• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Uforståelig hat

Started by abe78, June 02, 2004, 16:34:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

En del brannspillere blir hatet nærmest uansett hva de gjør. Jeg har vansker med å forklare hvorfor, men det er mye som tyder på at det kan være spillere som viser svakhet ved lite selvtillit. Det virker også som det er en spiller det gjelder hver gang. For tiden er det Martin Knutsen. PFO hadde mye det samme - men her var nok årsaken også at han var litt vinglete i forhold til tegning av ny kontrakt. Likevel var det mange brann supportere som nærmest hatet PFO, selv da han var toppscorer i Brann. Jeg snakket med mange som mente at han var en pingle - gikk ikke i dueller, at han dret i Brann osv..Dette til tross for at han scoret massevis av mål og etter min mening spilte bedre en gjennomsnittet.

Nå når Martin Knutsen er skadet begynner skytset å rette seg mot Knarvik. Kanskje ikke i så stor grad enda - men jeg hører skjellsord og kommentarer om at: "faen - har klarer ikke sentre en passning..". Jeg kan være enig i at han kanskje ikke har hatt den mest optimale starten, men det hjelper veldig lite å rope dritt om vi ikke har bedre alternativer på benken. Det hele minner om utfrysing av spilleren. Resultatet er bare at de sliter enda mer med selvtillit og at de dermed spiller dårligere.

Men negative bemerkninger mener jeg selvfølgelig ikke de tilfeller en spiller bommer på åpent mål og tilskuere slenger dritt. Dette stikker dypere og de som kjenner klubben og miljøet rundt skjønner hva jeg sikter til. Jeg tror ikke Brann blir en toppklubb når miljøet rundt har slike holdninger. Vi bør alle vokte oss for å trykke en spiller som ligger litt nede, enda lenger ned.

Derfor sier jeg - ikke mobb kameraten min: Martin Knutsen!
.og husk!

KennethS

Hater ikkje Martin Knudsen, men e utrolig lei av og ha en 2 div spiller fast på Brann i eliteserien.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "abe78"En del brannspillere blir hatet nærmest uansett hva de gjør. Jeg har vansker med å forklare hvorfor, men det er mye som tyder på at det kan være spillere som viser svakhet ved lite selvtillit. Det virker også som det er en spiller det gjelder hver gang. For tiden er det Martin Knutsen. PFO hadde mye det samme - men her var nok årsaken også at han var litt vinglete i forhold til tegning av ny kontrakt. Likevel var det mange brann supportere som nærmest hatet PFO, selv da han var toppscorer i Brann. Jeg snakket med mange som mente at han var en pingle - gikk ikke i dueller, at han dret i Brann osv..Dette til tross for at han scoret massevis av mål og etter min mening spilte bedre en gjennomsnittet.

Nå når Martin Knutsen er skadet begynner skytset å rette seg mot Knarvik. Kanskje ikke i så stor grad enda - men jeg hører skjellsord og kommentarer om at: "faen - har klarer ikke sentre en passning..". Jeg kan være enig i at han kanskje ikke har hatt den mest optimale starten, men det hjelper veldig lite å rope dritt om vi ikke har bedre alternativer på benken. Det hele minner om utfrysing av spilleren. Resultatet er bare at de sliter enda mer med selvtillit og at de dermed spiller dårligere.

Men negative bemerkninger mener jeg selvfølgelig ikke de tilfeller en spiller bommer på åpent mål og tilskuere slenger dritt. Dette stikker dypere og de som kjenner klubben og miljøet rundt skjønner hva jeg sikter til. Jeg tror ikke Brann blir en toppklubb når miljøet rundt har slike holdninger. Vi bør alle vokte oss for å trykke en spiller som ligger litt nede, enda lenger ned.

Derfor sier jeg - ikke mobb kameraten min: Martin Knutsen!


Du skriver mye fornuftig og er enig med deg. Har prøvd å "forsvare" Knudsen mot mye av hetsen som er kommer i mot han her inne men virker som enkelte "går inn for" å hate den mannen uansett.

Hoppetuss

Er helt enig med abe78. Skjønner at enkelte spillere er upopulære, men er det så vanskelig å holde kjeften igjen? Som supporter bør man støtte HELE laget!
Har aldri spilt for noe profesjonelt lag før, men det kan neppe være så motiverende å få slengt dritt og piping fra tribunen.

KennethS

Quote from: "Hoppetuss"Er helt enig med abe78. Skjønner at enkelte spillere er upopulære, men er det så vanskelig å holde kjeften igjen? Som supporter bør man støtte HELE laget!
Har aldri spilt for noe profesjonelt lag før, men det kan neppe være så motiverende å få slengt dritt og piping fra tribunen.
tå på Brann

Brann-Peter!

? den e grei, men man trenger ikke å slenge drit..etc
til han fordet.. de som eventuelt har noe imot han synes jeg
de bør holde det for seg selv...

________________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

monzilla

KennethS viser jo enkelt og greit at han ikke har peiling på hva han snakker om...
Vil herved innføre et nytt begrep som jeg kaller for knudsen-komplekset : Man spiller en god kamp, men den ene pasningen kom ikke fram, og dermed så snakker folk om denne i stedet for de 100 gode pasningene man har slått.

Må forresten minne om at knudsen gir 100% hele veien, og i fjor høst var han blant de bedre på laget.

Felt F forever

Martin Knutsen har vist enorm fremgang i de årene han har vært i Brann, men fordommene fra en del av Brann-fansen viser ikkje mye utvikling... det er halve problemet. PFO forsøkte å begrave stridsøksen, men en del fulle store-ståere og debattanter på dette forum (og andre) nektet å høre...

Er en skandale hvordan enkelte spillere har blitt behandlet av enkelte "supportere" (les; ogsa Azar Karadas)...

Full støtte til Martin!! og la Mons Ivar ta ut laget...

Sotraanda

Quote from: "KennethS"
ater, heter, hater NFF!

Sotraanda

Quote from: "Felt F forever"
Er en skandale hvordan enkelte spillere har blitt behandlet av enkelte "supportere" (les; ogsa Azar Karadas)...


Helt enig ang. PFO, men det du skriver om Azar er eg helt uenig i. Han har fått det minste av hva han fortjenter. Dette med PFo, Knudsen osv. er snakk om spillere som er i Brann, ikke spillere som til de grader svikter laget. (Les; Azar)
ater, heter, hater NFF!

Felt F forever

Noen som husker Teiturs disposisjoner vedrørende Azar? Krav om å ta midtstopper-skolering eller benken? Hele episoden var en skandale... og Teitur, Dahl og Karadas var alle medskyldige. Men du stiller for pokker ikkje opp med en ketchup-flaske utenfor kåken hans for det? En 21 år gammel fotballspiller som blir diktert rundt av folk på det dobbelte av hans alder?

Syns egentlig det er utrolig av Kvisen ville komme tilbake, etter Azar-hetsen... de er jo ganske close. Vi driter i eget reir er, og alle unge spillere i Norge ser dette...

KennethS

Quote from: "Sotraanda"


NEI NEI NEI!!!!! Brann betyr 100 ganger mer en MK, eg vil at Brann skal bli et topplag, da må Mk vekk.
tå på Brann

Sotraanda

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Sotraanda"


NEI NEI NEI!!!!! Brann betyr 100 ganger mer en MK, eg vil at Brann skal bli et topplag, da må Mk vekk.


Det har eg da ikke sagt noe som helts imot, eg kan ikke si eg elsker MK som spiller. Poenget mitt er at når MK spiller i Brann, så fortjener han støtte, å han skal støttes. Ihvertfall når innsatsen alltid er på topp. Uansett hvem som spiller i Brann, skal de støttes. Om de holder 2 div nivå, eller 5 div nivå er uvesentlig.
ater, heter, hater NFF!

monzilla

enkelt og greit så er det mons ivar mjelde som er sjef. Han har mer peiling på brann og de spillerne de har tilgjengelig enn alle oss her inne. Martin er god nok, mange her syntes det, mjelde syntes det og jeg håper at inderst inne vet martin det og.

Jeg stoler 100% på mons når det gjelder valg av spillere... Om jeg er enig i taktikken og strategiene han bruker får være en annen diskusjon, men mjelde vet best når det gjelder spillere

KennethS

Har så og si sett alle Brann kamper de årene MK har vært i klubben og kan bare bekrefte at han ikkje e god nok, hvis du mener god nok for et lag som skal kjempe om og overleve hvert år.. kansje, men god nok for Brann som skal kjempe om medaljer, nei ikkje i nærheten engang, og det vet Mjelde også , derfor han e ute etter ny høyrekant.
tå på Brann

KennethS

Case Closed fra mitt vedkommene angående denne saken, alle vet vel nå ka eg mener :D
tå på Brann

Branntilegdør

Quote from: "KennethS"Har så og si sett alle Brann kamper de årene MK har vært i klubben og kan bare bekrefte at han ikkje e god nok, hvis du mener god nok for et lag som skal kjempe om og overleve hvert år.. kansje, men god nok for Brann som skal kjempe om medaljer, nei ikkje i nærheten engang, og det vet Mjelde også , derfor han e ute etter ny høyrekant.


Kan sikkert stemme dette her. Men som mange nevner han er en del av laget og fortjener støtte. Men tror personlig han er første mann som ryker ut for å nå det overnevnte mål. At du i det hele tatt trekker inn Azar synes jeg er  teit. Han kysset drakten for så å pisse på den. Han fortjener ikke en dritt.

Brann69

Quote from: "KennethS"Har så og si sett alle Brann kamper de årene MK har vært i klubben og kan bare bekrefte at han ikkje e god nok, hvis du .


Det er IKKE mange brann spiller jeg kan huske som ikke på et eller annet tidspunkt (helst flere) har gjort et eller  annet horibelt som har gitt meg magevonde, kaldsvette, og søvnløse netter.  Men jeg har heldigvis likevell ikke mistet evnen til å se det som er bra, og glede meg over de øyeblikk der spillerne presterer.  Ingenting gleder mer enn en spiller som jobber og sliter. Heller en som prøver og prøver - er aktivt med i spillet, og dermed også gjør en del feil.  Jo mer delaktig du er i spillet dess større er sjangsen for at en gjør feil innimellom.. Jeg vil se spillere som blør for drakten. Martin har vokst de to siste sesongene - og har gitt meg flere gode minner, som da han var sterkt delaktig i årets kjappeste angrep mot Sogndal i fjor.. Velger å hylle han for det  istedet for en eller annen feilpasning som kommer av at han faktisk ikke er blandt de spillerne som gjemmer seg bort på banen.

enavgutta

Okei folkens, litt inside info fra gutta som har spilt med ham (MK) på lavere nivåer. "Helt sjuk teknisk, umulig å ta ballen fra. "Dritgod", "Gjennomført seriøs". Tror egentlig Knudsen e litt som Helge Haugen, blir bare bedre og bedre, nærmere og nærmere toppnivået. E enig i at han var en rundingsbøye av dimensjoner for et par sessonger siden - men tidene forandrer seg. Kontinuiteten hjelper oss fremover tror jeg, med mindre Peddien ryker til på noe dårlig polsk import eller skudd i natten. Creds til Knudsen så langt i sessongen!

KennethS

Når sant skal sies så står eg ikkje på Store Stå og slenger dritt til Martin Knudsen under kampen, ihvertfall ikkje "out loud" sier kansje ifra til de eg e med :D, støttet alle under kampens hete, dette e et forum og her kan eg si ifra , bedre og gjøre det her en under kamp.
tå på Brann

B.B.

Eg e nøtt te å støtte Kenneth på dette punktet. Dette har ingenting med hets å gjøre, selv om han kanskje e litt krass av og til!

Under kamp får også MK vår "støtte". Eg e sterkt imot drittslenging til egnes spillere under kamp, men man må få lov å ytre sin mening om spillernes kvaliteter på dette forumet. Og la oss være ærlig, MK e ikkje god nok for Brann. Kanskje holder han 1.div. nivå, men ikkje mer. Mannen e jo en levende støttepasning. Har noen sett han utfordre og gå forbi en back? De få gangene han forserer mot linjen med ballen e det ingen motspillere i nærheten.. Han blir for kjedelig og anonym til å være kantspiller.

Teknisk sett, tenker da på ballkontroll, nedtak, pasninger, skudd, etc. e han helt grei, han gjør ikkje mange klare tekniske feil iløpet av en kamp, men det skjer så lite rundt MK. Han jobber og sliter, og takler (prøver ihvertfall å takle) i nitti minutter, men han bidrar ikkje med mye fremover. Det finnes noen hederlige unntak, som mot Sogndal på stadion og borte mot Viking (2 mål i en kamp!!!), men totalt sett begynner vi å bli lei, vi vil ha noe med mer fres i ute på kanten!!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Go Up