• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dagbladets glorifisering av Vif

Started by nummer9, May 17, 2004, 15:50:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nummer9

I disse dager med journalist-streik er det smått med oppdateringer på de fleste nettavisene for tiden. Siden jeg er så heldig å sitter på jobb som er rimelig kjedelig idag, og har tilgang til internett, måtte jeg jo ta en kjapp runde å se etter nytt om laget i de flestes forbrukernes hjerter, Brann selvfølgelig.

Siden det var ca ingenting nytt på både BT og BA's sine nettsider, havnet jeg innpå vår alles gode fotballekspertavis, Dagbladet. Der fant jeg denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/05/17/398367.html

Her leser jeg til min forundring at:
QuoteVIF har ballspillere nok til å spille bra mot de fleste. I hvert fall så lenge stilen prioriterer ballhold langs bakken.


Nå skal ikke jeg si at jeg har sett alle kampene Vif, men at de har en slik fantastisk midtbane at de kan spille bra mot de fleste, har jeg ikke sett. Så feks hele kampen mot brann, endel mot Viking, og endel av kampen mot LSK. Grunnen til at jeg ikke har sett mere av Vif må være at de rett å slett er så J*VLIG kjedelig å se på. Det at Vif ligger såpass bra ann på tabellen som de gjør idag, er for meg en like stor gåte, som at Rekdal kan prestere å klage på andre lag når det scores lite i TL.

Selve artikkelen handler jo egentlig om at Rbk har hatt en ganske begrederlig start på sesongen (på tross av at de vant mot brann). Nå er jeg også en av de som gjerne skulle sett at Rbk rykket ned, nesten for enhver pris. Men jeg mener det er passe optimistisk å tro at Rbk skal bli rundspillt av et Vif lag som i praksis bare kan spille rævva kontringsfotball og score på dødballer. Nå må Dagbladet bestemme seg om de skal satse på å være en landsdekkende avis med en noenlunde upartisk dekning av TL, eller om de skal være en lokalblekke for Vif-tilhengerne.

grei

Er ikke så opptatt av om Dagbladet eller andre har noe patriotisme den ene eller andre veien. Det blir en en smule paranoid etter min smak. Alle kan jo se at VIF spiller en gampete og kjedelig fotball uansett. Men siden vi er inne på Dagbladet, sjekk deres side om Brann.

Greit nok at det er journaliststreik og at det er så som så med oppdateringene, men hvordan i all verden har de klart å få publikumssnittet vårt til å bli 9655,3?

nummer9

Hehe

Nå er jo Dagbladet.no en av de få nettavisen som ikke er i streik:

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/05/12/398166.html

Viser jo bare enda en gang at det er passe talentløst det de driver med der borte...

Nå var det ikke for å syte om at Dagbladet holder med det ene eller det andre laget, men mere for å høre om det er jeg og ikke Dagbladet som har missforstått Vif sine prestasjoner til nå...

Ole Brom

Klovner i kamp spør du meg ! Hva ellers kan man forvente av en oslo avis ?

enavgutta

Altså, jeg har vanskelig for å forstå at noen i det hele tatt kan like Rekdal på noen som helst måte, supporter eller ikke.

Skeid-mann

Quote from: "Ole Brom"Klovner i kamp spør du meg ! Hva ellers kan man forvente av en oslo avis ?
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Go Up