• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

GRATULERER!

Started by MrNossy, May 09, 2004, 21:25:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

MrNossy

Som gammel Store Ståer og brannsupporter på mitt hjerte må jeg bare få lov til å gratulere de som var på bortekampen i Sogndal, aldri i BBB`s korte historie har jeg sett maken til idiotisk, barnslig og skandaløs oppførsel, i min mail til Bjørn Dahl vil jeg på vegne av oss som elsker klubben forlange at dere blir utestengt fra Brann stadion.

Slikt pakk som dere er (dere vet selv hvem og hva det gjelder) er ikke Brann eller BBB bekjent med, dere burde skamme dere langt inn i sjelen over slike apetendenser, nå mangler det bare et tak over dere, så er dere hakket mindre intelligent en slekningene deres i Kristiansand dyrepark.

Og til ledelsen i BBB: Jeg trodde at dere var den nye fremtiden til Brann supporterene, om dere lar dette gå ustraffet hen, ja da er dere ikke hakket bedre en de som spyttet. :evil:

Hilsen Morten

Yngve

? kan du oppdatera meg? eg såg kampen på fjernsyn (gjekk når det vart 3-1) men la ikkje merke til noko spesielt, utanom at det var usedvanleg stille der oppe.

MrNossy

Brann sine såkalte "supportere" dusjet Robbie Russel i spytt og skjellsord, ord av en kaliber som ikke levner tvil om karakteren, rein, skjær rasisme, og det uten at Russel hadde gjort noe som helst stygt gjennom hele kampen.
Dette må vekk om vi skal kunne gå med hevet hode og rød drakt 16.Mai. Jeg for min del er svært redd for å bli tatt for å være BBB`er nå, så jeg vurdere for første gang i min 18 årige karriere å droppe drakten. Ikke faen om jeg vil settes i samme bås som dette avskummet.

Skumling

Få vekk svina en gang for alle! Nå kommer det til å bli en sant kjør mot Brann-supporterne igjen, og det er det siste vi trenger nå. Håper pakket blir utestengt fra Stadion hvis det er mulig.

KennethS

no har eg nettopp kommet hjem fra sogndal, og dette med spyttingen var utrolig overdrevet, ble kastet noe brus, tror det heller var det som traff russell, alle fikk vel brus over seg, såg ihvertfall ingen som spyttet, sto på vg nett av det var en jente som spyttet, men det såg ikkje eg.
tå på Brann

BrannMann_K

Det var både spytting og skjeldsord mot Russel når han skulle ta innkastet! Stod selv to meter fra hun som spyttet og kunne tydelig se klysen som fløy gjennom luften og landet på russels blanke isse. Rasistiske tilrop var det plenty av! Både mot russel, raol og ikke minst mot nyan når han varmet opp forran brann supporterne! Tror pekefingeren bør rettes mot disse båt-turene som idar volvik arrangerer! Snakket med en del folk som hadde vært med båten, og alle va like drita fulle! Tror det er få som vet å begrense seg ombord i båtene. Bra stemning + forhåpninger til kampen gjør vel sitt til at folk drikker mer..

Uansett håper eg at folk holder seg for god til dette i fremtiden! Ukult å skulle være en del av dette her! håper det bare er et fåtall av supporterene dette gjelder, men begynner å tvile.. problemet e nok større en vi tror...

Xminator

For balansens skyld må det jo nevnes at linjemannen plukket flere gjenstander fra banen - på motsatt side fra Brannsupporterene. Så hjemmepublikum bør kanskje ikke bli altfor prektige.

Når det gjelder spytting. DET SKAL IKKE SKJE! Ser at forsiden her på BBB tar opp problemet. Det er uansett Sogndal som har ansvar for sikkerhet rundt kampene, så i forhold til NFF er det Sogndal som er ansvarlige.

hjallisen

Patetisk!!

Håper noen tar ansvar og lar svina som spyttet og kastet ting inn på banen får unngjelde-utestengelse fra Stadion resten av sesongen anbefales.

Snakk om å tørke seg i ræven før man har drete!! :(
ed beina plantet på bakken

Tom C

Latterlig å prøve å bagatellisere sånne episoder. Det er akkurat sånne ting som gir Brann-supportere et dårlig rykte. Etter min mening burde det være enkelt å identifisere de skyldige og stenge de ute fra Brann-kamper for evig og alltid. Herregud, han ene idioten står jo og drar Russell i drakten mens han blir tatt bilde av flere journalister.

Det får pinadø være nok at vi må slite med tafatt spill, om ikke vi må tåle å bli latterligjort foran hele fotballnorge også.
Aldri mer Obos....

GamleErik

De som sier at de klart så hvem som var ansvarlige for disse høyst beklagelige handlingene:

Ta kontakt med Brann og hjelp dem å identifisere synderne.

Angående båtturen. Det var faktisk ikke Idar Vollvik som var arrangør, det var BBB med en garanti fra mobilselskapet i Kanalveien. Vollvik arrangerer konserter.

Videre var jeg fullstendig edru deltager på båtturen og registrerte ikke mange personer som hadde fått for mye innabords.

Det er klart at båtturene trekker folk som kan finne på å drikke litt mer enn vanlig men de som går klart over streken og blir til sjenanse for de andre deltagerne vil nok bli irettesatt og utestengt.
Så er det jo de som reiser uorganisert og som man ikke har noen kontroll over..
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

KennethS

Quote from: "BrannMann_K"Tror pekefingeren bør rettes mot disse båt-turene som idar volvik arrangerer! Snakket med en del folk som hadde vært med båten, og alle va like drita fulle! Tror det er få som vet å begrense seg ombord i båtene. Bra stemning + forhåpninger til kampen gjør vel sitt til at folk drikker mer..



her seg jo vi en som tydligvis vet ka han snakker om, helt utrolig, vær så snill og ikkje utale deg når du overhodet ikkje har peiling på ka du preiker om. Kan også ligge til at han som drar russell i drakten på bildet i Ba ikkje var med båten, ihvertfall kjenner ikkje eg han igjen.
tå på Brann

mbs

Quote from: "BrannMann_K"Tror pekefingeren bør rettes mot disse båt-turene som idar volvik arrangerer! Snakket med en del folk som hadde vært med båten, og alle va like drita fulle! Tror det er få som vet å begrense seg ombord i båtene. Bra stemning + forhåpninger til kampen gjør vel sitt til at folk drikker mer..
...


Kanskje du bør holde deg til fakta: Som førstegangs reisene med BBB og med i går, og fast jobb som vakt bør jeg ha en klar greie på hva som skjedde og hva som er akseptabel adferd.

Det var ca 170 stk som reiste.
Av de var det flere som nøt alkohol. Ikke noe galt i det.
At det var 10 personer der som var overstadig beruset, kanskje.
Dette var ikke noe stort problem, ingen av de lagde problemer på selve turen.  Hva som skjedde under kampen vet jeg ikke, da jeg ikke ser alle.

Det som var problemet i går var oppførselen til ENKELT INDIVIDER under kampen. Der det var spytting på og holding i trøyen av en sogndal spiller. Om de reiste med BBB og båten eller var der på egenhånd vet jeg ikke. På tribunen var det 800 stk og 170 var med BBB.

Det som det bør reageres på eventuellt og det gjelder meg selv også. Hvorfor går vi ikke inn og sier dette er uakseptabelt til de personene det gjelder. Hvorfor står jeg feig og ser på og sier til sidemannen f... så dumt.

Hva som ble sagt på tribunen, sikkert mye både dumt og rart. Men mye er spontant og selv om det høres rasistisk ut i ettertid tror jeg ikke det er ment slik.

BrannMann_K

Greit! Va ikkje med på båten så den tar eg til meg! Men uansett, så va de fleste av de som stod i området rundt stedet russel ble dratt i trøyen og spyttet på ganske beruset.. Eg såg ihvertfall to som hadde lommelerke med inn... når det er sagt, skal det også sies at eg ikkje har noe imot alkohol og fotball, så lenge folk holder seg for god for slik oppførsel.

Når det gjelder ansvaret for våre medsupportere er vel det noe flere bør tenke på ja, hvorfor sa vi ikke ifra at dette tollereres ikke? meg inkludert..

mbs

[
Når det gjelder ansvaret for våre medsupportere er vel det noe flere bør tenke på ja, hvorfor sa vi ikke ifra at dette tollereres ikke? meg inkludert..[/quote]

Det er her BBB og vi andre har en vei å gå!

Ja jeg tror vi må få inn en kultur i miljøet. Gjør side mannen eller noen andre noe dumt gi melding. DETTE TOLLERERER JEG IKKE! Du skader Brann osv.

Nå er vi for redde eller kulturen er der ikke.

Stoffi

Quote from: "BrannMann_K"Greit! Va ikkje med på båten så den tar eg til meg! Men uansett, så va de fleste av de som stod i området rundt stedet russel ble dratt i trøyen og spyttet på ganske beruset.. Eg såg ihvertfall to som hadde lommelerke med inn... når det er sagt, skal det også sies at eg ikkje har noe imot alkohol og fotball, så lenge folk holder seg for god for slik oppførsel.

Når det gjelder ansvaret for våre medsupportere er vel det noe flere bør tenke på ja, hvorfor sa vi ikke ifra at dette tollereres ikke? meg inkludert..


Høres ut som om du er medlem i NFF.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Om det var berusede problembarn på Fosshaugane så er vel det Sogndals problem? Som arrangør.

Spyttingen er forkastelig. Spyttingen har ingenting med rasisme å gjøre, da Mini vel er erkenordmann så god som noen (og stort sett holdt seg til å syte på Geddi - ikke publikum).

Det mange vel reagerer på er lynsjegjengen som kommer hver gang det er en episode en eller annen plass. De er her ikke for å si hva de mener, de er her som fundamentalister og for å spre sine anti-Brann-holdninger. Ikke noe BBB sier vil noen gang trenge inn i hodet på disse personene. De er her kun for å lage bråk og spre noen ekstra rykter.

Når det gjelder å korrigere "medsupportere". Om du ikke kjenner en person, og denne personen er overstadig beruset og lager kvalm, så skal du egentlig holde deg borte. Dette er en oppgave for politi og vaktmannskap. Dette gjelder på fotballkamp, utenfor stadion, i drosjekø, utenfor pølseboden en lørdagsnatt og generelt.

Det skjer jo også flere ganger at SS kollektivt tar avstand fra enkeltpersoners handlinger. Som å hoppe inn på banen. Eller kaste gjenstander.

Mener også å huske at Sogndal bruker å bli kritisert for vakthold over flere år og av de supportergrupper som tar turen i stort antall. At slikt skjer nettopp på Fosshaugane er ikke tilfeldig. Det var jo sikkert en brannsupporter som sendte en flaske inn på banen fra sittetribunen (Canal + , linjemann går inn på banen og plukker opp).

Min personlige mening er at fyll og fotball ikke hører sammen. Og at folk bør holde seg for gode til å gi fysisk uttrykk for misnøye.

haavarl

Quote from: "Xminator"Spyttingen har ingenting med rasisme å gjøre, da Mini vel er erkenordmann så god som noen


I denne kampen var det i alle fall påtakelig at det var de fargede spillerne som fikk unngjelde. Det kan neppe bortforklares ved å trekke inn Mini. Jeg så ingen som spyttet etter Håvard Flo.

Sotraanda

Quote from: "BrannMann_K"Snakket med en del folk som hadde vært med båten, og alle va like drita fulle!


Hvorfor i alle dager uttaler du deg om noe du selv ikke har opplevd, men "hørt fra noen" andre??

Du har ikke en anelse om ka du snakker om, ikke uttal deg i saker kor du ikke har bakgrunn for ka du snakker om!

Eg var på båten, og som mange andre har skreve her er du totalt på videnne....!! :evil:
ater, heter, hater NFF!

Xminator

QuoteJeg så ingen som spyttet etter Håvard Flo.


Fordi fyren er 2 meter høy og aldri er i nærheten av å ta ett innkast? :) Flott at det blir reagert fra BBB, håper bare vi ikke får en hekseprosess :/ Vi vet jo alle at Brann + Bråk = Selge Mange Aviser => må legges til litt ekstra.

Det må handles, men det hjelper veldig lite med en del ekstremister som benytter anledningen til å lage :mer: bråk...

BrannMann_K

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "BrannMann_K"Snakket med en del folk som hadde vært med båten, og alle va like drita fulle!


Hvorfor i alle dager uttaler du deg om noe du selv ikke har opplevd, men "hørt fra noen" andre??

Du har ikke en anelse om ka du snakker om, ikke uttal deg i saker kor du ikke har bakgrunn for ka du snakker om!

Eg var på båten, og som mange andre har skreve her er du totalt på videnne....!! :evil:


i know! =)

som du sier så har andre sagt det før deg og.... har nok missforstått de eg snakket med fra båten. Såg ikkje de personene inne på stadion, så de ble forhåpentligvis vist vekk i døren på stadion. for de hadde ingenting inne på stadion å gjøre ihvertfall.

abe78

Anti-Rasistisk Banner på neste kamp! Hvem lager - hvem er med...`?
.og husk!

sekto

En banner til 16 med et etter annet anti-rasistisk budskap hadde absolutt vært et meg god tiltak.. bra forslag abe78!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KennethS

Quote from: "Xminator"I denne kampen var det i alle fall påtakelig at det var de fargede spillerne som fikk unngjelde. Det kan neppe bortforklares ved å trekke inn Mini. Jeg så ingen som spyttet etter Håvard Flo.


At det var Russell som sto der akkurat når gjengen klikket e helt tilfeldig, det kokte over når Dylan ble "voldtatt" av 2 sogndal spillere, for så og få gult kort når han tar litt igjenn" , kunne like godt vært håvard flo eller noen andre, no må folk slutte med det rasisme greiene, vi har da hatt 3 svarte spillere på Brann de 2 siste årene, vært noen problem? NEI. Skal personlig si ifra hvis eg hører noen slenge rasistiske kommentarer, men som aktiv supporter så har eg faktisk ikkje hørt noen slike kommentarer.
tå på Brann

Formica

Helt patetisk hele situasjonen. I kampens hete kan både det ene og det andre komme ut av kjeften på folk. Virker som om folk er livredd for hva andre supportere i Norge skal tro om oss. Hva har det å si? La de hate oss!  Få galskapen tilbake på stadda!
Noen som har tabellen i denne "beste supportere" ligaen? Hehehe

Henki

Tror det er en fordel å la være å utpeke syndebukker eller slå fast det ene eller det andre før alle fakta er kommet på bordet. Brann vil vel sikkert ta seg av saken slik de anser det for å være best og NFF vil vel sikkert også ha et ord med i laget.
Det vi som Brannsupportere bør gjøre og som er blitt gjort til gangs på forumet i dag er å ta sterk avstand fra rasisme både på og utenfor fotballbanen. Så får vi heller vente på hva resultatet av undersøkelsene om hva som skjedde i syltetøyland blir.
Ballen skal fremover!

Kruxleiven

Quote from: "Formica"Helt patetisk hele situasjonen. I kampens hete kan både det ene og det andre komme ut av kjeften på folk. Virker som om folk er livredd for hva andre supportere i Norge skal tro om oss. Hva har det å si? La de hate oss!  Få galskapen tilbake på stadda!
Noen som har tabellen i denne "beste supportere" ligaen? Hehehe


I agree with you 100 %. For mye politisk korrekthet.

Grey

Quote from: "Formica"Helt patetisk hele situasjonen. I kampens hete kan både det ene og det andre komme ut av kjeften på folk. Virker som om folk er livredd for hva andre supportere i Norge skal tro om oss. Hva har det å si? La de hate oss!  Få galskapen tilbake på stadda!
Noen som har tabellen i denne "beste supportere" ligaen? Hehehe


Få galskapen tilbake på stadda? Ja gjerne, men dette er absolutt ikke måten å gjøre det på. Personlig driter jeg i hva klanen, kjernen, saftkokaradn osv mener om oss. Når det gjelde "beste supporter ligaen" så vinner vi garantert ikke denne, ikke det at det noensinne har vært ett mål heller, Men Brann har norges beste publikum, og det er det verdt å ta vare på. Slik media har gjengitt saken er det bare en ting man kan gjøre for å unngå større avstand mellom de forskjellige publikums-grupperingene. Vi må bare riste dette av oss og vise hele Bergen hva vi står for 16 mai.
Maybe a Greyhound could be my way

Xminator

Vi må bruke 16. mai til å ta avstand fra rasisme.

Og bruke mer tid på å støtte eget lag. Dette er et ekstremutslag av motstanderhetsing, det er på tide å flytte grensene tilbake en god del.

Så til de som drar i gang sanger, tenk to ganger før det startes på en hatsang (regner ikke "svartemarja hentet oss", osv, men homo-hoset og den typen sanger). De sangen bør være unntaket og ha en god grunn knyttet mot situasjon i kamp eller uttalelser i forkant av kamp. Og det skader ikke med litt mer kreativitet enn *fyll inn skjellsnavn**fyll inn spillernavn*.

Go Up