• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hødd

Started by howieh57, June 06, 2004, 20:41:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

howieh57

På Onsdag e d Brann- Hødd i cupens tredje runde,
vi kommer oss til Ullevål med tid og Stunde.
Alle som møte her kan,
bør stille samtlige mann.
La os synge og ule som grisen,
men hva er nå engang prisen?

Det jeg her prøver å få frem,
er hvor mye vil det koste dem.
De som på stadion vil komme,
og la Brann sangene flomme.
Vil det koste like mye som i serien,
eller blir det litt billigere før ferien?
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

Alexåsane

kjedelig cupkamp. la oss komme gratis inn;)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Kjedelig cupkamp? Hva slags innstilling er det?
Enhver ekte Brannsupporter skal gå på absolutt alt dersom man kan.
Og man skal betale billetten med glede.
Ellers blir det jo i det lange løp fint lite å se på.
Og med opplevelser som i går snakker vi egentlig om småpenger...:)
Rød makt på Hansa

KennethS

Tipper det koster 100 kr uansett på kor stadion du velger og stå/sitte.
tå på Brann

Alexåsane

Quote from: "Nixon"Kjedelig cupkamp? Hva slags innstilling er det?
Enhver ekte Brannsupporter skal gå på absolutt alt dersom man kan.
Og man skal betale billetten med glede.
Ellers blir det jo i det lange løp fint lite å se på.
Og med opplevelser som i går snakker vi egentlig om småpenger...:)



Kjedelig i de flestes øyne, eg kommer. eg reiste til norheimsund. eg kommer uansett. men de fleste av de 15000 som var der i går kommer ikke pga det er en "kjedelig" cup kamp.. skjønner?;)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Odd

Unummererte plasser (som vanlig), 100 kr billetten. Selvfølgelig bør flest mulig folk komme. Det var bra i fjor, og kan bli bra i år. Kampene mot 1.div-lag pleier ikke å bli brakseiere, så det blir alltid litt underholdning. Personlig digger jeg å se Brann spille som konger - uansett. At nivået på motstanderen er litt lavere gjør det egentlig bare enda mer stilig å se på.

KennethS

Tror ikkje kampen blir så kjedelig som folk vil ha det til, Hødd ligger faktisk i 1 divisjon og e et mye bedre lag en de vi har møtt så langt, tror seff vi vinner klart , men skal ikkje gå på banen og tro kampen e avgjort før den e begynnt.
tå på Brann

brannfrik

sant... husker med gru tilbake på kordan laget slet mot strømsgodset i fjor. då var riktignok vårt lag et helt annet, men psyken betyr mye før en sånn kamp.. vi så jo i norheimsund at de og var i stand til å kjempe selv om de til slutt ble et nummer for små...

Nixon

Ikke selvsagt det. Tidligere år har det bare vært inngang på disse kampene på gamle sitte. Og så må man gå rundt dersom man vil over på Store Stå. Og det har betydd at det ofte bare står en håndfull personer på SS. Er det ikke på Hansa man skal prøve å skape litt stemning i år?

Og 5000 på kampen kan man bare drømme om. Synes det er rart at så få kommer på disse kampene. Brannkamp er gøy uansett hvem de spiller mot. Men slik er det og kommer vi over 3000 skal vi være fornøyd.
Rød makt på Hansa

Stoffi

Får nå se om jeg får tid til å gå. Onsdag kl 6 er et dårlig tidspunkt ettersom jeg har ting jeg må gjøre.

Og man trenger ikke gå på "alt" for å være ekte brannsupporter.....

Jeg var ikke på de aller fleste treningskampene, ettersom mine prioriteringer tilsa at jeg gjorde andre ting. Men jeg vil nå fortsatt kalle meg selv en "ekte" brannsupporter. Har gått på Stadion siden jeg var 8-9 år, og det begynner å bli endel år nå.
Husker at vi en sesong lagde et banner med "Lille Stå" og satt på en pølsebod i Klokkesvingen, mens vi så misunnelig bort på Store Stå.

Men siden jeg ikke går på absolutt alle fillekamper, så er vel jeg en "falsk" supporter.....

Og den ene treningskampen jeg var på før sesongen, var dørgende kjedelig. Innsatsen var lik null og spillet deretter. Slikt gidder jeg ikke å se på, kampene betyr jo null og niks uansett.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Selvsagt kan man ikke måle begreper som "ekte supporter". Men å karakterisere Brann-Hødd som en fillekamp er vel å gå litt langt? Dersom du synes det begynner vel engasjementet ditt å falme litt? Er ikke mye "ekte" ved det spør du meg.
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Knixen

Quote from: "Brannfrelst"


+kr 15 i Ticnet-gebyr = kr 100/50

Odd

Quote from: "Stoffi"Og den ene treningskampen jeg var på før sesongen, var dørgende kjedelig. Innsatsen var lik null og spillet deretter. Slikt gidder jeg ikke å se på, kampene betyr jo null og niks uansett.

Treningskampene er selvfølgelig vanligvis kjedelig, ja. Selv gikk jeg på to av dem. Begge fullstendig gørr kjedelige.

Men 3.runde i cup'en og treningskampene er ganske forskjellig. Selvfølgelig går man ikke på kamper der man har viktigere ting å prioritere. De som absolutt føler seg "forpliktet" til å gå på alle kamper, så lenge de har begge bein og armer på plass, er det virkelig synd på. De har ikke et liv utenom Brann, og trenger behandling.

Det er kun en selv som vet om man er en "ekte" supporter eller ikke.

Stoffi

Quote from: "Nixon"Selvsagt kan man ikke måle begreper som "ekte supporter". Men å karakterisere Brann-Hødd som en fillekamp er vel å gå litt langt? Dersom du synes det begynner vel engasjementet ditt å falme litt? Er ikke mye "ekte" ved det spør du meg.


Jeg snakket om treningskampene som fillekamper.

Brann-Hødd er ikke akkurat en storkamp heller, men tviler på om jeg kommer, må på trening.

Det er i 4. runde jeg synes det begynner å bli interessant, og min interesse har da så visst ikke falmet. Jeg går på alle hjemmekamper og bortekamper hvis jeg kan, og har gjort det i 11-12 år, med cupfinalen -99 som høydepunkt.
Vil nå heller stille spørsmålstegn til din kategorisering av meg i denne saken.
Det neste du sier er vel at du er "ektere" brannsupporter enn meg.
Det får du heller være.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

skjønner ikke helt poenget med diskusjonen. So what om vi ikke er landets beste gruppe? Jeg går på stadion fordi jeg har et forhold til klubben som jeg har hatt siden jeg var 10 år. Jeg går på stadion for å kose meg, skrike på dommeren, synge litt i ny og ne. Laget vet at vi er her, og hvis alle gjør sin del, så er det mer enn godt nok

Odd

hehehe.. dette ble bare tull..

Men vi er noen av landets aller beste supportere, kanskje aller best, hvem vet - umulig og subjektivt å måle. Vi scorer i hvert fall svært høyt på både tilskuertall, lojalitet, engasjement og patriotisme. Men selvfølgelig går vi på Staidon for å ha det gøy. Ingen skal ikke "tvinge seg" til å gå på kamper.

Sotraanda

Eg vil si vi har landets beste stemning på tribunen, men langt ifra beste supportergruppe. Desverre.
ater, heter, hater NFF!

Odd

Det kommer nok flere etterhvert.. til å begynne med er de gloryhunters, deretter blir de hardbarkede supportere som står igjen selv i den hardeste motvind. Det kommer alltid nye supportere når Brann (eller hvilket som helst lag) gjør det bra. Mange av dem blir igjen også etterpå, når nedturene kommer.

KennethS

Quote from: "Sotraanda"Eg vil si vi har landets beste stemning på tribunen, men langt ifra beste supportergruppe. Desverre.


E det et mål og blir landets beste da? trodde jobben vår var og støtte Brann i tykt og tynt og der vil eg si vi e ganske bra. Så lenge vi og Brann e fornøyd med jobben vi gjør så e det ingen grunn til og gå og deppe. Seff kan vi gå i oss selv og si vi vil bli bedre, men da må vi bli bedre en oss selv og ikkje alle andre.
tå på Brann

Nixon

Diskusjonen har tatt en annen vending, men siden linken heter Brann-Hødd så drister jeg meg til å lime inn antatt lagoppstilling i morgen. Brann stiller toppet lag. Olofinjana, Hanstveit, Ystaas og Dylan er ikke med pga skade, men dette laget bør slå Hødd og vel så det!

Sannsynlig Brann-oppstilling (4-4-2):
Ivar Rønningen - Jan Tore Ophaug, Olafur Bjarnason, Ragnvald Soma, Egil Ulfstein - Cato Guntveit, Tommy Knarvik, Helge Haugen, Raymond Kvisvik - Arve Walde, Robbie Winters.
Rød makt på Hansa

KennethS

Quote from: "Nixon"Diskusjonen har tatt en annen vending, men siden linken heter Brann-Hødd så drister jeg meg til å lime inn antatt lagoppstilling i morgen. Brann stiller toppet lag. Olofinjana, Hanstveit, Ystaas og Dylan er ikke med pga skade, men dette laget bør slå Hødd og vel så det!

Sannsynlig Brann-oppstilling (4-4-2):
Ivar Rønningen - Jan Tore Ophaug, Olafur Bjarnason, Ragnvald Soma, Egil Ulfstein - Cato Guntveit, Tommy Knarvik, Helge Haugen, Raymond Kvisvik - Arve Walde, Robbie Winters.


Olofinjana e nok ikkje skadet, han har bare ikkje kommet hjem fra Nigeria.
tå på Brann

Odd

De kunne gjerne brukt vår nye sutrekopp Opdal i denne kampen.

DrMeland

Opdal en sutrekopp? Den tror eg du må utdype...
rMeland

Odd

Han har gitt tydelige signaler om at han ikke ønsker å bli værende i Brann hvis Rønningen får ny kontrakt. Nå har Rønningen fått ny kontrakt, og Opdal må nok fremdeles være innstilt på å være en reservekeeper. Det er han åpenbart ikke, og utleieavtale kan bli aktuelt.

Det jeg mener med sutrekopp er at han blir grinete fordi Rønningen får ny kontrakt. En som har "hjertet" i Brann ville ikke sett situasjonen på den måten - i hvert fall ikke samtidig som det forhandles frem ny kontrakt med Rønningen. Hadde jeg vært Brann-spiller hadde jeg heller truet med å slutte i protest hvis ikke Rønningen fikk ny kontrakt. Det går an å sette laget foran seg selv, og kunne glede seg over kollegers suksess.

KennethS

Helt uenig med deg Odd, selfølgelig vil Opdal vekk, han kommer aldri til og bli en bedre keeper hvis han ikkje får spille på høyere nivå, eneste fornuftige løsningen i denne saken for Opdal e og forlate Brann til fordel for en tippeliga eller 1 div klubb. Syntes han har vært utrolig tolmodig, blir for dumt og kalle han grinunge fordet han vil utvikle seg og redde karrieren sin.
tå på Brann

Odd

For karrieren fremover sin del sier det seg selv at han trenger mer spilletid på et høyt nivå. Men han er ikke treg med å gå til handling når han kommer med en uttalelse såpass tidlig. Brann trenger for øyeblikket å beholde Rønningen som hovedkeeper, og det er da helt riktig at Opdal blir en reservekeeper inntil videre.

Når det gjelder tålmodigheten så spørs det vel litt? I mesteparten av fjoråret ble de to ansett som relativt jevngode keepere, og Opdal spilte i totalt 13 seriekamper og 3 cupkamper.

Helt greit og forståelig hvis han ønsker seg til et lag der han kan være førstevalg, etter denne sesongen. Poenget mitt var bare at jeg syntes det var ganske tidlig å vise en klar misnøye allerede nå. En annen side av saken er at vi også trenger en god reservekeeper. Men for all del, utleie av Opdal er sikkert mest fornuftig for begge parter - kanskje allerede i sommer. Stand-in for Holtan? ;-)

KH

Blir kampen sendt på noken nettradiokanal i mårga? Passa desverre dårlig og komme nedover.
ødd for alltid og alltid Blåsar!

Jo_

Tviler pÃ¥ at noen radiokanal følger kampen tett, men Nrk viser faktisk kampen pÃ¥ web-tv.   :wink:

http://www.nrk.no/sport/fotball/3845296.html

Jo_

Ole Brom

Quote from: "Jo_"Tviler pÃ¥ at noen radiokanal følger kampen tett, men Nrk viser faktisk kampen pÃ¥ web-tv.   :wink:

http://www.nrk.no/sport/fotball/3845296.html

Jo_



Om dritten funker da !

KH

ødd for alltid og alltid Blåsar!

Mr_Soma

Jeg mener at alle de som kommer på cupkamper som den imorgen mot Hødd, viser hvilke supportere som ikke er såkalte "medgangssupportere". Dette er sånn jeg forstår det, de som kommer for å se på brann, om de vinner,spiller uavgjort eller taper stort.

Men all honnør til de som ikke får kommet seg på Stadion grunnet jobb,skoleeksamen ect.


Ville bare uttrykke dette....

Blææ

En hyllest til Hasund ville vert på sin plass i dag,men er usikker på om han spiller..

Geir Hasund,Geir Hasund!
ont follow me,Im lost too

brannfrik


Sotraanda

Quote from: "Blææ"En hyllest til Hasund ville vert på sin plass i dag,men er usikker på om han spiller..

Geir Hasund,Geir Hasund!


Nei du, han mekker pølser for sønnen pÃ¥ Ulfsteinvik...  :D
ater, heter, hater NFF!

Nixon

Ja ja, hadde gledet meg til å se igjen Hasund. Lurer på hva Ivar Hoff mener om en slik prioritering?

Uansett: Sitter her på jobben og tripper, og bare venter på å få gå hjem. Tror det blir gøy i kveld!
Rød makt på Hansa

Sotraanda

Må si eg ser fram til kampen i kveld. Tror på en artig cupkamp.

Tipper 4-0, 1-0 ved pause, å kvisen som første målscorer.
ater, heter, hater NFF!

KennethS

Quote from: "Nixon"Ja ja, hadde gledet meg til å se igjen Hasund. Lurer på hva Ivar Hoff mener om en slik prioritering?



koffor skulle Ivar Hoff mene noe om noe slikt i det hele tatt?? Geir Hasund e ikkje SPILLER på Hødd, han e med i styret og har lagt støvlene på hyllen for lengst.
tå på Brann

KH

Quote from: "Blææ"En hyllest til Hasund ville vert på sin plass i dag,men er usikker på om han spiller..

Geir Hasund,Geir Hasund!

Han he nok lagt opp desverre. Han e no ledar for Hødd, men ej tvila på han e med nedover. Men lykke til med kampen......Hødd
ødd for alltid og alltid Blåsar!

Go Up