• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg, tar de alle de gode spillerne eller?

Started by Optimisten, May 27, 2004, 10:09:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Optimisten

NÃ¥ skjer det igjen folkens, Rosenborg prøver Ã¥ kapre alle de gode spillerne som finnes i dette landet.  Siste er Hoseth.  Det værste e at klubbene som holder pÃ¥ disse spillerne har ikke rÃ¥d til Ã¥ si annet enn ja til ett ventuelt godt tilbud fra trønderne.  I tillegg sÃ¥ e Torstein Helstad pÃ¥ vei te RBK, kanskje.  Dette lover ikkje bra folkens!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Alexåsane

verken Hoseth eller Helstad kommer til å signere med rosenborg. Hoseth til utlandet. Helstad forlenger med autria.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Ole Brom

Rosenborg må brenne en viss plass ! Heldigvis de siste år har klubbene i Norge tatt avstand fra Rosenborg's støvsuging av markedet og sagt nei flere ganger enn tidligere. Rosenborg skal få slite å kjøpe alt og alle herretter ! I tillegg har flere klubber fått bedre økonomi og kan da si nei til trønderne, deriblant Brann !:)

Pi_Meson

Herregud. Deres egen klubb kjøper flere spillere enn Rosenborg.


Pi_Meson

Quote from: "Ole Brom"Stort sett utenlandske spillere ja.


Ragnvald Soma, Kristian Ystaas, Christian Kalvenes...

QuoteRosenborg har støvsugd det norske markedet og videresolgt til utlandet med STOR fortjeneste de siste år


Har de? Til din opplysning har Rosenborg kjøpt totalt to spillere fra andre norske toppklubber de siste tre årene. De eneste spillerne Rosenborg har solgt til utlandet de siste årene er Macbeth Sibaya og Janne Saarinen.



Ole Brom

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Ole Brom"Stort sett utenlandske spillere ja.


Ragnvald Soma, Kristian Ystaas, Christian Kalvenes...

QuoteRosenborg har støvsugd det norske markedet og videresolgt til utlandet med STOR fortjeneste de siste år


Har de? Til din opplysning har Rosenborg kjøpt totalt to spillere fra andre norske toppklubber de siste tre årene. De eneste spillerne Rosenborg har solgt til utlandet de siste årene er Macbeth Sibaya og Janne Saarinen.

Austevolling

Quote from: "Pi_Meson"Herregud. Deres egen klubb kjøper flere spillere enn Rosenborg.
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Austevolling

Quote from: "Pi_Meson"Herregud. Deres egen klubb kjøper flere spillere enn Rosenborg.
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Pi_Meson

Quote from: "DrMeland"RBK har de siste 7-8 årene kjøpt opp alt av klassespillere i toppserien fordi andre klubber ikke har råd å si nei når Bratseth kommer med sjekkheftet. At Brann betaler 1,5 mill for Kalvenes/Ystaas kan ikke akkurat sammenliknes. Soma er Branns 4 (eller 5?) dyreste kjøp gjennom tidene og han kostet 2,3 mill!


Hva er poenget ditt? At det er greit å kjøpe spillere fra konkurrenter, men bare hvis man betaler lite?

--

Quote from: "Xminator"Det er forskjell på Solli og Ystås. Eller er ikke Mr. Pi_Meson enig i det? Førstemann hadde fått gjennombrudd, den andre slet benken i Sogndal


Ystaas spilte 25 av 26 seriekamper for Sogndal i fjor, 23 av disse fra start. Solli startet på benken i fem av tolv kamper for Odd Grenland før han gikk til Rosenborg i juli.

QuoteVi kunne jo sagt at RBK ikke lenger kjøper "alle" profilene, men med kjøpet av Solli i fjor motbeviste de jo det. Det mangler jo heller ikke på lysten til å kjøpe i år...


Rosenborg kjøpte én spiller for et år siden, og dermed beviste de at de kjøper alle profilene i norsk fotball? Tror du må jobbe litt mer med det resonnementet.

--

Quote from: "Ole Brom"


Det stemmer, men det er fire år siden nå, og ting var helt annerledes. Det var mulig for en førstedivisjonsklubb å selge spillere for over 40 millioner den gangen. Slik er det ikke lenger, heller ikke i Trondheim. Vålerenga hadde forøvrig større fortjeneste på salget av Carew enn Rosenborg. På grunn av en generøs videresalgavtale, satt Vålerenga igjen med 40 millioner mot Rosenborgs 35.

QuoteAndre spillere som Rosenborg har kjøpt fra norske klubber er : Azar pakket, frode johnsen,solli,odd inge olsen, espen johnsen,torjus hansen,enerly,storflor.
Quote from: "Austevolling"


Rosenborg kjøper de beste spillerne fordi det bare er de beste som kan forsterke laget. Så enkelt er det. Når Brann handler fra lag som er svakere enn seg selv er det vel også gjerne de beste spillerne som er mest interessante? Ser at dere diskuterer Daniel Braathen i en annen tråd; er det tilfeldig at det er den mest profilerte av Skeid-spillerne dere interesserer dere for, eller tar dere like gjerne en av Skeids mer middelmådige spillere? På det laget Rosenborg startet med mot Odd i siste serierunde var det forøvrig sju spillere som var i klubben allerede i junioralder. Hva var det tilsvarende tallet for Branns førsteellever?

Ole Brom

Pi_Meson, går vel utifra at du er ihuga Rosenborg supporter siden du forsvarer den klubben med nebb og klør ? Helt greit det så lenge man kan diskutere fotball med de ! De fleste Rbk'ere bare slenger med leppa her inne, usaklig !

Xminator

Pi_meson er nok bartebonde ja, og de fleste tar han like seriøst som Stråmyhr :p

Det som er nytt av året er jo at ikke alle er like intressert i å selge til RBK, og at en del andre klubber er kommet på plussiden igjen og gir RBK litt konkurranse om de store profilene.

For det klarer du ikke å argumentere deg ut av ved å dra ut enkeltsetninger Pi_Meson. RBK henger seg først etter en spiller ETTER at de blir profiler. Og har en historie for å gjøre det. Og gjør det så arrogant som bare snørrhovne vinnere kan gjøre det. Vi er kanskje dårlige tapere, men de siste årene har bevist at trøndere er jævlig dårlige vinnere :p

Ole Brom

Helt riktig ! Som jeg nevnte tildigere er det blitt bedre økonomi i klubbene, til og med Brann går med overskudd !

Vi får se hvordan det går med Hoseth. Molde vil jo selge han til pakket men hovedpersonen sjøl vi til utlandet !

Brann-Peter!

eg synes du e uhyre usaklig, Pi_Meson... vi mener ikke at det er greit å kjøpe spillere, bare de ikke koster så mye, vi mener at Rbk kjøper BARE de gode fra de fleste lagene i tippeligaen, håper du skjønner dette... og ikke motsi meg fordi det e ikkje mer å si, sånn e det..

Og som "Ole Brom" sa: du e vel Rosenborgsupporter..du ja!

___________________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Ole Brom

Hehe koselig at Rosenborgsupportere stikker innom for en diskusjon men er litt kjedelig når diskusjonen går omatt og omatt !

Pi_Meson

Quote from: "Brann-Peter!"eg synes du e uhyre usaklig, Pi_Meson... vi mener ikke at det er greit å kjøpe spillere, bare de ikke koster så mye, vi mener at Rbk kjøper BARE de gode fra de fleste lagene i tippeligaen, håper du skjønner dette....


Ja, selvfølgelig. Man vil jo helst ha gode spillere. Var vel derfor dere kjøpte Ragnvald Soma og ikke Einar Braut da dere skulle handle fra Bryne også?

Brann e livet mitt :)

Eg hater rævbk og den makten de har, de tror jo at de kan gjøre som de vil, men håper de ikkje får kjøpt noe i år og at klubbene sier nei t pakket. Tror ikkje d frister så veldig mye for spillerene og spille for rævbk
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Pi_Meson

Quote from: "Xminator"For det klarer du ikke å argumentere deg ut av ved å dra ut enkeltsetninger Pi_Meson. RBK henger seg først etter en spiller ETTER at de blir profiler. Og har en historie for å gjøre det. Og gjør det så arrogant som bare snørrhovne vinnere kan gjøre det. Vi er kanskje dårlige tapere, men de siste årene har bevist at trøndere er jævlig dårlige vinnere :p


Hva spiller det for rolle om de henger seg på etter at en spiller regnes som profil? Det gjør vel bare prisen høyere og inntektene bedre for klubben som selger?

2rB

Quote from: "Pi_Meson"Hva spiller det for rolle om de henger seg på etter at en spiller regnes som profil? Det gjør vel bare prisen høyere og inntektene bedre for klubben som selger?
Ehhh... NEI - gjør bare at RBK slipper å utviktle spilleren, men bare kan bruke han i 1-2 år og så selge med stor(?) forteneste. På denne måten får RBK pengene dei andre klubbene som har utviklet spillerene burde fått - men dei har ikkje råd til å vente - og da kjøper RBK billig.

Pi_Meson

Eksempler på at Rosenborg har utnyttet dette? Rosenborg gir alltid svært gode avtaler med tanke på videresalg, og har heller aldri spekulert i Bosman-overganger. Som jeg nevnte over tjente Vålerenga mer enn Rosenborg på salget av John Carew til Valencia.

Xminator

I flere av tilfellene går RBK først på spiller, så til klubb. Det er blitt murret ved flere av forsøkene på å hente andre klubbers profiler. Det går litt på den arrogansen RBK viser mot de andre klubbene.

Nå virker det jo uansett som om det RBK er villig til å gi i kompensasjon ikke er det som klubbene vil ha.

Du kommer ikke noen vei her bartebonde. Kanskje kjernens forum er litt mer lydhør for sutringen din?

Pi_Meson


Odd

Hele cluet er jo at RBK i en årrekke har hatt suverent bedre økonomisk handlekraft enn de andre klubbene. Dette fordi RBK har overlevd i toppen såpass lenge, og har høstet inn store pengegevinster på det. De har med andre ord hatt et stooort forsprang, og det har blitt en mer og mer skjev fordeling hvert år.

Det blir urettferdig når Rosenborg år etter år bare kan velge og vrake i øverste rekker, mens de andre klubbene sliter heftig med økonomien og er avhengige av å si ja for å kortsiktig løse pengekrisene. Det er tross alt bedre enn å erklære seg for konkurs et år etterpå, men på lengre sikt lønner det seg sjelden å selge sine største juveler når man ikke har råd til erstatte dem. Det får lett sportslige - og dernest økonomiske konsekvenser.

Austevolling

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Brann-Peter!"eg synes du e uhyre usaklig, Pi_Meson... vi mener ikke at det er greit å kjøpe spillere, bare de ikke koster så mye, vi mener at Rbk kjøper BARE de gode fra de fleste lagene i tippeligaen, håper du skjønner dette....


Ja, selvfølgelig. Man vil jo helst ha gode spillere. Var vel derfor dere kjøpte Ragnvald Soma og ikke Einar Braut da dere skulle handle fra Bryne også?


For å sei da sånn Pi_Meson. RBK kjøper opp dei beste spillerene på dei fleste lag men nesten alle havner på benken eller b-laget. og da har laget ødelaggt for spilleren og hans utvikkling.. Han får selfølgelig bedre utvikling når han får spille A-lags fotball!!
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Brann-Peter!

vær så snill å ikke kom med sånne dumme innspill og dårlige argumenter
dette er et forum først og fremst for Brannsupportere, og hvis du ikke har noe mer positivt og seriøst å snakke om så synes jeg du bør finne deg et annet forum å slenge drit på!

____________________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Pi_Meson

Så lenge Brann-supporterne bruker forumet til å diskutere Rosenborg, er det vel ikke så rart at en Rosenborg-supporter får lyst til å blande seg inn? Angående grad av dumhet i innspill og kvalitet på argumenter: Tror det er andre debattanter enn meg som burde stå mer lagelig til for hugg.

Henki

Quote from: "Pi_Meson"Så lenge Brann-supporterne bruker forumet til å diskutere Rosenborg, er det vel ikke så rart at en Rosenborg-supporter får lyst til å blande seg inn? Angående grad av dumhet i innspill og kvalitet på argumenter: Tror det er andre debattanter enn meg som burde stå mer lagelig til for hugg.


Tror ikke vi hater Rosenborg noe mindre bare fordi enkelte Brannsupportere uttaler seg litt keitete. Og å sitte her å høre på tåpelige forsøk fra en Rosenborgsupporter på å forklare hvor bra RBK er for norsk fotball blir bare teit det og. Personlig er jeg dritt lei av RBK, ble veldig fornøyd da de ikke kvalifiserte seg til CL i fjor slik at vi endelig kunne få se noen interessante lag på TV3 og slapp å høre på at at all verdens journalister slå fast at "Rosenborg er hele Norges lag".
Ballen skal fremover!

Brann-Peter!

Så sant så sant!
Du skjønner hva vi mener, Pi_Meson...

____________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

DrMeland

Pi_Meson:

Denne debatten startet med frustrasjon over at RBK nok en gang skal støvsuge markedet for profilene i norsk fotball. Da kan ikke du argumentere med at Brann også kjøper spillere, for det er ikke det som diskuteres her!

Alle klubber kjøper spillere, det er en del av fotballen men når en klubb bruker sin overlegne økonomi til å sope til seg alt av profiler skaper dette irritasjon. At en av Norges beste midtbanespillere sitter på benken i Trondheim viser bare hvor tanketomme kjøpene ofte er (å kjøpe for å kjøpe).

Nå gjør trønderne det igjen. Trenger de forsterkninger på en spesifikk plass? Nei, de er interessert i å kjøpe spillere fordi de andre klubbene har gode spillere! Hva faen er det for en politikk!?

Debatt er herlig men hold deg til tema. Defor spør jeg deg som RBK-supporter: forsvarer du kjøp av Hoset, Gamst Pedersen, Hangeland etc? Forsvarer du kjøpet av Solli? Tjener norsk fotball på dette?
rMeland

Brann e livet mitt :)

Kofor gikk du inn her i d hele tatt  pi_meson??? For Ã¥ skape trøbbel og irritere oss brann-supportere, virker sÃ¥nn.... T hel.... med rævbk
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Branntilegdør

han er her mye han.. MEN Sånn som Rosenborg holder på er et privilegium klubber med mye penger har. Hadde Brann hatt like mye penger hadde de gjort akkurat det samme selv.

Brann e livet mitt :)

Ja, har merket at han e d... Men rævk e et drittalag, e så lei de, de blir bare mer og mer kjip. Håper for all del at de ikkje tar gull i år og, de har vært i toppen lenge nok no, no e d vår tur :)
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

KennethS

Quote from: "Brann e livet mitt :)"Kofor gikk du inn her i d hele tatt  pi_meson??? For Ã¥ skape trøbbel og irritere oss brann-supportere, virker sÃ¥nn.... T hel.... med rævbk


Dette e et forum, blir litt kjedelig når alle skal være enig hele tiden, e fint og få andre sitt syn på saken også.
tå på Brann

Brann e livet mitt :)

Jajaja, e klar over d... Akkurat derfor eg skrev d eg skrev.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Kruxleiven

Pi_Meson. Jeg gjør det usedvanlige skritt å være på din side her. Jeg synes du har mer vanntette argument enn denne paranoide andre gjengen. På den annen side støtter jeg ikke gjengen din på kjernen.com som absolutt må drite ut pølsemannen fra Lillestrøm, dårlige tifo og gullkorn fra andre fora.

Jeg vil si at BjeRK (nÃ¥ er de bostavene store som skal være store) ikke kjøper opp noe særlig av de andres lags spillere som gjør det bra. Heller kjøper de ikke opp spillere fra de lag som begynner Ã¥ se truende ut. Rune Bratseth Bowlingklubb er faktisk en organisasjon som er noenlunde snill med tanke pÃ¥ Ã¥ robbe de andre lagene for spillere selv om de har midlene til det.  Sammenlignet med Juventus og Inter holder dere dere veldig i skinnet. Jeg er redd "liksom hatet" mot bjerk har gÃ¥tt til hodet pÃ¥ noen her. AngÃ¥ende de fleste synspunkt her sÃ¥ tror jeg du lurer pÃ¥ om de fleste Brann fans er helt pÃ¥ styr. Ja, det meste tyder dessverre pÃ¥ det. Jeg har gang pÃ¥ gang stilt meg spørsmÃ¥let hvorfor rugby klubben til Bratseth er tema her. Sant Ã¥ si sÃ¥ aner jeg ikke. For meg er dere veldig uinteressant. For de fleste andre her er dere viktig. Not do I know why.

Odd

så du mener ikke at RBK går taktisk frem i sine spillerkjøp?

kanskje Brann hadde gjort mange av de samme tingene hvis de hadde hatt samme økonomien, og det er nok uansett ikke særlig seriøst å gå rundt og rope "rbk er noe dritt, alle hater rbk" hele tiden, osv..

men det er vel lett å forstå at rbk er upopulære? grunnen til det er at de har vunnet serien i 12-13 sesonger på rad, og det har blitt en temmelig skjev fordeling blant klubbene etterhvert. RBK har fått et større og større overtak pga sportslige inntekter. det er ikke sånn det burde være, og nå vil de fleste av oss snart se RBK tape. dette er subjektivt å si, men det er rett og slett bare urettferdig at RBK har fått monopol på gullplassen.

Branntilegdør

nå er jo dette i ferd med å forrandre seg da.. Klubbene sier nei til ROsenborg fordi de har råd til det. Når en del klubber i tillegg begynner å få stadioner som går an å tjene penger på, så kan man i det lange løp klare å vippe Rosenborg ned fra tronen. Men, da må man slutte å selge spillere til sin argeste konkurrent.. Man kan jo spørre seg hva som er best, selge en spiller for å dekke inn et underskudd på et par millioner, eller satse videre, og kanskje få en god sponsor som tar dette underskuddet?

Odd

sant nok, ingen tvil om hva som er best der. men det er ikke alle klubber som har vært like heldige med sponsorene til enhver tid. til og med Brann slet en god stund der, gjelden hadde blitt litt for stor. men de gjorde en bra innsats.

gamlefar

Brann har aldri sopt spillermarkedet i Norge. For Ã¥ komme tilbake til spillerne Brann har kjøpt:  Christian Kalvenes lengtet tilbake til Bergen (kan godt skjønne det) og hadde uansett flyttet hertil nÃ¥ i sommer, Brann kjøpte ham for et halvt Ã¥r siden, sÃ¥nn at Sogndal fikk fortjeneste

Bryne var allerede klare for 1. divisjon og var i økonomisk krise, Brann betalte vel over to millioner for Soma og hjalp derfor Bryne.  Soma ville vekk fra Bryne siden han ikke ville spille i 1. divisjon og hadde forsvunnet uansett.  Brann hjalp altsÃ¥ Bryne med økonomien og han gikk rett inn pÃ¥ laget.

RBK kjøper ikke for å styrke laget, men for å svekke de andre lagene.

kirsti

Litt kjedelig om alle skulle vært enige?
Har folk i Bergen rykte på seg for å vera spesielt einige om ting og tang? Kor lenge vart den blå steinen diskutert? (Er me ferdige forresten?) Ein STEIN! Buekorps òg. Lesarinnlegg i kvar einaste utgåve av BT eller BA om buekorps om våren. Osv. Me har både dette forumet og det på skbrann.org som begge er i intens bruk. Hovudsakleg av Brannsupportere som slettes ikkje er einige om alt.

Trur ikkje det er grunn til å engste seg.

Og kva rbk og Pi-mannen/damen angår? Heiderleg omtale til sistnemde for god debatteknikk. Heilt kjøleg og fatta (i motsetning til litt meir tempramentsfulle sjeler her). Du har litt rett, men eg håper du ser det er noko i det folk seier her.

Fyrstnemde fungerer som gamaldags adel. Det er dyrt å vera fattig og fantastisk innbringande å vera rik. Til helvete med rbk. Den kom frå hjartet.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Branntilegdør

Riktig alt du sier kirsti. Hvis man i tillegg har diskutert med disse trønderene før, Meson(kjernen.com), og andre på f.eks VGD så vet man at disse har veldig mye å fare med. I tillegg merker man fort at det hjelper å se realistisk på ting og tang..

grei

Det skulle vært flere slike kranglefanter her inne. Som røsker opp litt med stram logikk. Veldig mange her inne virker umodne og lite reflekterte i sine uttalelser, og kan ha godt av å utfordres litt. Får ofte følelsen av at dette forumet stort sett representerer aldersgruppen 14-20.

Odd

Quote from: "grei"Det skulle vært flere slike kranglefanter her inne. Som røsker opp litt med stram logikk. Veldig mange her inne virker umodne og lite reflekterte i sine uttalelser, og kan ha godt av å utfordres litt. Får ofte følelsen av at dette forumet stort sett representerer aldersgruppen 14-20.

mitt inntrykk er at mange her inne er i aldersgruppen 13-16. folk på 18 år og oppover pleier etter min oppfatning å ha relativt reflekterte syn på tingene.

Ole Brom

Enig med innlegg over ! Denne tråden har vært en konstruktiv "debattråd" hvor det har vært saklig og "voksen" debatt omkring Rosenborg og andre lags kjøpspolitikk ! Er ikke mange "tråder" lik denne !

KennethS

Quote from: "kirsti"Litt kjedelig om alle skulle vært enige?
Har folk i Bergen rykte på seg for å vera spesielt einige om ting og tang? Kor lenge vart den blå steinen diskutert? (Er me ferdige forresten?) Ein STEIN! Buekorps òg. Lesarinnlegg i kvar einaste utgåve av BT eller BA om buekorps om våren. Osv. Me har både dette forumet og det på skbrann.org som begge er i intens bruk. Hovudsakleg av Brannsupportere som slettes ikkje er einige om alt.

Trur ikkje det er grunn til å engste seg.

Og kva rbk og Pi-mannen/damen angår? Heiderleg omtale til sistnemde for god debatteknikk. Heilt kjøleg og fatta (i motsetning til litt meir tempramentsfulle sjeler her). Du har litt rett, men eg håper du ser det er noko i det folk seier her.

Fyrstnemde fungerer som gamaldags adel. Det er dyrt å vera fattig og fantastisk innbringande å vera rik. Til helvete med rbk. Den kom frå hjartet.


No skal det sies at det e tragiske østlandspakk og andre som trakker ned på bauekorpsene i bergen, kan de ikkje takle bauekorps kan de bare dra seg langt unna denne byen spør du meg.
tå på Brann

Odd

Quote from: "Ole Brom"Enig med innlegg over ! Denne tråden har vært en konstruktiv "debattråd" hvor det har vært saklig og "voksen" debatt omkring Rosenborg og andre lags kjøpspolitikk ! Er ikke mange "tråder" lik denne !

Ikke alle innlegg var like "voksne", men ja - mye bra. Enig med deg der. Vi trenger noe sånne tråder også, bra at Pi_Meson kunne joine oss. Noen av de mest gjennomtenkte innlegg jeg har sett på evigheter.

Odd


Kruxleiven

Quote from: "Branntilegdør"Riktig alt du sier kirsti. Hvis man i tillegg har diskutert med disse trønderene før, Meson(kjernen.com), og andre på f.eks VGD så vet man at disse har veldig mye å fare med. I tillegg merker man fort at det hjelper å se realistisk på ting og tang..


Kan trekke fra RickiBK da. I det hele tatt Ã¥ kalle seg noe sÃ¥ Ã¥ndssvakt?  Han tror han er sÃ¥ dyktig med ironi og skjulte poenger at det er prisverdig, men i det hele tatt er han en latterlig enkel sjel. Har dummet meg ut i denne trÃ¥den jeg ogsÃ¥, men moralen der er vel at man ikke skal skrive innlegg i fylla. Ikke rart jeg eksperimenterer med nye betydninger av RBK sÃ¥ lenge han kaller seg det. Ellers hater jeg Ã¥ si "er be kÃ¥"? Rosenborg er like ille. Som man aldri blir ferdig med Ã¥ si det navnet. Det tar rett og slett lang tid. Derfor orker jeg ikke si det samme navnet gang pÃ¥ gang. Tror jeg skal begynne Ã¥ kalle dem for Troillan fast i steden  :lol:

Go Up