• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde sangen

Started by Stoffi, June 10, 2004, 09:28:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Det virker som om alle har glemt den. NÃ¥ for tiden er det "mons ivar mjelde klapp klapp".

"Se Mons Ivar, trener som en konge(var det den teksten der?)
C-kurs, D-kurs, trenger ikkje han.
Det e fordi han hater alle bønder.
Og fordi han, elsker SK Brann"

Dette er sangen vi synger til mjelde, så husk den.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

ekte kjuagutt

Ja den sangen har eg faktisk ikje hørt nokke av denne sesongen.. bra sang begynn og syng an folkens

Ã?rnen

Quote from: "Stoffi"Det virker som om alle har glemt den. NÃ¥ for tiden er det "mons ivar mjelde klapp klapp".

"Se Mons Ivar, trener som en konge(var det den teksten der?)
C-kurs, D-kurs, trenger ikkje han.
Det e fordi han hater alle bønder.
Og fordi han, elsker SK Brann"

Dette er sangen vi synger til mjelde, så husk den.


Jeg har et lite forslag til endring.

"Se Mons Ivar, trener som en konge" byttes ut med ;

"Se Mons Ivar, styrer sine tropper".

Fordi : "trener som en konge" er lite presist og hadde passet bedre dersom han var spiller og vi sang mens han trente.

Christian

Evt: "Leder Bergens gutter."

Ã?rnen

Quote from: "Christian"Evt: "Leder Bergens gutter."


Bra forslag det, bare man får byttet ut "trener som en konge" Det gir som sagt en litt annen mening..

Alexåsane

Se mons ivar leder bergens stolthet
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Bønespampen

Quote from: "Alexåsane"Se mons ivar leder bergens stolthet



Denne likte jeg best, denne burde vært bankers !
IL HA HASSAN TILBAKE !

Alexåsane

"Se Mons Ivar, leder Bergens stolthet.
C-kurs, D-kurs, trenger ikkje han.
Det e fordi han hater alle bønder.
Og fordi han, elsker SK Brann"

Syng for full hals!!!:D
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sotraanda

Quote from: "Alexåsane""Se Mons Ivar, leder Bergens stolthet.
C-kurs, D-kurs, trenger ikkje han.
Det e fordi han hater alle bønder.
Og fordi han, elsker SK Brann"

Syng for full hals!!!:D



Kjør på med denne. kanon bra!
ater, heter, hater NFF!

gamlefar

Har ikke Mons tatt c- og d-kurs i vinter da?

Eller er det bare jeg som har innbilt meg det??

Christian

Kan godt være, men han trenger det ikkje ;)

ekte kjuagutt

C-kurset e han ferdi me for en stund sidn.. tror han vertfall begynt på D-kurset om han e ferdi vet eg ikje... men pointet e at han ikje trengar d ja:)

DJ_ADG

Se Mons Ivar, leder Bergens stolthet.
C-kurs, D-kurs, trenger ikkje han.
Det e fordi han hater alle bønder.
Og fordi han, elsker SK Brann"

dn kan vi få bra trøkk på. Og dn e lett å lære så etterhvet kommer mange til å synge dn
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Stoffi

Mjelde har jo alltid hatt den sangen, nå er det bare noen små justeringer.

Var ganske skuffet over at ingen sang den idag. Var noen som begynte med klapperopet. bleh
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

bak

Ang. Mjelde sangen deres. Tror nok ikke han har så mye i mot bønder.. så der bør dere komme opp med noe mer oppfinnsomt....Han bor på landet og der trivest han godt.

Stoffi

Quote from: "bak"Ang. Mjelde sangen deres. Tror nok ikke han har så mye i mot bønder.. så der bør dere komme opp med noe mer oppfinnsomt....Han bor på landet og der trivest han godt.


Det er en gammel sang og umulig å forandre såpass mye. Dessuten er det en stilig tekst. Man kan ikke ta ordet "bønder" så alt for bokstavelig
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

brannsupporteren:-D

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "bak"Ang. Mjelde sangen deres. Tror nok ikke han har så mye i mot bønder.. så der bør dere komme opp med noe mer oppfinnsomt....Han bor på landet og der trivest han godt.


Det er en gammel sang og umulig å forandre såpass mye. Dessuten er det en stilig tekst. Man kan ikke ta ordet "bønder" så alt for bokstavelig

ja er ganske enig
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Dreamer

Nytt forslag:

Se Mons Ivar leder Bergens stolthet
vi knuser bønder i hele Norges land.
Han er en stril med hjertet sitt i Bergen
han gir alt for fotballaget Brann.

Sotraanda

Quote from: "Dreamer"Nytt forslag:

Se Mons Ivar leder Bergens stolthet
vi knuser bønder i hele Norges land.
Han er en stril med hjertet sitt i Bergen
han gir alt for fotballaget Brann.


Oioioi... Denne var jo kjempebra!! Eller ka?
Denne syns eg var kjempe, prøve å få denne inn på store stå!!!
ater, heter, hater NFF!

Stoffi

Det blir akkurat som å forandre Byen E bergen
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sotraanda

Nei, det vil eg så absolutt ikke si. Likte forslaget til Dreamer, å skjønner ikke koffor vi akuratt måå ha med "det e fordi han hater alle bønder, å fordi han elsker sk brann".
ater, heter, hater NFF!

grei

Vanekelig å forandre på gamle inngrodde sanger. Men dette utrykket "bønder" er vel ganske så utdatert. Dette var et ord vi syntes var tøft og brukte hyppig rundt midten av 90-tallet, det var vel daværende Apeberget som brukte det først. I dag høres det tidvis litt malplassert ut. Ganske utrolig egentlig at så mange på Hansa er med og synger "mens vi ler av alle bønder i vårt land", da det neppe er det mest populære uttrykket utenfor Store stå-kretser.

brannsupporteren:-D

Quote from: "Dreamer"Nytt forslag:

Se Mons Ivar leder Bergens stolthet
vi knuser bønder i hele Norges land.
Han er en stril med hjertet sitt i Bergen
han gir alt for fotballaget Brann.
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

bak

Det er godt det er noen der ute med litt bedre fantasi. Dette er absolutt en mye bedre vri på en sang som er utrangert forlengst. Det viktigste må jo være å lage en tekst som passer til Mons nå, ikke når han spilte. Om hele teksten forandres? So what?

Sotraanda

Quote from: "bak"Det er godt det er noen der ute med litt bedre fantasi. Dette er absolutt en mye bedre vri på en sang som er utrangert forlengst. Det viktigste må jo være å lage en tekst som passer til Mons nå, ikke når han spilte. Om hele teksten forandres? So what?


enig
ater, heter, hater NFF!

brannsupporteren:-D

Quote from: "bak"Det er godt det er noen der ute med litt bedre fantasi. Dette er absolutt en mye bedre vri på en sang som er utrangert forlengst. Det viktigste må jo være å lage en tekst som passer til Mons nå, ikke når han spilte. Om hele teksten forandres? So what?


helt enig
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

bak

Har tenkt litt... har et forslag til helt ny sang til Monsen. Vet ikke helt om det er noe men det får dere vurdere..

"Se Mons Ivar trener SK Bra-ann
Stein for stein han bygger laget opp
Ha rett fokus er hans eget motto
Sier Mons som elsker elsker Brann!"

Christian

Ingen bønder og rimet mellom linje 2 og 4 er intakt:

Se Mons Ivar, lede bergens gutter
C-kurs, D-kurs trenger ikkje han
Det er fordi han tror på dette laget
og fordi han elsker SK Brann

Ã?rnen

Quote from: "Christian"Ingen bønder og rimet mellom linje 2 og 4 er intakt:

Se Mons Ivar, lede bergens gutter
C-kurs, D-kurs trenger ikkje han
Det er fordi han tror på dette laget
og fordi han elsker SK Brann


Hva blir det til med denne sangen? Noen som sang Mjelde sangen i går? Kunne ikke høre den der jeg satt foran tv`en i Kristiansand...

Hva med :

Se Mons Ivar, lede bergens gutter
C-kurs, D-kurs trenger ikkje han
Det er fordi han e nåkke for seg sjøl
og fordi han elsker SK Brann

Vi trenger nye sanger...

Brann_Askøy

Quote from: "bak"Ang. Mjelde sangen deres. Tror nok ikke han har så mye i mot bønder.. så der bør dere komme opp med noe mer oppfinnsomt....Han bor på landet og der trivest han godt.


Er du helt idiot? Hørte du om Mons for første gang i år eller? Han har jo alltid hatt denne sangen!!
Reis hem!

Alexåsane

Quote from: "Brann_Askøy"
Quote from: "bak"Ang. Mjelde sangen deres. Tror nok ikke han har så mye i mot bønder.. så der bør dere komme opp med noe mer oppfinnsomt....Han bor på landet og der trivest han godt.


Er du helt idiot? Hørte du om Mons for første gang i år eller? Han har jo alltid hatt denne sangen!!
Reis hem!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

bak

Tror jeg kjenner Mons bedre enn de fleste her........

Litt nytenking må jo være lov. Hvis dere først skal hylle en person, så er det vel greit at det er litt "up to date"???

Jeg skal til Oslo. Gleder meg som en unge!!!!!!!!!!!!

ekte kjuagutt

Eg har lurt på og forandre litt på nystemten og! noen som melder seg til og hjelpe meg?? tror d kan bli jævli rått

Yngve

Quote from: "ekte kjuagutt"Eg har lurt på og forandre litt på nystemten og! noen som melder seg til og hjelpe meg?? tror d kan bli jævli rått


Kan du ikkjke forandre nasjonal songen og når du fyrst er i gong? trur og sissel kyrkjebø vil at du skal endre star sprangled banner og når du fyrst er i gong.

Go Up