• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ringnes har klaget på Hansa

Started by BrannMann, July 23, 2004, 12:31:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannMann

Råttent gjort av Ringnes... trodde denne Hansa saken var ferdig en gang for alle... skulle gjerne oppfordret alle til å slutte å drikke Ringnes, men det har vel alle sluttet med uansett.... ihvertfall jeg.. :-)

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/3952247.html
jokomelk og brød og seriegull!!!

Brann_Askøy

Og nå mener de at man skal fjerne HANSA bokstavene fra Hansa tribunen? Latterlig. Hva skal det stå der nå da?

Blææ

Ikke annet å vente fra patetiske østlendinger.
ont follow me,Im lost too

KennethS

Ringnes burde få lov og reklamere spør du meg, de selger jo kun vann! ringnes smaker VANN, fy faen for et ekkelt øl.


NORGE E ET PATETISK LAND! VI BLIR LEDD AV MED GOD GRUNN!


Bergen ut av Norge en gang for alle.

ps. Hansa.no e et domenenavn, hansa sin bedrift e 60% mineralvann... blir så jævlig forbanna..
tå på Brann

Ole Brom

MÃ¥ de ryke og reise hele pakket ! Skal ALDRI drikker mer Ringnes igjen, samtlige utesteder i Bergen som selger dette skvipet burde skamme seg !!!!

Må de slutte å herse med Hansa og heller konsentrere seg om sitt eget øl som helt klart smaker piss !

hjallisen

ja-hadde det bare vært så enkelt Brom.....
Tviler på om at den yngre generasjon av Store Stå vet forskjellen på Hansa og Ringnes..

Jeg liker å si: Drikker Hansa-pisser Ringnes... :)
ed beina plantet på bakken

Mr.moon

Aldri om eg drikker en skvett med ringnes igjen! Hansa er vårt gudsøl.
ø for Brann alle mann!

KennethS

eg har boikottet alle utesteder i Bergen som selger ringnes for lengst. Var på engelen og der har de faen meg begynnt og servere skvippet også, siste gang eg var der.
tå på Brann


Ã?ge

Fy faen sÃ¥ latterlig av ringnes.  Her er misunnelsen av at Hansa sponser 5-6 topplag i tippeligaen høy.
Skandale hvis Brann må bryte kontrakten med en sponsor vi har hatt i over 70år pga latterlige ringnes. Ikke bare smaker ringnes dårlig, blir mye mer fyllasyk av ringnes enn Hansa.

Bergen Sin Gutt

For å kommentere noe Ringnes vs Hansa. Skal ikke påberope meg å være midt i tredveårene med enorm ølvom eller å være verdens beste og ypperste ølkjennere. Men flere ganger opp gjennom historien har jeg fått slengt i trynet at jeg umulig kan kjenne forskjell på de to nevnte ølsorter fordi de bruker samme ingridienser og slikt. Eller annet pjatt, husker ikke ordrett hvilke argumenter folk har lagt frem for meg.

Men det smaker forskjellig. Såvidt jeg vet er det forskjell i bryggeprosessen blant annet. Ringnes liker jeg ikke. Enkelt og greit. Jeg reiser veldig mye, og det er en lidelse å sitte på Flesland i noen timer mens jeg tvinger ned dette østlandsølet. Har sikkert litt med vaner og psykologisk motstand mot dritet å gjøre, men uansett, fysj og pføyt. Hvorfor Flesland og enkelte utesteder i Bergen serverer slikt er en gåte for meg, og det er skammelig.

KennethS

Alle vet jo kordan Vif fikk hansa som sponsor og ikkje Ringnes :D
tå på Brann

Ole Brom

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article256726.ece

Her har vi historien om Mack som også er blitt "sladret" på av bedritne Ringnes !

Fan skal aldri kjøpe mer av dette møkkabryggeriet ! Makan til "usportslig" opptreden i markedet skal man lete lenge etter !

Boikott pakket !

KennethS

Quote from: "Ole Brom"Boikott pakket !



gjort for lengst!
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Ole Brom"Boikott pakket !



gjort for lengst!


Vil finne det merkelig hvis noen sanne bergenspatrioter noensinne har kjøpt ringnes med vilje? Husker for mange år siden da jeg gikk på skole, vi betalte alltid mer for å kjøpe Hansa i butikken, selv om ringnes var litt billigere.

Skulle faen bare mangle.

Alexåsane

Quote from: "hjallisen"ja-hadde det bare vært så enkelt Brom.....
Tviler på om at den yngre generasjon av Store Stå vet forskjellen på Hansa og Ringnes..

Jeg liker å si: Drikker Hansa-pisser Ringnes... :)


'Jeg hører kanskje til den yngre generasjonen. og skal love deg at i det miljøet eg hører til så er ringnes et banne ord. Aldri kjøpt, kommer aldri til å bli kjøpt.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


Ole Brom

Quote from: "Ricky"


Spørs om Hansa har no særlig med penger etter den sinnsyke ølfighten blant leverandørene. Syntes jeg til stadighet ser i avisen om lønnskutt, kostnader og underskudd i bedriften på kokstad. Så millionene kan vi nok se langt etter !

Ricky

Hansa har jo allerede en millionavtale med Brann. Om man velger å betale ut pengene over lengre tid for å få profilert firmaet på drakten og på Stadionanlegget, eller om man betaler en engangssum til spillerkjøp som gir firmaet en "vandrende reklame" i form av en klassespiller som alle forbinder med Hansa.

For å stille et banalt spørsmål; hvor ville du, som Brannsupporter, ha kjøpt ny bil? På Auto 23 eller på Frydenbø?

Ole Brom

Quote from: "Ricky"Hansa har jo allerede en millionavtale med Brann. Om man velger å betale ut pengene over lengre tid for å få profilert firmaet på drakten og på Stadionanlegget, eller om man betaler en engangssum til spillerkjøp som gir firmaet en "vandrende reklame" i form av en klassespiller som alle forbinder med Hansa.

For å stille et banalt spørsmål; hvor ville du, som Brannsupporter, ha kjøpt ny bil? På Auto 23 eller på Frydenbø?


Tja det er vel bare for Brannledelsen å forhøre seg ? Vi får kjøpe en spiller som er glad i øl som kan få seg noen kasser øl i mnd :)

Ny bil ? Da hadde jeg gått på Bilhuset Kråkenes :)

Stoffi

Ved å kjøpe Tuborg, så støtter dere Ringnes.

Anyways, ikke Ringnes man skal skylde på her, Kristelig Folkeparti og andre fanatiske avholdsforkjempere er menneskene man skal kjefte på. Det er rett og slett SYKELIG at norge i 2004 skal slite med slike evneveike bestemmelser.
Skulle nesten tro man bodde i USA, hvor 60%(eller 80%, husker ikke) av befolkningen tror på skapningen sånn som den står i bibelen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DrMeland

Hansa har sponset Brann i årevis og komer til å fortsette og gjøre det. At Hansa.no må vekk fra drakten gjør at gutta på Kokstad må tenke ut noe annet. Smutthull i lovverket er det nok av. Hva med denne:

"Tjuagutten, HAN SA: BRUS FOR VOKSNE OG BARN!"

Verre var det ikke:)
rMeland

DJ_ADG

får de ikkje lov å ha hansa.no. kan jo det stå eks; Hansa Brus eller Perle & Bruse
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Kai-Olai

Brann får finne en rik mann som heter Hans, og så kan han sponse de! Da trenger de bare fjerne den siste a'en på hver stolrad ;-)

Men seriøst, Hansa produserer ikke bare øl. Da hadde jeg nesten forstått det, men de produserer jo også brus. Og ikke minst OLDEN.

Og hvem eier Ringnes? Er ikke det Carlsberg? Og det er jo ikke noen idrettsarrangement uten reklame for Carlsberg, så dette er bare helt patetisk fra Ringnes sin side spør du meg!!

Kai-Olai

Synes forresten dette landet får rarere å rarere lover! Helt sykt land lovmessig!! Og å ikke få reklamere med en nettadresse på drakten er jo som å ikke få lov å reklamere med firmanavn på firmabilen!

Ole Brom

Quote from: "Kai-Olai"Synes forresten dette landet får rarere å rarere lover! Helt sykt land lovmessig!! Og å ikke få reklamere med en nettadresse på drakten er jo som å ikke få lov å reklamere med firmanavn på firmabilen!


Norge AS bør legges ned og heller opprette enkeltmannsforetak på hele gjengen ! Norge er et helt sykt land når det gjelder lover og regler. Ser no at Mack må vike på Alfheim pga utspillet til Ringnes.
Det eneste Ringnes gjør er å ødelegge for seg selv ! Skal aldri kjøpe det skvipaøllet, selv om eg aldri gjør det, så kommer eg ihvertfall IKKE til å gjøre det uansett !

R.I.H RINGNES !

Brann e livet mitt :)

E d mulig å være så tett i pappen?? Ka e d de baler med? Ka e d med folk og ødelegge for Brann? Måtte de brenne i h...., hansa e konge, ingen over og ingen ved siden av.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Yngve

Draktreklamen er no så sin sak, er den ulovleg så er det ufatteleg tåple og så domt at det ikkje er mogleg å sei det eingong. Men å måtte fjerne bokstavane frå hansa svingen og kanskje endre namnet på heile svingen held ikkje mål. Brann har hatt eit samarbeid med hansa i 78 år (trur eg) så då er det eit innarbeid namn i Brann samanheng, kan ikkje endre det over natta. Samarbeid eller ikkje.

Men om dette no er ulovlegt så er det vel ikkje verre enn å byte namn til cola svingen, for om eg ikkje hugsar heilt feil så var det vel det den heitte før det kom sittetribune der?Var i alletilfeller den reklamen som var overalt der. Og då endre namn til noko tilsvarande på drakta.

P.S:Må Christian Ringnes og resten av familien endra namn og no då? For eg tenkjer på øl når eg høyrer namna deira..

DJ_ADG

Quote from: "Yngve"Brann har hatt eit samarbeid med hansa i 78 år (trur eg)


då tar du nok feil.de har vart siden 1928.og d må forsete
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Yngve

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Yngve"Brann har hatt eit samarbeid med hansa i 78 år (trur eg)


då tar du nok feil.de har vart siden 1928.og d må forsete


Om det er 76 eller 78 er revnande likegyldigt, poenget mitt vert det same. Det håpar eg du og skjønar plateryttar.

Ricky

Quote from: "Stoffi"Ved å kjøpe Tuborg, så støtter dere Ringnes.

Anyways, ikke Ringnes man skal skylde på her, Kristelig Folkeparti og andre fanatiske avholdsforkjempere er menneskene man skal kjefte på. Det er rett og slett SYKELIG at norge i 2004 skal slite med slike evneveike bestemmelser.


Selvfølgelig er det Ringnes (Carlsberg) man skal skylde på her... Det er jo de som har klaget de andre bryggeriene inn til Sosial- og Helsedirektoratet, for en markedsføringspraksis som inntil nå har blitt vurdert som innenfor regelverket. Den ENESTE grunnen til at de vil ha en ny tolkning av loven som forbyr nettadresser på fotballdrakter og firmanavnet i stolsetene er selvfølgelig for å ødelegge for de konkurrerende norske bryggeriene, som ikke har kapasitet til å markedsføre seg indirekte (dvs internasjonalt, utenfor det norske lovverket). Håper ikke det er noen som går rundt og tror noe annet, for det samme skjer i Danmark og i Sverige også. Carlsberg-eide Pripps og Tuborg presser ut de nasjonale bryggeriene, og gjør absolutt alt hva de kan for å ødelegge for konkurrentene. De gjør ingenting at de ødelegger for seg selv, så lenge de ødelegger enda mer for konkurrentene (som sjeldent har ressurser til å kunne svare på angrep eller være med på ekstreme prisnedsettelser).

Hadde Ringnes virkelig vært interessert i å vite hva som er gjeldende tolkning av alkoholloven og hva som dermed er lov eller ikke, så hadde de gått til Bryggeri- og Mineralvannforeningen, som tar seg av slike spørsmål.

Roffarne

Siste nytt nå er at Mack, som også ble "Monset" av Ringnes, tar vekk sine logoer fra Tromsøs drakter. Så da er det vel ikke lenge før Hansa blir tvunget til det samme.

Skremmende å se at folk skriver "ikke drikke Ringnes mer". Jeg har aldri drukket og kommer aldri til å drikke Ringnes. Hvorfor skulle man egentlig gjøre noe slikt så lenge Hansa er i drift? Det å støtte Hansa fremfor andre bryggerier ser jeg på som ett minimum av patriotisme. Drikker du annet enn Hansa kan du like godt kjøpe deg en RBK-trøye og spise Nidar-sjokolade.

hjallisen

Roffarne
Går du ikke på byn? Vet du hvor mange utesteder som har Ringnes istedefor Hansa pga pris?

Har ikke tall selv, men har et bestemt inntrykk at majoriteten av utesteder i byn kjører Ringnes...
ed beina plantet på bakken

Roffarne

Nei, jeg skal vel ikke påberope meg å være nattens Konge, Hjallis. Men jeg er såpass konsekvent at jeg ikke kjøper Ringnes selv om det er det eneste de tapper. Mulig det er vanskelig å få noe annet enn Ringnes på Ditlef/ Exodus for tiden, men de fleste steder med nogenlunde oppegående barer selger muligens flere typer fatøl og til og med flasker, har jeg hørt.
Men utvalget av drikkevarer i Bergen sentrum er ikke poenget her. Poenget er at man støtter Hansa så langt det lar seg gjøre.
Mulig det er vanskelig på byen brune kneiper, men på Rema har du valget.

Drunkie


Roffarne

Nå går plutselig denne debatten over to tråder, men kan jo legge inn ett par linker her på ting som Ringnes i sin helthet sponser.

http://www.sats.com/no/om_s.a.t.s_no/om_s.a.t.s_samarbeidspartnere_no/om_s.a.t.s_samarbeidspartnere_ringnes_no

http://www.standup.no/template/generator.cfm?d_id=35&p_id=1269&arkiv=1

Godt de fremmer slike sunne interesser.
Og veldig oppløftende å høre om folk i "eksil" som anstrenger seg litt ekstra for å støtte opp under Hansa:) Fjær i hatten til Drunkie.

Kagain

Det aller ALLER verste er ikke det faktum at Ringnes herjer med Hansa, det er slik det foregår i bedriftsverdenen. Problemet er jo det at Hansa er ikke bare et øl. Bryggen var vel kalt Hansabryggen? Hanseatene holdt på hardt her i Bergen i tidligere tider, og det er en vital del av vår historie, dette med hanseatene. At Hansa valgte navnet Hansa som sitt varemerke var jo først og fremst grunnet det faktum at det ble sett på som noe Erkebergensk.

Hvorfor skal man sette seg opp på avholdets store hest og dømme Brann for at Hansa (som støtter dem) en gang for en stund siden valgte et bergens begrep som sitt varemerke?

Candyman

At vi hater Ringnes er jo ikke noe nytt. Skal heller være edru en hel helg i Oslo, før eg drikker piss....men at utesteder i bergen selger Ringnes er tragisk, bare for å spare en krone eller to, eg blir så forbanna...

Og så har vi Flesland, porten til Bergen for turistene, her ankommer de Hansabyen, i titusener hele sommeren. Og vi har i tillegg et bryggeri i denne byen som heter Hansa. Og så serveres Ringnes....det er så vanvittig ille at eg ikke finner ord, har bare lyst å hoppe over disken der oppe og rive ut hele tappekranen og hive den til helve...E det mulig?

Dessuten: Ringnes lager masse annet enn øl, f.eks Imsdal vann og Farris...eg oppfordrer alle til å boikotte alt Ringnes selger:

Se www.ringnes.no for alle produktene dere kan droppe, garantert merker noen av dere kjøper ved at dere ikke vet...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

kirsti

Ang smaksforskjellar:
Eg er 18 år og har kanskje drukke ein 10-12 liter øl i løpet av mitt korte øl-liv. Likevel, om eg får servert eit glas Hansa pils og eit glas Ringnes pils utan å vita kva som er kva, kan eg lett spytta ut det som er Ringnes, for det smakar rett og slett ikkje godt.

Er det fakta at Hansa sel 60% alkoholfritt drikke? I så fall blir dette enno verre av Ringnes. Dette er overkøyring av mindre konkurrentar, eit skritt på vegen mot monopol, ei helveteshandling. Nei, eg som fattig student betaler heller meir for Hansa-øl enn å drikka Ringnes-eigde Tuborg (sjølv om det ikkje smakar så hesleg som sjølve Ringnes-pilsen). Bur på Austlandet, men når ein e vestover er det å hamstra Lysekloster mm (som ikkje e i sal heromkring). Til helvete med Ringnes.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

grei

Man liker best det man er vant med, det er ikke verre enn det. De som har vokst opp med Ringnes foretrekker det, de som har vokst opp med Carlsberg mens Osloborgere gjerne foretrekker Ringnes eller Frydenlund. Det gir egentlig ikke så mye mening å si at det ene er dårligere eller bedre enn det andre. Det blir som når jeg sier at big Mac-meny er bedre enn smalahove, dette mener jeg faktisk men jeg hadde sikkert ment noe annet dersom jeg var oppvokst på Vossevangen og ikke i en by.

Når alt dette er sagt så er nok ikke øltype så viktig for så mange som man skulle tro. Mange har gjerne akklimatiserte ganer som tåler å drikke det meste, og som tilmed liker så mye forskjellig at man kan tillate seg å velge etter pris. Det selges nemlig store mengder Ringnes fra butikk i Bergen, og da Tuborg-prisen falt, ble pallene revet vekk fra butikkene. I min lokale Rema 1000 klarer de ikke levere nok Tuborg til å dekke etterspørselen.

Dette at alle bergensere er Hansafanatikere er en myte på linje med at alle bergensere er Brann-fanatikere. For en mindre gruppe entusiaster stemmer det, men for det store flertallet er ikke dette så viktig som disse entusiastene tror/skulle ønske.

Go Up