• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

rbk-Brann

Started by Brannfrelst, April 12, 2004, 21:31:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Er fornøyd med guttenes innsats i kampen... Vi kommer sterkere tilbake mot molde... Takker de tilreisende til barteland for god stemning...
2.10.07-Gullet kom hem!

Kai-Olai

De tilreisende bør få en varm applaus!!! Var utrolig mye trøkk i de, i forhold til bartemennene.. Takk for at dere gjorde kampen så levende for oss som måtte sitte hjemme i sofaen!!!

:D

Kai-Olai

Spillerne var forresten ganske bra de også..

Skyscraper

En bra oppvisning. Likte kampen. Skjønt den godeste drillo virket litt forutinntatt.

fenomenalt av de som reiste bort... hatten av
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

KennethS

Drillo kan suge seg , fyren e stokk dum

her e kommentaren til Drillo i slutten av kampen

"VI vinner en fortjent seier" sier jo litt om det meste.
tå på Brann

Anduro

Syne ihvertfall at kampens beste spiller var Ivar Rønningen...en praktredninger og virka sikker i alt han foretok seg.. hvis han fortsetter kan det bli moro.. og første omgangen til Seyi var også bra, men dabba av litt etterhvert.

kampens desidert dÃ¥rligste spiller var "mÃ¥lkongen" Harald Martin Brattbakk, satt og sÃ¥ kampen med noen kamerater og 5 minutter før slutt blir HMB byttet ut, sÃ¥ sa vi i kor,  "har han spilt"...

Feilaktig dømt på det indirekte frisparket, men det får vi leve med!!
Vi kommer mye sterkere tilbake, i år vinner vi!!

--Olof--
-----
Rød makt, Brann for alltid!

Zander:)

irriterer meg sånn at de setter 2 ihugga RBK suportere til å dømme kampen ...

gjør rbk en liiiten bra ting ! da er det stort oppstyr !

gjør brann en stor god ting nevner de den såvidt..

Ja og Ivar spilte virkelig konge i dag !

grei

Tja... Lett Ã¥ bli veldig lite nøytral nÃ¥r man holder med et av lagene. Den som tror at Drillo og Scheie er RBK-supportere har neppe fulgt særlig nøye med over tid.  At RBK vant fortjent er det vel ikke noe Ã¥ si pÃ¥. Greit nok at vi fortjente ledelse i første omgang men i andre var det noe helt annet og RBK hadde sjanser langt større enn oss. AngÃ¥ende de pÃ¥ tribunen sÃ¥ var det vel ikke noen enorm gjeng akkurat. Hørte ikke mye til de.


Litt skuffende med tap men i alt viste laget at det bor mye i de, fortsetter de sånn mot Molde kan dette bli bra.

Brannfrelst

Til tider sang vi så høyt at det gikk tydelig an å høre det.. Så ikke noe å si på stemningen med tanke på at vi var 2-300 mann...
2.10.07-Gullet kom hem!

Kai-Olai

Skal ikke si at Drillo er rbk supporter, men han holder ihverfall mer med rbk enn Brann!! Det var det ikke vanskelig å høre..

Ã?rnen

Er det noen som vet om skaden til Hanstveit er alvorlig?

Ellers synes jeg Brann gjør en god figur i går, spesielt 1. omg var god med mange Brann sjanser. Bedre lykke neste gang.

Branntilegdør

var bare en lårhøne. Og med fysioterapauter er de ute av beinet rimelig greit =)

balle

typisk med 0-1 rett før slutt.. alltid flaksen på sin side disse trønderne.. faen

Mar1us

Vi ble snytt for et mÃ¥l og da. . Evig teit, Alltid de derre dommerne som skal fÃ¥c*e seg. . Sinnsykt irriterende. .  

Og Appåtil får vi 2 kommentatorer som HEIER på RBK! Kjiipt. .
jaja!

Vi kommer Sterkt tilbake mot molde. . Da må hele bergen stille opp!!!
kte brann supporter som vil ha brann logo på Køllen

Branntilegdør

arne scheie har no uttalt før at han liker brann, så vet ikke helt jeg.

Erik

arne scheie sier no faen så mye rart at jeg vet ikke hva jeg skal tro... tror alderen har tatt han....

Skumling

Jeg tror Drillo er ganske nøytral. Men å påstå at Arne Scheie holder med Rosenborg, er fullstendig feil! Han har uttalt seg om sitt spesielle forhold til Brann opptil flere ganger. Mannen har til og med vært gjest i Brann-supporternes cupfinaleshow.

Litt mindre paranoia, takk.

Brann e livet mitt :)

Ja, er enig, tror nok Drillo holder mer md Ræv bk enn BRANN. Men å si at rbk vant fortjent var å gå over streken, då kokte det over for meg som på fotballpuben stod og var fortvilt over det ene og det andre. Ikkje nok med at de ble snytt for et mål, men så scorer de j*vla trønderene få minutter før ordinær tid. Nei, vet du ka. Hater rbk, de skal alltid ødelegge. Men den 4 juli så ska de få seg en på tryne, då ska BRANN knuse de på stadion. Og då må alle i bergens by og utenfor stille opp.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

brannfrik

problemet e jo bare at det neppe blir plass til alle mot rbk fordi kapasiteten er kuttet ned til 18 000

hater nff  :evil:

Brannfrelst

Fyller opp gratishaugen da vet du... Kan jo slippe inn en god del på SS og klokkesvingen... En 3700 på SS og 2500 i klokkesvingen... Og 700 på ståtribunen på gamle sitte... Da er vi oppe i 19000... Dette går vel??? Bør ta helt av mot ræv bk... Bluss,ruller,konfetti,stordrakten,flagg,banner og ALT!!!
2.10.07-Gullet kom hem!

KRISA

Mitt forslag då e at folk står utenfor å deler ut ting som kan brukes som TIFO. Sånn som mot Levski Sofia då de delt ut flagg. Håper virkelig på noe stort!

Zander:)


brannfrik

Quote from: "Brannfrelst"Fyller opp gratishaugen da vet du... Kan jo slippe inn en god del på SS og klokkesvingen... En 3700 på SS og 2500 i klokkesvingen... Og 700 på ståtribunen på gamle sitte... Da er vi oppe i 19000... Dette går vel??? Bør ta helt av mot ræv bk... Bluss,ruller,konfetti,stordrakten,flagg,banner og ALT!!!


desverre...

brann har lært sin lekse på den fronten. for to år siden på 16. mai slapp de inn 700 for mange på SS, og ble så vidt eg vet bøtelagt for det av flauseforbundet. på alle store kamper i fjor gikk det ikkje an å kjøpe biletter i døren,men bare i luken og i brannbutikken, så de slipper neppe inn fler enn de har lov til altså 18 000

når det gjelder tifo er det jo bevilget masse penger til dette av bataljonen pluss det som kommer inn på tifokontoen, så nåkke må det gå an å finne på.

småflagg i hansa og på SS, og bluss på SS hadde gjort seg.. et fett banner i løpet av sesongen hadde og gjort seg.

Brannfrelst

samler vell inn mellom 10-20000 kroner med disse bøssene?? Bruk disse fornuftig... Ruller 2000 stk(3900 kroner) bluss 200 stk (3100 kroner) 3000 småflagg (7000 kroner) + frakt blir vel ca 15000 kroner... Men satser på at Brann Stadion koker over på TIFO... At d blir et helvete for motstanderene... Lykke til med årets TIFO!
2.10.07-Gullet kom hem!

Brann e livet mitt :)

Det var en utrolig god ide, hadde vært noe det der, å vise alle de andre supporterene at vi e de beste av de alle og gir alt for laget i vårt hjerte.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

KRISA

Men det som kan bli ulempen med dette e at vis vi ska gjøre det pÃ¥ en tv-kamp holder alltid en god del seg hjemme.  Men men, hadde vært utrolig morsomt om vi hadde fÃ¥tt det til.

Mar1us

Ka E d Største problemet når det gjelder tifo egnetlig?

E d pengene? Eller e d frivillige?. . Vi burde absolutt klare å få frivillige. . Som konfetti og sånn. . D e jo bare piss i havet. .

Men hvis vi kunne fått noen som samlet inn på storestå hadde jo d vært konge. .Alle støtter brann når vi er på staddaren vettu. . =)

Noen kunne jo ha jobet heme! Klippet ut noe avis papir og greier. .Tar og lemper d ien sekk, og leverer d på avtalt sted 1 time før kamp start. .Skal love deg d hadde funket =) . . Så bare stå på TIFO, Dokker gjør en god jobb. . Mn dere kan gjøre en bedre ;)
kte brann supporter som vil ha brann logo på Køllen

Brannfrelst

Marius: Dette gjør jeg... Har klippet opp ca 10000 røde og hvite biter... Er villig til å gå ut med rundt 500 kroner på en sesong til TIFO fondet... KAn gjerne hjelpe til med TIFO og...
2.10.07-Gullet kom hem!

Kruxleiven

Quote from: "Kai-Olai"De tilreisende bør få en varm applaus!!! Var utrolig mye trøkk i de, i forhold til bartemennene.. Takk for at dere gjorde kampen så levende for oss som måtte sitte hjemme i sofaen!!!

:D


Vil minne om at Kjernen hørtes bedre fra TV skjermen, men det kommer jo litt ann på plassering av mikrofon og slikt. Vil også si at Kjernen hadde mer schwung over sangene sine som tydeligvis er hentet fra den erfaringen de har opparbeidet seg gjennom bortekamper i Europa.

GamleErik

Meget mulig at Kjernen hørtes bedre på TV og på flere steder på selve stadion, men maken til "stille som graven" som det var til tider, du hadde hørt det om en knappenål hadde fallt, skal du jammen lete lenge etter. (Det sier seg selv at også de tilreisende holdt godt kjeft akkurat når stillheten senket seg).
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Knixen

Quote from: "Fiore9"
Vil minne om at Kjernen hørtes bedre fra TV skjermen, men det kommer jo litt ann på plassering av mikrofon og slikt.


Mesteparten av spillet foregikk jo foran Kjernen uansett. Førsteomgang når brann presset og andreomgang når Rosenborg overtok.

Det var stille ofte og lenge fra Kjernen. Ikkje det av vi var så jævla bra, men det skulle ikkje mye til for å lage litt mer stemning enn kjernen.

KennethS

Quote from: "Fiore9"Vil også si at Kjernen hadde mer schwung over sangene sine som tydeligvis er hentet fra den erfaringen de har opparbeidet seg gjennom bortekamper i Europa.


ehhh, Kjernen har faktisk klar og ta melodien til Bodø sangen, så hvis du mener rappe andre sine melodier e opparbeidet seg erfaring, så vet ikkje eg. Har aldri hørt noen andre supportere som tar så mange sanger som kjernen, greit nok at alle tar en sang eller 2, men her e det faktisk snakk om 95% av sangene. Venter bare på at de skal rappe noen bergensanger. spør du meg så e kjernen på samme nivå som noen år siden, selv om de selv påstår de e blitt blandt landets beste.
tå på Brann

Brann e livet mitt :)

Ja, de kan jo tro. En skal lete leeeeenge etter et mer kjedelig publikum enn kjernen.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Pi_Meson

Quote from: "KennethS"Kjernen har faktisk klar og ta melodien til Bodø sangen


Regner med det er melodien fra Jesus Christ Superstar du mener («Bodø/Glimt, superlag» / «Rosenborg, religion»). Ikke nok med at Kjernen har tatt den. Det samme har faktisk supporterne til Manchester City, Manchester United, Bristol City, Stockport, Plymouth og Norwich gjort, for Ã¥ nevne noen. Aalesund-fansen ogsÃ¥, forresten. Kjernen har kort og godt ikke «tatt melodien fra Bodø-sangen». Kjernen har tatt en melodi som brukes av supportere i alle land, melodier som ikke tilhører supporterne av én bestemt klubb, men som tilhører en felles europeisk supporterkulturarv. I det hele tatt er  de færreste melodier som brukes av noen supporterklubber unike for supporterne av akkurat denne klubben.

QuoteHar aldri hørt noen andre supportere som tar så mange sanger som kjernen, greit nok at alle tar en sang eller 2, men her e det faktisk snakk om 95% av sangene.


Og da er jeg spent... Hvor mange melodier bruker Brann-supporterne som er helt unike for Store Stå på Brann Stadion? Vedder på at antallet melodier som også brukes av andre klubbers supportere er langt høyere enn en eller to, også for deres vedkommende.

Yngve

Poenget er vel heller det at det må vere mogleg å stele songar frå utanlandske lag, ikkje songar som er i bruk i Norge frå før av. Greit nok at city, united og ein del engelske lag bruker songen, men i her til lands er dette bodø-glimt sin song, ikkje kjernen. Må sei eg reagerte når eg høyrde det eg og.

Om nokon hadde tatt melodien til ein av dei særmerkte Brann songane her i landet vitnar det om dårleg oppfinnsomheit.

Me har ikkje så stort suportar miljø her i landet, og dei relativt få songane som finns ør ein få ha i fred. Enkelte songar berre assosierar du med det laget, ikkje fleire andre lag.


Stel så mykje ein vil frå utlandet, ein plass må ein ha inspirasjon frå, men stel ikkje identiteten til suportargruppene.

Og foresten, trudde ikkje kjernen likte england og fotball kulturen der eg, i alle tilfelle detr inntrykket eg får når eg er inom sida dykkar..

KennethS

bodø/glimt har brukt den sangen så lenge eg kan huske, dette e ikkje snakk om og rappe ka som helst sang. Ka klubber i europa gjør bryr eg meg lite om, vi e i Norge og e norske fans.
tå på Brann

Pi_Meson

Tja, dette gjelder vel innenfor landegrensene like mye som det gjelder på tvers av dem, har jeg inntrykk av. Klassiske supportersang-melodier som «He's a Jolly Good Fellow», «knees up, Mother Brown», «La donna e mobile», «Go West» osv. blir brukt av en supporterne av en rekke forskjellige norske klubber, akkurat slik tilfellet er i andre land. Det er ikke bare én svensk klubbs supportere, én italiensk klubbs supportere eller én tysk klubbs supportere som bruker disse melodiene heller. De må betraktes som felleseie, og man kommer sjelden til bunns i saken når man prøver å finne ut av hvem som var først ute, og hvem som skal ha opphavsretten til bruk av slike melodier.

KennethS

Derfor vi e lur og bruker mange Bergensanger på våres tekster :) hører vi noen rappe dem, da blir det bråk! :D
tå på Brann

Go Up