• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bengt Sæternes Sang.

Started by villaksen, August 17, 2004, 13:07:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

villaksen

Ser folk etterlyser Sæternes Sang. Den mannen har et fryktelig vanskelig navn å lage sang til. Men her er et midlertidig forslag. Skal prøve å finne noen andre melodier.


Melodi. Små rumpetroll:

Bengt Sæternes, Beng Sæternes
Scorer mål i øst og vest,
Bengt Sæternes, Bengt Sæternes
gjør fotball  til en fest. ( evt. vi vet at du er best) eller noe annet.

Kommentarer??

fettnok

lå en link til en sang på forumet...var bengt sæternes sin sang i belgia.
istedenfor boom boom boom boom, bang bang bang bang. så hadde de
boom boom boom boom, bengt bengt bengt bengt. tror det kunne blitt bran trøkk i den.
ette går aaaaaldri bra!


fettnok

det var en sang der. bruke høytalere på pc'en?å det kan godt hende det ikke var hans sang, men eg tror det kunne blitt bra. altså bare boom boom boom boom, bengt bengt bengt bengt.
ette går aaaaaldri bra!

grei

Det var en sang, ja. "Boom Boom" er en blueslåt og som sådanne fungerer den ikke med mindre man har komp. Du får ta med deg en gitar og gjerne et par ekstra musikere på Store stå på søndag og prøve...

eXploSer

Det var introen til hans personlige hjemmeside  :P

villaksen

NYTT FORSLAG:

Var vel ikke noen god melodi den første. Kom endelig på en melodi som passer vanvittig godt, og skaper trøkk.

Andy Cole hadde denne sangen både hos newcastle og MU. Mel. er intro fra speedy Gonzales / Fishing i Valdres. Bare at man må endre litt tone på 1. linje

Bengt Sæternes
Skremmer hele Norges Land ( eller noget annet..)
Scorer MÃ¥l for Sk Brann
Vi har Bengt Sæternes

X 2 eller mer.

PS! Denne melodien må synges rolig.

Si

Ã?rnen

Tanken din med den melodien til Sæternes er veldig god. Men teksten slik den er nå kræsjer med tempoet til melodien.

Andy Cole sangen var ca slik:

Andy Cole, Andy Cole, Andy, Andy Cole,
He get`s the ball, and scores a goal
Andy, Andy Cole

Sæternes, Sæternes,
Vi har Sæternes
Scorer mål for Sk Brann
Vi har Sæternes

X 2 eller mer.

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

espen

Quote from:

Sæternes, Sæternes,
Vi har Sæternes
Scorer mål for Sk Brann
Vi har Sæternes

X 2 eller mer.


Synes den kan funke bra jeg, men det er jo sangen til Thomas Lund

grei

Hva om flere prøver å være skikkelig kreative og legger hodene i bløt før de legge ut forslag. Det virker som mange bare slenger ut det første de kommer på. Flere gode sanger er hva som behøves!

Roffarne

Det å skrive en virkelig god Stadionsang er en nobel kunst.
Av de senere tilvekster er "No ser eg rødt" virkelig bra, resten er middels eller.. lavere.
Virker som folk ikke klarer å sette ord inn i melodien, slik at det hele ender opp med en tungegymnastikk for å få veltet ut ordene eller holdt dem tilbake. Eks: "Alle fugler små de er", med ny tekst "Vi è Brann og vi è god" blir litt vanskelig..
Men det er viktig å ikke drepe ønsket om å legge ut forslag. Om det kommer 1000 forkastede innlegg er jo det verdt det så lenge det dukker opp en perle.
Brainstorming er tingen her gutter.. og jenter. Finne syngbare melodier er den vanskelige delen. Etter det er det bare å la noen keative sjeler snekkre sammen de rette ordene.

Ellers er Bengt Sæternes ett fordømt vaskelig navn! Har nå vridd knollen for å finne ut av noen sanger hvor 1 stavelse og 3 stavelser følger hverandre, men ikke pokker. Nermeste jeg kom var den tidligere Svante sangen "Rule Brittania", men det føltes rett og slett feil. Forslag til kallenavn? :D

Roffarne

Sorry med to etterfølgende innlegg, men jeg utelot noe som jeg anser som viktig.
Bergen, som Norges peneste og viktigste by, er også trolig den byen med flest sanger. Mens Oslo har "Akerselva du skittne du grå" (eller noe sånt) har Bergen ett opphav av sanger fra Lindtner, Bendiksen og alle de andre kjuaguttene (IKKE Sulen). Hadde vært ekstatisk å få disse inn på Staddaen.
Eks: "Tønnesen og Svigermoren"
Vi har Bengt Sæternes inn`forran gollen.
Han scorer mål med foten og med knollen.
(mangler forts. men er dog bare ment som ett eks.)

Flere gode sanger er jo "Eg og Laien", "Anne Madamm", "Ka è det mot Bergen?" osv..
Mer av dette fremfor *navn* klapp, klapp, klapp, klapp.

grei

Quote from: "Roffarne"

Ellers er Bengt Sæternes ett fordømt vaskelig navn! Har nå vridd knollen for å finne ut av noen sanger hvor 1 stavelse og 3 stavelser følger hverandre, men ikke pokker.
Quote from: "Roffarne"Mens Oslo har "Akerselva du skittne du grå" (eller noe sånt) har Bergen ett opphav av sanger fra Lindtner, Bendiksen og alle de andre kjuaguttene (IKKE Sulen). Hadde vært ekstatisk å få disse inn på Staddaen.


Det hadde absolutt vært bra dersom disse ble brukt i større grad ja. Både fordi det er melodier med lokal tilknytning, og fordi dette da vil være melodier unike for oss. Har en av disse platene, må humre litt når jeg hører på. Mye å ta av.

roger

ka m å lage en sang ut av kor è alle helter hen... har isje heilt en sang då m har tenkt på någen forslag
fks: heeer e bengt sæternes
scorer mål ijen

Muse

Har fulgt debatten nå og måtte nesten ta bladet fra munnen.

Liker godt denne idèen med Bergenssanger. Da blir det som geir sier noe særegent for oss.

Men jeg tror ikke "Kor è alle heltar hen" passer. Desverre har Eggum solgt den sangen til Rune Larsen og gjort litt "lollipopp" av det hele. Så store barske menn som synger slikt kan fort bli feil.

Klarer ikke å gi slipp på "Ka e det mot Bergen".
"Bengt skal score mål i øst og vest for Brann.
Han skal vise at han både vil og kan.
:/:Brugge, Glimt og Viking, det è no forbi.
Sæternes i Bergen, kommet for å bli:/:"

Her kan man jo, etter at gutten har skaffet oss cuptriumf, seriegull og blitt topscorer i Norge med rekordfå kamper, bytte til "Bent han scorer mål i øst og vest (nord og syd, hopetall eller andre passende ting) for Brann. Han har vist oss at han både vil og kan"

Alt veldig eksempelvis.

grei

En sang til "Kor e alle helter hen" med god tekst eksisterer allerede men denne passer nok bedre i nedgangstider.

Angående "Niagarafossen, London og paris
ka e' det mot Bergen, Nordens Paradis", så ser jeg ingen grunn til å endre på teksten. Denne holder helt fint sånn den er.

Bombefar

Quote"Bengt skal score mål i øst og vest for Brann.
Han skal vise at han både vil og kan.
:/:Brugge, Glimt og Viking, det è no forbi.
Sæternes i Bergen, kommet for å bli:/:"


VELDIG bra forslag. Denne tror jeg det kan bli skikkelig trøkk i. Hvis SS bare klarer å synge sakte nok....

grei

Ja, enig. Mente bare at den originale teksten passer bra som hymne fra tribunen. Men det forslaget der holder et mye høyere nivå enn de fleste forslagene hr inne. Bra!

sekto


cyp

Blir lutlei av å se alle tekstene her....husker knapt ingen av melodiene!! Gjør meg gal :)
elt O e snobbete!!

Ole Brom

Quote from: "sekto"


teksten virket jo veldig bra men jeg klarer ikke Ã¥ "se" for meg  melodien :(

Hvorfor skal alle sanger ha trøkk og høyt volum ? er jo greit å kunne variere litt. Enga har mange rolige sanger, men det blir jo trøkk i de når et par hundre menn(og damer:) synger samstemt.

Ser ingen grunn til at vi ikke skal ha "rolige" sanger på stadion !

grei

"Ajajajajaboff"-sangen egner seg ikke så veldig, er sjelden det passer med en supportersang i moll. Se heller på Muse sitt forslag. Mye bedre, også når det gjelder tekst og måten den passer med melodien.

Muse

Nå er det noen år siden jeg var på SS, men det jeg har fått med meg fra andre steder på Staddaen er at "Niagarafossen, London og Paris" ikke akkurat blir hyppig fremført.
Mener det er en sang som passer bra å "rope", slik at man ikke trenger være 550 tenorer for å få det til å høres brukbart ut.

Ajajajajaiboff er en glimrende sang.

HansaBrann


espen

Kai Eskelinen(sikkert ikke stavet riktig) sangen?

Bengt Bengt Bent Sæternes
Bengt Bengt Bengt Bengt Sæternes..

Eneste jeg kan komme på

Ã?rnen

Quote from: "HansaBrann"


Denne er jo fantastisk bra. Lokal melodi og god tekst. Flere som likte den?

villaksen

Quote from: Tanken din med den melodien til Sæternes er veldig god. Men teksten slik den er nå kræsjer med tempoet til melodien.

Andy Cole sangen var ca slik:

Andy Cole, Andy Cole, Andy, Andy Cole,
He get`s the ball, and scores a goal
Andy, Andy Cole

Sæternes, Sæternes,
Vi har Sæternes
Scorer mål for Sk Brann
Vi har Sæternes

X 2 eller mer.


Nei, Andy Cole har flere sanger. Jeg har jo skrevet hvilken melodi det er. Slå på en CD!!!

Damen som jodler ( la la la) de nevnte sanger  ( speedy Gonzales)

Sangen til Andy gikk slik:

Oh Andy Coooole
Andy andy andy Cole
Andy andy andy Cole
Oh Andy Andy Cole.

X mer.

KennethS

Quote from:
Quote from: "HansaBrann"


Denne er jo fantastisk bra. Lokal melodi og god tekst. Flere som likte den?


beste forslag så langt.
tå på Brann

grei

De to bergenssangforslagene duger, resten av forslagene holder ikke mål.

Roffarne


brann1989

nytt forslag  til bengt sang:

mel: thomas lund

se på bengt, se på bengt, se på ka han kan
han scorer mål for Sk Brann
Se på se på bengt.

 siste linjen kan være: se pÃ¥ ka han kan
kommentar
eg har troen på brann uansett. Vi e' fra Bergen

Kallingen


grei

Sammen med det andre forslaget på samme melodi er det i hvert fall noe å jobbe videre med. Men et tips er å ikke variere "svarlinjen" hver gang, det gjør den mye vanskeligere å huske, samt at det vel er meningen at linje 2, 4 osv er den samme. I tillegg passer ikke antall stavelser hele veien, som i den tredje linjen. Men pluss for bruk av ordet "pakk". Har lite sans for setningen "Bengt e i Brann" (litt samme som "Soma han e på Brann"). Til sist skal det sies at rimet mann/Brann/land, hm, det lyder en smule kjent?

Ricky

Quote from: "villaksen"NYTT FORSLAG:

Var vel ikke noen god melodi den første. Kom endelig på en melodi som passer vanvittig godt, og skaper trøkk.

Andy Cole hadde denne sangen både hos newcastle og MU. Mel. er intro fra speedy Gonzales / Fishing i Valdres. Bare at man må endre litt tone på 1. linje

Bengt Sæternes
Skremmer hele Norges Land ( eller noget annet..)
Scorer MÃ¥l for Sk Brann
Vi har Bengt Sæternes

X 2 eller mer.

PS! Denne melodien må synges rolig.

Si

TcK

kallingens forslag var et av de bedre i denne tråden...

tck
Jesus elsker alle barna

mister

kas sang e d til bengt no? hørte ikke d skikkelig i går?
har i hvertfall et bra alternativ her så vil bli kanon bra:

(melodi: olé olé olé)

han skårer mål i hytt og vær(eller øst og vest?)(klapp klapp klapp)
vi har bengt (klapp klapp klapp)
sæternes (klapp klapp klapp)

Brannfrelst

sæternes scorar mål,scorar mål,scorar mååål! Synges til det uendelige... Var det som ble sunget igår,passer fint til å hoppe opp og ned og vifte med skjerf og flagg...
2.10.07-Gullet kom hem!

Christian

Men kor kommer den fra? Er det en gammel Sæternes-sang eller var den spontan?

Deilig var det i alle fall :)

villaksen

Registrerte at SS sang Sæternes scorer mål..... Litt overraskende når så mange snakker om at vi skal finne opp egne og nye melodier. ( Kanari har jo brukt denne sangen i snart 10 år.)

HansaBrann, lanserte et glimrende forslag. Med erkebergensk melodi. Skjønner da  ikke hvorfor ikke denne ble sunget pÃ¥ Kampen.

Bør trumfes igjennom pÃ¥ neste kamp, sÃ¥ ikke  den andre sangen for etablert seg.

ekte kjuagutt

ja.. no så eg og den sangen:) faktisk grådig bra.. har savnet sanger med bergenske melodier.. syns vi bør bruke den sangen... noen meldar seg frivillig til og printe ut et par hundre kopier:D hehe.. d har vertfall funket veldig godt før

grei

Det går ikke å stoppe en sang som er etablert allerede. Det er ingenting i veien med å ha sanger på alle standardmelodiene i tillegg til sine egne. Og LSK har ikke hatt denne i ti år (kanskje et par sesonger), mener det først og fremst er RBK som har kjørt på med denne i Norge, før alle begynte med den. Catchy, men litt irriterende melodi.

villaksen

Håper inderlig at noen tar ansvar og innfører Sæternes sang med melodi Anne Madam.

Synes ærlig talt at Sæternes fortjener en unik sang.
Melodien er patriotisk
Anne Madam melodien kommer til å skape et mye større trøkk + at det er en melodi(tempo) som Hansa klarer å hive seg med på.

Tenk på hvor rått det var når SS + Hansa sang svante sangen

PS! Kan jo være en del fjortiser som ikke kan Anne Madam....

grei

Slike bergenssanger passer bedre som "tidløse" Brannsanger, det vil si sanger til Brann og ikke til spillere som forsvinner etter en stund uansett.

mister

(melodi: olé olé olé)

han skårer mål i hytt og vær(eller øst og vest?)(klapp klapp klapp)
vi har bengt (klapp klapp klapp)
sæternes (klapp klapp klapp)

denne sangen e sinnsyk hvis du kan melodien og klarer å synge den

grei

Må nesten le av et par av forslagene noen klarer å lire av seg.

Roffarne

Jeg burde egentlig si meg enig med deg, grei.. Men så er det dette med at 1 av 1000 kan være bra og vi må ikke skremme folk fra å poste innlegg, osv..
Mulig det bare er ett knippe av oss som er kresen og, men når jeg prøver å nynne meg gjennom mange av disse sangene går det som regel helt i stå.

Men for all del.

Go Up