishockey?!? Hva teller vel hockey? Det er en trikkeserie i og rundt tiggerstaden. Hverken mer eller mindre.

Lillestrøm er i det minste et togstopp hvor noen bestemte seg for å bruke noe utmark til å trille ball på. Hamar er... Den sutrete storebroren til Lillehammer som nettopp har funnet ut at nabobygden har vokst seg kraftig høyere enn dem.

Er lei for å si det, men dere tilfører ingenting til Eliteserien. Dere eier ikke historie, og dere fenger ikke. Fredrikstad er dårligere, men de har både historien og et entusiastisk publikum. Hadde dere i det minste vært sjarmerende, men nei...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Henki

Quote from: "KAMMA"meningen med denne tråden var jo det faktum at dere ikke klarer å sette opp buss på en eliteseriekamp i fotball.. direkte flaut og latterlig synes dere ikke?


Det er meget mulig at det er flaut, men du må da kunne se at ishockey ikke har noe i en fotballdiskusjon å gjøre. Det var snakk om ishockey før dere kom hit på 16.mai og det er ikke blitt noe mindre patetisk å bruke det som argument nå enn det var da. Som jeg skrev er det ingen som bruker Ulrikken eller Ternes som argument i diskusjoner med supportere av andre lag. Hvorfor? Nettopp: det har ingen ting med fotball å gjøre.
Om du har sett alle Hamkam sine kamper de siste 20 årene er det supert for deg, jeg skal ikke begynne å mase om hvem som er medgangssupportere eller ikke, men det blir for dumt å bruke Storhamar som argument for å prøve å fremstille Hamkam som større enn det er.
Ballen skal fremover!

Alexåsane

grunnen til at det ikke ble nok som meldte seg på tror jeg er pga dorlig anonsering. Er ikke mange som kommer inn hit og tar en titt. Såvitt jeg har fått med meg så er det ingen andre steder disse turene blir annonsert. Men du skal se, det kommer nok brann supportere til Hamar.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Syng for Brann

Jeg og 6 venner tar turen iallefall.     Buss er ikke like attraktivt lenger.  Vet ikke hvorfor, men men.

Uansett, så blir vi nok noen! ;-)

Stoffi

Quote from: "KAMMA"Dessuten fulgte vi laget i tykt og tynt i første og til og med i 2 divisjon ( fotball )..



For meg er det større å møte RBK, LSK, VIF enn Brann.. Brann er en ubetydelighet i norsk fotball skapt av Tv2...



Ja, med et stabilt snitt på 1200 (eller noe lignende) tilskuere, så vil jeg påstå at Ham Kam har en enorm støtte i ryggen.

Jeg skulle ønske vi slapp å møte Ham kam i eliteserien. Det er et lag som hører hjemme i 2. divisjon. Vil mye heller se Fredrikstad eller Start i eliteserien.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Helge karlesn

at det var flere fra Hamar som kom til Bergen en de fra Bergen som kommer no, skulle jo bare mangle. Kem i helvette vil reise fra verdens fineste by?
idenes forsvarer.

monzilla

er jo også jævlig lett for dere på østlandet å sette opp buss når dere har 1-2 timer til halvparten av bortekampene.

Frister ABSOLUTT ikke å sitte på buss i 12 timer...

Nixon

Quote from: "monzilla"er jo også jævlig lett for dere på østlandet å sette opp buss når dere har 1-2 timer til halvparten av bortekampene.

Frister ABSOLUTT ikke å sitte på buss i 12 timer...


Godt poeng. Da blir ikke turen til Bergen nok en langtur for fansen fra Hamar. Mens turen til Hamar for oss blir nok en langtur i en endeløs rekke. Og da er det lett for at man prioriterer bort de som er minst attraktive. Og tur til Hamar faller i den skuffen.
Semien derimot er veldig attraktiv og blir prioritert deretter. Noe jeg tror har stor innvirkning på at det ikke blir tur til Hamar.

Man skal ikke skylde på dårlig annonsering. Alle vet at BBB arrangerer borteturer slik BST gjorde før de. de som vil klarer å skaffe seg opplysninger. Og husker jeg ikke helt feil pleier Erik Hanøy å opplyse om turene på Stadion.
Rød makt på Hansa

Bjarte

Quote from: "Alexåsane"grunnen til at det ikke ble nok som meldte seg på tror jeg er pga dorlig anonsering. Er ikke mange som kommer inn hit og tar en titt. Såvitt jeg har fått med meg så er det ingen andre steder disse turene blir annonsert. Men du skal se, det kommer nok brann supportere til Hamar.


Til din opplysning ble turen annonsert 3 ganger i BA i tillegg til her. Så du har nok ikke fått med deg mye.

Alexåsane

men så leser eg bt og ikke ba. Unnskyld der altså;) så eg fikk ikke det med meg nei.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

KennethS

Quote from: "Alexåsane"men så leser eg bt og ikke ba. Unnskyld der altså;) så eg fikk ikke det med meg nei.


Med andre ord du var ikkje intressert nok til og reise på tur, hadde du det ville du fått med deg på stadion forrige gang at Bataljonen skulle arrangere tur til Hamar, og du ville enten kjøpt ba eller sjekket nettet.
tå på Brann

Yngve

Alle driv på å klagar ovver dårleg anonsering, og eg er jo ikkje direkte ueinig. Er jo t.d. langt i frå alle som les ba, eg prøver å unngå det så ofte som eg kan, ei meir useriøs avis skal ein leite lenge etter...
Difor foreslår eg at ein kan anonsere med oppslag, evt ei eiga bod på, ved eller utafor stadion på kampdag slik at folk kan melde seg på der og då. Ellers så foreslår eg å ha ann. i både bt og ba, litt dyrt men dte er dyrare å anonsere tre gonger i ba utan respons i det heile...

Ellers kan eg ikkje hugse å ha høyrd noko reklame for nokon tur på stadion, kan vere eg er litt døv, men tvilar på det..

Og til den evige debatten om kor mange medlemmar i bataljonen som faktisk bruker denne sida, så er det ein enkel måte å finne ut av det på. Lag ein poll her. Brødrene Hjartøy veit kor mange medlemer bataljonen har (tippar ca 1200-1500), dennne nettsida har 879 registrerte medlemmer pr dags dato, kor mange av dei er faktisk medlemmer i bataljonen? eg t.d. er ikkje. lag ein poll, så ser ein kor mange medlemmer det er som bruker sida.

Og ellers, så bør dei ha ei sterkare profilering av web add. til denne sida, slik at fleire fin vegen.

kirsti

KAMMA er tydeleg skuffa over at det ikkje kjem to proppfulle bussar med syngande, stemningsskapande bergensarar til Hamar. Eg stiller meg bak den då eg bur ein god sykkeltur frå Briskeby og har gleda meg til denne kampen i årevis. Men ein del av det andre KAMMA seier er betre eigna til å ignorere, så då gjer eg det.

HamKam har mykje forskjellige supporterar, den harde kjerne med det eg ser på som "go'supporterar" er ikkje stor, men vel så "go'" som andre. Befolkningsgrunnlag osv skal jo òg nemnast til Bandens fordel. Men likevel, ikkje verd å samanlikna seg med Brannsupporterane, sjølv om det er mykje groms, både no og i historia, Brannkulturen er heilt spesiell og har vore det så langt tilbake eg har sikre kjelder å lita på.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Bent

Kanskje en skal begynne å ringe til alle bataljonmedlemmene og si fra at bataljonen arrangerer en tur ? Tror ikke det hadde vært noe særlig bedre..

Er du medlem av bataljonen eller en supporterklubb, så er det jo ganske logisk at det er de som arrangerer en tur til en bortekamp. Det må da være lov å bruke huet selv ? Det blir for dumt å klage over dårlig annonsering.
Ut med RBH

Bjarte

Quote from: "Yngve"Alle driv på å klagar ovver dårleg anonsering, og eg er jo ikkje direkte ueinig. Er jo t.d. langt i frå alle som les ba, eg prøver å unngå det så ofte som eg kan, ei meir useriøs avis skal ein leite lenge etter...
Difor foreslår eg at ein kan anonsere med oppslag, evt ei eiga bod på, ved eller utafor stadion på kampdag slik at folk kan melde seg på der og då. Ellers så foreslår eg å ha ann. i både bt og ba, litt dyrt men dte er dyrare å anonsere tre gonger i ba utan respons i det heile...

Ellers kan eg ikkje hugse å ha høyrd noko reklame for nokon tur på stadion, kan vere eg er litt døv, men tvilar på det..


Dette er og blir for dumt. "Alle" klager ikke over dårlig annonsering. Det har det vært veldig få som har gjort. Er mye ute i miljøet rundt Brannsupporterne og lytter og tar ting til etteretning, men klage på dårlig anonsering finnes ikke ute blant de som snakker til meg.Og hva angår BA osv. Skal vi sette inn annonser i alle aviser som er tilgjengelig i Hordaland? Og dersom vi skulle hatt en bod for å henge opp oppslag i så hadde vel folk sagt "Nei, den ligger ikke på min vei, så der gidder ikke jeg å ta turen innom". Hva som gjør at folk ikke gidder å reise organisert vet vi ikke. Det er ingen signaler om dette ute blant folk. Før, da vi virkelig hadde godt med folk på turer (og da tenker jeg på BST da jeg var der) så fikk vi hele tiden høre hvordan folk ønsket det og hvordan folk ikke ønsket det. Nå derimot, er det ingen signaler å få.

Vi har også tatt til etteretning hva folk mener her inne. Vi har forsøkt 2 ganger med morgenbuss med meget dårlig oppslutning. Vi har annonsert i aviser med meget dårlig oppslutning som resultat. Vi har lokket med billigere priser og tilbakebetalingsystem ved full buss. Ingen ting hjelper. Og så bare det er sagt, det er annonsert på hjemmekampene.

For oss er det kanskje mer frustrende enn for dere. Her legger man ned utrolig med arbeid for at flest mulig av dere skal kunne reise på tur, og så stiller ikke folk opp. Ikke det at jeg bebreider dere, det kan være mange grunner til at folk ikke kan reise. Men det hadde vært jævla fint å fått vite hvorfor. Og da mener jeg ikke her inne på forumet, men at folk sier det til oss personlig.

Brann&Bergen

Kanskje man burde tenkte litt nytt. I disse dager da fly er relativt "billig", er det nok mange som ofrer noen hundrelapper for 15-20 timer mindre reisetid. Har dere prøvd å kontakte flyselskapene?

Syng for Brann

Stiller meg bak Bjarte sitt utspill her.      Jeg har vært med pÃ¥ busstur noen ganger i Ã¥r, men det er ikke min favoritt for Ã¥ si det slik.

Visst BBB hadde fått til avtaler med NSB, Norwegian osv, så tror jeg flere hadde meldt seg på selv om billetene stiger i pris.

Og en ting til:   Dere gjør en glimrende jobb. ;)

Bjarte

Flyselskapene er kontaktet ja, men der er det ingenting å hente. Ett av de største problemene der er også all flyttingen av kamper. Vi kan alltid bestille 20 plasser tidlig i sesongen, men det blir liksom jævla dumt når kampen blir flyttet fra søndag til mandag i ettertid og vi sitter der med 20 plasser hjem fra Gardermoen når kampen begynner 22 timer senere. I tillegg har vi vært i kontakt med NSB før sesongen. Tilbudet var på 1000 kroner, og da med det samme problemet som med fly pluss at jeg da måtte garantere minst 20 personer med på turen.

Det tenkes nytt og det prøves nytt hele tiden. Men jeg tror at det er mange omstendigheter som tilsammen gjør at folk ikke reiser organisert mer. Tror faktisk ikke at det kommer til å bli bedre heller, men akkurat den diskusjonen skal jeg ta senere.

KennethS

Sad but true, kansje Nff bør tenke på Lørdagskamper etterhvert? tror det e løsningen på problemet for mange. Bare så synd at Supporterne betyr ingenting for Nff.
tå på Brann

Alexåsane

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Alexåsane"men så leser eg bt og ikke ba. Unnskyld der altså;) så eg fikk ikke det med meg nei.


Med andre ord du var ikkje intressert nok til og reise på tur, hadde du det ville du fått med deg på stadion forrige gang at Bataljonen skulle arrangere tur til Hamar, og du ville enten kjøpt ba eller sjekket nettet.


Eg fikk det med meg her. jeg snakket om folk skjenerelt.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

HaterRævBK

eg tror d hadde vært mange flere som hadde reist på borteturer hvis man ikke måtte være medlem av bataljonen... selv mener eg de som virkelig vil reise på borteturer skulle hvert medlem for lenge siden, men d e no sån at mange på hansa ikke gidd å melde seg inn pga de ikke trenger å stå midt på ss...

kan jo muligens prøve å la folk som ikke e medlem å la de være med på borteturer, så kan dere se om d kommer flere då...
S slaur.....

Alexåsane

evt. gi rabat til medlemene.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

ekte kjuagutt

hadde d vert en ide og sende ut nyhetsbrev på mail til alle bataljonen sine medlemmer??? då hadde vertfall de fleste fått vite om d og hadde ikje hatt noen grunn til og syte.. men uansett syns eg at vist du e intresert i og reise hså finnar du lett ut av d!

Yngve

Quote from: "Bjarte

Dette er og blir for dumt. "Alle" klager ikke over dårlig annonsering. Det har det vært veldig få som har gjort. Er mye ute i miljøet rundt Brannsupporterne og lytter og tar ting


Nei det var kanskje for dumt det, 3 forslag på ting som kunne vore gjort betre,
1: anonnser i ba OG bt, ba har eit opplag på 30 000, bt ca 95 000, ville vore for dumt å nå ut til flest mogle bjarte. alt for dumt.
2. bod utanfor stadion, er andre boder der frå før av, då når de cirka 13804 stykk 13 søndagar i året, men det er kanskje for dumt det. å nå mest mogle folk altså bjarte.
3. ha add til bataljonen si heimeside lett synlegt på/ved stadion. og så ein evt poll her inne for å finne ut kor mange BBB medlemer som faktisk bruker sida.
Men det ville vel vore for dumt bjarte. å nå flest mogleg folk meinar eg.

kvifor i alle dagar er forslag frå folk om kva som kan gjerast for dumt, mens det de driv på med no, totalt utan respons ikkje er det? kanskje det er på tide å gå i seg sjølv snart? og ikkje kom med det tullet om at de stiller plassane dekan til disposisjon kvargong nokon er ueinige med dykk. eg føler ikkje at eg kan ta kontakt med deg på fottiken før brann kamp når de set rundt det bordet nede å ser på kamp, føler det vert for dumt å gå bort og snakke til deg for fyrstegong i mitt liv, og då i dette tilfellet med kritikk. du er ikkje noko solstråle her inne på forumet, og då vågar eg ikkje tenkje på korleis du er der nede. Kanskje eg tar kontakt på hamar, kanskje.

P.S. dette innlegget er ikkje meint som ein kritikk mot det generelle arbeide bjarte og kompisane driv med i bataljonen, det synet eg er meget bra. men det er ein klar kritikk av sure og direkte uhøflege svar, og nokre forslag til kva som evt. kan gjerast for å få meir folk obs på turane dykkar. då forventar eg eit skikkeleg svar, ikkje setningar som:
Quote from: "Bjarte

Dette er og blir for dumt. "Alle" klager ikke over dårlig annonsering. Det har det vært veldig få som har gjort. Er mye ute i miljøet rundt Brannsupporterne og lytter og tar ting
Er det då rart at folk ikkje tar kontakt med dykk? De støyter folk i frå dykk med slik holdning.

Dette synest du kanskje er kritisk bjarte, men slettar du dette, skuffar du stort!

Bjarte

Quote from: "HaterRævBK"eg tror d hadde vært mange flere som hadde reist på borteturer hvis man ikke måtte være medlem av bataljonen... selv mener eg de som virkelig vil reise på borteturer skulle hvert medlem for lenge siden, men d e no sån at mange på hansa ikke gidd å melde seg inn pga de ikke trenger å stå midt på ss...

kan jo muligens prøve å la folk som ikke e medlem å la de være med på borteturer, så kan dere se om d kommer flere då...


Det er heller ingen signaler om dette, men så er vi i styret ikke villig til å gå på komprimiss om det heller. Vi er valgt av medlemmene, og vi jobber og står til ansvar til medlemmene. Alt som skjer i forbindelse med borteturer er det vi som må stå til ansvar for og da gidder vi i hvertfall ikke å stå til ansvar for noen som ikke er medlemmer. Enten er man med eller så er en ikke det.

Rabatt for medlemmer? Ja, selvfølgelig. På nesten hver eneste tur i år har vi gitt mye rabatt. Skulle vi tatt kostpris hadde det faktisk i noen tilfeller kostet 35-45% mer.

monzilla

hva med å kalle inn til allmøte slik som ble gjort (var det etter bryne-kampen da vi tapte 0-4 og BST gikk ut og sa de ikke hadde tillit til trener osv) og drøfte ting konstruktivt der.

Når det gjelder meg så er det egentlig det samme om jeg betaler 400 kroner med buss til hamar eller om jeg betaler 700 kroner med buss til hamar. Problemet her er at jeg må ta buss til hamar. Dessverre så finnes det ikke så mange andre måter å ta seg opp i hedmarken på, og uten at jeg uttaler meg altfor skråsikkert så tror jeg at det er den bussturen til hamar som skremmer vekk folket, blant annet meg.

Tenker man seg til at flere vil dra på bortekamper hvis det blir lagt frem alternative reisemåter så kan dette trekke folk. Dere (BBB-styret) har et problem og det er at hvis dere skal velge alternative reisemåter så må dere være avhengig av at folk melder seg på og at NFF ikke flytter kamptidspunktet.

Hvis man prøver å organisere en supporteraksjon som fremmer lørdagskamper der tidspunktet blir stående så kan det hende at bøndene i NFF hører på oss. Jeg tviler på at det kun er BBB som er misfornøyd med kampoppsettet.

Til neste sesong, hva med å garantere biletter til en eventuell cupfinale for de som har vært på mer enn 4 bortekamper?

En annen ting som sikkert svært mange vil være uenig med meg på, er at på et par av borteturene så har rølpe-faktoren vært rimelig høy....

KennethS

Quote from: "Yngve"1: anonnser i ba OG bt, ba har eit opplag på 30 000, bt ca 95 000, ville vore for dumt å nå ut til flest mogle bjarte. alt for dumt.


Koffor skal det anonnseres for hele sogn og fjordane at vi skal på tur? av de 95000 som har Bt så e mange av de i andre fylker. Som du sikkert vet Bt e ikkje bare i Bergen slik som Ba. Har ingen tro på at en gammel tante på brekke vil reise på tur med BBB. Dessuten vil du på bortetur så vet du at BBB arrangerer turer, e ikkje værre en og ta kontakt. Har ingen tro på at anonnseringen e grunnen til at oppmøte e dårlig. For min egen del e det jobben som gjør at eg ikkje kan reise på alle turene, hvis kampene hadde vært dagen før eller tidligere på dagen så hadde eg nok reist på langt flere turer.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "monzilla"Til neste sesong, hva med å garantere biletter til en eventuell cupfinale for de som har vært på mer enn 4 bortekamper?


Hørt utrykket "Mann skal ikkje selge skinnet før bjørnen e skutt"?. Ka skjer hvis plutselig 2000 reiste på mer en 4 kamper til neste år og BBB får bare 1000 billetter da? blir litt kjedelig for 1000 stk som ble lovet billetter før sesongen å se evnt cupfinale på tv. Dessuten så e det ikkje BBB sin oppgave og lokke Brann Suppotere med på turer med slikt, hvis du e supportere så reiser du av fri vilje, ikkje bare pga du kansje får drikke deg dritings i oslo med en kilometer høy hatt på hodet.
tå på Brann

Bjarte

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Bjarte

Dette er og blir for dumt. "Alle" klager ikke over dårlig annonsering. Det har det vært veldig få som har gjort. Er mye ute i miljøet rundt Brannsupporterne og lytter og tar ting

Nei det var kanskje for dumt det, 3 forslag på ting som kunne vore gjort betre,
1: anonnser i ba OG bt, ba har eit opplag på 30 000, bt ca 95 000, ville vore for dumt å nå ut til flest mogle bjarte. alt for dumt.
2. bod utanfor stadion, er andre boder der frå før av, då når de cirka 13804 stykk 13 søndagar i året, men det er kanskje for dumt det. å nå mest mogle folk altså bjarte.
3. ha add til bataljonen si heimeside lett synlegt på/ved stadion. og så ein evt poll her inne for å finne ut kor mange BBB medlemer som faktisk bruker sida.
Men det ville vel vore for dumt bjarte. å nå flest mogleg folk meinar eg.

kvifor i alle dagar er forslag frå folk om kva som kan gjerast for dumt, mens det de driv på med no, totalt utan respons ikkje er det? kanskje det er på tide å gå i seg sjølv snart? og ikkje kom med det tullet om at de stiller plassane dekan til disposisjon kvargong nokon er ueinige med dykk. eg føler ikkje at eg kan ta kontakt med deg på fottiken før brann kamp når de set rundt det bordet nede å ser på kamp, føler det vert for dumt å gå bort og snakke til deg for fyrstegong i mitt liv, og då i dette tilfellet med kritikk. du er ikkje noko solstråle her inne på forumet, og då vågar eg ikkje tenkje på korleis du er der nede. Kanskje eg tar kontakt på hamar, kanskje.

P.S. dette innlegget er ikkje meint som ein kritikk mot det generelle arbeide bjarte og kompisane driv med i bataljonen, det synet eg er meget bra. men det er ein klar kritikk av sure og direkte uhøflege svar, og nokre forslag til kva som evt. kan gjerast for å få meir folk obs på turane dykkar. då forventar eg eit skikkeleg svar, ikkje setningar som:
Quote from: "Bjarte

Dette er og blir for dumt. "Alle" klager ikke over dårlig annonsering. Det har det vært veldig få som har gjort. Er mye ute i miljøet rundt Brannsupport Er det då rart at folk ikkje tar kontakt med dykk? De støyter folk i frå dykk med slik holdning.

Dette synest du kanskje er kritisk bjarte, men slettar du dette, skuffar du stort!


Har ingen planer å slette dette. Har aldri slettet, og kommer aldri til å slette noe bare fordi de er uenig eller kritisk. Så er det sagt.

Kanskje jeg ordla meg litt dumt, da det ikke var forslagene dine jeg mente var dumme. Det var denne "jeg liker ikke Ba, så da får dere annonsere det en annen plass"-holdningen jeg mente var for dum. Resten i svaret mitt var rent svar på forslagene dine, og dersom du eller noen andre mener å oppfatte at jeg mener de er for dumme, så får vel jeg bare beklage det.

Stille plassene våre til disposisjon? Hver gang? Hvor stiller jeg plassen min til disposisjon i denne diskusjonen da? Og helt alvorlig, tør du ikke å snakke til meg på Fotikken? Ser jeg så jævla skummel ut...:-) Ja da tror jeg det er du som har ett problem, ikke jeg. Har ikke til vane å avvise folk, og kommer heller ikke til å gjøre det i fremtiden.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "KennethS"Sad but true, kansje Nff bør tenke på Lørdagskamper etterhvert? tror det e løsningen på problemet for mange. Bare så synd at Supporterne betyr ingenting for Nff.


Hallelujah for lørdagskamper! Jeg sendte en veldig lang mail til NFF om hvorfor man burde spille lørdagskamper, for omtrent to år siden. Jeg fikk ikke svar. Da begynte jeg å sende den samme mailen en gang i uken. Fikk fortsatt ikke svar. Da jeg begynte å sende den samme mailen to ganger for dagen fikk jeg svar etter 1 dag. "De ville ikke legge kampene til lørdag, fordi dette var prøvd for lenge siden, og folk 'hadde andre ting å gjøre en lørdag', i tillegg svarte de at kollektivtrafikken var bedre om søndagen". Eeeh, KA? Sendte svar om at det ikke akkurat funket på den måten på vestlandet, prøvde samme metoden med mail, men fikk aldri svar på det...

........................

monzilla

KennethS, ser at du er utrolig god til å rakke ned på forslag folk kommer med, men du er ikke særlig produktiv selv når det gjelder den delen.

Over til saken, den dagen 2000 forskjellige mennesker reiser på 4 eller flere bortekamper så skal jeg heller løpe naken over banen.
Du sier at det ikke er BBB sin oppgave å få folk med på borteturer. Dette sier jeg meg uenig i. Når BBB arrangerer borteturer så forventer selvfølgelig at folk melder seg på, og når de ikke gjør det så må jo de sitte seg ned og diskutere om de skal bare droppe hele bortekampgreien eller hvordan de skal trekke folk på bortekamper, noe som denne diskusjonen går ut på.

Xminator

Del ut løpesedler etter kampene.
Få satt opp en sms-tjeneste der du blir minnet på neste bortetur, og kan sende svar for å melde deg på.
Påmeldingskjema på bataljonen.no.

Gjør det enkelt og få folk hjem igjen til fornuftig tid.

Andrews

Som nevnt tidligere i denne i dette forumet, tror jeg Bataljonen har et problem med å nå ut til "alle" på Stadion. Har på følelsen at mange tror BBB er KUN for gjengen som står midt på SS. Hadde det vært en ide å gjort medlemskapet i BBB mer lukrativt for de som sitter/står andre plasser på Stadion enn midt på SS (SK Brann har selfølgelig noe de skulle sagt her)? Tror dette hadde involvert og engasjert flere i supportergrupperingen vår.

KennethS

Quote from: "monzilla"KennethS, ser at du er utrolig god til å rakke ned på forslag folk kommer med, men du er ikke særlig produktiv selv når det gjelder den delen.


Eg raker ikkje ned på forslaget ditt, eg bare setter inn en problemstilling, og jo det e fult mulig at det kommer 2000 til neste år hvis Brann kjemper i toppen på tabbellen og gjør det bra i cupen. Når det gjelder at eg ikkje e produktiv så har eg kommet med forslag på denne debatten før, som du sikkert har sett så e dette en evigvarende diskusjon om dagen. Men ser ikkje ut til at noe funker.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Xminator"Del ut løpesedler etter kampene.
Få satt opp en sms-tjeneste der du blir minnet på neste bortetur, og kan sende svar for å melde deg på.
Påmeldingskjema på bataljonen.no.

Gjør det enkelt og få folk hjem igjen til fornuftig tid.


Sms tjenesten høres dyr ut, vetsje ka BBB må betale for en slik tjeneste. Når du sier få folk hjem til fornuftig tid så lurer eg på ka du mener? reiser vi med Buss så e du umulig og komme noe fortere hjem , da må det bli fly ihvertfall.
tå på Brann

eXploSer

Quote from: "HaterRævBK"eg tror d hadde vært mange flere som hadde reist på borteturer hvis man ikke måtte være medlem av bataljonen... selv mener eg de som virkelig vil reise på borteturer skulle hvert medlem for lenge siden, men d e no sån at mange på hansa ikke gidd å melde seg inn pga de ikke trenger å stå midt på ss...

kan jo muligens prøve å la folk som ikke e medlem å la de være med på borteturer, så kan dere se om d kommer flere då...


Nå KAN det være jeg missforstår deg, men jeg prøver likevel.

Man kan jo være medlem av bataljonen selv om man ikke står på SS. At du sitter på hovedtribunen gjør ikke deg til et 'mindre' medlem enn oss som står på SS

Alexåsane

Quote from: "eXploSer"
Quote from: "HaterRævBK"eg tror d hadde vært mange flere som hadde reist på borteturer hvis man ikke måtte være medlem av bataljonen... selv mener eg de som virkelig vil reise på borteturer skulle hvert medlem for lenge siden, men d e no sån at mange på hansa ikke gidd å melde seg inn pga de ikke trenger å stå midt på ss...

kan jo muligens prøve å la folk som ikke e medlem å la de være med på borteturer, så kan dere se om d kommer flere då...


Nå KAN det være jeg missforstår deg, men jeg prøver likevel.

Man kan jo være medlem av bataljonen selv om man ikke står på SS. At du sitter på hovedtribunen gjør ikke deg til et 'mindre' medlem enn oss som står på SS


Tror du missforsto han, han snakket om de som sitter på hansa, og ikke gidder å melde seg inn av den grunn. pga den største goden med å være med i BBB er å komme inn på midtfeltet(ss)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

KennethS

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "eXploSer"
Quote from: "HaterRævBK"eg tror d hadde vært mange flere som hadde reist på borteturer hvis man ikke måtte være medlem av bataljonen... selv mener eg de som virkelig vil reise på borteturer skulle hvert medlem for lenge siden, men d e no sån at mange på hansa ikke gidd å melde seg inn pga de ikke trenger å stå midt på ss...

kan jo muligens prøve å la folk som ikke e medlem å la de være med på borteturer, så kan dere se om d kommer flere då...


Nå KAN det være jeg missforstår deg, men jeg prøver likevel.

Man kan jo være medlem av bataljonen selv om man ikke står på SS. At du sitter på hovedtribunen gjør ikke deg til et 'mindre' medlem enn oss som står på SS


Tror du missforsto han, han snakket om de som sitter på hansa, og ikke gidder å melde seg inn av den grunn. pga den største goden med å være med i BBB er å komme inn på midtfeltet(ss)


Vil nå si at den største goden til BBB e at man kan reise på organiserte borteturer og slikt.
tå på Brann

Bjarte

Quote from: "Andrews"Som nevnt tidligere i denne i dette forumet, tror jeg Bataljonen har et problem med å nå ut til "alle" på Stadion. Har på følelsen at mange tror BBB er KUN for gjengen som står midt på SS. Hadde det vært en ide å gjort medlemskapet i BBB mer lukrativt for de som sitter/står andre plasser på Stadion enn midt på SS (SK Brann har selfølgelig noe de skulle sagt her)? Tror dette hadde involvert og engasjert flere i supportergrupperingen vår.


Her er du inne på en helt annen sak, og det er helt rett det du sier at vi har nok problemer med å nå ut til alle som elsker Brann. Forløpig har vi hatt mer enn nok med å starte opp en helt ny organisasjon, med de rutiner og muligheter de har. Vi må nok, om enn ikke i år, men neste år nå ut til mange flere. Jeg har hatt planer i lengre tid å starte opp akkurat det arbeidet, men tiden har dessverre ikke strukket til.

Kan også opplyse at vi pr. dags dato er ca. 1750 medlemmer. Solgte sesongkort på SS var ca. 400, så de resterende 1300 er nok fordelt rundt på SS og de andre tribunene.

Nixon

Jeg tror faktisk ikke at bedre annonsering i BA og BT, SMS, nyhetsbrev, boder rundt hele Stadion og andre virkemidler vil få opp antallet på de som reiser. Jeg har ikke vært den ivrigste på borteturer siden jeg reiste på min første organiserte tur i 1990. Men jeg har da vært på en del og det er stort sett folk fra SS som har reist i alle disse årene. Og kom ikke å fortell meg at de trenger å lese annonse i BA og BT for å vite at det blir arrangert tur. Og vi på Hansa som har lang fartstid fra SS vet om dette. De andre på Stadion reiser ytterst sjelden organisert på borteturer og er, etter min mening, ikke noe å kaste vekk tid og penger på.
Så man bør konsentrere virkemidlene om de som har det største potensiale: De som går på SS og de som gjorde det for ikke så altfor lenge siden.

- Jeg tror at å starte om morgenen kan være en god start. Det er i alle fall noe som kan få meg til å reise mer organisert. Man slipper å sitte to netter på en buss, og man slipper å vente 8-10 timer på kampen. Betaler gjerne litt mer for en ekstra sjåfør.

- En enkel bod under SS (som har blitt foreslått) kan være en enkel og effektiv kanal til å treffe potensielle reiselystne.

- Salgsbrev på e-post er ikke dumt. BBB har jo e-post adressen til svært mange av medlemmene sine. Dersom man har den rette teknologien knyttet opp mot medlemsregisteret kan man sende ut nyhetsbrev raskt og enkelt.

De to siste forslagene kreve dog litt arbeid. Og vi kan ikke forvente at styret skal gjøre absolutt alt selv. Så her må nok vi medlemmer stille opp og gjøre en innsats.

Og til slutt: Den største goden med å melde seg inn i BBB er ikke å stå på midtfeltet eller å reise på borteturer. Det er at det i det hele tatt finnes en supporterklubb for oss Brann-supportere.
Rød makt på Hansa

Lefty

Quote from: "Kruxleiven"Vet ikke om det er noe vits i å komme her for å piske opp stemningen KAMMA.


Er enig... Det forumet her vil aldri noen kunne piske opp noe! Og klarer noen å komme med et lett provoserende innlegg, blir det bare, blindt og uten grunn, fjernet og vedkommende henvist til VGD etc.

Norges mest lammede forum? -Tja...

Lefty
lett provoserende... :)

Go Up