• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Olofinjana skuffer

Started by MrMojoRisin, July 13, 2004, 09:25:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

MrMojoRisin

OK, først og fremst skal det sies at jeg er en av Bergens største motstandere av Bergens Tidende, og hater når de har rett, så jeg håper de tar kraftig feil i denne saken.
Men, til tross for min skepsis, så leser jeg sporten hver dag i denne møkkaavisen, for det er omtrent det eneste vettuge de skriver.

Og da blir jeg fryktelig lei meg og skuffet når jeg leser at Olofinjana har på eget initiativ dratt til England for å forhandle med Wolves, selv om dette er imot Branns interne regler.
Dette var skuffende fra en spiller jeg trodde holdt seg for god for slikt.
Tydeligvis at money talks så mye at han er villig til å trosse sin egen arbeidsgiver.

Du skuffer, George. Virkelig. Jeg hadde forventet så mye bedre av deg. Du har gitt oss så mange gode stunder i din tid i Brann, og vi er evig takknemlige deg. Ikke ødelegg ditt ettermæle slik.
rann - I love you, even if you fuck up.

Nixon

Tipper at Brann vet mer enn de gir uttryk for her. De har jo tross alt blitt enige med Wolves om en overgangssum på nærmere 20 mill. Da Monaco-avtalen gikk i vasken var Brann veldig klare på at de helst ville selge Olofinjana nå. Så hvorfor skulle de nekte han å reise til England og forhandle om den personlige kontrakten? Virker litt rar hele saken spør dere meg.
Rød makt på Hansa

Bardehval

Hva er problemet? Brann og Wolves har blitt enige om pris, både Dahl og Ludvigsen vet at klubben ikke vil få mer enn de 19 millionene de allerede har blitt lovet, det er en stor dag for Sportsklubben dersom dette går i orden. Egenkapital til utbygging av stadion, nye spillere, flere treningsleire på gress fremfor det ødeleggende underlaget i Vestlandshallen, penger til talentarbeidet samt mye, mye mer. Champagnekorkene går i taket dersom dette går veien! :D

P-K

Nå er både Peddien og Dahl på ferie, så jeg ville kanskje ventet til Magne Revheim har uttalt seg. Fullt mulig at han har godkjent at Olofinjana kan forhandle med Wolves. Heller ingen grunn for at han skal kaste seg over telefonen og informere de ovennevnte om noe de tross alt er enige om.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Jorgen

Dette virker jo veldig merkelig.  Det stemmer overhodet ikke overens med det inntrykket jeg har av olof`en.

Har en liten anelse at det er han (griske) belgiske agenten hans som står bak dette "stuntet".  Dessuten er det jo ferie, så POL er helt sikkert på svinesund på stor shopping og har slått av mobben! hehe
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

B.B.

Eg kan ikkje fatte å begripe ka han skal i Wolves etter?? De rykket ned fra PL etter å ha ligget i 1.div. i en evighet. Snakk om nedtur. Her lå alt til rette for CL spill med Monaco og så vil han virkelig gå til en klubb som Wolves??

Syns Olof og agenten hans bør klare å finne en bedre klubb. Vi snakker tross alt om en klassespiller her!

Hadde et håp om å få se Brann med Olof-Miller på midten mot Molde, ser ut til at dette går i vasken. Jaja... bare vi får de 20 mill... så må vi vel akseptere det, men Olof då, at du ikkje kan finne deg nokke bedre??
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Ole Brom

Vet ikke helt hva eg skal tro om denne saken. Om Brann allerede har blitt enig om overgangssum med Wolves spiller det vel ingen rolle om Brann ikke er representert ved de personlige forhandlingene ? Er dette vanlig da ?

Fan vært mye rot og stryr rundt Olof, på tide med en AVKLARING !! Dette må skape uro i spillergruppen uten tvil.

Reis eller bli Olof !

hjallisen

Ole Brum skrev: "Reis eller bli olof!"

Tja-andre alternativer har han vel ikke.... Jeg for min del håper han blir-kan trenge ham i høstsesongen....
ed beina plantet på bakken

Hobjock McPlopp

Følgende kan leses i "Express and Star":

Wolves close to deal on Olofinjana
By Steve Marshall
Jul 13, 2004, 13:15

Nigerian midfielder Seyi Olofinjana was today on the brink of becoming the second half of a double transfer swoop by Wolves.

Wolves have agreed a £1.5m fee with Norwegian club Brann for the midfield powerhouse who is currently discussing terms and set to undergo a medical with the Molineux club.

But Wolves are confident of clinching the deal for Olofinjana to end a long-running search for midfield reinforcements following the summer departure of Alex Rae to Rangers.

The club expect to have the deal completed before the squad flies out for a pre-season tour of Norway.


Den som lever får se.......

Ole Brom

£1.5 mill pund med dagen kurs vil dette gi Brann en overgangssum på ca. 19 millioner.  Vet noen om hvordan summen blir utbetalt ? En sum nå og en etter antall kamper eller hele summen utbetalt med engang ?

Håper Brann får ut hele summen nå slik at det kan frigjøres midler til spillerkjøp samt noen millioner til egenkapitalen som trengtes for å få igang utbyggingen/utbedringen av eksisterende stadion.

Håper avisen har sitert riktig da slik at vi ikke leser i morgendags avis at Seyi kommer tilbake uten kontrakt og det er på ann igjen...

Ole Brom

Her står det også om Olof'en på mer useriøse Teamtalk sine sider :

Busy day ahead for Wolves chief Jones

Dave Jones could make a fresh move for Nigerian ace Seyi Olofinjana - and will hold crunch talks with unsettled striker Henri Camara on Monday.

The Wolves chief ran the rule over midfield battler Olofinjana when he went on a scouting trip to Norway.

And the club agreed a £1.5m fee - paid in instalments - with Brann Bergen for his services.

But Monaco put a spanner in the works when they entered the race to sign Olofinjana and made their own bid.

The French outfit have since had a change of heart and pulled out of the running, leaving Wolves open to step up their bid to add to their midfield engine room following the exit of Alex Rae to Rangers.

Meanwhile, Jones will hold talks with wantaway striker Camara.

The Senegal international is keen to play in the Premiership this season and reports back for training, where Jones will try and convince him to stay at Molineux.


Det blir vel en avklaring de nærmeste dagene vil jeg tro.

grei

Mener å ha lest at Wolves ville dele opp summen i avdrag, og at dette var en grunn til at Brann ikke var maks fonøyd med denne avtalen.

ThomasC

Synes Brann bør stille krav om alle 19-20 millionene med en gang, oppdeling av sum ender med tapte renteinntekter, mye "hvis,når og om" osv...

Om vi f.eks får 10 mill cash nå, så 3 mill om Wolves rykker opp, 3 mill når han eventuelt har spilt 25 kamper og ytterligere 3 mill når han eventuelt har spilt 50 kamper, så synes jeg det er en vanvittig dårlig deal. Har jo tidligere også slitt med dette, først og fremst med tanke på Monaco, der pengene har uteblitt osv....Nå vet jeg ikke noe om økonomien til Wolves, men jeg foretrekker nå alt med en gang.

Får vi 10 mill nå, skal de vel sette av alt til tribuneutbygging, og det blir ikke noe til forsterkninger til laget. Det blir det derimot om vi får alt på en gang. Ellers håper jeg det blir ordnet med en skikkelig prosentandel ved eventuelt videresalg. Vil tro det er til de grader med sannsynlig med et videresalg fra Wolves, enn det det ville vært i Monaco...

Thomas.

abe78

Tviler sterkt på at det er en slik type avtale det er snakk om. Det er snakk om å betale ned summen i flere avdrag. Kanskje fordelt på et år (ca. 1,5 millioner i mnd.). Dette er en vanlig måte å gjøre slike overganger på i dag. 19 millioner er jeg fornøyd med - selv med slike avdrag.

Lurer på hvor bonus pengene fra El Fakiri overgangen til Monacco blir av? Skulle ikke Brann få et klekkelig beløp når han gjennomførte et bestemt antall kamper (som han nå har)?
.og husk!

enavgutta

Tror Wolves enkelt og greit e et lag som stinker. Stinkeren Steffen Iversen stinket jo der en stund. Saklig innlegg  - men hele greiene stinker!

Roffarne

Kjempegreier!
Veldig fint at Olof pakker tannbørsten og tar turen til Wolves på egenhånd (selvsagt med agent). Brann har jo hele tiden gitt ham det klare inntrykk av at han ikke er "ønsket" videre, det økonomiske tatt i betraktning, så dette viser virkelig "stå-på-vilje" og klubbfølelse!
Hurra for George.

Og hva betaling angår så er det selvsagt ikke snakk om 20 totalt dersomatte-hvissomatte. Grunnen til at Brann valgte å gå i alvorlige forhandlinger med Monaco remfor Wolves var at Monaco kunne betale 20 cash-on-hand (SA de) mens Wolves ville betale ned over en periode.

P-K

19 millioner i avdrag er ikke gale. Pengene kan legges inn budsjettet på inntektssiden, så det burde ikke utgjøre en kjempeforskjell. Brann har penger på bok som de kan bruke så lenge de har billettinntekter. Hadde vært verre med et vintersalg.

Forhåpentligvis får vi noen prosenter ved videresalg.

Vi har fått alle Hassanpengene for en stund siden nå. Var kun første "avdrag" det var problemer med. Monaco har masse penger etter en redningsaksjon etter sesongslutt.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Denne saken er jo som vanlig blåst opp av BT. De er vel ganske enkelt sure for at dommedagsprofetiene om Winters som skulle forsvinne ikke slo til. Når de i tillegg IKKE klarte å få snusen i den andre skotten er mønsteret fullkomment. De er enkelt og greit snurt og gjør som de alltid har gjort - hevner seg...

Nå håper jeg Olofinjana får en strålende karriere i Wolves, og at Brann bruker pengene til å hente enda en forsterkning eller to :)

Ole Brom

Quote from: "Xminator"Når de i tillegg IKKE klarte å få snusen i den andre skotten er mønsteret fullkomment. De er enkelt og greit snurt og gjør som de alltid har gjort - hevner seg...


Hehe ja det kan virke som om de skriver mye for bare å ha noe å skrive.

Peddien er mer hemlighetsfull enn selveste KGB ! Får jo ikke en dritt ut av mannen og plutselig står en skotte på dørmatta til Brann som INGEN hadde fått snurt i !

Må si eg gleder meg hver morgen til å ta fatt på aviser og internett og se hva som skjer i Idrettsveien, hvilke overraskelser som kommer !

Peddien har gjort en god jobb, uten tvil. Greit eg har vært kritisk til mannen men da sto vi midt oppi en situasjon som var opphetet så er det lett for å "slenge med leppa".

Ting begynner å falle på plass i Brann nå. Får vi endelig bekreftet salget av Olof og et par forsterkninger inn så ser det bra ut både på den økonomiske siden og på den sportslige siden !

ThomasC

Henter dette fra bt.no nå i ettermiddag:
Quote


Vi får vel si oss fornøyd med den avtalen,ja! Auto23 skal dog ha 20% av summen, men de har jo luftet ideen om å bruke dette på nye forsterkninger til Brann, og da er det jo et fett!

Ser ellers positivt på at han gikk til Wolves, med tanke på videresalg. Forhåpentligvis har Brann sikret seg prosentandeler av et eventuelt videresalg, og jeg ser det som mer sannsynlig at han kan bli videresolgt fra Wolves enn fra Monaco...

Thomas.

Xminator

Kanskje de kan bruke pengene på en som kan kjøre bil denne gangen? ;)

Go Up