• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jevn tabell, godt utgangspunkt for SERIEGULL

Started by enavgutta, May 24, 2004, 22:49:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Den så langt jevne poengfordelingen på tabellen tror jeg taler til vår fordel. Vi har vært heldige med  mange nøkkelkamper som har endt med poengdeling, vil jeg si. F.eks spilte Vålerenga og Molde seg inn til et utmerket uavgjort resultat idag.

Vi har gått på noen smeller, men laget har samtidig vist evne til å score mål og vi har tatt noen viktige hjemmeseire. Etter smellen på Nadderud, vil jeg tro mannskapet er sultent på å vise at det også kan hentes 3 poengere her hjem til Bergen. Blir spennende å se om vi kan bryte barrieren mot Lyn. Virker som spillerene begynner å bli litt varmere i trøyen, for vi har vel egentlig aldri vært kjent for å ha noen gode seriestarter.

Vinner vi på Ullevaal  har man et godt utgangspunkt foran Tromsøkampen. Og Tromsø er jo i ferd med å finne sitt egentlige nivå etterhvert. Så pang, har vi knepet poeng fra disse, legger de bak oss på tabellen og kan fokusere på kampen om gullet og kampen mot Rosenborg. Et greit scenario er jo at serien blir uhyre velspilt mellom et par, tre lag - Brann innkludert, også møter vi Rosenborg på Stadda i en av de siste kampene og tar en real 6 poenger. Dermed er gullet og mesterligabilletten i boks.  Stadion blir utbygd, friske midler til spillerkjøp og Bergen i en fotballrus uten sidestykke :-)

Henki

Quote from: "Ole Brom"Tja eg foreslår vi tar en kamp omgangen og teller opp til slutt :)


Jepp, trodde liksom folk hadde lært av tidligere sesonger. Rosenborg vinner i år igjen, face it! Så får vi heller la Mons "bygge stein på stein" og bruke den tiden det tar :D
Ballen skal fremover!

Brann e livet mitt :)

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "enavgutta"også møter vi Rosenborg på Stadda i en av de siste kampene og tar en real 6 poenger.


Brann - RBK på staddaren 05 juli



Er det ikkje 4 juli de skal spille mot rassbk på stadion då?? Trodde eg
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Sotraanda

nei.

05.07.2004 19:00 Brann - Rosenborg Tippeligaen 2004
ater, heter, hater NFF!

2rB

OK - folkens - ROLIG...
Husk at ordet GULL i Bergen har samme virkningen som sprengstoff i skikkelig ustabilt miljø...
For all del - ikkje riv ned alle "steinene til Mjelde" med krav/håp om gull i år...

Ricky

Quote from: "2rB"OK - folkens - ROLIG...
Husk at ordet GULL i Bergen har samme virkningen som sprengstoff i skikkelig ustabilt miljø...
For all del - ikkje riv ned alle "steinene til Mjelde" med krav/håp om gull i år...


Sier du at du ikke håper på gull?


kenneth

E lov å drømme om gull, men ikkje realistisk å tro vi får det i år. Kansje neste. Trenger minst 1 ny GOD spiss og en høyreving med fart, teknikk og god innleggsfot. Der hadde vi Valencia når han var i form. Tror han hadde passet glimrende inn i år. Men mest sannsynlig så vil RBK forsterke laget noe sinnsykt til 2005 sesongen. Så blir hardt. Håper bare Brann kommer med i den skandinaviste ligaen og skaffer seg en god slump cash så de også kan forsterke mannskapet sitt til 05 de også. For vi har noe på gang. Mjelde har vært smart når det gjelder forsvaret til denne sesongen. Så blir vel resten fikset til neste år, håper eg...

kirsti

SLUTT å snakka om gull som noe vi går for/rekner med!!!
Det betyr ulykke! Hold opp! Vi rykkar ned om de ikkje gir dykk!
I fjor gjekk det heilt konge etter sommarferien, så var det ein liten sideartikkel i Dagbladet mot uttaler frå Brannspelarar som sa at no går me for medalje, og bom! Tap. 40 år har me snakka om gull. 40 år har me tapt og tapt.

Men samstundes...
Det er best å ta sigaren på forskot, elles er det ikkje sikkert du får nokon...
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Xminator

Samtidig har gubbene på Sitte snakket om nedrykk og om hvor mye bedre alt var før i 40 år.

Så hvem har skylden? De som snakker om gull? Eller de som sortmaler :) Det er vårt privilegium som supportere å ta av uten konsekvenser. Lev på de gode øyeblikkene, hold blikket godt festet på hvor gode muligheter det er å avansere på tabellen ;)

Vi er 2 poeng bak RBK. Er vi 2 poeng bak RBK i september så ligger vi godt an ;) Er egentlig kjempefornøyd om vi ligger 6 poeng bak teten når vi nærmer oss slutten :p

Henki

Det er vel og bra å ha ambisjoner og entusiasme og alt det der, men det får da være måte på. Har sesongen til nå egentlig vært så bra da? Vi ligger 2 -TO- poeng over kvalik og har enda til gode å ta poeng på bortebane. Vi tapte for Sogndal noe som for meg er totalt ubegripelig hvordan noen klarer og i de andre bortekampene, muligens med unntak av på Lerkendal har vi heller ikke imponert i nevneverdig grad.
En ting er å ta av når vi har grunn til å gjøre det, men alvorlig talt, 10 poeng etter 8 kamper, er det så jævlig mye å rope hurra for da?
Ballen skal fremover!

enavgutta

Nei, det er skandaløst dårlig at vi ikke så langt har vært i stand til å ta poeng på bortebane. Men mitt poeng er at vi har vært veldig heldige så langt med tanke på at en del matcher har endt med uavgjort, tabellen er jevn og vi kan bli varm i trøyen og vinne viktige kamper ennå og henge oss på i toppen. At vi vinner på bortebane er selvsagt en forutsetning.

Henki

Men da høres jo dette ut som en diskusjon som vi kan ta hvis og når Brann begynner å vinne bortekamper og hvis og når vi er blitt varme i trøyen.
Misforstå meg rett, galskap er herlig men til nå i år ser jeg liksom ingen grunn til å tro at vi er blant de fire fem beste lagene i Norge. Og nå fosvinner vel Seyi til engelsk 1.divisjon og...
Ballen skal fremover!

Ole Brom

Det har vært en jevn åpning på tippeligaen sålangt, skiller kun 6 poeng ned til sjetteplassen som Josenbårg har. Rbk's "fall" har nok bidratt til at det er kan bli en gøyt tippeligaår med jevne kamper og resultater. Tror Rbk fortsatt vil tape kamper så ingenting vil bli avgjort før siste runde, håper jeg ! Mitt scenario er at Brann må vinne mot Fugla i siste kamp for å ta seriegull, noe vi gjør med 5-0 (Walde 2, Dylan 2, Winters 1) samtidig som Lyn nedsabler Rosenborg med 7-1 i siste kamp og Brann vinner serien med ett måls margin :)

Halleluja !

Henki

Hehe, et scenario til å få vann i munnen av! :)
Ballen skal fremover!

enavgutta

Må i denne diskusjonen har føye til at tabellsituasjonen ser bra ut. Nok et resultat som passet oss godt idag, poengdeling mellom Odd og Molde.
Spenningen stiger foran Tromsøkampen !

KennethS

Jepp 3 poeng mot Tromsø og vi e med for alvor! nå har vi 4 av 5 kamper hjemme, her e det bare til og sanke poeng og vi kan for alvor leve i drømmen om edle medaljer :D
tå på Brann

Xminator

Og 0 poeng mot Tromsø og vi sitter på ræven i andre enden :p Uten forsterkninger til sommeren er vi omtrent der laget havner. Selv om rekkefølgen på lagene rundt nok ser veldig forskjellig ut til slutt.

enavgutta

Ja, situasjonen tilsier at Tromsøkampen igjen blir en skjebnekamp hvorvidt vi skal fighte om 4 5 og 6 plasser denne sessongen eller 1 2 og 3 :-)

Go Up