• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Winters

Started by Ã?ge, April 16, 2004, 09:14:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?ge

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1082336.ece

Syns Chess bør bruke pengene de har lovet til en spiss på å gi Winters
en skikkelig lønn slik at han vil fortsette.

KennethS

uenig, Winters e en god spiller, men ingen goalgetter, vi kan heller bruke pengene på en som scorer mål, winters scorer jo ikkje mer en 5-8 mål på en sesong, noe som eg syntes e for dårlig for en spiss.
tå på Brann

Skumling

Dersom han ikke godtar Branns tilbud, så syns jeg det er en spennende ide å få Chess på banen. Enig i at Winters ikke er noen typisk goalgetter, men han har da lovet et tosifret antall scoringer i år. Klarer han det, er jeg storfornøyd. Han er en lur, rutinert spiller med bra fart og teknikk, som det vil bli vanskelig å erstatte.

andy ahlsen


Kagain

Hmm. Dette kan fort bli en kinkig situasjon for Brann. De vil ha Winters, da han er en dyktig spiss, men de må gi han en "superlønn". Så langt så greit, men om de nå går til det steget med å innfri kravene hans, så kan det fort bli nye problemer.

Vi har jo sett at familien til Winters er ekstremt viktig for han (og all ære til han for det), så sett om de nok en gang snur og ønsker seg hjem. Hva da, Brann, hva da? Man må få solgt han, og siden det er få klubber i Skottland som har økonomi til å løse ut kontrakten hans (selv om de har penger til å lønne mannen) vil dette jo bety at Brann må la han gå ekstremt billig igjen. Faktisk kanskje gratis. Jeg antar at han får en Sign-On fee om han godtar en "superkontrakt" med Brann, dette kan jo gjøre slik at Brann må la han gå med tap.

Og vil de egentlig det? Problemet er det at de ikke finner dyktige spisser som kan erstatte han heller. Som sagt, en meget kinkig situasjon. Lykke til med å løse den floken...

Kruxleiven

Send han på dør! Ingen Brannspillere er verdt at vi åpner lommeboken på vidt gap. Robbie vil hjem. Jeg har forståelse for det, og jeg har ingen motforestillinger for at han reiser hjem og spiller for Dundee (med eller uten United) eller et slikt lag. Brann bør spare penger og jeg tror faktisk en erstatning er i umiddelbar nærhet selv om vi ikke ser noen her og nå.

Ricky

Det Robbie Winters har utrettet i Brann til nå, forsvarer ikke mer

Branntilegdør

Quote from: "Fiore9"Send han på dør! Ingen Brannspillere er verdt at vi åpner lommeboken på vidt gap. Robbie vil hjem. Jeg har forståelse for det, og jeg har ingen motforestillinger for at han reiser hjem og spiller for Dundee (med eller uten United) eller et slikt lag. Brann bør spare penger og jeg tror faktisk en erstatning er i umiddelbar nærhet selv om vi ikke ser noen her og nå.


som peddien er inne på, ka koster det ikke å få en tilsvarende spiss? winters vet vi fungerer sånn litt i hvert fall, mens å få en ny spiss som scorer 7-10 ++ mål er ikke lett. I tillegg må man gjerne betale overgangssum osv.da er det bedre å øke lønnen til en spiss vi allerede har.

Skjønner jo kor du vil henne, men da må det faen være "en" helstad altså, han er siste spissen som har scoret i 50% av skuddene sine. og en slik spiss mener jeg personlig er verdt 2mill i året.

Ricky

Med en midtbane bestående av tilretteleggere med så ekstreme pasningskvaliteter som dem vi har, så bør jo til om med Arve Walde ha en grei sjans på å score 7 mål på en sesong. Selv Thomas Lund fikk jo like mange "målpoeng" (mål+assist) som Winters i fjor..
Selv om Winters er den mest bevegelige spissen vi har hatt på år og dag, så har resultatene langt på vei uteblitt sett i forhold til lønnsnivået hans. Kanskje burde vi heller skaffet oss en oversikt over hvem som er Bosmanspillere i år, slik at når Winters drar i november, så kommer samtidig en erstatter gratis.

stig

spilte ikkje han bare 14 kamper ifjor? 50% utteling ikkje dårlig. men det som gjør at vi må beholde han e jo nettopp bevegligheten. han strekker forsvaret ut og skaper rom for andre. de beste spillerene e de som har fotball i hodet og det har winters mye av.
Nettsideansvarlig

Branntilegdør


Superjack

De som mener Winters ikke fortjener en solid lønnsforhøyelse for å få han til å bli på stadion bør pakke sammen og gå hem.
Han var ett konstant uro-moment både mot RBK og i dag mot Molde.
Det er ikke mange spisser i verden som så uselvisk er villig til å jobbe trettelig for at medspillerene skal får rom til å score mål.
Vil vi ha en spiller som scorer 20-25 mål på en sesong, ja selvfølgelig, vil vi ha en spiller som Harald M. Brattbakk til å fikse målene?
IKKE FAEN!!!!
Liker spillere som ofrer for laget og har bra ferdigheter. Som ja Winters.
Forrige spissen brann hadde som var på samme måte var TE Soltvedt. Han jobbet over hele banen hele kampen.

Dere uvitende...
Brannsupporter.

Mr_Soma

BÃ¥de JA og NEI.


Winters har farten, men ikke den notoriske målbevisstheten som en toppscorer må ha.

Han scorer 8-9 mål på en sesong, fordelt på hele 26 kamper.


Det sier seg selv at det er for dårlig for en spiss - om man skal kjempe om seriegull. Men mannen skaper jo sjanser, han er raskere enn de fleste.

Men må etter mitt syn terpe på avsluttninger.

Du ser jo at han er målkåt, men det går for sjeldent for han ;)


Kanskje ikke den som skal skrike høyest når det gjelder lønn.

Yngve

Klart me må behalda Robbie Winters! han er verd kvar ei krone han får, og kvar ei krone han vil ha. Han er kanskje ikkje den spissen som skårar mest, men måten han riv i stykker eit forsvar på er verd si vekt den og. Han spring så mykje at forsvararane ikkje veit kvar dei skal posisjonera seg i forhold til han, og det skaper rom for dei andre spisssane, på den måten er det ingen i norge som er i nærheita av han. Så om no berre dyan og ystaas klarar å bevise at dei er målskårarar, så er alt berre fryd og gammen!

Ricky

For å snu det litt rundt; hvor mange på Brann er det som ikke fortjener lønnsøkning? Gjerne "hver krone de vil ha"? Er det noen på førstelaget som ikke jobber like utrettelig som Winters?

Enhver spiller som ikke er fornøyd med topplønn pluss høye bonusavtaler (sikkert nærmere 80.-100.000 kroner i måneden til sammen, eller 20.000 kr i UKEN om du vil) har ingen ting i Brann å gjøre. Minner om at mange fans i disse dager fører opp fradrag for aksjetapet i Brann bl.a. takket være de latterlige spillerlønningene vi hadde for noen år siden.

Tæring etter næring og stein på stein - filosofiene som har ført Brann fra kvalikkamp til medaljestrid på to år.

Knixen

Sier meg bare enig med Ricky, eg. Bra noen husker lenger tilbake enn til fjorårssesongen.

Karsten

Men i helvete.. Han blir tilbudt mellom 1 og 1.3 mil i Dundee United.
Klart vi må matche tilbudet for å få han til å bli.

Han er verdt det....  :wink:

Go Up