• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvilken kamp har oddrane sett?

Started by KennethS, May 03, 2004, 09:00:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

"Det skal sies at Olli ikke hadde noen enkel oppgave på topp mot Soma og Björnason, men får betalt til slutt. Flindt Bjergs perleinnlegg ekspederes lekkert i mål via 22-åringens hode etter 74 minutter. Rimelig fortjent etter spill og sjanser."

rimelig fortjent? på dette tidspunktet skal odd være glad de ikkje ligger under med 4-5 mål. utrolig at det går ann og skrive noe slikt.
tå på Brann

Xminator

Nå var jo Odds mål rimelig fortjent etter spill og sjanser. Poenget var ikke like fortjent... Vi er faktisk heldige som ikke får enda ett imot oss. to mål til Odd ville vert normal utelling på sjansene de fikk.

Så får vi heller konsentrere oss om at Brann skulle hatt 3 mål på sjansene vi fikk.

Odd kom til Bergen for å kontre. Molde kom til Bergen for å spille fotball. Mot Sogndal blir det krig. Om noen venter storspill og annet en 120% innsats fra sogningene så tro om igjen. Det blir måkeball, spark-og-spring og alle full innsats i alle taklinger. Grisespillet til VIF blir ingenting i forhold.

Og så er det Hamkam. De har gjort noen veldig gode resultater i år. De kommer IKKE til stadion for å føre kampen. Det blir krig og kontringer. De har selvtillit og ingen venter de skal gjøre noe annet enn å score et heldig mål.

Så får vi håpe at våre gutter klarer å møte slike lag. Vi skaper garantert mange målsjanser både mot Sogndal og HamKam. Tror nøkkelen blir et tidlig mål, og å hele tiden prøve å dra opp tempo i kampene. Og stolpe inn :)

Skumling

Hvis vi på tribunen i tillegg opptrer som den 12.mann, da begynner vi å snakke. Men må si jeg er pessimistisk foran Sogndal-kampen.

en fyr under tårnet

KennethS: Hvilken kamp så du?

Nok engang syter brannfans om at Odd spiller destruktiv fotball. Vel, når ens eget lag ikke leverer er det forståelig at man klandrer motstanderen for råtten spill, men to feil gir ikke en rett. Både BA og BT skriver at Odds utligning og uavgjort var fortjent, så den som skiller seg ut her er kennethS. Når det gjelder artikkelen om at oddspillerne ligger så jævlig mye nede, vel, det blir et noe subjektivt syn fra bataljonens side. Dette hører vi hvert år, og faktum er jo at dere tolker enhver situasjon hvor oddspillere ligger nede til at man drøyer tida. Forøvrig kunne jeg ikke se at skada spillere førte til så mye dødtid uansett. Ta dere sammen og fokuser på egne ferdigheter, så får dere heller vise hva dere er gode for i Skien.

En fyr under tårnet
Oddpatriot

Cogito

Slik jeg ser det, var poengdeling et rettferdig resultat i går. Begge lag har mange sjanser, (begge lag like ineffektive forsåvidt også), og spiller bølger frem og tilbake. En meget åpen og nervepirrende kamp.

Ellers så jeg ikke noe til at Odd spilte destruktivt og drøyet med tiden igår. Men vi har sett nettopp det ved et par tidligere anledninger på Stadion. Odd overrasket, de var bedre enn jeg hadde trodd. Poengdeling OK.
 have a dream!

Ã?ge

Syns kepperen drøyde tiden jævli på 5meterene i slutten av 2.omgang. I tillegg var det en spiller som lå lenge nede, når han endelig kom seg ut på sidelinjen sprang han rett ut på banen igjen helt fin.

Henki

Quote from: "en fyr under tårnet"
Ballen skal fremover!

stanley

Odd var destruktive i går, sjølv om det ikkje kom opp i samme høgder som ved tidlegare besøk på Stadion.

Er betegnande for Odd at dei klarar å få gult kort for å ikkje flytta muren der dommaren seier, det er typisk Odd på bortebane: Skal bruka mest mogleg tid på drit når dei har det resultatet dei er ute etter.

grei

Hva er dette med å henge seg opp i hver minste ting som skrives på en annen nettside/forum? Hvorfor bry seg om hva en eller annen Odd-supporter mener? Dette minner meg litt om nordmenn som benker seg foran God Kveld Norge og bare er sååå spent på om det er noen kjendiser fra utlandet der som skal si noe om Norge. Vi bør ha såpass tro på oss selv at vi ikke "skjeler til fienden" hele tiden.

Kommer det som en overraskelse på noen at fotballsupportere er partiske? Vi synes nesten alltid det er fortjent når Brann vinner og ufortjent når de taper. Ganske uavhengig av hva en helt nøytral part ville sagt. Det er sånn det skal være.

Forøvrig synes jeg det var ufortjent at Brann ikke vant i går.


KennethS

de 2 siste årene var Brann bunnlag, i nedrykkstriden når Odd kom til stadion, Odd derimot var i medaljekampen, kan vel forvente at når Odd kommer til Bergen som topplag, tør og gå ut offansivt mot et bunnlag? eller e det filosofien til Sandstø at Odd skal spille alle mann i forsvar borte? i år gikk ihvertfall Odd mer offansivt ut, kansje de fant ut at det ikkje hjalp og legge seg bakpå etter 0-3 i bagasjen ifjord.
tå på Brann

Mr_Soma


Se hva det skrives på hjemmesiden til Odd etter kampen sist :

Som vanlig tar vi med litt om arrangementet når vi er på tur. Nytt av året er at man faktisk kan se kampen i Bergen. Det er fordi bortesupporter-feltet er flyttet til den nye tribunen i klokkesvingen. Vel og bra, men sikkerheten stinker på Brann Stadion. Fordi:

- Hjemme- og bortefans er kun adskilt med et segl
- Man må gå forbi hundrevis av Brann-supportere for å komme fram til feltet
- Sperringene er bare til pynt. Folk kan gå fritt - alt mens politiet står og ser på
- Kiosken deles med hjemmefans

Nok å ta tak i for Brann, altså. Når det er sagt er vi godt fornøyd med helgen. Et poeng i Bergen er ikke så halvgærnt.


Også topper Deila det hele med:

" - det er bittert å spille uavgjort mot et bunnlag som Brann"

Stilongs

Quote from: "en fyr under tårnet"
Når det gjelder artikkelen om at oddspillerne ligger så jævlig mye nede....... Dette hører vi hvert år.......


I rest my case! Hvis dere hører dette hvert år, så..... ja...... KANSKJE det er noe i det da!

Tenk min gode mann, tenk.
ansasvingen 4ever!

KennethS

Quote from: "en fyr under tårnet"så den som skiller seg ut her er kennethS.



skal du prøve og fortelle at eg skiller meg ut så må du ta med ka alle aviser skriver, eller alle medier, sjekket dagbladet som skrev at Brann lekte med Odd i perioder? eller du vil vel ikkje se slikt?
tå på Brann

en fyr under tårnet

Hvilket i og for seg stemmer, men Odd hadde bra taket på Brann i perioder også. Poenget mitt, KennethS, var at du lurer på hvilken kamp oddrane har sett, men det viser seg at endel andre objektive medier har sett det samme. Registrerte også at Mons Ivar Mjelde mente uavgjort var greit bilde av kampen. Jeg benekter ikke at Brann hadde taket på Odd i peridoer, men hvis du virkelig ikke klarer å se at Odd også hadde nok av sjanser til å putte et par mål sier det vel sitt om hva du har fått med deg av kampen.

NÃ¥r det gjelder dette med at vi hører snakk om møkkaspill hvert Ã¥r, vel, vi hører jo at brann skal ta gull, medaljer og det ene med det andrehvert eneste Ã¥r ogsÃ¥, uten at jeg nødvendigvis tar det for god fisk.   :wink:

Go Up