• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye sangen til soma her?

Started by Mr_Soma, May 05, 2004, 11:22:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Prøvde å legge ut en sang om Soma for noen uker siden, men den tror jeg ikke ble så veldig lett å starte på SS.

Men her er en nyere og enklere "somasang" med skikkelig trøkk.

Har hentet inspirasjon fra FC Twente sin hjemmeside.

Gå inn på :

http://www.fctwente.nl/supporters/download/#songs


Og last ned "Ja la la la la la la - Twente  189kb"

Kanskje vi skulle kjørt "ja la la la la la SOOOOMA" ???

Skumling

Absolutt et bra forslag. Kan bli trøkk i den der.

Mr_Soma

Noen andre som er ening meg meg og <skumling> om at denne sangen kommer til å bli bra?


Last ned sangen og si deres mening!

Kjetil

Sangen kommer til å bli konge! Bør kunne få med hele stadion på denne.

Melodien minner da mistenkelig på Beatles "Hey Jude"?

grei

Minner og minner...det er jo den. Brukes her i landet av Stabæk og sikkert andre(?)

Mr_Soma

håper vi får startet denne her da....

Christian

Greit. Det kan bli veldig bra. Hørte nettopp Twente-sangen og forstod kordan den skal gå. Satser på at denne kan runge ut fra SS på 16. mai.

Ã?rnen

Når vi først er i gang med nye sanger...

Hvor har jeg melodien som Twente supporterene bruker til "Hash Coke en Pillen" fra??

Fet melodi å bruke, skulle likt å hørt den melodien runget over stadion med Brann tekst. Her blir utfordringen :

Er det noen som klarer å lage en fet Brann sang med den melodien? Det kan virkelig bli bra. Bruk linken øverst til å finne fram.

Mr_Soma

Er det ikke gode gamle "beer barrel polka - roll out the barrels" vi har med å gjøre her da?

Christian

Skal ikkje begi meg utpå å identifisere melodien, men bra var den. Nytt og friskt på Stadion? Her må noen kline til og være kreativ.

Ã?rnen

Det er ingen enkel jobb å skulle lage en ny tidløs sang til Brann, men jeg har ihvertfall et forslag.

Melodi :Melodien som Twente supporterene bruker til "Hash Coke en Pillen"

* Brann i våre hjerter på vei mot toppen igjen.
* Vi skal stå sammen, som lagets 12. Mann
* Se våre helter, kjempe og blø for Brann
*For Brann e tilbake og snart skal du få se ja,ja,ja

* Brann i våre hjerter på vei mot toppen igjen.

* Vi skal stå sammen, som lagets 12. Mann

* Se våre helter, kjempe og blø for Brann... Brann Brann fra Bergen, SK SK Brann.

Jeg tror faktisk ikke den ble så værst. Visst dere følger linken øverst og hører melodien ved siden av teksten merker dere at vi kommer inn litt ut i 1. linje. Ellers kan man heller ikke høre melodien på slutten, men for de som er musikalsk blir det en bra avslutning. Etter at man er blitt kjent med melodien, er det enklere å synge igjennom teksten uten å bruke linken.

Hva synes dere andre?

Mr_Soma

Ikke værst ørnen!

Ikke værst....

grei

Høres ut som en bra melodi, men veldig vanskelig å få tak på (for ikke å snakke om å huske) uten at man har den mer musikalske versjonen å gå ut fra.

Ã?rnen

Melodien går i samme takt hele veien, bruk foten om det hjelper.

Og legg trykk på 12. Mann og Brann osv.

Kruxleiven

Veldig fint om man har mange, mange med seg. Mulig det kunne blitt en slager. Det er enklere for den jevne sittesupporter å være med på korte rop som skaper stemning enn lange sanger med masse innhold. Minner meg litt om KFL her i Norge den sangen der. De satser veldig mye på den typen sanger som det der. Kjør sang! Det er altfor mange "spillerens navn" klapp-klapp sanger. De eneste som burde få de sangene er debutanter som Ystaas, Kalvenes og andre som ikke har spilt så mye.

Ã?rnen


Mr_Soma

Fine greier -

Men sånn jeg har fått med meg så er det å legge ut sanger her på BBB, for så å få de gjennomført på Store Stå, som å krype igjennom det berømte nåløyet.


Det er ikke mange sangene som blir brukt -


Men hvem vet.

Noen som våger å starte denne 16.ende?

gamlefar

Hva med Soma sangen som ble "innført" på båten på vei til Sogndal?

Noen som husker teksten pÃ¥ den?  Var iallefall melodien til MÃ¥ne og sol!

Den kunne funket!

Skumling

Quote from:



Denne melodien er såpass feit at vi bør bruke den snarest! Teksten er bra også - bortsett fra linjen "For Brann e tilbake..." Det er så å si det samme som i "Brann i fra Bergen e nåkke for seg". Kanskje du el noen andre kan finne på noe bedre?

Sotraanda

Jo må si det klang bra på den "twente" låten der...
men det å få den syngt på store stå er vel ikke akuratt lett....
ater, heter, hater NFF!

larsenkje

Er mye lettere å få i gang folk på stadion med nye sanger dersom den som har laget den fremfører den på fotball puben før kampen. Da er det flere som kan den og kan hjelpe å dra den i gang på stadion.

Christian

Vær så snill å få den til!
Skal gjøre mitt for at den rekker ut over gjerdet.

|Netti|

"Soma e go' nok for roma, soma e go' nok for Brann, Soma han kommer fra bryne, soma han e vår mann (litt usikker der)
Soma, soma, soma han e vår mann, soma soma soma han e på brann"

sang enkelte forran meg idag :) den va vertfall genial, med samme melodi som "drite på oslo by" osv...

Branntilegdør

var ikke dum de to der :P "det enkleste er ofte det beste"

TcK

sangen netti skrev fungerte veldig veldig bra når vi hadde sunget den par-tre ganger. folk fikk med seg teksten, men det gikk litt fort på "soma-soma-soma-han-e-vår-maaaan"

dette blir en slager! gleder meg noe vanvittig til glimt kommer... stemningen de siste 10 minuttene går over (nesten) alt jeg har opplevd av fotball i mitt liv, men det er soleklart det beste innenfor Europas grenser jeg har vært med på.. Vanvittig stemning på "Heia Brann" like etter 2-0 scoringen.

godt jobbet av tifo-gruppen også!

tck
Jesus elsker alle barna

Ã?rnen

Quote from: "Skumling"
Quote from:



Denne melodien er såpass feit at vi bør bruke den snarest! Teksten er bra også - bortsett fra linjen "For Brann e tilbake..." Det er så å si det samme som i "Brann i fra Bergen e nåkke for seg". Kanskje du el noen andre kan finne på noe bedre?


Hallo der. Takk for konstruktive innspill.
Meningen med linjen "For Brann e tilbake og Nå skal du få se" er å understreke comebacket til Brann etter bunnløs gjeld og noen magre år på det sportslige planet. "og Nå skal du få se" skal være med å oppildne spillerne til maks innsats.

Eller kan man bytte ut hele linjen med " Suuuper, suuuper Brann, vi e stolt av SK Brann, jajaja"

Da blir sangen som følger :


* Se våre helter, kjempe og blø for Brann
* Se våre helter, kjempe og blø for Brann
* Brann i våre hjerter på vei mot toppen IGJEN.
* Suuuper, Suuuuuuper Brann, Vi e stolt av SK BRANN  ja,ja,ja


* Se våre helter, kjempe og blø for Brann
* Se våre helter, kjempe og blø for Brann
* Brann i våre hjerter på vei mot toppen IGJEN.

* BRANN... BRANN fra Bergen, SK SK BRANN.

For den som er falt ut av en lang debatt, her er melodien til sangen.

Gå inn på :

http://www.fctwente.nl/supporters/download/#songs

Og last ned "Hash Coke en Pillen "

iaiao

den første var best syns eg

Skumling

Quote from:

Hallo der. Takk for konstruktive innspill.
Meningen med linjen "For Brann e tilbake og Nå skal du få se" er å understreke comebacket til Brann etter bunnløs gjeld og noen magre år på det sportslige planet. "og Nå skal du få se" skal være med å oppildne spillerne til maks innsats.

Ole Brom

Syntes sangen var ganske bra jeg !

Yngve

Quote from: "Mr_Soma"Prøvde å legge ut en sang om Soma for noen uker siden, men den tror jeg ikke ble så veldig lett å starte på SS.

Men her er en nyere og enklere "somasang" med skikkelig trøkk.

Har hentet inspirasjon fra FC Twente sin hjemmeside.

Gå inn på :

http://www.fctwente.nl/supporters/download/#songs


Og last ned "Ja la la la la la la - Twente  189kb"

Kanskje vi skulle kjørt "ja la la la la la SOOOOMA" ???


Kva skjer med denne? Vart den brukt på 16?
Ikkje minst, kva skal til for å innføre den? Me Brann suportarar verkar å vere ganske konservative når det kjem til inføring av nye songar, men denne verkar å vere sinnsvakt bra. hadde vore stort å fått heile ss og hansa med på den. Det kan verte litt av eit trøkk!

Håpar at ein kan få med seg folk på denna mot Glimt!

Mr_Soma

Quote from: "|Netti|""Soma e go' nok for roma, soma e go' nok for Brann, Soma han kommer fra bryne, soma han e vår mann (litt usikker der)
Soma, soma, soma han e vår mann, soma soma soma han e på brann"

sang enkelte forran meg idag :) den va vertfall genial, med samme melodi som "drite på oslo by" osv...



Dette er sangen jeg lagde om Soma helt i begynnelsen.

Her har du melodien "hvis eg hadde vinger som fulen,då ville eg flydd høyt i sky,då ville eg flydd over bislett,og drete på oslo by osv"

Soma é go' nok for Roma
Soma é go' nok for Brann
Soma han kommer fra Bryne
Soma han e vår mann!
Soma,Soma,Soma han e vår maaaaann,
Soma,Soma,Soma han e på BRANN!!!


Du legger trykk på det siste ordet i hver strofe,som ROMA,BRANN osv.

Jeg og tre kamerater startet denne på 16'ende og fikk faktisk med oss ganske mange på den. Men ble til slutt overdøvet av andre siden av SS som begynte med en gammel brann sang.

Noen som fikk med seg denne mot Ham-Kam?

Er litt stolt over at 20-30 andre faktisk prøvde å synge med på den!

Mr_Soma

- Om noen er i tvil om hvordan denne går, så ikke nøl med å spørre!


Slik at vi kan få innført denne en gang for alle!

|Netti|

Mr Soma: Sangen e genial den, blir litt liv av å synge den nåke som e ein stor fordel!

Eg prøvde heller ikkje å få ære for sangen, all ære til deg, så skal eg synge med! :D

Jorgen

Siden vi først skal hente inspirasjon fra FC Twente og slike steder, så kan vi vel lage en skikkelig supporter sang av den nederlanske sangen Kristoffer Schau driver å synger i Team Antonsen... hehe
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Ole Brom

hehe ja det hadde vært noe !

Kruxleiven

Hørte den i dag borte ved inngangen. Var forferdelig vanskelig å lære sangen og huske ordene. Tenkte gang på gang på "drite på Oslo by " istedenfor. Jeg tror ikke den vil slå an, men det er bedre enn Ragnvald Soma, klapp-klapp.

Mr_Soma

Vanskelig å lære Fiore9???

Det er jo lekende lett -

Måtte nøye meg med Hansa tribunen idag grunnet sen annkomst -
og hørte faktisk sangen helt opp på øverste raden, selv om det var ett fåtall som sang den!


Noen andre som synes den er vanskelig å synge?
Kan jeg umulig tenke meg.

Pugg Fiore9 2 ganger så sitter den!

Sotraanda

Mr.Soma, må si eg likte sangen. Var netopp ute en tur å da sang eg på den, teksten satt den etter å ha lest den her på siden 1 gang. Så vanskelig å lære er den ikke, Fiore9.
Bra sang, men ikke la det bli med å snakke om den her inne, få den ut på store stå!!!
ater, heter, hater NFF!

Kruxleiven

Problemet var at litt av teksten datt ut med litt mummel av de som sang den. SÃ¥ da kunne ikke jeg joine inn sÃ¥ lenge jeg ikke kunne hele. Eller sÃ¥ er det jeg som har alvorlige konsentrasjonsproblemer  :lol: Nei, Ã¥ lære en slik sang gÃ¥r nok en del fortere enn "Vi bor mellom fjell..".

Mr_Soma

Jammen der ser du!

Glimrende Sotraanda.
Satt for vel 2 måneder siden og mimret for meg sjøl i bilen, så bare koblet eg "oslosangen" og soma -

SÃ¥ ble det til denne Soma sangen.

Må få lov til å være litt "ego" og si at den er bra faktisk!

Idag var jeg på jobb til 2030 og måtte peise på oppover på Staddaen, og kom til pausen.

Så jeg kom meg ikke inn på Store Stå, men satt meg ned helt oppe på Hansa. Og med en gang Soma gjorde noe genialt, så hørte jeg noen begynte med denne Soma sangen.

Jeg har fått med meg 15-20 stk rundt meg der eg står på SS på sangen, så det er en god del som kan den.

Lover deg, etter Tromsøkampen så sitter den hos alle!!!

Amen -

Sotraanda

Kjempegreier Mr.Soma? Kor på SS står du? Synger glatt med på denne neste gang!
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Eg har pleid å stå på den siden mot klokkesvingen - til venstre for inngangen når du kommer inn.

Men sist stod eg på høyresiden.

Vi samler oss og får til denne her mot samene fra nord 6.juni!

Deal?

Sotraanda

Greit det du!! MÃ¥ fikse noe med denne sangen ja...
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Tror ikke det er noe problem å få den i gang i det hele tatt.

Da vi prøvde Ã¥ starte denne pÃ¥ 16'mai , litt smÃ¥brisne sÃ¥ fikk vi med oss folk rett bak oss  - og de sa den var genial og lurte pÃ¥ hele teksten.

Sang den til de 1 gang og der satt den jaggu'me!

Så det e kun snakk om å få med såpass mange at hele Stadion hører den. Og da trenger vi ikke mer enn 50 mannerøster...

Dette blir bra!

Ole Brom

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "|Netti|""Soma e go' nok for roma, soma e go' nok for Brann, Soma han kommer fra bryne, soma han e vår mann (litt usikker der)
Soma, soma, soma han e vår mann, soma soma soma han e på brann"

sang enkelte forran meg idag :) den va vertfall genial, med samme melodi som "drite på oslo by" osv...



Dette er sangen jeg lagde om Soma helt i begynnelsen.

Her har du melodien "hvis eg hadde vinger som fulen,då ville eg flydd høyt i sky,då ville eg flydd over bislett,og drete på oslo by osv"

Soma é go' nok for Roma
Soma é go' nok for Brann
Soma han kommer fra Bryne
Soma han e vår mann!
Soma,Soma,Soma han e vår maaaaann,
Soma,Soma,Soma han e på BRANN!!!


Du legger trykk på det siste ordet i hver strofe,som ROMA,BRANN osv.

Jeg og tre kamerater startet denne på 16'ende og fikk faktisk med oss ganske mange på den. Men ble til slutt overdøvet av andre siden av SS som begynte med en gammel brann sang.

Noen som fikk med seg denne mot Ham-Kam?

Er litt stolt over at 20-30 andre faktisk prøvde å synge med på den!



Glimrende Sang !!!

Vil ikke ødelegge sangen men hva med å forandre siste linje til :

Soma,Soma,Soma han spiller på Brann !

Eller ?

Mr_Soma

Ikke umulig...

Men blir det ikke litt "lengre" å si det?

Er litt redd rytmen kan svikte litt her...

Andre som har noen synspunkter?

Ole Brom

Syntes du det blir lengre ? Man vil jo synge soma ha e e på Brann, da med dobbel stavelse på e'en om du skjønner. Blir omtrent det samme som å synge han spiller på Brann.

Dette er bare flisespikkeri, det var en ganske kul sang, en av de bedr på lengre tid !

|Netti|

Quote from: "Mr_Soma"Tror ikke det er noe problem å få den i gang i det hele tatt.

Da vi prøvde Ã¥ starte denne pÃ¥ 16'mai , litt smÃ¥brisne sÃ¥ fikk vi med oss folk rett bak oss  - og de sa den var genial og lurte pÃ¥ hele teksten.

Sang den til de 1 gang og der satt den jaggu'me!

Så det e kun snakk om å få med såpass mange at hele Stadion hører den. Og da trenger vi ikke mer enn 50 mannerøster...

Dette blir bra!


... eg syns fremdeles siste linja burde vert sånn her:

soma, soma soma han e vår mann ... soma, soma, soma han e på GANG!

:P

Mr_Soma

Helt enig Netti -

SÃ¥nn som den var fra begynnelsen av.

Det er mange som kan den nå, og om vi skal forandre på den blir det bare forvirring.

Mr_Soma

Ser at det er over 1000 som har lest denne "artikkelen" her...
Men om det er 30 stk som har lest den om igjen og om igjen eller om det faktisk kan være ett par hundre som har snust på sangen vet vi jo ikke.

Men hvor mange har fått den med seg?

Noen som er klar for å synge med når vi starter den mot Norheimsund/Lyn/Tromsø ect?

Go Up