• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Utbygging av stadion?

Started by Superjack, April 21, 2004, 09:11:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Hørte på NRK Hordaland i morges at det var snakk om å bygge ut stadion for 100 millioner. Og at det må skje ganske skjapt.
Siden Brann spiller på dispensasjon i forhold til sitteplasser og undervarme krever NFF at det foreligger konkrete planer snart.
Noen som vet noe mer?
Fikk ikke med alt, kjørte bak noen knauser på sotra da det ble snakket om.
Brannsupporter.

Stoffi

Brann har tenkt å bygge tribune i klokkesvingen, og rive mastodonten ser det ut som.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/3711960.html
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Superjack

Kjempemessig.
Da er vi tilbake der Harry og Kjell gikk konken for noen år siden.
Nordre skulle rives først og det skulle bygges nytt både der og i klokkesvingen.
Bra tiltak. Få med Stor-Bergen og pelm sleggen i den stygge betongklossen i dag.

Dettane har jeg truen på!
Brannsupporter.

Christian


abe78

Bergen kommune har sviktet totalt - spør du meg...
.og husk!

DJ_ADG

Vi må aldri ta vek Store Stå, Sitteplasser e kjedelig
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erik

Jeg vil nokk tro Stor Bergen vil bygge ut.. de sitter jo og venter på og sette igang!!

abe78

Jepp! Men skal de bygge ut krever de mye av kommunen. De skal sikkert ha rett til å bygge badeland og skibakke og 14 høyblokker. Sirkuset er i gang!
.og husk!

Henki

Tror vel neppe Bergen Kommune har sagt sitt siste ord i denne saken her nei...
Ballen skal fremover!

Superjack

Ta dere sammen.
By-arena er totalt urealistisk.
Bergen kommune sliter med ett ENORMT underskudd. Med mindre de finner olje i Vågen i sommer er mulighetetene for at Bergen Kommune fikser stadion lik null.
Nei Stor Bergen får slenge opp noen tribuner på stadion, og bygge leiligheter der.
Dette går så bra så!

Heia Azar, Azar e konge!!!
Brannsupporter.

Xminator

23 000 sitteplasser og 500 ståplasser sentralt på nordre langside. Alt annet er en ren skandale!

GamleErik

Slik jeg ser det er 500 ståplasser litt i minste laget.

Hva slags tekniske løsninger finnes for å kunne montere seter der det er ståplasser til eventuelle UEFA-kamper?
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Thorleif

Regn med at det blir ståplasser i "Nye Klokkesvingen" folkens..... ;-)
Nedre halvdel, med en eller annen løsning for at det skal være mulig å få frem seter når det trengs.

Blææ

Hvorfor skal hjemmesupporterene ha den dårligste plassen på stadda med sol rett i trynet hele våren og sommeren?
Det ideelle er Hansaen eller skal bortesupporterene plaserest der?
ont follow me,Im lost too

Henki

Quote from: "GamleErik"Slik jeg ser det er 500 ståplasser litt i minste laget.


Hvis hele nederste seksjonen i den nye svingen blir ståplasser blir det vel plass til flere enn 500?
Ballen skal fremover!


Thorleif

Tror ikke vi skal male fanden på veggen helt enda. Det er tross alt en del saker og ting som skal på plass før man begynner en evt detaljplanlegging av utbyggingen. Men en ting kan vi si nå, og det er at BBB blir tatt med i diskusjonene om hva og hvordan. Vi har allerede flagget at vi ønsker ståplasser enten i området vi er på i dag, eller på Hansa. Hvordan løsningen blir, er det vanskelig å si noe eksakt om enda, men det viktigste er ihvertfall at vi blir tatt med i planleggingen, og at vi blir hørt.

grei

Tror det kan bli bra dersom vi får et anlegg med bare sitteplasser på tre av tribunene og en stor ståtribune, gjerne hele nedre halvdel av Hansa eller den nye svingen (ståplasser på nordre kunne og blitt bra, men det er vel mindre realistisk).  Veldig mange ønsker å sitte på fotballkamp, særlig mange av de som tar en tur i ny og ne.

Men for mange av de gamle sliterne og de mer entusiastiske supporterne er det å sitte altfor passivt. Det er sikkert minst et par tusen sånne mennesker til stede per kamp, så får vi 2000-3000 godt plasserte ståplasser så ville det vært bra. I ecupkamper smekker man opp 1500 seter.

Eksperimentet med Store stå oppe i Hansahjørnet fungerte dårlig, men Levskikampen viste at det kan bli kanonstemning dersom alle gode krefter samles i Hansa. Noe av poenget må jo være å legge til rette for at alle de som vil stå og som er med og synger på bortekamper osv. kan samles på en ståtribune, ikke bare de som står med BBB i dag. Tror ikke fremtiden ligger i å samles under den ene eller andre organisasjonen, men i å skape en plass og et miljø der mange forskjellige grupper og individer kan stå uten at man føler man står midt inne i en gjeng man ikke hører hjemme hos (slik mange føler om Store stå i dag).

enavgutta

Tilskuerpotensialelt er størst i Norge. Hva venter de på ?

Yngve

Uansett så kan ikkje Brann få klarare beskjed enn detta: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1089924.ece Så no gjeld det å slutte å sei at dei har planar, og at det jopbbast for fullt med planar, det må ligga noko konkret på bordet. Og då helst ikkje eit luftslott til 1 mrd kroner..

Men kvifor berre ta 2 av 3 tribunar? er klar over at økonomien er dårleg og at det er dyrt, men det vil jo verte like dyrt å ta igjen hovedtribunen om nokre år..er jo kun hansa tribunen som held mål i lengden.

Henki

Hovedtribunen må det gjøres noe med og men det viktigste er å få på plass ny tribune på nordre og i klokkesvingen. Spesielt i klokkesvingen er jo behovet helt åpenbart!
Ballen skal fremover!

grei

Kun Hansatribunen som holde i lengden, hva menes med det?

Gamle sitte er en glimrende tribune og den bør bestå,  Den flotte gamle lyse muren er blitt et symbol på stadion og har mye mer sjel enn kalde Hansa (øhm fikk plutselig noen deilige assosiasjoner her). Vi skal ikke lenger tilbake enn 97 (eller var det 98?) siden denne tribunen ble fikset på sist. Litt ytterligere fiksing (bygge tribunen helt ned til bakken hele veien) så er vi der.

Herlig betongtak er det der og. Nei, ikke rør hovedtribunen.

Henki

Ikke misforstå meg, jeg liker også hovedtribunen og synes absolutt at den representerer veldig mye av sjarmen med Stadion men den sørgelig sanheten er at den desverre er forferdelig umoderne. Nå når faktorer som lengden på pølsene i pølseboden, tykkelsen på strålene i dusjen og vinkelen på høytaleranlegget er blitt det viktigste UEFA og NFF tenker på når det gjelder krav til et fotballstadion tror jeg hovedtribunen vår er nok til å gi mafiaen på Ullevaal hikke og vel så det.
Synd men sant.
Ballen skal fremover!

grei

Men hva rent konkret er galt? Noe av det geniale med den tribunen i forhold til de andre er at den er bygget inn i terrenget sånn at man ikke trenger kave seg opp diverse trapper for å komme inn, sånn som på Hansa. At inngangene og utfartsveiene er trange er en ting, men det må det være mulig å få gjort noe med. Tilgangen på pølse kan sikkert også revolusjoneres.

Branntilegdør


Brann-Peter!

orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Zander:)

NFF er som vi vet , roten til alt ondt !

grei

Skjønner ikke hva dere snakker om. Pek på en konkret ting der Hansa holder mål og ikke hovedtrribunen (bortsett fra mer romslige innganger)? "Innmaten" i tribunen kunne sikkert vært bedre men det er jo ikke det vi snakker om, det er selve tribunen og kravene som stilles. Det er ingenting galt med gamle sitte i så måte, og det var heller ikke meningen dengang de bygget Hansa at den skulle vekk. Planen var å bygge tre nye tribuner.

Branntilegdør

fasilitetene(dass) er ikke noe særlig. Det mangler skikkelig VIP del. Og selve tribunen kunne vært større, dette er ikke noe "problem" da men

grei

Hvis selve tribunen skulle vært større er det vel bare å bygge de andre større i stedet, så summen blir den samme. Det er også rom for flere sitteplasser nederst. Hva VIPer angår så er det vel heller naturlig at de får plass på nordre (som en ny hovedtribune). Toalettene er elendige ja, men det må de kunne ordne.

Branntilegdør

har ikke helt fått med meg om det som har skjedd i hansa er for menigmann, men i en f.eks en ny langside, evt klokkesvingen, kunne man og lagt inn en restaurant eller noe. Og f.eks en bar hvis det er lovlig. På denne måten kunne man tatt seg en Biff ala "brannbiffen". Mange kule og økonomisk gode alternativer man kunne fått inn i en ny tribune kontra de gamle tribunene som er på stadion no.

2rB

TRUR(!!!) ikkje det hadde blitt heilt store pågangen med unntak av kampdag...

På Ullevål er det vel pub "i" tribunen - men den ligger jo I(!) Oslo...

Branntilegdør

Det e no sant, men fullt mulig fordet =) håper i hvert fall det da.

enavgutta

Altså, rimelig ute og kjører når du preiker om bar og åpningstider på Stadion.. Må dokkar tenke dokkar om før dokkar sier noe

Branntilegdør

?? neivel, hvis du ikke ser potensialet så vet ikke jeg.. Og "stril fra godvik"? I tillegg, var tankene mine egentlig rettet mot hvis vi fikk stadion på nygårdstangen, og hva man da "mangler" på tribunene i dag.

hjallisen

stadda på nygårdstangen og bar-da snakker vi... kanskje en restaurant i tillegg-hadde vært en hit mener iallefall jeg
ed beina plantet på bakken

Go Up