• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Noe galt med meg?

Started by Lefty, May 16, 2004, 22:12:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lefty

Jeg bor pÃ¥ Lillehammer og har vel det som trengs av Branns supporterutstyr. Og en sønn som er MINST like glad i dette laget som meg...  :lol:

Men jeg får litt problemer når det blir overfokusert på at dette laget er for bergensere. Tenk litt på det neste gang dere er på bortebane. Om det er i Fredrikstad, Oslo, Hamar eller Trondheim, så er det supportere fra disse stedene som også har SK Brann som "sitt" lag!

Og tro meg; jeg får mange blikk når jeg stolt vandrer rundt med min Branndrakt her... Da behøver ikke bergensere fokusere FOR mye på at dette laget KUN tilhørere dem/dere. Vi er flere som elsker denne klubben!

For lidenskap har et navn, -Brann...

Lefty
som gleder seg til Nadderud og håper på et bedre resultat enn de to siste sesongene...

sekto

Det er selvfølgelig gledelig at det finnes Brannsupporere over hele Norges land. Men så har det seg no en gang sånn Brann er en klubb fra Bergen, og dermed vil jo 98% av supporterne være bergensere også. derfor så fokuserer vi på dem i det store flertallet, men absolutt hyggelig å bli minnet på at vi har støtte andre steder i landet også.. :0)

Lefty


Branntilegdør

uansett herlig at du holder med laget =) søtt se/høre folk med østlandsdialekt som har på seg Branndrakt :roll:

Lefty


sekto

Har ikke akkurat gjort en spørreundersøkelse når det gjelder prosenttallet, var vel mest for å illustrere ett poeng, men sier man det er 30 000 bergensere som støtter Brann, så er det altså 600 rundt omkring ellers i landet som gjør det.. Dere er 4, altså 596 igjen.

Kan alltid ta å si det er flere brannsupprtere, og da vil kvoten for "utlendinger" stige. Men jeg bor jo i Bergen, så vet ikke for mye om hvordan det er med branntilhengere ellers i landet, som ikke er eksilbergensere..

Lefty

Hmmm...

Det var nettopp mitt poeng;

Jeg blir sett på som en UTLENDING, ikke "ekte" supporter (som dere fra Bergen)!

Lefty

Zander:)

Pff.. du er da like ekte supporter

Er ikke ekte bergenser jeg heller, snakker ikke bergensk engang ! :)

Er på stadion hver kamp men tror no iaffal at jeg blir sett på som ekte
brann supporter!

Så lenge man elsker brann så er man vel ekte brann supporter ? =)

Lefty

Joda, men om du leser mitt første innlegg her, forstår du bedre hva jeg mener?!

Har ikke noe problem med at det synges "Byen e' Bergen og laget e' Brann", men for meg er det klubben BRANN, og ikke byen Bergen jeg elsker...

Hva med mitt favorittlag i England; Liverpool; fotballklubben er fantastisk, mens byen er "a shithole"!

Bergen er en utrolig flott by, for all del! Men for meg er byen Lillehammer og laget er Brann...

Lefty
som håper han ikke misforstås nå!!!

GamleErik

Quote from: "Lefty"Hmmm...

Det var nettopp mitt poeng;

Jeg blir sett på som en UTLENDING, ikke "ekte" supporter (som dere fra Bergen)!

Lefty


Tull og tøys.

Med tanke på dialekten til enkelte sentrale personer i Bataljonen samt at det er mange som lever i eksil så slår man fort fast at vi gir blanke f i hvor pokker du stammer fra eller hvilken pokkers dialekt du har så lenge du har hjertet ditt i rett klubb.

Case closed
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Yngve

Det har vel noko med at bergensarar skal vere så speseielle ; eg ekkje frå norge eg e fra bergen osb..
men i Hordaland fylke bur det ca 400 000 mennesker, med 238 000 av desse i bergen, så klart hovuddelen av suportarane er frå bergen, men eg vil påstå at minst 30% av suportarane er frå andre plassar enn bergen. Då tenkjer eg på områder som os, askøy, sotra (folk som bergensarane "hatar" til vanleg for dei er strilar, men når dei er med på å gjere byen større, eller fan skaren til brann større tel med..:-) og forsåvidt frå voss, hardanger og andre plassar finn ein flust med Brann suportarar. Eit fylke eit lag.. men dess fleire suportarar, desse betre for Brann og det er vel det som tel i den store samanhengen. heiar ein på Brann er ein i alle tilfelle ikkje medgangssuportar..

Kruxleiven

Var det det du fikk ut av dagens kamp Lefty  :lol: ?

Neida. Ingen grunn til å gjøre dette langt. Nye Brann fans er velkomne. Uansett hvor de kommer fra. Ble meget overrasket en gang jeg var på Lace i Horten og begynte å brøle på Svante sangen. Brann hadde slått RBK 2-1 på Brann stadion i 99. Jeg var utrolig happy av å finne en likesinnet Brann supporter selv om han var østlending. Han sa for øvrig at han hadde null tilknytning til Bergen, ingen familie, ingen lengre opphold eller noe som helst med Bergen å gjøre. Slike fans er meget velkommen slik jeg ser det.

Lefty

Kan vel knapt kalle meg "ny" Brannsupporter...

Har holdt med dette laget siden tidlig på 90-tallet.

Husker jeg møtte Thorstein Helstad ute på byen i Hamar og han surret en masse rundt at han hadde fått et godt tilbud fra Bergen/Brann! Er du gal, tenkte jeg. Har du det ikke bra på HamKam?! Nettopp tilbake fra skaden sin var han også...

Men han snakket utrolig varmt om Brann og hvor seriøst det var der borte etter at han hadde spilt der en sesong. Så noen bombe var det ikke at han gjorde suksess for rødtrøyene...

Litt rart når han forsvant fra Brann, for han kjente jeg jo!

Og en siste ting; hvorfor er ikke Martin Knudsen likt i Bergen?

Lefty

Zander:)


Lefty

Omtrent på alle kampene jeg har vært på, skriker fok om "han hællvættæs, forbana Martin Knudsen"...

De nevnte det til og med i den tv-sendte kampen mellom Brann og Molde!

Lefty

Yngve

Quote from: "Lefty"
Og en siste ting; hvorfor er ikke Martin Knudsen likt i Bergen?
Lefty


For han generelt er ubrukleg å spela foppall... ok, kanskje litt overdrevent, men han er ikkje verdig ein plass på høgresida til Brann. For klønete med ballen, mange ubrukelege taktiske val osb. ein god 1 div spelar, men ikkje tippeliga nivå. Desverre så har ikkje Brann nokre alternativ på høgrekanten\forsvaret til han.

Alexåsane

Martin har ingen - i min bok.. han er nok ikke så misslikt som folk tror. har no hørt at folk synger til han og.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sotraanda

Quote from: "Yngve"
ein god 1 div spelar


Ein ok 1 div spiller.
ater, heter, hater NFF!

Cogito

Kjære Lefty, have no fear. At du ikke snakker bergensk, at du ikke bor her, eller kommer herfra, ei heller at du ikke trasker brostein og bekkalokk skal ha noe å bety for hvorvidt noen kan se ned eller opp til deg som brannsupporter. Bergen, bryggen, brann, bauekorpsene, alt dette er symboler som gir oss identitet. Det er blant annet den funksjon de har. Elsker du noe av dette, blir du elsket tilbake. For bergensere er kjent for å være et inkluderende folkeslag. Det finnes to typer bergensere, ekte sådanne, og konverterte. Den første av disse er de som er født og oppvokst her, de andre er de som har blitt bergensere. Elsker du Bergen, vil Bergen elske deg tilbake. Og holder du med Brann, er du like god supporter som meg, kanskje bedre for alt jeg vet. Keep up.
 have a dream!

Girb

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Cogito. Men jeg er også tilbøyelig til å si at man ikke er ekte Bergenser hvis man ikke er ekte Bergenser i 4 generasjoner i begger retninger. Og for meg henger å være Brann-supporter 100% sammen med at jeg er Bergenser.

Cogito har rett - vi er veldig inkluderende, og jeg ønsker Lefty og andre hjertelig velkommen som Brann-supportere, men Bergensere blir dere aldri (ikke på 4 generasjoner iaf). Spør deg selv: hva gjør du når vi synger Nystemten? Står du? Hvorfor det?

GhostDog

Quote from: "Girb"Men jeg er også tilbøyelig til å si at man ikke er ekte Bergenser hvis man ikke er ekte Bergenser i 4 generasjoner i begger retninger.

Den der skjønte jeg ikke ;-) I begge retninger?? Fire generasjoner bakover og 4 fremover?? Vel, da er det ikke mange bergensere..

Hehe.. Svært inkluderende..

Happy Skvett da folkens! Hurra for osv..
 Beer a day keeps the doctor away!

Ole Brom

Brann er for alle som har lidenskap og følelser for klubben, om de snakker samisk, østlandsk eller svensk for den skyld, så spiller det ingen rolle !!

Trist at du føler deg "utenfor" men det er du ikke i våres øyne, vi som er bergensere.

Det er flott å se at mennesker utenfor Bergen har et forhold til Brann, det viser vel bare at vi har et foppallag som appelerer utenfor Bergens sine grenser:)

Lefty

Quote from: "Girb"Jeg er tilbøyelig til å være enig med Cogito. Men jeg er også tilbøyelig til å si at man ikke er ekte Bergenser hvis man ikke er ekte Bergenser i 4 generasjoner i begger retninger. Og for meg henger å være Brann-supporter 100% sammen med at jeg er Bergenser.

Cogito har rett - vi er veldig inkluderende, og jeg ønsker Lefty og andre hjertelig velkommen som Brann-supportere, men Bergensere blir dere aldri (ikke på 4 generasjoner iaf). Spør deg selv: hva gjør du når vi synger Nystemten? Står du? Hvorfor det?


Girb, les her:

Om du hadde lest det aller første innlegget mitt i denne tråden, hadde du ikke slengt på den siste linjen!!! For oss som IKKE er fra Bergen, kan det være greit om dere legger disse "Bergen er best"-sangene igjen hjemme...

For ALLE vi som elsker Brann, føler oss (som du selv skriver), ikke helt tilpass når dere skriker at Bergen er ditt og Bergen er datt...

Selv om jeg er enig i at Byen er Bergen og laget er Brann, stedet er Stadion... Hadde ikke bergensere vært som de er, hadde vi ikke hatt Brann! Men ikke fokuser for mye på det når dere er på bortebane. Vi vil føle oss "hjemme", vi andre også!

I de tilfellene kan man i så fall tenke, som du skriver; hvorfor håpe det beste for bergensere? - Vi bor jo for pokker på østlandet, Nordland eller Vestfold, for den saks skyld...

Lefty

Ole Brom

Quote from: "Lefty"
Quote from: "Girb"Jeg er tilbøyelig til å være enig med Cogito. Men jeg er også tilbøyelig til å si at man ikke er ekte Bergenser hvis man ikke er ekte Bergenser i 4 generasjoner i begger retninger. Og for meg henger å være Brann-supporter 100% sammen med at jeg er Bergenser.

Cogito har rett - vi er veldig inkluderende, og jeg ønsker Lefty og andre hjertelig velkommen som Brann-supportere, men Bergensere blir dere aldri (ikke på 4 generasjoner iaf). Spør deg selv: hva gjør du når vi synger Nystemten? Står du? Hvorfor det?


Girb, les her:

Om du hadde lest det aller første innlegget mitt i denne tråden, hadde du ikke slengt på den siste linjen!!! For oss som IKKE er fra Bergen, kan det være greit om dere legger disse "Bergen er best"-sangene igjen hjemme...

For ALLE vi som elsker Brann, føler oss (som du selv skriver), ikke helt tilpass når dere skriker at Bergen er ditt og Bergen er datt...

Selv om jeg er enig i at Byen er Bergen og laget er Brann, stedet er Stadion... Hadde ikke bergensere vært som de er, hadde vi ikke hatt Brann! Men ikke fokuser for mye på det når dere er på bortebane. Vi vil føle oss "hjemme", vi andre også!

I de tilfellene kan man i så fall tenke, som du skriver; hvorfor håpe det beste for bergensere? - Vi bor jo for pokker på østlandet, Nordland eller Vestfold, for den saks skyld...

Lefty



Selvfølgelig skal vi ikke legge "bergens sangene" hjemme når vi er på bortekamp ! Vi er en enhet, en supportergjeng som synger om Brann og for Brann. Ja vi kan ha forskjellig bakgrunn mtp bosted og dialekt men vi har samme mål : Synge for Brann og støtte Brann !

Man kan ikke forlange at man ikke skal synge sanger fordi man ikke "føler" seg hjemme blant Brannsupporterne fordi man er innflytter e.l. Tror det er et fåtall som har slike synspunkt som over og dette er dumt rett og slett !

ALLE er hjertelig velkommen til å være med å synge Brann sanger og støtte laget fra Bergen !

Lefty

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Lefty"
Quote from: "Girb"Jeg er tilbøyelig til å være enig med Cogito. Men jeg er også tilbøyelig til å si at man ikke er ekte Bergenser hvis man ikke er ekte Bergenser i 4 generasjoner i begger retninger. Og for meg henger å være Brann-supporter 100% sammen med at jeg er Bergenser.

Cogito har rett - vi er veldig inkluderende, og jeg ønsker Lefty og andre hjertelig velkommen som Brann-supportere, men Bergensere blir dere aldri (ikke på 4 generasjoner iaf). Spør deg selv: hva gjør du når vi synger Nystemten? Står du? Hvorfor det?


Girb, les her:

Om du hadde lest det aller første innlegget mitt i denne tråden, hadde du ikke slengt på den siste linjen!!! For oss som IKKE er fra Bergen, kan det være greit om dere legger disse "Bergen er best"-sangene igjen hjemme...

For ALLE vi som elsker Brann, føler oss (som du selv skriver), ikke helt tilpass når dere skriker at Bergen er ditt og Bergen er datt...

Selv om jeg er enig i at Byen er Bergen og laget er Brann, stedet er Stadion... Hadde ikke bergensere vært som de er, hadde vi ikke hatt Brann! Men ikke fokuser for mye på det når dere er på bortebane. Vi vil føle oss "hjemme", vi andre også!

I de tilfellene kan man i så fall tenke, som du skriver; hvorfor håpe det beste for bergensere? - Vi bor jo for pokker på østlandet, Nordland eller Vestfold, for den saks skyld...

Lefty



Selvfølgelig skal vi ikke legge "bergens sangene" hjemme når vi er på bortekamp ! Vi er en enhet, en supportergjeng som synger om Brann og for Brann. Ja vi kan ha forskjellig bakgrunn mtp bosted og dialekt men vi har samme mål : Synge for Brann og støtte Brann !

Man kan ikke forlange at man ikke skal synge sanger fordi man ikke "føler" seg hjemme blant Brannsupporterne fordi man er innflytter e.l. Tror det er et fåtall som har slike synspunkt som over og dette er dumt rett og slett !

ALLE er hjertelig velkommen til å være med å synge Brann sanger og støtte laget fra Bergen !
FARVEL!

Ha Brann og Bergen som en enhet. Nå har jeg blitt lei! Begynner å ane hvorfor alle sier jeg må være en tomhue som har drifter for dette laget.

God jul...

Lefty

Ole Brom

Ja men kjære deg da ! Vi synger om Brann og Bergen !!!!! Kan ikke forlange at vi ikke skal synge om Bergen da, sportsklubben BRANN kommer da virkelig fra BERGEN BY ! Skal alle andre supportergrupper kutte ut å synge om byen sin fordi noen ikke føler deg hjemme pga det ?

Lefty

Quote from: "Ole Brom"Ja men kjære deg da ! Vi synger om Brann og Bergen !!!!! Kan ikke forlange at vi ikke skal synge om Bergen da, sportsklubben BRANN kommer da virkelig fra BERGEN BY ! Skal alle andre supportergrupper kutte ut å synge om byen sin fordi noen ikke føler deg hjemme pga det ?


Ja, så syng om Bergen så stemmen blir hes da...

Nok en gang: farvel Brann!

Lefty

Henki

Quote from: "Lefty"Ja, så syng om Bergen så stemmen blir hes da...
Nok en gang: farvel Brann!

Lefty
Ballen skal fremover!

Lefty


KennethS

Eg kommer alltid til og synge nystemten! og lurer på hvilke sanger han reffererer til når han sier "Bergen e best, sanger" ???? BRANN E FRA BERGEN!!
tå på Brann

Veronica

 Stolt og kry

enavgutta


grei

Vær fra hvor du vil men finner du deg ikke i Bergensfokus, synd for deg.

monzilla

hmm.. lenge siden jeg har vært inne på forumet nå, men nå er det på tide å returnere.

Seriøst, mister. Du kan da ikke gi faen i Brann fordi at en person på et forum på internett sier noe som du ikke liker å høre? Det blir jo for dumt.
Skjerpings.

Hilsen en som er 4. generasjon bergenser på ene siden og bonde på andre siden.

GhostDog

Lefty has left the building..
Når Girb "blamerer" med sitt bergenske opphav og krever 4 generasjoners stamtavle så har han sovet i historietimen, tror jeg. Bergen er kjent for nettopp å være en by utenom det vanlige - pga sitt blandede historiske opphav. Her er avstamninger fra Baltikum, Danmark, Polen, Tyskland og Holland - til og med en og annen trønder har hatt betydning for denne byen. Selv i dag så er det en trønder som har skjønt det og flyttet inn i denne byen og gjør forretninger - så det går fint ann for alle å heie på Brann uten "Pedigree Pal" på menyen.

Når det gjelder koblingen mellom Brann og Bergen så er den vel naturlig? Brann er og blir et lag som kommer fra Bergen - med supportere som hovedsaklig har en eller annen tilknytning til Hordaland og vestlandets hovedstad. Det at Bergensere er svært patriotiske hindrer ikke den store massen og å være svært inkluderende - nettopp pga det blandede opphavet. Ikke alle av oss stammer fra en eller annen bonde fra Mindemyren eller fra Kong Eirik Magnusson og takk å pris for det - da hadde innavlen utryddet Bergenserene for lenge siden.
Hvis du fortsatt synes Brann er et fotball lag som er verdt å heie på så gjør det med god samvittighet og syng Nystemten med den stemmen du har - den er jo vitterlig skrevet av en innflytter fra ... Trondheim..

Men Brann er og blir fra Bergen, ikke fra Norge. ;-)
 Beer a day keeps the doctor away!

Ole Brom

Quote from: "Lefty"



E helt enig med deg her Lefty ! Men nå er det slik at ikke ALLE Brannsupportere har dette synet da ! Jeg syntes ikke noe om dette som Girb skrev og dette får stå på hans regning. Jeg syntes det er kjempeflott at du som ikke er fra Bergen liker Brann men husk på at 99,99 % av Brannsupporterne er i samme gruppe som deg og står sammen med deg, det skal du vite. Det er alltid en og annen som har et sterkt syn på saker og ting som provoserer de andre, sånn er det alltid og vil alltid være sånn desverre.

Men tro meg : 99,99% av oss ønsker deg velkommen til Bergen, stadion og Store Stå hvor du kan synge samtlige Brann sanger av hele din røst !

Girb

Dette med 4. generasjons Bergenser er altså mest ment som en slags spøk, bare så det er klart :)

Og ingenting får oss Bergensere til å føle oss bedre enn når andre snakker fint om byen eller laget vårt. Det er jo også helt ok at forskjellige folk har forskjellige meninger og knytninger til laget. Hvis man vil være Brann-supporter uten å være Bergenspatriot, så er vel det ens egen sak. Men ikke kritiser oss som ER patrioter, eller måten vi viser det på - at vi elsker Byen OG Laget.

Ole Brom

Quote from: "Girb"Dette med 4. generasjons Bergenser er altså mest ment som en slags spøk, bare så det er klart :)

Og ingenting får oss Bergensere til å føle oss bedre enn når andre snakker fint om byen eller laget vårt. Det er jo også helt ok at forskjellige folk har forskjellige meninger og knytninger til laget. Hvis man vil være Brann-supporter uten å være Bergenspatriot, så er vel det ens egen sak. Men ikke kritiser oss som ER patrioter, eller måten vi viser det på - at vi elsker Byen OG Laget.



Det var vel dette med generasjonsgreine ditt og det med at bergensere er for brann andre reagerte på da, men fint at du nå fikk fram hva du mente :)

Og Lefty : Du og dine venner er fortsatt velkommen i "gjengen" :)

Cogito

Ja her har det gått for seg.

Og konklusjonen blir som følger. I et hav av historie, bønder, hanseater, bergenske symboler, dialekter, avstamming, tilhørighet og identitet sitter vi igjen med et minste felles multiplum som forbinder hele hurven, skokken eller fylkingen om dere vil. Og det er Sk Brann. Brann er fellesnevneren, og holder man med Brann skulle alt ligge til rette for fellesskap og tilhørighet. Som jeg skulle sagt det selv.
 have a dream!

SIL

Artig tråd. Dette er helt sikkert ikke et enkelttilfelle. Mange folk rundt i landet som ikke er nabo til en toppklubb, og får derfor tilhørighet til et lag langt bortenfra. Selv bor jeg midt mellom Stavanger og Bryne, men har mitt hjerte i Sogndal. (har et halvt øye til Brann) Jeg prøver å menge meg litt på Sogndal forumet, og føler kanskje ikke 100% tilhørighet nettopp fordi jeg ikke bor i fruktbygda. Poenget er at uansett hva andre songdal supportere skulle mene om min lidenskap til klubben, så rokker det ikke 1 mm på entusiasmen min til de hvit/svarte!
Så til deg lillehammer mann, vent med å brenne den røde trøya di.

SIL

Lefty

Quote from: "Girb"Men ikke kritiser oss som ER patrioter, eller måten vi viser det på - at vi elsker Byen OG Laget.


Heisann... Et et slitent 17.mai tog senere var jeg spent på hva som har kommet inn her!

For å ta deg først, Girb; mulig det var ment ironisk. Jeg tar den. For jeg trodde vel ikke sånn egentlig at du ekskluderte selv de som har bodd i Bergen i mange år på den måten... ;)
Videre har jeg ALDRI kritisert NOEN for å være patrioter. Hvor har du dette ifra? Det var slett ikke kritikk, men en innskytelse om hvordan disse pro-Bergen-sangene elegant utelater oss utenbys fra...
Poenget var å påpeke dette! Ikke noe mere.

Når dette er skrevet, tror jeg det var på tide med en selvransakelse hva Branns supportere angår. Greit å få en meningsutveksling rundt dette!

Skrev det på et tidligere tidspunkt også, men; folk her ser på drakten/genseren min flere ganger, leser SK BRANN på brystet mitt, smiler og går videre.

For ikke å snakke om da barna på våravslutningen i barnehagen skulle synge en sang de likte, hvorpå min sønn sang "Byen er Bergen og laget er Brann, stedet er Stadion og syng alle mann; Heia Brann, Brann, Braaaaaaann, heia Braaann..."

Se for dere settingen hvor alle de andre barna hadde sunget "Bæbæ, lille lam" og "Gubba Noah"!? :D

Derfor ville jeg klarlegge hva dere andre supportere, fra Bergen og omegn, eller supportere fra andre steder i Norge hadde erfart rundt dette.

Kanskje Bergensk sjåvinisme kler Bergen på sin måte, hva vet vel jeg...

Lefty

Branntilegdør

kler og kler =) får stadig høre vi er noen rasshøl bare vi beveger oss utenfor byn.. Men synes dere bør lage noen sanger om Brann, som ikke tar opp dette med Bergen by. Tror nok de fleste er enig om at det er godt med folk utenbys fra og. Som en sier før her, bedre at dere holder med Brann enn møkkalag fra England..

Xminator

Bergen og Brann - Brann og Bergen. To sider av samme sak. For å forstå Brann må du forstå Bergen. To sider av samme sak ;)

Ingen slutter å være Bergenser. Derimot er det mange som BLIR bergensere.

Og selv om enkelte ser på seg selv som mer bergenser enn andre, ikke ta deg nær av det, de er i mindretall ;) Og blir sett på som mindre bra av ett enda mindre mindretall ;)

Og Lefty, du er på god vei til å bli Bergenser :p Kan hende den sitter langt inne, men tenker du deg om så er du på god vei ;) Du har jo en sønn som sikkert trenger studenthybel i bergen om noen år :evil:

Kruxleiven

Ble ikke en Bjarte (Skår?) fra østlandet kåret som årets Brannsupporter for en tid tilbake. Jeg tror for øvrig jeg har sett han på alle 3 hjemmekampene så langt. Jeg kan ikke forstå at vi har denne diskusjonen enda med snart 50 innlegg. Er det nødvendig å gjøre det vanskeligere enn å si at alle er velkommen som Brann supportere? Dette med bauekorps (og slike syke bergensuttrykk), hansaøl og skillingsboller skjønner jeg null av.

Ole Brom

Quote from: "Fiore9"Ble ikke en Bjarte (Skår?) fra østlandet kåret som årets Brannsupporter for en tid tilbake. Jeg tror for øvrig jeg har sett han på alle 3 hjemmekampene så langt. Jeg kan ikke forstå at vi har denne diskusjonen enda med snart 50 innlegg. Er det nødvendig å gjøre det vanskeligere enn å si at alle er velkommen som Brann supportere? Dette med bauekorps (og slike syke bergensuttrykk), hansaøl og skillingsboller skjønner jeg null av.


Stemmer det, tror det var for 2-3 år siden ?

Geir

Quote from: "Fiore9"Ble ikke en Bjarte (Skår?) fra østlandet kåret som årets Brannsupporter for en tid tilbake. Jeg tror for øvrig jeg har sett han på alle 3 hjemmekampene så langt. Jeg kan ikke forstå at vi har denne diskusjonen enda med snart 50 innlegg. Er det nødvendig å gjøre det vanskeligere enn å si at alle er velkommen som Brann supportere? Dette med bauekorps (og slike syke bergensuttrykk), hansaøl og skillingsboller skjønner jeg null av.


Bjarte ble årets supporter 2001. Han har forøvrig vært på alle Branns kamper i år, hjemme som borte, så det går an å være ihuga Brannsupporter selv om man ikke bor i Bergen.
ndelig SERIEMESTER

Brann e livet mitt :)

Okey.... Så dåkke "bergensere" hater oss fra askøy og sotra?? Så hyggelig då?????????????? Eg bor sjøl på askøy, men har bodd 6 år rett utenfor Bergen, eg e en ekte bergenser, ble født på haukeland og d gjør forøvig resten av folkene som bor på askøy og sotra... Så vi e faktisk bergensere vi også.
Og når d gjelder supportre fra andre steder i landet så e jo d bare kanon, jo flere jo bedre. Og kossn dialekt du snakker har jo ingenting å si, tror ikkje folk reagerer så mye på d akkurat.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Ole Brom

Quote from: "Brann e livet mitt :)"Okey.... Så dåkke "bergensere" hater oss fra askøy og sotra??



Måsje du "greie" alle under en kam da ! Selvfølgelig er alle velkommen, hvite som mørke, striler som samer, nordmenn som utlendinger, elsker man Brann er hvemsomhelst velkommen :)

Brann e livet mitt :)

Eg greide ikkje alle under en kam, men eg tok utgangspunkt i d en hadde skrevet... Men eg e ekte Bergenser, uten tvil :) Og eg e stolt av d og.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Go Up