• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Olofinjana to move?

Started by viks, June 09, 2004, 18:04:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Siste klubb ut er visstnok Chrystal Palace ifølge George sin krakilske agent Frenay.

Kan vi unnvære Seyi for et beløp over 20 millioner?

Jeg mener at vi ikke bør selge før vi har en erstatter på plass, feks Hassan. Hvis vi kan selge Olofinjana for over 20 millioner, og samtidig knytte til oss Hassan for et lite beløp eller gratis, syntes jeg vi skal la ham gå.

Olofinjana er kanskje den beste spilleren jeg har sett i Brann drakt, likevel mener jeg at ingen er uerstattelige, og et fotballlag består tross alt av 11 mann.

Dersom Brann hadde fått 20 mill rett inn på konto, kunne disse gått uavkortet til spillerkjøp, da SKB i dag drive i balanse.

Min mening er da, kan vi få over 20 mill for Seyi no, og vi klarer å få en erstatter på plass som er over halvparten så god som ham (Hassan), så kan vi la ham gå...Punktum
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Helge karlesn

idenes forsvarer.

BranntiIegdør

Eg hadde helge som lærer på BhG =)
tringsfrihet er noe drit?

Ole Brom

Eg hadde Kirsten som klasseforstander i 6 klasse :)

BranntiIegdør

Quote from: "Ole Brom"Eg hadde Kirsten som klasseforstander i 6 klasse :)


Kem e det? jeg Tenker på Helge Karlsen, "tidenes forsvarer" spilte i Brann for mange år siden, nå i Sportslig styre? Tirsdagsgjengen eller noe?
tringsfrihet er noe drit?

Ole Brom

kirsten strømmen, vaskedame på stadion for lenge sia:)

Ole Brom

Quote from: "viks"Siste klubb ut er visstnok Chrystal Palace ifølge George sin krakilske agent Frenay.

Kan vi unnvære Seyi for et beløp over 20 millioner?

Jeg mener at vi ikke bør selge før vi har en erstatter på plass, feks Hassan. Hvis vi kan selge Olofinjana for over 20 millioner, og samtidig knytte til oss Hassan for et lite beløp eller gratis, syntes jeg vi skal la ham gå.

Olofinjana er kanskje den beste spilleren jeg har sett i Brann drakt, likevel mener jeg at ingen er uerstattelige, og et fotballlag består tross alt av 11 mann.

Dersom Brann hadde fått 20 mill rett inn på konto, kunne disse gått uavkortet til spillerkjøp, da SKB i dag drive i balanse.

Min mening er da, kan vi få over 20 mill for Seyi no, og vi klarer å få en erstatter på plass som er over halvparten så god som ham (Hassan), så kan vi la ham gå...Punktum

Helge karlesn

hvist olouf forsvinner skal vi ha tfl hassan og helstad for det. noke anna er sykt. han er jo i verdensklasse. han viste formen mot hødd i dag, og vil bli en viktig figur når vi tar the double pluss royal league i år.
idenes forsvarer.

Ole Brom

Bare han ikke forsvinner med engang....................................

KennethS

Tipper han forsvinner ut døren 1 juli... det vil si eg betrakter han som gone allerede, han skal jo bare spille 2 kamper for oss før 1 juli.
tå på Brann

Alexåsane

jeg husker i forfjor. ka het han? liten teknisk midtbane spiller. kor ble han av? jaa.. solis, eller noe sånt? kor ble det av han?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

KennethS

Alonso Solis reiste hjem til Costa Rica til Deportivo Saprissa.
tå på Brann

Alexåsane

han hadde jeg likt å sett i brann drakten igjen. Husker et glimrende frispark klint i krysset..
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

abe78

Quote from: "Alexåsane"jeg husker i forfjord. ka het han? liten teknisk midtbane spiller. kor ble han av? jaa.. solis, eller noe sånt? kor ble det av han?


Det skrives fjor - fjord er noe man kjører ferge på... plz (vet det er ut å rette norsk her - men jeg klarer ikke fjord mer...) sollis orket ikke bo i norge og flyttet hjem til costa rica - han kommer helt klart ikke tilbake...
.og husk!

Superjack

SEyi blir og Hassan kommer i sommer.
Så får heller Seyi ta turen for 20 mill etter at seriegullet er sikret.
Vil se Hassan og Seyi sammen på midten i en halv sesomg først.

FAEN, kvisvik, Hassan og Seyi på midten. Ville "trillet ball i hatt" med alle de andre midtbanene i norge!!!
Jeg vil!!!! jeg vil!!!!! jeg vil!!!!!
Brannsupporter.

grei

Quote from: "abe78"

Det skrives fjor - fjord er noe man kjører ferge på... plz (vet det er ut å rette norsk her - men jeg klarer ikke fjord mer...) sollis orket ikke bo i norge og flyttet hjem til costa rica - han kommer helt klart ikke tilbake...


Enig i at det er litt råttent å rette norsk her, men begynner bli smågal av å lese "fjord" og "isje" i ett sett her inne...

2rB

OK...
Ein ting eg ikkje har heilt klart for meg... Når går kontrakten til Seyi ut?

Er det nødvendig å ha det travelt om me får bud på 20 mill. +

Kan me ikkje gi beskjed om at han ikkje er til salgs før erstatter er på plass og tidligst 1.1.2005 (evt. etter sesongen / RL)

viks

Kontrakten hans går ut høsten 05.

Det er jo et vurderingsspørsmål, om penger, kontra verdien av å la han gå gratis etter neste sesong.

Jeg mener at 20 mill i kasssen er bedre, en 0 på taket. Men SELVSAGT ønsker jeg at han skriver ny kontrakt og blir i Brann, men det blir jo for ren utopi å regne, skal man ta agenten hans i betraktning.

Agenten fremstår jo som 10 harald aabrekk i en og samme person i det dommeren blåser straffe til motstanderen i sine forsøk på å selge/markedsføre George....Patetisk mann
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Robbie Winters

Tror agenten til Olof jobber hardt for å fylle lommeboken sin med et fett agenthonorar (sikkert 20 %) ja. På den annen side vil overgangspengene gi oss penger ti å endelig få opp det vel så omtalte tribunen i Klokkesvingen.

Sotraanda

Quote from: "Robbie Winters"Tror agenten til Olof jobber hardt for å fylle lommeboken sin med et fett agenthonorar (sikkert 20 %) ja. På den annen side vil overgangspengene gi oss penger ti å endelig få opp det vel så omtalte tribunen i Klokkesvingen.


Eg vil da heller få en skikkelig erstatter for Seyi enn å gå i samme utbyggingsfellen som vi gjorde med Hansa...
ater, heter, hater NFF!

DrMeland

Hva er alt dette pratet om Hassan? Han spiller på et av Europas beste klubblag med millionlønn! Han kommer ikke tilbake til Bergen med mindre Monaco løser ham fra kontrakten og ingen andre proffklubber er interessert. Lite realistisk med andre ord!

Skal vi snakke realisme så er spillere som C. Grindheim (Haugesund), eller A. Stadheim (Sogndal) både talentfull og god nok til å overta etter Olof, men det blir ikke helt det samme:)
rMeland

Blææ

Det har vært uttalt fra sentralt hold at får man på plass 15-20 mill så er Brann sammen med Stor Bergen klare tilå bygge ut stadda,så det er vel ikke tvil om hva pengene vil gå til.
Eneste "forsterkningen" vi kan vente oss er Tom Sanne og han er gratis....visst ikke Chess Idar finner ut at han skal kjøpe noen..
ont follow me,Im lost too

Henki

Quote from: "Sotraanda"
Eg vil da heller få en skikkelig erstatter for Seyi enn å gå i samme utbyggingsfellen som vi gjorde med Hansa...


Stadion må bygges ut enten vi vil eller ikke og ett eller annet sted fra må jo Brann ta de 10 millionene de har sagt at de vil spytte inn der.

Skal vi ha nye spillere tror jeg veien å gå er å fri til investorer. Kjøpene av Seyi (Auto23) og Kvisvik (Chess) viser jo at det kan lønne seg for bedrifter å investere penger i spillerkjøp. Spesielt Chess har jo, med rette, utnyttet det at de hentet Kvisvik for alt det er verdt.
Så lenge det er snakk om å hente profiler som helt klart forsterker laget tror jeg at det absolutt bør være mulig å få tak i investorer for å finansiere dette.
Ballen skal fremover!

enavgutta

Henki har rett. Mulig en ny Klokkesving vil bli et pengesluk, det pleier slike prosjekter å bli uansett. En helhetlig Stadion trenger vi og får vi. Og når det kommer til spillerkjøp er jeg skråsikker på at investorene kommer til å bidra i fremtiden. Når markedsverdien på Brann stiger, vil også interessen for "å være med på laget" stige i næringslivet her i byen.

Helge karlesn

Quote from: "DrMeland"Hva er alt dette pratet om Hassan? Han spiller på et av Europas beste klubblag med millionlønn! Han kommer ikke tilbake til Bergen med mindre Monaco løser ham fra kontrakten og ingen andre proffklubber er interessert. Lite realistisk med andre ord!

Skal vi snakke realisme så er spillere som C. Grindheim (Haugesund), eller A. Stadheim (Sogndal) både talentfull og god nok til å overta etter Olof, men det blir ikke helt det samme:)



han skiter på benken til et av europas beste lag. dessuten har han sagt at han muligens vil tilbake.
idenes forsvarer.

DrMeland

Quote from: "Helge karlesn"
han skiter på benken til et av europas beste lag. dessuten har han sagt at han muligens vil tilbake.


"Skiter" han på benken? Da spørs det om vi vil ha han tilbake! Ligner ikke Hassan og gjøre sånt (sorry, klarte ikke la vær...)
rMeland

Nixon

Her vil han jo ikke sitte mye på benken, så da er det problemet løst...:)
Og du karlesn: Spilte ikke du sammen med Alhesen?
Rød makt på Hansa

abe78

Quote from: "Nixon"Her vil han jo ikke sitte mye på benken, så da er det problemet løst...:)
Og du karlesn: Spilte ikke du sammen med Alhesen?


Men sitter han på benken i Monacco da? NEI! De rullerer på spillerne slik at han spiller halvparten av kampene. Han har hatt en god del spilletid i liga og i internasjonalecup kamper. Han kommer aldri til brann denne sesongen og mest sannsynlig ikke i neste heller!
.og husk!

enavgutta

Greit, fyren tjener 200 000 i uken der ute. Tror vi bør legge dette Hassan-hysteriet bak oss.

GhostDog

Quote from: "enavgutta"Greit, fyren tjener 200 000 i uken der ute. Tror vi bør legge dette Hassan-hysteriet bak oss.


Inkluder også Helstad i den vurderingen, tipper han liker seg bedre der han er enn i Bergen. Det at fyren har en eks i Bergen betyr ikke nødvendigvis at han vil tilbake - eller?
Kan kanskje nevne - bedre betalt, bedre vær, bedre lag, billigere øl, billigere biler osv.. Solide argumenter spør du meg..

Tror nok Brann klarer et par forsterkninger til sommeren - men en utbygging av Staddaen er nødvendig skal laget klare å kvalifisere seg til noen mesterskap - ellers blir det vel ikke mange hjemmekamper i Bergen?
 Beer a day keeps the doctor away!

Henki

De gutta der tjener sikkert mye, men 200000 i uken, nærmere 10 millioner i året, tror jeg er å dra det for langt. Husk at Monaco og Austria ikke på langt nær er med blant de rikeste klubbene i Europa!
Ballen skal fremover!

enavgutta

Det er ikke å trekke det langt i det hele tatt. Flo har en ukelønn på 450 000 i bakgårdsklubben Sciena, samme som han hadde i Sunderland. Monaco fikk nylig sanert gjeld for 420 mill fra spillebulene i Monacos gater. Monaco er bare et eksempel på den åndsvake lønnspiralen som har versert i Europa, der spillerene og agentene styrer. Denne gullalderen er nok nå heldvigvis på vei ut av ettersom vi ser klubber går konk og må stramme tøylene.

Go Up