• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ivar Rønningen til Rosenborg!!!!?

Started by viks, June 24, 2004, 13:23:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Nå står ikke verden til påske! Dagens bombe!!
Nå har vel ikke Ivar følt seg så altfor velkommen i Brann siden klubben nølte så lenge med å skrive kontrakt. Men han fikk jo det til slutt, så dette var litt rart. Og vil han ha mer benkesliting? Trodde han var ferdig med denslag.

Og hva Brann tenker på er ikke godt å si. Nå må vi være avhengig av ustabile Håkon Opdal resten av sesongen. vel er han glimrende på sitt beste, men gjør for øyeblikket for mange blemmer. Men han er jo fremtiden.

Ellers er det jo ingen hemmelighet at det ikke først og fremst er det sportslige som har gjort at Brann har vært litt tilbakeholdne ovenfor Ivar. Han er jo ikke den snilleste gutten i klassen for å si det slik. Så nå blir de kvitt et potensielt problem og får attpåtil en slump med penger.

Men det var en bombe!
Rød makt på Hansa


viks

Det er med glede jeg kunne meddelse årets bombe bare ti minutter etter rbks hjemmeside, og bt og ba har enno ikke fått det med seg...

Per Ove har igjen nølt med å skrive ny kntrakt selv om de hadde muntlig avtale...


Høres det kjent ut??????
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Det er Brann som har solgt, Rønningen har fremdeles ikke forhandlet kontrakt.

Så spørs det om dette kom som en like stor bombe for Rønningen - eller om vi nå vet hvorfor han spilte litt under normalen de to siste kampene :p

Nixon

Quote from: "viks"
Per Ove har igjen nølt med å skrive ny kntrakt selv om de hadde muntlig avtale...


Høres det kjent ut??????


Er ikke en muntlig avtale like bindende som en skriftlig? For jeg har ikke fått med meg at noe er underskrevet. Men han fikk vitterlig to år.
Rød makt på Hansa

Xminator

Jeg er usikker på om vi kvitter oss med ett problem eller lager ett nytt ;) Er rimelig sikker på at Håkon Opdal er rimelig høyt oppe nå.

Noen som vet hvem som står i mål mot BG? :)

Nixon

Opdal står. Men det har vært meningen lenge. Så får vi bare håpe at han klarer å holde fokus.
Rød makt på Hansa

DrMeland

Dette er jo nesten for godt til å være sant!

Først får vi penger for Ivar, deretter kan vi satse på Opdal som er (kanskje) landets største keepertalent og deretter går Ivar til RBK!?!? Hehe... må le!

På sitt beste er Ivar en klassekeeper, bare så synd at han alltid må drite seg ut når det gjelder som mest. Håper Espen Johnsen er ute for sesongen, hvis Ivar Fomlekopp drar noen velkjente "triks" ut av ermet på Lerkendal kan jo dette bli en artig fotballhøst:)
rMeland

Xminator

Føler det på samme måten ;) Litt synd fordi han jo har stått bra en stund, samtidig litt gøy ;)

Tom C

Synes dette er glimrende. Har stor tro på Opdal, selv om han hadde noen tabber i fjor. Når han får spille fast på øverste nivå, tror jeg han kan bli veldig god. I tillegg har jeg aldri syntes at Rønningen var en stabil keeper. Selv om han stod en del veldig bra kamper tidligere denne sesongen, så synes jeg fremdeles at han er for dårlig i mange situasjoner. Eksempelvis blir han som regel alltid stående på streken ved corner og innlegg og venter på ballen, der en god keeper ville gått ut og plukket. Og han har jo også mer enn sin del av bærturer der han tror han spiller sweeper. For ikke å snakke om klareringer med beina... De går jo sjelden rett frem for å si det sånn...

Jaja, blir nå spennende å se fremover om Rønningen går i Juli, eller om han venter til han er Bosman... Hadde jo vært fint å få en liten slump for ham.

Men vi bør vel uansett ha en keeper til? Sånn at det blir konkurranse om plassen fremdeles?
Aldri mer Obos....

Nixon

Bare de ikke henter Frode Olsen. Vel holder han fortsatt et bra nivå. Men kan ikke se noen fremtid i det. Heldigvis ser det ut som om VIF er interessert.

Men en ny keeper bør de vel hente. Unge Thorbjørnsen er ikke god nok til å være fast andrekeeper.
Rød makt på Hansa

Xminator

En del av keeperproblemet vårt er at vi har en 3. keeper som også er ett stort talent. Brann selger ikke uten at de føler seg komfortable med å sette han i mål (Thorbjørnsen). Han har jo til og med draktnummer 1 :D

OBS! Thorbjørnsen er jo ikke mer enn ett år yngre enn Opdal. Det eneste problemet er at vi sitter med to keepere uten erfaring. Ingen av de er for unge til å bli kastet til ulvene.

azul

opdal blir nok bra nok, men selge Rønningen, nå til bartelaget ?

fy inderlig f i innerste H !

styret må gå !!!

abe78

Er dette sant kommer det som et sjokk! Virker som en dårlig spøk spør du meg. Lurer på hva Brann fikk for han.
.og husk!

DrMeland

Av alle personer inne på dette forumet, er du den snodigste Azul...

At Opdal gjør noen brølere i sesongen er jeg villig til å godta. Skal Opdal bli en klassekeeper må han bli satset på, og dessuten ville Ivar gjort de samme tabbene uansett. Ivar var ikke akkurat våken på verken 1-1 til FFK eller 1-2 til Viking og det tyder vel på at han er "tilbake" i godt gammelt slag...
rMeland

KennethS

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3431

Nå e det bekreftet på Brann.no også.

regner med at Håkon Opdal står i mål allerede fra i kveld av, vi trenger ikkje ha svikar Rønningen i mål!
tå på Brann

B.B.

Rønningen ble tilbudt to års kontrakt med Brann, mens RBK tilbyr han tre og et halvt års kontrakt. Rønningen forlater brann etter oppgjøret på lerkendal 5.juli.

Regner med vi får noen kroner for han, men det e sikkert ikkje mye!

Må si eg e meget skeptisk til dette! Oppdal har tidligere vist at han ikkje e god nok, mens Rønningen har stått som en gud i år, med unntak av Viking kampen. Liker det ikkje. Forstår heller ikkje Ivar. Han må vel skjønne at no blir det benkesliting så sant Espen Johnsen ikkje e skadefri??

Syns dessuten det e småsleipt av RBK å hente han no når de viste han var gått i forhandlinger med Brann. Då burde de heller vært på banen tidligere... Tror personlig RBK gjør dette for å svekke en motstander heller enn for å styrke eget lag. Bare vent.. Det tikker nok inn noen bud til Tromsø og de andre topplagene også....

Nei, dette var ikkje bra... Som lyn fra klar himmel kan du vel si! Enten får vi skaffe oss en klassekeeper eller så må vi bare håpe og tro at Håkon klarer å stabilisere seg på høyt nivå. Eg håper, eg håper, men eg har vanskelig for å tro helt på det...



FORSTERKNINGER
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Ricky

Viking og Stabæk sa nei til salg fordi de ikke ønsket å forsterke RBK.
Brann på sin side bidrar med å svekke RBK.

Dette begynner å bli bra :)  Vet hvem jeg vil se i RBK-målet av Espen Johnsen og Ivar Rønningen i juli....

Xminator

Det har vel vert avtalt at Opdal skulle stå cup-kampene uansett.

abe78

Synes ikke vi skal hakke på Rønningen pga. dette. Brann har ikke akkurat behandlet han som om han var den viktigste spilleren i troppen. At han velger rbk fordi de tilbyr nesten dobbelt så lang kontrakt som Brann er bare fornuftig. Brann har heller ikke gitt han nytt kontrakt forslag før nylig.
.og husk!

Kruxleiven

Trenger vel egentlig ikke enda et innlegg fra meg som blir ganske likt alle de andre, men dette er for sjokkerende til å la ligge. Jeg forstår ikke hvorfor han vil til rbk når han har mast om hvor viktig det er med fast spilletid hvis han skal trives og bli i en klubb. Jeg kan nesten garantere han lite spilletid i RBK. Johnsen står høyt i kurs der oppe. Ikke bare lett å skyve en landslagskeeper ut av laget.

Skal Rønningen spille mot LSK eller RBK nå? Vil han være pp stadion i det hele tatt? Hvordan burde vi reagere? Jeg vil i hvertfall synge navnet hans ettersom jeg synes det har vært mye gøy med Rønningen i Brann. Denne overgangen er en taktisk blunder av Brann. Svakt! Hvis RBK tilbudte tre og et halvt års kontrakt og det var veldig viktig for Ivar så kunne de vel øket til tre og et halvt års kontrakt Brann også?

Hvorfor selger vi alltid spillere til RBK når vi ikke selger til utlandet? Finnes det ikke andre klubber i dette landet? Soltvedt, Azar og nå Ivar.

KennethS

Grunnen til at Ivar ville vekk fra Brann var at Brann ikkje kunne love han første lags plass, så går han til Rbk med landslagskeeperen????????? tror han virkelig at han får spille fast der??? nei her lukter det SVIKAR lang vei.
tå på Brann

Ricky

Han har jo tidligere klaget på sin "middelmådige" Brann-lønn, så du skal ikke se bort ifra at han får råd til noen halvlitere ekstra med sin Rosenborg-gasje.

Nixon

Quote from: "KennethS"Grunnen til at Ivar ville vekk fra Brann var at Brann ikkje kunne love han første lags plass, så går han til Rbk med landslagskeeperen????????? tror han virkelig at han får spille fast der??? nei her lukter det SVIKAR lang vei.


Tror nok ikke det er grunnen. Ivar vet godt at ingen blir lovet fast plass, verken her eller der. Så jeg tror han når han sier at det var kontraktslengden som avgjorde. Og så blir det vel mer penger vil jeg tro. Men sviker? Er vel å gå litt langt.
Rød makt på Hansa

Suppesupporter

Dette var kjipt... Ivar har vært i Brann i 5 sesonger. Synes det er merkelig at Brann slipper en keeper som nå er i sin beste alder. Oppdal er god, men desverre for ung og urutinert. Villig til å gi Oppdal en fair sjangse altså, men hadde håpet at Brann ville styrke laget i kampen om medaljene i serien i år - ikke svekke laget...

Og hvor urutinert er vel ikke reservekeeperen vi sitter igjen med no...

Kjipt.

DrMeland

Det er jo en grunn til at Brann har ventet med å gi han ny kontrakt. I et historisk perspektiv er det jo ikke akkurat få tabber mannen presterer i løpet av en sesong og de siste kampene har jo vist at "noe er på gang" :)
rMeland

grei

Får nok småpenger for han. Spille med en urutinert reservelagskeeper  resten av sesongen, det vil nok koste oss noen poeng, ja...

Alle keepere gjør tabber, men Rønningen er jevnt over en veldig bra keeper.

Xminator

Nå venter jeg på at de har solgt Martin Knudsen til RBK som en del av handelen :p

Ole Brom

Er det mulig ! Fan for en bonde !!! Hva er det som skjer på stadion ????? Skal de kvitte seg med alt og alle ????? Helt utrolig at han blir solgt og ihvertfall til Rosenborg ! Ryk og reis Rønningen !

Helginho

Rønningen komer vel rett inn i landslagstroppen og no siden han går till bartene...føler meg ikke alltid like trygg når når opdal står i mål, men desidert norges største keepertalent og enormt god på sitt beste..

Ole Brom

Håper Rønningen viser seg fram som i gode dager, fomlete, vinglete og en haug med tabber som vil koste Rosenborg mange mange mange poeng !!!!!!

Xminator

Nå er ikke de blant trønderne som skriver store bokstaver veldig begeistret heller :)

Helginho

Nei...Rønningen kommer vel krypende tilbake med halen mellom beina til neste sesong...at han skal klare å danke ut Johnsen ser eg som uhyre tvilsomt..

Christian

Eg er rett og slett litt satt ut.
Selge Rønningen til RBK?!

De ville aldri kjøpt han om han ikkje representerte en forsterkning og det i seg sjøl er grunn god nok til ikkje å selge.

Hele saken er merkelig. Kunne pokker meg vært aprikspøk hele greien.

Ole Brom

Quote from: "Helginho"Nei...Rønningen kommer vel krypende tilbake med halen mellom beina til neste sesong...at han skal klare å danke ut Johnsen ser eg som uhyre tvilsomt..


Han og Azar kan brenne en viss plass !!! ALDRI i livet om Rønningen kan ta plassen til Espen Johnsen som er KLART norges beste keeper !! Etter er par kamper så råtner Rønningen på benken og sutringen kommer !!!

Ricky

Alle vet at Rønningen ikke drar til Rosenborg for å spille førstelagsfotball, så noe sutring blir det ikke før kontrakten går mot slutten og Bratseth ikke ønsker å gi ham mer lommepenger.

Ole Brom

Quote from: "Ricky"Alle vet at Rønningen ikke drar til Rosenborg for å spille førstelagsfotball, så noe sutring blir det ikke før kontrakten går mot slutten og Bratseth ikke ønsker å gi ham mer lommepenger.


Om han går for å få medaljer så kan han glemme det ihvertfall ! Man må ha elleve kamper og det får han ikke på keeperplassen !!

Det eneste som må ligge til grunn her er penger, kan ikke forstå noe annet !! Sviker deluxe, drit og dra, bruker ikke stemmebåndet mitt mer på klovnen der nei !

2rB

Kvifor er "alle" så negative?

Dette er faktisk noko av det beste som kunne skje... Nå må me satsa på Opdal denne sesongen - og om det koster oss ein medaljeplass? NEI! Me hadde ikkje tatt medaljde i år uansett. OG - til neste sesong - så får me no med ein meir rutinert Opdal.

OG - i tillegg får me faktisk penger for RøNNINGEN!

Einaste bekymringen eg har er om me ikkje klarer å ta oss til RL... Kan muligens bli litt hardt med 1 keeper med lite erfaring... og ein uten erfaring.


Håper folk støtter Opdal framover. Sjølv om det skulle bli vanskelige tider for han. Han må få lov til å øydelegga ein kamp eller to uten at me snur oss imot han.

pimbolinn

Helt forferdelig hvis Ivar går til RBK!! Typisk RBK, nå synes de at Brann e faretruende for dem, så skal de kjøpe en av våre beste spillere. Skjønner ikke at Brann går med på det, nå når de e i siget. Bare vent, snart henter de vel Soma også.. Hvorfor kan ikke Brann for en gang skyld bygge opp et lag de har i en hel sesong, ihvertfall når det e muligheter for medalje!?!
Skrev ikke nettopp Ivar under på ny kontrakt for 2 år? Ka har rbk tenkt å betale for ham`?

:(
Brann - Bergen - Hansa

grei

Quote from: "2rB"Me hadde ikkje tatt medaljde i år uansett.


Hvordan kan du være så sikker på det? Brann har spilt en høyst variabel vårsesong, vi har for eksempel tapt omtrent alt som kan tapes på bortebane. Og lagene på sølv- og bronseplass har ett fattig poeng mer enn oss. Det er mange om beinet, men sjansen er der, og RL-plass er selvsagt også innen rekkevidde. Hvis ikke det er en sesong man bør satse i, så vet ikke jeg. Men det er altså sesongen man lar sin beste keeper gå. Som om vi ikke hadde problemer nok fra før med å ha gode folk på alle plasser.

Rudi

Nå synes jeg ikke vi bør la dette gå ut over Ivar i første rekke. Dette er først og fremst de som prøver å være smarte og taktiske der oppe i Idrettsveien, med Per Ove i spissen. "Noen ganger må vi ha litt is i magen", sa Per Ove, hvor dum går det ann å bli?! Ivar Rønningen var en klar førstekeeper i Brann og dette vil nok svekke oss. Sier ikke at Opdal er dårlig, men han er ikke på langt nær så stabil.

Dette er svært typisk RævBK og det irriterer meg at Brann gir etter for slike ting. Trodde vi kunne spare oss for å selge til erkerivalen midt i sesongen, ingen stor klubber gjør noe slikt, hvertfall ikke når vi ligger såpass jevn plassert. Det at det er "krise" i trønderbygden  må vi utnytte, ikke hjelpe dem ut av. Det er klart at nå når Johnsen er skadet, så får Ivar spille, men hva som skjer etter på er jo et svært godt spørsmål?! Det var nok helt sikkert en tanke med å skape større konkurranse om keeperplassen der oppe, men i realiteten har Ivar gått til en benketilværelse i Trondheim.For meg er det fullt forståelig at Ivar heller vil ha en 3 1/2 års kontrakt fremfor 2 år.  Og her er det helt og holdent Brann som har gjort en STOR feilvurdering ved å dra det så langt.

Selvsagt skal Opdal få vår fulle støtte, men bør heller ikke gjøre Rønningen til syndebukk hvis han nå skal spille de siste kampene!

På tiden å gi seg med fotball for godt nå, Per Ove!!!!!
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

Mr_Soma

SKANDALE........

Hva i all verden tenker de med? Hvorfor skal de selge før de har erstattere?
Hva om Opdal blir skadet?

Lykke til Brann!

BrandonBoyd

Eg tror de fleste av oss er ganske i sjokk etter denne meldingen...har personlig leitet gjennom alle kalendre for alle folk rundt om i verden, på leting etter den hvor det står at denne dagen også kan brukes som 1.april..men det skjer ikke...

Nå når det først kan konstateres at han har valgt å gå til ræv-bk,må jeg si at jeg håper at enkelte her tenker litt før de prater...Og ikke gir noen i Brann skylden for dette..Rønningen valgte selv bartene fremfor Brann..Og at Brann har ventet kan de heller ikke klandres for, med tanke på det Ivar har prestert opp gjennom sin Brann- historie..Slike keepere forandrer seg aldri..Personlig mener jeg Rønningen gjør en slett jobb på ihvertfall to av målene mot Viking og..

Og når vi nå snakker om overganger, har noen av dere her inne noen gang tenkt tanken med David Hanssen som ny midtbanespiller for Brann?han har et utrolig driv og rykk med ballen, og er det noe Brann trenger er det en midtbanespiller som ikke har lengderetning svidd inn på netthinnen...Tenk over det...
avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

Chakka

Noen som vet hva som feiler Bratseth, fått illebefinnende eller noe?

Nå har endelig RBK fått fram en god unggutt i mål, jeg tenker på  Alexander Lund Hansen som er en ekte trønder. Men i steden for å dyrke han til "nye Ola By Riise" så kjøper heller bratseth en kis fra BRANN? Verken "vi" eller "dere" liker kjøpet, men hvorfor gjør bratseth og mjelde det?

Sjokkert, forundret og frustrert, RBK fan....

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Rudi

Som nevnt tidligere i debatten så gjør alle keepere tabber, men Ivar er en av tippeligaens mest stabile. Mann-mot-mann og på streken er han helt suveren, men i feltet har han fortsatt litt å hente.  Og man kan umulig si noe annet enn at dette er Branns skyld, trossalt kan han ikke ha følt seg særlig velkommen eller ønsket i Brann etter slik "somling" med kontraktstilbudet.

Når det gjelder David Hanssen er min mening at vi ikke har bruk for en sossegutt fra VIF med primadonnanykker. Tror mange av dem som mislikte PFO vil få seg et nytt "offer" i så fall.
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

The Fan

RBK ville kjøpt/hente Rønningen vist de ikke hadde trodd han holder mål!! Brann kvitter seg men en av sine mest stabile og beste spillere så langt i sesongen!! Syns Peddien tenker vel mye med lomeboken i stedet for hode. Opdal er helt klart et talent, men hva hjelper det om en har talent men ikke kalrer å ta stegget fra talent til stabil 1. keeper. Jeg har sett Opdal i alle trennings kampene han startet  før sesongen, og gud hjelpe meg for en fomle!!! Håper at han nå klarer å ta det stegget nå som han får sjansen som 1. keeper.

JEG ønsker i hvertfall Rønningen lykke til i RBK, men han kommer nok til å slite benken mesteparten av tiden.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Ole Brom

Opdal skal stå i cupkampen men håper inderlig at han står mot Lillestrøm på søndag ! Da skal mannen hylles !!!! Rønningen kan bare sitte seg på tribunen og råtne der til han reiser opp til bartebyen og en pill råtten tilværelse på benken hvor han kan telle de letttjente pengene sine !

Nå har opdal virkelig sjangsen til å trøkke te og vise hele Norge at han er Brann numer one og Norges største utfordrer til keeperplassen !

Rønningen sa at han nå kunne konkurrere om plassen på landslaget men skal le meg skakk ihjel om ikke opdal blir mannen som tar opp kampen med Johnsen på landslaget :)

Mr_Soma

Eneste vi kan trøste oss med folkens er at de ser VELDIG skeptisk på han i Trondheim.

Siterer fra VG forumet:


24.06.2004 kl. 17:34 av forza rbk
Vi fra Trondheim er i sjokk! E d mulig å kjøp en så dårlig keeper?? Vært bedre med Ola


Eg kjenner en GO' en
Men ikkje en TROOO en.
Azar
IVAR!

Nå kan du stille deg bak Azar i køen Ivar!

Go Up