• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Robbie Winters

Started by Jorgen, May 19, 2004, 09:11:27 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jorgen

Ikke misforstå nå: Robbie Winters er en god fotballspiller, og en av branns beste når det gjelder ballkontroll og er stadig en trussel mot et hvert forsvar. MEN........

Bruker Mjelde ham på feil plass?  De gangene Brann kommer i angrep og han ender opp med ballen, så skal han på liv og død ta U-svinger og drible litt før han finner på noe konstruktivt.  Som regel ender han opp nede på vingen, og ikke foran kassen der han bør være....

Hva med å kjøre inn BigMAc og Ystaas/Walde på topp, Robbie som hengende spiss der han kan leke i mellom midtbane og forsvar til motstanderen. Olofinjana som GENERAL på midten, superray og cato på sidene, og soma et halvt hakk lenger fram...

Muligens ikke verdens beste forslag, men det er vel derfor jeg ikke er trener :-)   Men er hvertfall lei av å se store sjanser bli  sløst vekk nede på flanken på grunn av disse U-svingene. Og når han først slår ballen videre er forsvaret organisert og kun en brann spiller foran mål..
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Christian

Du er ikkje den eneste som har tenkt tanken om Winters som hengende spiss. Problemet er jo at det med tre mann på topp kan bli smått med folk på midtbanen og videre bakover.

Om Winters fortsetter å gå på mål som han gjorde mot slutten av HamKam-kampen trenger vi heller ikkje bekymre oss for det. Det er ingenting i veien med en mann som kommer seg forbi to forsvarere og får lagt inn fra hjørnet av 5-meteren :D

GhostDog

 Beer a day keeps the doctor away!

Nixon

Eller rett og slett la han spille ving. Han er rask og driblesterk nok til å gjøre det godt på høyrevingen. Ingen er bedre enn han til å utfordre mann mot mann.
Rød makt på Hansa

Superjack

Og der var problemet på høyrekanten løst.
Cato på backen og Robbie på vingen.
Martin på benken og selg Tommy.
Brannsupporter.

Ole Brom

Har faktisk lagt merke til akkurat det samme vedrørende Winters. Jeg vil nok foretrekke at winters spiller på topp enn å måtte "splitte" midtbanen.

Og Tommy ? Ja bare selg han, om noen vil ha han da !

enavgutta

Jess, Tommy må desverre under kniven.

Nixon

Har faktisk lagt merke til akkurat det samme vedrørende Winters. Jeg vil nok foretrekke at winters spiller på topp enn å måtte "splitte" midtbanen.

Ser ikke problemet med å splitte midtbanen så lenge vi ikke har en høyrekant som fungerer opptimalt. Og en fotrapp Winters på kanten kommer til å skjære mye inn foran mål. Og spissene trekker ofte ut slik at vingen går inn. Det samme ved overlapp når backen kommer rundt. Så jeg tror nok Winters uansett kommer til å befinne seg ofte i skåringsposisjon selv om han spiller på kanten.
Rød makt på Hansa

Ole Brom

Quote from: "Nixon"Har faktisk lagt merke til akkurat det samme vedrørende Winters. Jeg vil nok foretrekke at winters spiller på topp enn å måtte "splitte" midtbanen.

Ser ikke problemet med å splitte midtbanen så lenge vi ikke har en høyrekant som fungerer opptimalt. Og en fotrapp Winters på kanten kommer til å skjære mye inn foran mål. Og spissene trekker ofte ut slik at vingen går inn. Det samme ved overlapp når backen kommer rundt. Så jeg tror nok Winters uansett kommer til å befinne seg ofte i skåringsposisjon selv om han spiller på kanten.


Tja, spørs vel om Winters føler seg komfortabel med å spille ving da ?

B.B.

Winters e spiss!!

Syns vi skal være fornøyd med å ha Robbie på topp. Etter min mening e han en klassespiss. Kanskje litt mye dill dall av og til, men det må vi regne med. Han skaper vanvittig mye for andre, og er også farlig selv. Dessuten e han vårt beste oppspillspunkt med sin vanvittige løpsstyrke. Mannen er jo i konstant bevegelse og får nesten alltid tak i ballen når den blir spilt opp bakfra.

Høyrekanten vår er desverre et stort problem. Kanskje Ystaas kan fungere som en "kriseløsning" frem til vi får tak i en skikkelig kantspiller. Registrerte at Martin fikk en 6`er i BA etter Hamkampen. Det e vel en aldri så liten overdrivelse. Registrerte ikkje mindre enn tre tunneller imot og 5 feilpasninger det første kvarteret. Og han spilte seg vel ikkje så mye opp?

Cato e et godt alternativ på kanten eller backen. Desverre har vi ingen gode alternativer på høyre back. Vi må derfor enten ha en back eller en kantspiller på midten for å bedre på dette problemet. Tommy viste jo at han ikkje har så mye der ute å gjøre.

Syns de siste 20 mot kamma var j.... bra. Vi kjørte fullstendig over de då. Litt skuffet over at vi ikkje presset høyt fra start. Når Brann presser høyt på hjemmebane blir det alltid kjekt på stadion, det slår aldri feil!

Oppsummering: Robbie Winters på topp, ikkje på kanten!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Superjack

Robbie på kanten, han kan gå ned til dødlinjen, eller skjære inn skrått i 16 meteren, han er veldig fotrapp og kan gjøre begge deler.
Fra andre siden kan Kvisvik fortsette med presise innlegg. Dette i tillegg til at Kvisvik då får 2 hodesterke spisser å legge inn til ville blitt konge.
Kristian og Dylan ville laget STORE problemer for alle forsvar med Kvisvik sine innlegg.
Og Robbie ville fått kjempeplass om det er noen som skal sette to store midtstoppere til å kontrollere kjempene i midten.

Mjelde, leser du dette innlegget????
Brannsupporter.

Branntilegdør

kan ikke vi heller b are sende mac tilbake til der hvor han kom fra? så har vi løst det problemet i samme slengen og?? tror nok winters kommer, ser ut som han går mye etter straffespark. Burde nok gått mer mot mål, og gjerne skutt litt oftere innenfor 16.

Nixon

Problemstillingen her er ikke om Winters er best som spiss eller ving. Saken er å sette sammen det beste laget. Vi har tre gode spisser og to-tre middels høyrekanter. Og etter min mening bør vi da prøve å sette en spiss ut på kanten, og Winters passer best i den rollen. Faktisk tror jeg han vil være en av de beste høyrekantene i Eliteserien. Rask, teknisk og ikke minst uforutsigbar. Han kommer til å skremme vettet av mange venstrebacker. Og han vil komme til mange skåringssjanser.Sann mine ord!
Rød makt på Hansa

Ricky

Tror Winters er best der han er nå. Bedre å få åpnet opp motstanderens midtforsvar enn sideforsvar, i mine øyne. Ystaas og Macallister på topp hadde blitt altfor forutsigbart, og innlegg etter innlegg hadde vel blitt stanget unna.
Noen som vet hvordan Ystaas eller Walde fungerer som ving?

Jorgen

Quote from: "B.B."Winters e spiss!!

Registrerte at Martin fikk en 6`er i BA etter Hamkampen. Det e vel en aldri så liten overdrivelse. Registrerte ikkje mindre enn tre tunneller imot og 5 feilpasninger det første kvarteret. Og han spilte seg vel ikkje så mye opp?



At han fikk en 6`er har vel litt å gjøre med journalist streiken....
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Ole Brom

Quote from: "Ricky"Tror Winters er best der han er nå. Bedre å få åpnet opp motstanderens midtforsvar enn sideforsvar, i mine øyne. Ystaas og Macallister på topp hadde blitt altfor forutsigbart, og innlegg etter innlegg hadde vel blitt stanget unna.
Noen som vet hvordan Ystaas eller Walde fungerer som ving?


Spilte ikke Ystaas høyreving på slutten av kampen da ?

abe78

Quote from: "B.B."
Cato e et godt alternativ på kanten eller backen. Desverre har vi ingen gode alternativer på høyre back. Vi må derfor enten ha en back eller en kantspiller på midten for å bedre på dette problemet. Tommy viste jo at han ikkje har så mye der ute å gjøre.


Kan ikke si meg helt enig i dette: Vi har Ophaug, Guntveit, Kalvenes, Knutsen som fungerer fint på høyrebacken. Vi trenger ikke flere høyrebacker. Jeg er enig i at vi kanskje trenger en ny høyre midtbane/ving - og det har allerede Brann varslet at de vil se på. (Hva heter han Viking fyren igjen -  Tom Sanne?). Tror Brann likevel bør satse på å investere i sentral midtbane. Knarvik har skuffet mye mer en Knutsen denne sesongen. Skjønner ikke helt hetsen av Knutsen da Brann helt klart har spillere som fungerer dårligere på banen...
.og husk!

KennethS

Quote from: "abe78"Kan ikke si meg helt enig i dette: Vi har Ophaug, Guntveit, Kalvenes, Knutsen som fungerer fint på høyrebacken. Vi trenger ikke flere høyrebacker. Jeg er enig i at vi kanskje trenger en ny høyre midtbane/ving - og det har allerede Brann varslet at de vil se på. (Hva heter han Viking fyren igjen -  Tom Sanne?). Tror Brann likevel bør satse på å investere i sentral midtbane. Knarvik har skuffet mye mer en Knutsen denne sesongen. Skjønner ikke helt hetsen av Knutsen da Brann helt klart har spillere som fungerer dårligere på banen...


Knudsen funker ikkje fint uansett kor han spiller, Kalvenes e usikker, han har vært lenge skadet og det e ikkje sikkert han kommer tilbake i år i det hele tatt, så kordan kan du da påstå at han fungere fint på høyrebacken? Tom Sanne bør ALDRI komme til Brann, her bør Brann finne en som styrker laget, og ikkje nok en middels ving. Det Brann trenger mest e en høyreving, høyrevingen sviker gang på gang. Når det gjelder hets av Knudsen e det pga han har prestert dårlig i flere sesonger, men av en eller annen grunn så ser det ut som han har klippekort på laget, men ser ut som Mjelde begynner og miste tålmodigheten med han. Tommy Knarvik e sentral midtbane og ingen ving.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "KennethS"
Quote from: "abe78"Kan ikke si meg helt enig i dette: Vi har Ophaug, Guntveit, Kalvenes, Knutsen som fungerer fint på høyrebacken. Vi trenger ikke flere høyrebacker. Jeg er enig i at vi kanskje trenger en ny høyre midtbane/ving - og det har allerede Brann varslet at de vil se på. (Hva heter han Viking fyren igjen -  Tom Sanne?). Tror Brann likevel bør satse på å investere i sentral midtbane. Knarvik har skuffet mye mer en Knutsen denne sesongen. Skjønner ikke helt hetsen av Knutsen da Brann helt klart har spillere som fungerer dårligere på banen...


Knudsen funker ikkje fint uansett kor han spiller, Kalvenes e usikker, han har vært lenge skadet og det e ikkje sikkert han kommer tilbake i år i det hele tatt, så kordan kan du da påstå at han fungere fint på høyrebacken? Tom Sanne bør ALDRI komme til Brann, her bør Brann finne en som styrker laget, og ikkje nok en middels ving. Det Brann trenger mest e en høyreving, høyrevingen sviker gang på gang. Når det gjelder hets av Knudsen e det pga han har prestert dårlig i flere sesonger, men av en eller annen grunn så ser det ut som han har klippekort på laget, men ser ut som Mjelde begynner og miste tålmodigheten med han. Tommy Knarvik e sentral midtbane og ingen ving.



Tom Sanne må ALDRI sette sine bein på stadion ! Er ikke god nok !

Blææ

Tom Sanne blir en ny Joakim Waltin,Jonas Jonson,Martin Knutsen osv.
Spillere vi ikke trenger men som merkelig nok er å finnne i førsteellveren.
Brann kommer altid til å være et bunnlag sålenge man utelukkende henter spillere fra nederste hylle.
ont follow me,Im lost too

megleren

Tror vi alle må se i øynene at vi har en del fyll kalk i troppen nå. Kan begynne med Knarvik og Lund og ulfstein. Kanskje Wassberg også? Knarvik selger vi pga at han er en grinegutt og spiller ego. De to tre andre er innbyttere som knapt nok kommer til å spille i år. Med fire lønninger fri og tre nye inn skulle det være rom for litt høyere klasse på de tre siden de kan dele fire lønninger. En ny høyre kant og to backer. Men jeg må si at jeg liker ikke at dere hetser Martin Knutsen. Han er lojal og ofrer alt for Brann. Slike trenger vi. Pluss noen krigere. Og vi er på sporet igjen.
r og blir et sittesvin på Hansa

KennethS

Quote from: "megleren"Tror vi alle må se i øynene at vi har en del fyll kalk i troppen nå. Kan begynne med Knarvik og Lund og ulfstein. Kanskje Wassberg også? Knarvik selger vi pga at han er en grinegutt og spiller ego. De to tre andre er innbyttere som knapt nok kommer til å spille i år. Med fire lønninger fri og tre nye inn skulle det være rom for litt høyere klasse på de tre siden de kan dele fire lønninger. En ny høyre kant og to backer. Men jeg må si at jeg liker ikke at dere hetser Martin Knutsen. Han er lojal og ofrer alt for Brann. Slike trenger vi. Pluss noen krigere. Og vi er på sporet igjen.


Innse? disse spillerne har vi ropt om og få vekk leeeeenge :D

Martin K bør også finne seg en ny klubb, så lenge Brann bruker han så blir de aldri bedre en nr 6-8 på tabbellen.
tå på Brann

enavgutta

Martin Knudsen e faktisk bedre enn sitt rykte. De andre nevnt her e det vel heller spørsmål om å finne seg et annet yrke.

Ole Brom

Martin Knudsen har MANGE foran seg som skal ut av stadionportene først !

Go Up