• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupportere i trøbbel igejn ifølge BT

Started by Blææ, June 17, 2004, 08:20:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Blææ

Sakset fra dagens BT:
- Da vi reiste oss og jublet når Fredrikstad utliknet begynte det. Det ble kastet brusbegere, tyggisklyser, og publikum ropte «ut med pakket» til oss. Til slutt ble vi geleidet ut av Securitas, forteller Bjørn Sortland.

Han jobber i Fredrikstad-firmaet Bygg Bedre, og det var ansatte fra dette firmaet som var blitt invitert av Brann til å overvære kampen.

Tabbe av Brann
Grunnen var at Bygg Bedre sto for byggingen av tribunen i Klokkesvingen. Firmaet hadde også med seg kunder fra flere velrenommerte bedrifter. Blant annet en leder i DnB Nor.

- Du blir litt paff når du står sammen med kunder og næringslivsfolk, og voksne folk roper «ut med pakket» til deg. Slike folk har ikke noe på en fotballbane å gjøre, sier Sortland, som hevder at flere tusen supportere til slutt ropte etter dem.

- Følte du deg truet?

- Du føler deg i alle fall liten. Jeg er glad Securitas fjernet oss fra plassene, sier Sortland.

For vaktselskapet vurderte situasjonen som såpass truende at de geleidet de 22 gjestene vekk fra plassene sine. Plasser de i utgangspunktet aldri skulle hatt.

PÃ¥ grunn av en tabbe ble nemlig VIP-ene plassert midt iblant Brann-supporterne.

- En av våre medarbeidere gjorde en feil når han skrev ut billetter til feil felt. Egentlig skulle de vært på felt S, istedenfor fikk de billetter på felt Z i Hansasvingen, sier daglig leder i Brann, Bjørn Dahl.

Uansett vil ikke Dahl forsvare hendelsen som skjedde på noen som helst måte.

- Vi beklager på det sterkeste. Noe vi også har gjort overfor firmaet. Det er kjedelig at noen idioter skal ødelegge, sier Dahl.

Har bilder av synderne
Det er kun én måned siden Brann-supporterne markerte seg i negativ retning. Da ble Robbie Russell utsatt for rasisme, og ble spyttet på av Brann-supportere. Resultatet ble at spytteren ble utestengt fra Brann Stadion. Dahl går langt i å antyde at de samme kan bli tilfelle for synderne denne gangen.

- Vi har bilder av dem. De kommer til å få problemer neste gangen de kommer til Brann Stadion, sier Dahl.

Dahl går imidlertid ikke med på at Brann har et supporterproblem.

- Nå må du ikke lage en hønsegård av en fjær. Det finnes alltid idioter. Publikum på Brann Stadion har generelt sett vært veldig bra denne sesongen. Det har vi også fått tilbakemeldinger på, sier Dahl.




Nå skal faen Mr Dahl passe seg litt,gå ut i BT å kalle sine egne supportere idioter....Det kan lønne seg i lengden.
Han sier også at noen altid skal ødelegge,hva faen er det fyren vil frem til at hele tribune er pakk..?
Har bilder av dem,bilder av hvem,dem som ropte ut med pakket?
Han sier også at di skal få trøbbel neste gang di kommer på stadion.
Det er tydelig at her skal sponsorene tekkest for enhvær pris menst supporterene som støtter brann blir utvist.
En ting er sikkert blir supportere utestengt fordi Brann har dritte på draget så kommer det til å bli ville tilstander i tiden som kommer.
Ut med pakket Bjørn Dahl!
ont follow me,Im lost too

Stoffi

Dette blir aldeles latterlig. Dahl er på heksejakt, og ingen bør bli utestengt for noe sånt. Halve Stadion pekte og ropte ut med pakket, det blir vel kanskje ulovlig det og snart.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Møllaren

Helt enig med deg.
Dette er for dunt av Dahl.
Fredrikstadpakket benyttet en vær anledning til å markere seg.
VIPgjester?? Vi snakker om anleggsarbeidere i ffk drakt.
Da må man ta konsekvensen av sin egen oppførsel.
Om jeg stiller meg blandt Klanen i Branndrakt, ja da har jeg bare meg selv å takke om jeg ikke kommer helskinnet fra kampen.
øllaren

Stoffi

Føler og det blir litt forskjellbehandling, da spyttervakten fra i fjor ikke er utestengt på livstid. Han kan gå på stadion hvis han vil. Men han spyttet jo bare på Brann sine egne supportere, så det er jo ikke så farlig...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Jorgen

Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Xminator

Nå har de video av det som skjedde. Så for å si det slik; om de reiser seg og jubler - og det deretter er personer som kaster ting etter de, så er det på bildene. Hvor mange som etterpå roper noe er egentlig uintressant.

Så jeg henger meg på, UT MED PAKKET, i dette tilfellet voksne mennesker som kaster gjenstander på andre mennesker. Det finnes INGEN unnskylding for slik oppførsel. Hadde det vert opp til meg hadde de som blir identifisert på bildene som kastere blitt utestengt for sesongen.

Stoffi

Det er BRANN som må ta ansvaret for dette.

Tenk dere 20 brann supportere fullt oppdresset, sitter seg midt på vestbredden, eller der kanariene sitter. Brann scorer, og de 20 begynner å juble noe helt hemningsløst, og synge.

Hva tror dere hadde skjedd? Det hadde haglet med mynter og andre ting, og brann supporterene hadde blitt forbanna og vist fingen, som igjen resulterer i mer bråk.

Z-Feltet er et slags Store Stå nr 2. Ingen i Brann hadde engang vurdert å sette bortesupportere på Store Stå.
Dette er noe Brann og Bjørn Dahl må ta på sin kappe.

Send han en email. Det har jeg gjort.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tom C

Quote from: "Stoffi"Det er BRANN som må ta ansvaret for dette.

Tenk dere 20 brann supportere fullt oppdresset, sitter seg midt på vestbredden, eller der kanariene sitter. Brann scorer, og de 20 begynner å juble noe helt hemningsløst, og synge.

Hva tror dere hadde skjedd? Det hadde haglet med mynter og andre ting, og brann supporterene hadde blitt forbanna og vist fingen, som igjen resulterer i mer bråk.

Z-Feltet er et slags Store Stå nr 2. Ingen i Brann hadde engang vurdert å sette bortesupportere på Store Stå.
Dette er noe Brann og Bjørn Dahl må ta på sin kappe.

Send han en email. Det har jeg gjort.
Aldri mer Obos....

DrMeland

Hva er det egentlig Bjørn Dahl holder på med!?
Brann gjør en gedigen tabbe som SELVSAGT fører til bråk, deretter er fyren så frekk at han skylder på publikum!? Mons går ut i avisene og skryter av engasjementet og stemningen på stadion, og dagen etter går Bjørn Dahl til frontalangrep på sine egne pga det samme engasjementet!

Hvis Bjørn Dahl ønsker 3000 på tribunene som klapper høflig hver gang Brann scorer kan han søke jobb i Lyn! Hadde han og andre gjort jobben sin hadde dette aldri skjedd...

Stoffi: hva er e-post adressen hans?
rMeland

Stoffi

Quote from: "Tom C"


Jeg synes ikke det er greit å kaste ting i det hele tatt. I hele mitt liv på Stadion, så har jeg kastet en mynt, en gang. Men det gjør jeg ikke igjen.

Men jo, Kanarifans, Klanen, kjernen, hvis 20! brann supportere hadde stått midt i blant dem på deres eget felt, så hadde det nok skjedd jo. Det skjedde jo senest i en kamp på �råsen der Klanen supportere kom for nærme kanarifansen. Mynter haglet og engen supporterene måtte flyttes.

Dette er noe Brann skulle tatt forhåndsregler mot, og de bør ta dette på sin egen kappe istedet for å lete etter syndebukker.

Spytting for eksempel, det er helt greit så lenge det gjøres mot våre egne supportere. ( tenker på securitas vakten)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

espen

Jeg er sterkt imot vold, men må faktisk si meg enig. Jeg blir selv veldig entusiastisk under kamp og kan skjønne at det er provoserende når noen reiser seg opp å jubler på din tribune.. Selvom jeg er imot selve kastingen kan jeg forstå. Og synest det er en tabbe av brann, teit av de som kastet og tankeløst av fredrikstad supporterene

Så alle parter bør ta kritikk

Stoffi

Det kan virke som om media her vrir og vender på situasjonen for å lage en bra story.

Her er en email fra Bjørn Dahl som jeg føler at alle bør se:

Quote


Dette virker som fornuftige ord.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Blææ

ont follow me,Im lost too

MrMojoRisin

Jeg er kanskje helt idiot, men når ble egentlig Hansa-tribunen en bastion for hardcore Brann-supportere?
Var ikke litt av poenget at den skulle være en mer eller mindre "familievennlig" tribune?
Vi har jo Store Stå og den siden.

Det virker som om de fleste aksepterer og hyller kasterne. At det ble ropt "ut med pakket" er jo helt greit, egentlig. Det er ikke mer enn å forvente.
Kasting av gjenstander skal og må aldri aksepteres.

Det nevnes at FFK-gjengen var dresset opp i fullt supporterutstyr. Jeg så et par skjerf, ikke noe mer.
At de gjorde obskøne gester mot gjengen bak er jo ikke så rart. Det hadde vel de fleste av oss gjort etter å ha fått et beger med drikke i bakhodet.

Dersom dette hadde skjedd med Brann-supportere på bortetur, hadde pipen fått en annen lyd. Da hadde nok dere skreket og hylt over dårlige supportere som ikke respekterer andre.
Litt mer selvinnsikt etterlyses.
rann - I love you, even if you fuck up.

azul


Sotraanda

Quote from: "azul"


Ka er det du snakker om? Her har brann gjort en glipp de har beklaget. Styret, med B. Dahl i spissen har vel reddet Branns økonomi og gjort SK Brann gjeldsfri så å hevde at de må ta hatten si å gå er helt på jordet.
ater, heter, hater NFF!

howie

Jeg er sterkt imot vold og kasting av diverse ting på dommere, spillere og publikum. Men jeg er også sterkt i mot BORTESUPPORTERE I HANSA OG RESTEN AV SITTETRIBUNEN!
Bortesupporterene har egen plass i klokkesvingen dei... Med ny tribune og all ting, uten tak da, men det kan de ikke forvente når de er på besøk og ingen ønsker de velkommen til byn...

Jeg har ikke fått med meg at noen har kastet noe på de FFK supporterene.
Og det er idiotisk gjort vist noen har gjort det. Men å plassere bortesupportere i Hansa og spesielt felt Z er også idiotisk, uten at jeg vil kalle noen i Brann for idiot da...

Jeg tror også BT har skrevet det på sin måte.
Dahl sa at han prøvde å si at denne saken har flere sider, men det er jo ikke noe en avis bryr seg om.
Tar aldri det som står i BT og BA 100% troverdig, i hvertfall ikke BA...

Men nå tror jeg Brann har lært. Hansa er gått fra en familie/barne vennlig tribune til å bli Store Stå 2... Tror ikke dette vil skje igjen.
Dahl sier også at dette var en tabbe fra Branns sin side, flere ganger.
Så han er tilgitt fra meg. Tror aldri det var meningen og plassere noen FFK-supportere i Hansa. Han sier jo selv i de mailene som er lagt ut i denne tråden, at det ble gjort en feil. De supporterene skulle egentlig blitt plassert på felt S.

Men jeg er spent på hvor brann supportere plasserer seg i Stavanger da...
Må passe på at vi ikke gjør samme tabba nå da, at det sitter bergensere spredt rundt over hele stadion...

atlascopo

Quote from: "MrMojoRisin"Det nevnes at FFK-gjengen var dresset opp i fullt supporterutstyr. Jeg så et par skjerf, ikke noe mer.



da kansje du bør vudere hjelpemidler for å se bedre. satt på rad 13 på felt z. ca på bein linje over ffk- supporterene. mesteparten hadde på seg hivte ffk gensere i tillegg til skjerf. noe sikkert bilder fra hendelsen kan bekrefte.

MrMojoRisin

Quote from: "atlascopo"mesteparten hadde på seg hivte ffk gensere i tillegg til skjerf. noe sikkert bilder fra hendelsen kan bekrefte.


Det er mange som har hvite gensere på seg i dagens samfunn. Det kalles mote.
Jeg satt rett over dem, og så ikke at det var FFK-gensere, noe sikkert ikke kasterne heller så.
rann - I love you, even if you fuck up.

grei

Quote from: "MrMojoRisin"Jeg er kanskje helt idiot, men når ble egentlig Hansa-tribunen en bastion for hardcore Brann-supportere?
Var ikke litt av poenget at den skulle være en mer eller mindre "familievennlig" tribune?
Vi har jo Store Stå og den siden.


Vi regner med at Brann har lært av denne tabben og ikke gjør det igen. Hansa ligger nærmere et modnere Store stå enn noen VIP-tribune, VIP'ene har sine egne plasser de kan holde seg til.



Quote from: "MrMojoRisin"
Det nevnes at FFK-gjengen var dresset opp i fullt supporterutstyr. Jeg så et par skjerf, ikke noe mer.




Noen flagg og, later det til.

Quote from: "MrMojoRisin"

At de gjorde obskøne gester mot gjengen bak er jo ikke så rart. Det hadde vel de fleste av oss gjort etter å ha fått et beger med drikke i bakhodet.


Vel etter rapportene å dømme så hadde ikke folk flest fått med seg denne kastingen av brusbeger. De så bare en bajas som snudde seg og viste finger til alle bak seg (fordi han heller ikke så akkurat hvem som kastet).

Quote from: "MrMojoRisin"
Dersom dette hadde skjedd med Brann-supportere på bortetur, hadde pipen fått en annen lyd. Da hadde nok dere skreket og hylt over dårlige supportere som ikke respekterer andre.
Litt mer selvinnsikt etterlyses.

Det er naturligvis rett, men det har mer med fotballsupportere generelt sin tenkemåte enn hva man egentlig vil mene når man får tenkt seg om. Supportere er i natur sjåvinistiske, ta for eksempel dette straffesparket. Har lest litt på forum, og hver eneste Fredrikstadsupporter mente det ikke var straffe. Mens hver eneste Brannsupporter har ment det var straffe. Begge kan selvfølgelig ikke ha rett. Skjønner poenget? Følelser framfor fornuft styrer her.

Når vi hadde tenkt oss godt om hadde vi visst at det ikke var så fornuftig å sitte midt blant engasjerte supportere og provosere med sanger, jubel og gest.

grei

Quote from: "cola_boy"
Bortesupporterene har egen plass i klokkesvingen dei... Med ny tribune og all ting, uten tak da, men det kan de ikke forvente når de er på besøk og ingen ønsker de velkommen til byn...


Bortesupportere bør henvises til egen tribune ja, men at ingen ønsker de velkommen til byen, hvor har du det fra? Disse personen var jo tydeligvis ønsket velkommen av Brann, og de fleste synes det er gøy når motstanderlaget tar med seg mange tilreisende. Forholdene for bortesupportere er ikke verdig en klubb som Brann, og dette bør ses som et hint til å komme i gang med å bygge en skikkelig tribune borte i Klokkesvingen. Det ser ut som slum der borte, nå.

[bat]

Quote... Med ny tribune og all ting, uten tak da, men det kan de ikke forvente når de er på besøk og ingen ønsker de velkommen til byn...
cola_gutt - kom deg ut av fjortisland!

Ellers er jeg enig i at det ikke var særlig rutinert å plassere 22 FFK'ere midt blant gamlegutter og casuals - en glipp fra "en" i brann sier Hr. Dahl. Ikke vet jeg, men de har da vakter som tross alt jobber for brann som burde sett dette allerede fra billetten ble revet. En trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det kan bli bråk med en haug bortesupportere høyt på Z feltet.
stolt og kry-

Stoffi

Quote from: "MrMojoRisin"Jeg er kanskje helt idiot, men når ble egentlig Hansa-tribunen en bastion for hardcore Brann-supportere?
Var ikke litt av poenget at den skulle være en mer eller mindre "familievennlig" tribune?
Vi har jo Store Stå og den siden.



Det er blitt mer og mer i løpet av årene. Felt Z har jo til og med en egen hjemmeside.
Casuals og gamle SS'ere holder til der.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Nå er vel Colagutt en fjortis fra en eller annen øy, så det skal vi ikke ta så alvorlig. Når vi forventer å få gode fasiliteter når vi er på tur, så må vi lage det best mulig for våre gjester. Personlig synes jeg den nye tribunen i Klokkesvingen har blitt en bra bortetribune. I alle fall sammenlignet med asfaltflekken like bortenfor. Gjør det litt finere rundt nå og så får taket komme når pengene kommer.

Ellers er det bra at Plankehaugen trivdes så godt. Det lover godt for oss som har planer om å reise over til Fredrikstad til høsten. Da får vi sikkert igjen for at vi behandler gjestene våre bra før og etter kampene.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

[/quote]

Det er blitt mer og mer i løpet av årene. Felt Z har jo til og med en egen hjemmeside.
Casuals og gamle SS'ere holder til der.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

MrMojoRisin

Quote from: "Nixon"Ellers er det bra at Plankehaugen trivdes så godt. Det lover godt for oss som har planer om å reise over til Fredrikstad til høsten. Da får vi sikkert igjen for at vi behandler gjestene våre bra før og etter kampene.
rann - I love you, even if you fuck up.

Suppesupporter

Fra BT.no:

- Vi beklager på det sterkeste. Noe vi også har gjort overfor firmaet. Det er kjedelig at noen idioter skal ødelegge, sier Dahl.

Hvem pokker er vel idioter her Dahl! Det er Brannstyret, som presterer å plassere "vip-gjestene" sine blant Brannsupportere! Enten de e "vip" eller annet skitt, så skal BORTESUPPORTERE holdes på eget område.

Makan. Det er FLAUT Bjørn Dahl. Supportere er ikke noe du ene dagen kan baksnakke, og neste dag prøve å være tjommi med. Et saftig svik fra ledelsen som burde tatt hele opptrinnet på egen kappe.

FY!

Sotraanda

Kan noen en gang for alle definere for meg hva casuales er? Har hørt så mange verjsoner...
ater, heter, hater NFF!

grei

Tja, rent generelt kan vel sies å være noe sånt som supportere som er lei av den tradisjonelle kategorien fans, og snillifisering og regulering av det som skjer på tribunene. I stedet for å gå med supporterutstyr som de synes er glorete er de opptatt av å gå "pent kledd" (nå er smaken som baken men dette innebærer i hvert fall ikke fotballdrakt osv). Det er enkelte klesmerker som er mer populære enn andre. De er ofte interessert i bråk med motstandersupportere og annet trøbbel.

Når det er sagt så er det litt mer sammensatt i Bergen. Det er en ganske stor gruppe som tilsynelatende havner i casualskategorien, men det gjelder mer det synet på organisering på tribunen (vil heller styre selv enn å bli pålagt ting), dette med på klær og musikk og hangen til en dose skandale på tribunen. Der nok feil å skjære alle disse "guttene" over en kam, du finner nok både pasifister og slåsskjemper.

Blææ

Men at det har blitt mange av dem er det ikke mye tvil om.
ont follow me,Im lost too

Ole Brom

Quote from: "Blææ"Sakset fra dagens BT:
- En av våre medarbeidere gjorde en feil når han skrev ut billetter til feil felt. Egentlig skulle de vært på felt S, istedenfor fikk de billetter på felt Z i Hansasvingen, sier daglig leder i Brann, Bjørn Dahl.



Da blir vel denne medarbeideren utestengt fra stadion også da, godeste Mr Dahl ????

paf

Quote from: "Blææ"Men at det har blitt mange av dem er det ikke mye tvil om.

azul

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "azul"


Ka er det du snakker om? Her har brann gjort en glipp de har beklaget. Styret, med B. Dahl i spissen har vel reddet Branns økonomi og gjort SK Brann gjeldsfri så å hevde at de må ta hatten si å gå er helt på jordet.



he he... du tok ikke den altså...

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Siterer:

- Du blir litt paff når du står sammen med kunder og næringslivsfolk, og voksne folk roper «ut med pakket» til deg. Slike folk har ikke noe på en fotballbane å gjøre, sier Sortland, som hevder at flere tusen supportere til slutt ropte etter dem.


Slike har ikke noe på en fotballbane å gjøre? Vi supportere er da for faen ikke inne på en bane heller. Vi sitter på tribunen og det er der engasjementet befinner seg.

Bjørn Dahl må faen meg slutte, kan ikke han løfte den feite ræven sin fra <<Altanen>> og ta i ett tak?
I stedet for å gre alle over en kam.
Kanskje de gikk litt over grensen med å kaste brusbeger - men jeg hadde også blitt provosert om 20 bortesupportere befant seg på mitt territorium.

Synes også at Bergens Tidende blåser opp saken. Nå skal de tjene penger på å lage sak over oss supportere å fremstille oss som pøbler,IGJEN!
Det sier litt om oss når omtrent hele Stadion roper ut med pakket -
Konklusjon,vi har norges beste publikum.

Er det noen som er PAKK her så er det Dahl og media.

monzilla

Hva er det egentlig dere hisser dere over? NÃ¥r er det Dahl grer alle over en kam?

I andre poster fordømmer dere de som kastet ting på fredrikstad-supporerene, kaller de det ene og andre, men når klubbdirektøren kaller de for idioter så hisser dere dere?

"- Vi beklager på det sterkeste. Noe vi også har gjort overfor firmaet. Det er kjedelig at noen idioter skal ødelegge, sier Dahl."

Hvordan er det Dahl kommer ut av oppslaget i  BT pÃ¥ en negativ mÃ¥te?

EDIT : Oppegående mennesker skjønner at de Dahl kaller for idioter og alltid skal ødelegge, var de som nettopp i dette tilfellet gjorde det,. Ikke alle supportere, alle som sitter på hansa og alle som ropte ut med pakket. De som kastet ting på Fredrikstad-supporterene ER idioter og det virker som mange av de HAR et behov for å ødelegge.

EDIT2 : mr_soma, først sier du at Dahl er en idiot og sånn, så hevder du at det er BT som blusser opp i saken og så konkluderer du med begge er pakk. er ikke dette litt fjernt? Og at Dahl sitter på Altanen, så gjør ikke det han noe mindre supporter enn oss.

Mr_Soma

Quote from: "monzilla"EDIT2 : mr_soma, først sier du at Dahl er en idiot og sånn, så hevder du at det er BT som blusser opp i saken og så konkluderer du med begge er pakk. er ikke dette litt fjernt? Og at Dahl sitter på Altanen, så gjør ikke det han noe mindre supporter enn oss.


Bjørn Dahl har så lite innsikt i det som foregår alle andre steder enn rundt kontoret hans og på plassen hans på <<Altanen>> at det stinker.
Han tar alt som kommer frem i media forgitt, og  truer supportere med det ene og det andre om de ikke oppfører seg like pent og pyntlig som resten av folket pÃ¥ <<Altanen>>.

Nei hadde han vært direktør i en klubb i England så hadde han ikke hatt annet å gjøre enn å utestenge folk.

Og dette med media, de vet at de selger om de lager sak om Brann-Supportere. For dette er noe som på en eller annen forunderlig måte interesserer resten av fotballnorge og de som leser sporten i alle landets aviser.

monzilla

Jeg kan garantere deg at du ikke har en anelse på hva Bjørn Dahl vet og hva han ikke vet. Han er tross alt direktør i klubben, og ikke undervurder hva han vet og ikke vet.

Selvfølgelig tar han det som kommer ut i media for gitt. Han vet jo selvfølgelig mer om dagens situasjon i Brann enn media! Media får jo vite det de skriver av nemlig sportsklubben. Det er også SK Brann sitt ansvar at supporterene oppfører seg på tribunene, og ved å komme med trusler med at de idiotene som ikke oppfører seg vil bli kastet ut, så unngår vi kanskje sånne situasjoner som på søndag.

Er det bedre at han som direktør går ut og sier at klubben gir en god faen, fordi at det var supporterene sin egen feil at de satt seg der? NFF leter etter ting de kan bøtelegge Brann for, så prøv å tenk litt framover.

Hvis du tror at det er bare på altanen at folk ikke kaster ting på motstandere, så tar du jævlig feil. De som gjør dette tilhører en ekstremt liten minoritet som teller maks 100 stykker. Alle andre greier å vise glede ovenfor brann, vise skuffelse osv. uten å kaste. Jeg tror du bør venne deg til tanken at de som sitter på altanen ikke er en overklasse, men derimot personer som er involvert i Brann enten det gjelder sponsorer, drift av klubben, styreverv osv. De som sitter på altanen er veldig forsiktige med hvordan de oppfører seg på kampen, nemlig fordi at mange av de representerer bedrifter, grupper og ikke minst sportsklubben, og du kan være enig med meg at det ikke ville ha gjort seg å se Bjørn Dahl eller Per Ove eller noen andre med tilknytning til brann på forsiden av BA med underskrift : "Direktøren skrek "dommeren skal dø"" o.l.

Jeg er enig med deg at media prøver å lage høns av et fjær, så den delen skal jeg ikke gå inn på.

Strilen

Quote"- Vi beklager på det sterkeste. Noe vi også har gjort overfor firmaet. Det er kjedelig at noen idioter skal ødelegge, sier Dahl."


En ting som slår meg her er at Bjørn har beklaget dette på det sterkeste ovenfor firmaet. Men han har ikke beklaget tabben med å plassere FFK-supporterne blant hjemmefansen til oss supportere på det sterkeste. Hva med en beklagelse til oss også Bjørn? Noe sånn som "- Vi beklager på det sterkeste. Noe vi også har gjort overfor våre egne supportere. Det er kjedelig at noen idioter skal ødelegge."

En annen sak er at dersom vi må tolerere at bortefansen noen ganger setter seg blant hjemmesupporterne, hvorfor er det da ikke fritt fram for oss hjemmesupportere å stille 20-30 mann blant bortesupporterne. Da hadde det nok blitt bråk, men da hadde det sikkert vært våres feil igjen, og hele fotball-Norge hadde hylt opp om oss Brannsupportere igjen.

Nei, helt korrekt som paf sier så er dette noe som Brann har blitt advart mot og ignorert i mange år. Kanskje det var fint at noe skjedde (misforstå meg rett), slik at Brann nå kanskje hører på oss neste gang.

howie

Quote from: "grei"
Quote from: "cola_boy"
Bortesupporterene har egen plass i klokkesvingen dei... Med ny tribune og all ting, uten tak da, men det kan de ikke forvente når de er på besøk og ingen ønsker de velkommen til byn...


Bortesupportere bør henvises til egen tribune ja, men at ingen ønsker de velkommen til byen, hvor har du det fra? Disse personen var jo tydeligvis ønsket velkommen av Brann, og de fleste synes det er gøy når motstanderlaget tar med seg mange tilreisende. Forholdene for bortesupportere er ikke verdig en klubb som Brann, og dette bør ses som et hint til å komme i gang med å bygge en skikkelig tribune borte i Klokkesvingen. Det ser ut som slum der borte, nå.


Quote from: "[bat"]
Quote from: "cola_boy"
... Med ny tribune og all ting, uten tak da, men det kan de ikke forvente nÃ¥r de er pÃ¥ besøk og ingen ønsker de velkommen til byn...   


Okey, i stede for å si at "ingen ønsker de til byn" kan jeg si
- Jeg ønsker de ikke til byn...

Quote from: "Nixon"
Nå er vel Colagutt en fjortis fra en eller annen øy, så det skal vi ikke ta så alvorlig. Når vi forventer å få gode fasiliteter når vi er på tur, så må vi lage det best mulig for våre gjester. Personlig synes jeg den nye tribunen i Klokkesvingen har blitt en bra bortetribune. I alle fall sammenlignet med asfaltflekken like bortenfor. Gjør det litt finere rundt nå og så får taket komme når pengene kommer.

Ellers er det bra at Plankehaugen trivdes så godt. Det lover godt for oss som har planer om å reise over til Fredrikstad til høsten. Da får vi sikkert igjen for at vi behandler gjestene våre bra før og etter kampene.


Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle vere fjortis eller oppføre meg som en fjortis når jeg ikke ønsker FFK supportere til Bergen.

Og Nixon sier at vi sikkert for igjen for at vi behandler gjestene våre bra før og etter kampen... Under kampen da!
Har du ikke fått med deg hva som skjedde i hansa?
Det er det det diskuteres i denne tråden...

Ikke tror jeg at bergenserene blir så godt mottat til høsten i Fredrikstad heller...
Det er kommet frem nokså mange linker og utaleser fra folk og supportere i FFK-forumet og avisene i Fredrikstad her på BBB-forumet etter kampen på søndag.

F.eks. folk på forumet til FFK sier at når vi bergensere kommer til Fredrikstad så skal det bli bråk og blod...
Lyder ikke gått...

http://www.ffksupporter.net/nyheter/sak.php?sak=332
http://www.ffksupporter.net/forum/index.php

Men tilbake til det diskusjonen faktisk går i her...
Syns det er like idiotisk å plassere FFK supportere i Hansa som at Brann supportere kaster cola beger på FFK supportere...
Men Dahl har innsett at det var en kjempetabbe og han er tilgitt fra meg.
Men at Dahl kaller en eller flere brann supportere for idiot gjør ikke han særlig seriøs, men det gjør vel kanskje ikke mine innlegg heller...

monzilla

Hvorfor skal vi supportere ha en beklagelse ? "unnskyld fordi at vi utsatte brann-supporteren for å plassere noen litt eldre FFK-supportere som absolutt ikke var ute etter bråk blant dere"?
"unnskyld fordi at det faktisk er menneskelig å gjøre feil? Felt S og Z" Felt Z kan faktisk høres make ut (Sett =z) (Ess = S)

Hvis det er noen som bør refses for dette, så er det vaktansvarlig på stadion for å ikke holde øynene åpen for slike situasjoner som oppstod. Hadde trodd at de visste at det sitter veldig mange engasjerte + en del casuals på felt Z.

Stoffi

Håper Dahl tar til vettet og lar det bli med dette her, slik som han sa i mailen. Noen utvisning av Brann supportere kan han bare prøve seg på!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Hah, og storestå som sang "ut med pakket" til han som kastet en papirbit på banen, mens mange reagerer når de som kastet cola, mynter og tyggis på FFK-supporterene blir truet med utekastelste. Er interessert i å høre argumenter for de som kastet papir på banen ble kastet ut, mens de som kastet cola, tyggis og mynter på FFK fortjener å bli.

Ka dobbeltmoral?

Bare for å understreke det, så mener jeg at FFK burde aldri ha blitt plassert på hansa, men jeg syntes fortsatt at det er for dumt når folk begynner å syte når B.D. reagerer på episoden.

grei

Det var ingen kasting av mynter. Det var et skarve pappkrus. Det bør ikke være noe å lage så mye baluba rundt. Sjekk formet til skbrann.org for en nøktern øyenvitneskildring av denne episoden. Får være måte på hva man skal utestenge og straffe for, hva slags sanksjonsmuligheter skal vi ha den dagen det virkelig skjer noe alvorlig?

monzilla

jeg satt selv på felt z og så hva som skjedde. Jeg kan si at jeg ikke så mynter, men det var en konklusjon jeg trakk uten å være sikker, og beklager hvis denne konklusjonen var ei korrekt.

Saken er at mange klager over at B. D. mener at vedkommende som kastet burde vært kastet ut, mens SS kastet noen ut på eget iniativ. Jeg mener at de som stod på SS under FFK kampen har ingen grunn til å syte over at B.D. vil ha noen uromomenter kastet ut.

Jeg vet at en del av Casual-gutta har tenkt seg nedover over helgen, og håper at disse vil jobbe like hardt under viking-kampen til å lage stemning som de gjorde under kampen mot FFK (stemning mener jeg med å synge osv. og ikke noe tull)


Erik

Er jo faen steike meg så mongodumt av Brann selv og plasere de midt i brannsupporterene, de ber jo om bråk, så skylder de på oss etterpå... faen så sløvt, folk burde ringt jæger og sakt deres meninger!!!

monzilla

Erik, les gjennom hva du skriver. Først hevder mange supportere at de tar strekt avstand fra mye av tullet som skjer på brann stadion og andre arenaer, så hevder du og mange andre at det er brann sin feil å plassere de der de gav de plass fordi at brann-supporterene kom til å sluke FFK-supp. rå.

Ikke for å ødelegge bildet du har av virkeligheten eller noe sånt, men mesteparten av brann-supporterene greier faktisk å se motstanderfans ha det gøy på, før og etter en kamp uavhengig av resultat. Flertallet greier faktisk å ta en øl med de før og etter kampen!

Ja, det var en tabbe av brann, men herre jeminim, hvor langt går det an å trekke det? Skal jeg begynne å ramse opp episoder der vi, supportere, har drete loddrett på draget? jeg står fast på min påstand, nemlig at det hersker en enorm dobbeltmoral blant brann-supportere.

Når sportsklubben driter på draget med å plassere bortesupportere på felt z, noe som ender med at de blir tvunget til å forlate plassene sine for å komme i sikkerthet, så begynner folk å klage på SKB fordi at det var DERES feil at noen idioter ikke greier å holde på cola-begrene. Appåtil så har mange av kritikerne gått ut her på forumet og kritisert de som kastet gjenstander på FFK, men med en gang B. D. går ut og kritiserer, så begynner samme gjengen å støtte de som kastet diverse gjenstander på FFK.

La meg minne dere nok en gang på at dere på SS kastet ut en tulling som kastet en papirbit på banen! Er ikke dette to sider av samme sak egentlig?

Beklager folkens, men dette blir for dumt!

monz

grei

Det er Brann som er skyld i dette, fordi de ikke tok de nødvendige forhåndsregler. Lik det eller ikke, man må regne med rabalder når motstanderlagets supportere kommer og breier seg midt blandt hjemmelagets supportere. Setter du sykkelen din ulåst i sentrum må du skylde deg selv når noen stikker av med den. Du har ikke tatt de nødvendige forholdsregler. Vi kan må ta utgangspunkt i at fotballsupportere kan og vil la seg rive med og begå dumheter i svake øyeblikk. Hvis man ikke gjør det er man blind for virkeligheten og inviterer til bråk. Som paf sier bør Hansa-billettene merkes "kun hjemmesupportere". Bortefans bør ha nok av plass i bortesvingen eller på øst-enden av Gamle Sitte.

Mr_Soma

Er helt enig i dette <<grei>>-
Brann's styre bør legge seg helt flate etter dette her, og ikke legge skylden over på oss supportere.

Hadde de henvist disse FFK supporterne over til klokkesvingen hadde aldri dette skjedd!

Go Up