• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tidenes dårligste Brannspiller?

Started by Nixon, June 10, 2004, 09:58:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

En god gammel og ikke akkurat Brannhelt (kanskje mer en Brannlegende...) dukket opp på tv`en i går kveld. Jarle Råum har klart det kunststykket å bli assistenttrener i Mo IL. For de yngste av dere så kan jeg opplyse om at Jarle Råum av mange regnes som Brann sin dårligste spiller gjennom alle tider. Noe som ikke sier så rent lite. Han spilte spiss i 11 kamper i 1983 og skårte 1 mål.

Eller var han den dårligste? Noen som har andre "favoritter"?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Sotraanda

Kan vel ikke unngå å komme innom vår godetse kjæledegge Mika...
ater, heter, hater NFF!

Daniel

Hva med Bjarki Gunnlaugsson? Ikke akkurat noe røverkjøp.

DrMeland

Må bare slenge på Lennart Fridh (utlånt fra en svensk klubb på begynnelsen av 90-tallet) Totalt udugelig!
rMeland

Henki

Lennart Fridh var dårlig han ja. Andre spillere man kan trekke frem i farten er jo Gøran Holter, Ken Hasle og kanskje den godeste Tomas Razanauskas (mannen Teitur Tordarson mente kom til "å mate spissene våre med krempasninger").
Ballen skal fremover!

Knixen

Razanauskas hadde i det minste noen gode kamper. At han ikkje var så god som Teitur påsto e en annen sak. Han regjerte jo når Brann vant 6-2 borte mot Viking i 2000 og det samme hjemme mot Stabæk i 2001 (8-1), i de kampene foret han angrepet med krempasninger. Så han fikk vist at han hadde ferdigheter i motsetning til noen av  de andre som ble nevnt.

ekte kjuagutt

Kan vel ikje si Jonas Jonsson var en storhet i brann drakt hellar.. kan kansje ikje måle seg opp me de andre men denne mannen har irreter meg

nokken som vet ka brann betalte for jonas???

KennethS

Quote from: "Henki"Lennart Fridh var dårlig han ja. Andre spillere man kan trekke frem i farten er jo Gøran Holter, Ken Hasle og kanskje den godeste Tomas Razanauskas (mannen Teitur Tordarson mente kom til "å mate spissene våre med krempasninger").


Gøran Hoter ble brukt helt feil i Brann, han var nok ikkje så dårlig som andre nevnte spillere i denne tråden.

min topp 5 liste, eller skal eg si bunn 5 :D

1. Mika Kotilla
2. Rune Vindheim
3. Marek Motyka
4. Jarle Råum
5. Jonas Jonsson

ps Martin K kommer som en god nr 6 :D
tå på Brann

Henki

Hehe, beklager så mye altså, hvordan kunne jeg glemme Jonas Jonsson :)
Han var dååååååååååårlig han. Espen Musæus og kanskje?
Ballen skal fremover!

KRISA

har vi glemt runar normann eller?
vil ikkje akkurat si han ble en hit

villaksen

Kan jo nesten stille en 22 mannstropp med flopper i Brann

I tillegg til de nevnte kan vi jo ta med Geir Solheim og Amadou Nidje ( eller hvordan det skrives). I tillegg var det to Søramerikanere sammen med Reidar i 85, men husker ikke hva det het.

enavgutta

Kanskje Kai Eskelinen bør føyes til? I forhold til pris og prestasjoner. Eneste jeg husker er målet hans i debuten ;-)

villaksen

Quote from: "KRISA"har vi glemt runar normann eller?
vil ikkje akkurat si han ble en hit

morten_61

Det er ikke tvil i min sjel Jarle Råum er det verste kjøp som Brann har gjort, min bestemor kunne løpt fra denne mannen og om jeg ikke husker feil så var han den dyreste spilleren Brann hadde kjøpt den gang. :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Helge karlesn

idenes forsvarer.

DrMeland

Quote from: "ekte kjuagutt"
nokken som vet ka brann betalte for jonas???


JJ kom gratis fra Bryne på Bosman. Han fikk topplønn (dette var like etter at Brann innførte det nye lønnssystemet sitt med kategorier), dvs over 600.000,- i grunnlønn pr. år. Forstå det den som kan...
rMeland

jens89

kan vel trygt si at terehov aldri slo helt an. I tillegg til mike og jonson

Ricky

Kenneth Storvik var vel sportslig sett dårligere enn både Normann og Kottila, til tross for relativt høye forventninger. En skikkelig flopp..

jens89


B.B.

Topp 5:

1. Mika Kottila

2. Lennarth Fridh

3. Marek Motyka

4. Jonas Jonsson

5. Runar Normann
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Superjack

Fet, treg og uten teknikk!
Og svensk attpåtil!
Brannsupporter.

KennethS

Skal sies at Lennart Fridh var kongen på kort da, Raoul kaoukao på sogndal e bare læregutten i forhold. Tror ikkje Lennart spilte mer en 5-10 min før han fikk kortet, slik var det vel i hver kamp :D
tå på Brann

Girb

Asbjørn Tenden, Ken Hasle, Einar Arne Roth.

For de av oss som husker dem.

Skumling

Jeg mener å huske at Henrik Bjørnstad var rimelig dårlig, bortsett fra når han spilte mot Mini.

KennethS

Quote from: "Girb"Asbjørn Tenden, Ken Hasle, Einar Arne Roth.

For de av oss som husker dem.


Einar A. Roth var jo toppscorer en sesong
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Skumling"Jeg mener å huske at Henrik Bjørnstad var rimelig dårlig, bortsett fra når han spilte mot Mini.


Da tar du veldig feil, Henrik Bjørnstad var en veldig god forsvarer, synd han la opp i en alder av bare 25 år.
tå på Brann

Ingo

Motyka er min kandidat, mannen kunne jo ikke løpe i det hele tatt, og i tillegg skal han ha for å lyge på seg landskamper for Polen også!

Strilen

Quote from: "KennethS"Da tar du veldig feil, Henrik Bjørnstad var en veldig god forsvarer, synd han la opp i en alder av bare 25 år.


Kanskje det var synd han la opp, men det var jævla fint at han reiste på Interrail og aldri kom tilbake. Kanskje det blir fremtidens måte å bli kvitt stallfyll på; gi de en enveis Interrail-billett.

viks

Mye gode kandidater.

En som ikke har vært nevnt er jo Eivind Iversen. Mannen scoret vel godt over førti mål for Tornado i 3 divisjon, før han kom til Brann og knappt var på banen, forsvant vel sesongen etter han kom dersom jeg ikke husker helt feil..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Girb

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Girb"Asbjørn Tenden, Ken Hasle, Einar Arne Roth.

For de av oss som husker dem.


Einar A. Roth var jo toppscorer en sesong


Da var han det i så fall med hele 4 mål:

http://skbrann.org/klubben/spillerstallen/spiller?spillerID=82

Husker bare han var elendig foran mål - ikke noe kvalitetsstempel for en spiss...

enavgutta

Hva skal vi si om Erik Johannesen da folkens? Innspill ?

Skumling

Quote from: "enavgutta"Hva skal vi si om Erik Johannesen da folkens? Innspill ?


Med hånden på hjertet må jeg vel si at jeg aldri likte han noe særlig.

Suppesupporter

Tidenes dårligste Brannspillere i rangert rekkefølge:

1.Jonas Jonsson
2.Geddi
3.Sergei Tehrenov
4.Tommy Knarvik
5.Tassen
6.Marek Filipzeck
7.Kaj Eskelinen
8.Gunnar Norebø

Og skjerper ikke Tommy seg snart, så avanserer han kraftig oppover på rangeringen! Sjølopptatt sutrepave...

Suppesupporter

... og Runar Normann e bevisst utelukket fra listen. Aldri regnet han som Brannspiller, men derimot som et rævhøl som fullstendig var mishandla i sjarken...

enavgutta

Kan være enig i at Geddi gjorde mye elendig for klubben, men vil nødig hive han han inn i kategorien med "flopper" og tidenes dårligste.
Gunnar Norebø var vel ikke så verst han heller.. styrte ikke han og BakkeGUD midtbanen på nittitallet da? Noen som vet hvor BakkeGUD spiller nå ?

Odd

Quote from: "Suppesupporter"2.Geddi

Husk at Geddi har vært en av Branns mest lojale og trofaste veteraner gjennom tidene. Han var aldri en "superspiller", med tanke på teknikk og ferdigheter, men på innsatsen var det sjeldent noe negativt å bemerke. Trenerne ga ham ofte mye tillit bak i forsvaret.

Alt i alt vil jeg alltid huske Geddi som en god spiller, og trøyen med nummer 11 skal beholdes som gull. Jeg mener at en person som har gitt såpass mye for Brann fortjener langt mer respekt enn å bli plassert på en slik "ti-på-flopp"-liste.

- La minnet om Geirmund Brændeseter forbli et verdig minne.

azul

med så mange kamper blir det noen elendige og alt i alt- en typisk sliter som var med på opp og ikkefulltsåopp-turer...  

tåpelig liste- er det fordi vi spiller bra for tiden og vinner kamper at noen har behov for trekke fram drit ?

det går faktisk an å glede seg over at årets spenning (så langt) ikke handler om nedrykk- men medaljer, e-cup og denne nye kongelige greien da...

Sotraanda

1: Runar normann
2: Mika Kotilla
3: Tomas razanauskas
4: Tommy knarvik
5: Sergey terehov

THATS IT!
ater, heter, hater NFF!


Kruxleiven

Har trafikert en del forum og sett mye, men jeg tror aldri jeg har sett noen som vil dra frem klubbens mørke kapitler, fokusere på det negative og i det hele tatt gi tidligere og nåværende spillere det glatte lag. Jeg har også mine spillere jeg aldri ville sett i Branndrakt (Vato Helle. Om noen i det hele tatt kan huske at han har vært i klubben), men jeg har ikke noe behov over å harsellere ytterligere over dem her.

Kan bare si at jeg ser Knarvik er nevnt en del. Det er viktig å huske alt han har gjort og sette ting i sammenheng. Han scoret et nydelig mål mot Stabæk i 2001. Han er vår beste distanseskytter (ja, det er et håndballuttrykk, men en som kan skyte fra langt hold er gull verdt i fotball også av og til), han scoret et verdifullt mål mot SF i 2002 og er så absolutt en oppegående spiller. Derimot er det noe som sier meg at han ikke passer inn i dagens Brannlag. Jeg tror at hvis han ikke får dominere så er han ikke noe god. Også har han fått altfor lite tillit til å kunne overbevise oss i år. Etter Seyi er dradd, da tar Tommy over?

Yeah whatever. Lennart Fridh og Jarle Raaum får plass på min liste, men hva så?

Brannfrelst

Quote from: "Suppesupporter"Tidenes dårligste Brannspillere i rangert rekkefølge:

1.Jonas Jonsson
2.Geddi
3.Sergei Tehrenov
4.Tommy Knarvik
5.Tassen
6.Marek Filipzeck
7.Kaj Eskelinen
8.Gunnar Norebø

Og skjerper ikke Tommy seg snart, så avanserer han kraftig oppover på rangeringen! Sjølopptatt sutrepave...


Geddi? En av tidenes mest lojale og hardtkjempende Brann spillere? Tommy har scoret mange verdifulle mål,og er en god spiller når han får det til.. Norebø var vel en bra spiller han på 90 tallet..
2.10.07-Gullet kom hem!

Bønespampen

Runar Normann.

ingen over ingen vedsiden, tidenes morsomste klovn !
IL HA HASSAN TILBAKE !

Go Up