• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TIFO - Se og lær!

Started by Mr_Soma, April 17, 2004, 14:03:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven

Minner meg om at mosaikktifoen vår er død. Mulighetene innenfor tifo er ganske så enorme. At vi får til noe skikkelig bra som vekker oppsikt innenfor landet tviler jeg på (kjernen.com overvåker jo all tifoen som blir laget hver eneste runde). Grunnen til det er at vi har vært så dårlige de siste årene samtidig som det er en del som ikke vil ha tifo.

GamleErik

Det at Kjernen har en tråd som tar for seg tifoene rundt omkring i landet begrenser da vitterlig ikke mulighetene for å vekke begeistring rundt omkring i landet dersom vi i løpet av sesongen skulle komme tilbake til gamle høyder.

Gi en skjerv i tifo-bøtten og ta en prat med de som organiserer dette hvis dere vil være med på å møte utfordringene fremover.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Skumling

Grisetøft, men jeg tror ikke Salernitana er noen særlig mindre klubb enn Brann - så vidt jeg husker hadde de godt over 30000 på kampene sist de var i Serie A.

DJ_ADG

Det er ikke bare i Italia de er bra, se bare på vårt nabo land sverie. De er blitt veldig bra på TIFO, så kofor skulle ikke vi kunne gjøre det minst like bra :?:

Her er noen bilder fra sverige;

http://www.arena-welt.de/Stadionwelt-Fans/Fan-Fotos/Fotos-Fussball-Fans/Stadionatmo_Schweden/BilderAtmo_HammarbyIF/Bilder_HammarbyB1/Bilder_HammarbyB1.html

http://www.aikbilder.com/bilder/AIK_bajen030804.shtml

http://www.hammarbyfotboll.se/bilder/tifo/default.asp

Vi kan slå de :wink:
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Kruxleiven

Quote from: "GamleErik"
Gi en skjerv i tifo-bøtten og ta en prat med de som organiserer dette hvis dere vil være med på å møte utfordringene fremover.


Okay. Det kan jeg gjøre. Jeg har råd til det, men etter ferske oplevelser så bruker de mine penger på feil måte. Kjempebanneret fra i fjor er vel de fleste enig om at er feil? Jeg vil ikke at de skal bruke mine og andres kr på bluss og dårlige bannere som er så små at ingen ser dem.  Det gøyeste er å arrangere tifo som håner motstandren. Det kan vi ikke gjøre mot Molde. Vi bør satse mot VIF. Ha en koreografi/et banner som er topp hemmelig. De vil sikkert ha med seg et banner uansett. Jevnt over bør vi selvfølgelig ikke basere oss på å ha nedsettende banner om motstanderen (det er stort sett for få av dem), men vi kan lage koreografier, mosaikkforestillinger og  bannere om vårt eget lag. Det er ikke alltid lett, men det burde gå. Som karen her har vist tidligere så har Salernitana brukt det norske flagg som inspirasjonskilde på et av bildene. Vi bør finne vår inspirasjonskilde og lage noe tilsvarende. Jeg foreslår baskerflagget med svart i stedenfor grønt i det krysset. Mange flagg som det ville vært tøft.

Taz

Quote from: "Fiore9"
Det gøyeste er å arrangere tifo som håner motstandren.


jaha...

Quote from: "Fiore9"Jevnt over bør vi selvfølgelig ikke basere oss på å ha nedsettende banner om motstanderen


men nå må du bestemme deg da  :shock:  :D .

Tifo er til for en eneste ting og det er å støtte sitt eget lag til å yte mest mulig. Hvis man begynner å konsentrere seg om motstandern og bare slenge dritt om dem så er man på feil spor.

Vi i tifo Norge ønsker at flest mulig klubber engasjerer seg på et høyt nivå.  I år ser det ut som om LSK endelig har en bra gruppe oppe å stå på tifo, da mangler vi bare Brann :D  av de "store"......viking blir det nok desverre aldri noe av.......'

lykke til og håper dere  overasker positivt på tifo sia i år!!

Mr_Soma

Hvorfor er folk motstandere av bluss?

Skjønner det ikke helt, synes det er det som virkelig gir en "sydlandsk stemning" ala Italia,Spania og mange land som er klin gal som f.eks Jugoslavia og Kroatia.

Synes at vi i BBB/Store Stå skal være litt "gal".
At motstanderne skal ha såpass respekt over å komme til Bergen at det danner seg en slags frykt og at det går ut over presentasjonen deres.


Noen andre som er enige i dette?

Vi må få Brann Stadion til å bli "Løven's hule" der ingen andre enn oss i Brann gjelder.

Så konklusjonen blir at TIFO er viktig, og støtt oppunder dette - bidra til TIFO-kassen!  :!:

Branntilegdør

er vel helst nøff som er motstander her da.. bluss er stilig, og enda stiligere i folkemengden. gjerne etter scoringer etc det skaper heftig stemning-

Mr_Soma

Ja det er vel kun Politiet/Vaktene som kan stoppe evnt nødbluss.
Men det er jo ikke noe problem å stappe sokkene full av nødbluss, for vaktene mot moldekampen sjekket ikke akkurat grundig.


Men så lenge man har vett nok i hodet til å ikke kaste de på banen under kampen så må det vel være mulig å ha dette?


Noen som vet om NFF har en policy mot dette???

Yngve

Så enkelt kan det gjerast. Dette ser rimleg bra ut, tenk kor bra det hadde sett ut hadde det vore inne på SS!http://www.godsetunionen.com/video/lfsiftifo.wmv

Mr_Soma

Glimrende Yngve!


Er helt enig i det der - oppfordrer alle til å laste ned denne videoen fra Godset som Yngve har lagt ut.

Dette må vi få til igjen på SS, papirruller kan vel ikke være så dyrt!?

Vi mangler "Killer instinktet"



Ja til papirruller og bluss til kamper som LSK,VIF,RBK,MOLDE,SOGNDAL,VIKING, og ikke minst 16.mai mot Ham-Kam!

brannfrik

det så dritbra ut!!

hadde vært digg å få til nåkke lignende på stadda. vi hadde antakelig vært nødt til å sette flaggene på rekke i stedet for å ha dem i klynge fordi vi (heldigvis) ikkje har så brede løpebaner som på filmen.

og ja. nff har bestemmelser når det gjelder blussing.
det e bare lov å blusse ute på banen med tillatelse fra nff.

slenger meg på ønsket om kreppruller på en del kamper i år. det e ikkje så dumt å ha med seg på bortebane heller for å markere oss.
bryne hadde jo et kjempeopplegg på stadion i fjor høst. det så ganske bra ut.

Zander:)

NFF skal prøve å ødelegge Norsk fotball TOTALT !

Det irriterer rævva av meg .. måte det ..

Dette er ren maktbruk fra NFF .. De er redd for at RBK sine ting skal
gå vekk fra søkelyset og de mister sin stolthet..

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Kruxleiven

Vil bare vise hvordan et OH flagg kan/bør se ut. Synes Lyn gjorde dette brukbart selv om VIF totalt sett nok hadde bedre tifo. Tror de er de første i år som har et slikt flagg av den størrelsen.

http://101prosent.fanzine.no/galleriet/2004/lyn-vif/18.JPG

Taz

Quote from: "Fiore9"Vil bare vise hvordan et OH flagg kan/bør se ut. Synes Lyn gjorde dette brukbart selv om VIF totalt sett nok hadde bedre tifo. Tror de er de første i år som har et slikt flagg av den størrelsen.

http://101prosent.fanzine.no/galleriet/2004/lyn-vif/18.JPG


oddrane sitt i første runde er vel større men kvaliteten var vel kanskje litt høyere på lyn sitt(se tifo tråden på kjernen.no)

Zander:)

Quote from: "Fiore9"Vil bare vise hvordan et OH flagg kan/bør se ut. Synes Lyn gjorde dette brukbart selv om VIF totalt sett nok hadde bedre tifo. Tror de er de første i år som har et slikt flagg av den størrelsen.

http://101prosent.fanzine.no/galleriet/2004/lyn-vif/18.JPG



Litt letter for klanen og få penger til TIFO
siden de er vel dobbelt så mange som oss ..

OM man ser på bilde av TIFO til klanen dekker jo de hele ( VG )
Tror aldri vi hadde greid å dekke hele VG?  :?

DJ_ADG

Quote from: "Zander:)"
Quote from: "Fiore9"Vil bare vise hvordan et OH flagg kan/bør se ut. Synes Lyn gjorde dette brukbart selv om VIF totalt sett nok hadde bedre tifo. Tror de er de første i år som har et slikt flagg av den størrelsen.

http://101prosent.fanzine.no/galleriet/2004/lyn-vif/18.JPG



Litt letter for klanen og få penger til TIFO
siden de er vel dobbelt så mange som oss ..
quote]

Det bilde er av Bastionen...altså LYN suportere ikke Klanen fra VIF
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Zander:)

Ja , men jeg tenkte på bilde av VIF sin TIFO som han også sikter til i
teksten sin ...

daff

Quote from: "Zander:)"
Litt letter for klanen og få penger til TIFO
siden de er vel dobbelt så mange som oss ..


Alt handler om organisering, og erfaring. Se dere rundt omkring i landet, folk som er mye mindre enn dere får til et relativt greit arbeid. Så det er bare å starte, lykke til.

Go Up