• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lydnivå på Stadda

Started by Brannfrelst, April 10, 2004, 14:04:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Jeg synes at gassfløyten bør innføres på Stadda igjen... Men problemet er at disse jævla vaktene tar de fra oss i inngangen for de tror vi skal hive de etter spillerene... Dette er jo noe som lager liv på en fotballkamp! Og om noen sier det er for dumt,hvorfor bruker de det i Italia,Spania,England,osv... Da mener jeg ikke 1 og 2 divisjonsklubber,men Lazio,Roma,Juve,Barca,Real,Man.Utd,Liverpool...
2.10.07-Gullet kom hem!

Formica

Nå er ikke fotballens hjemland, England i førersetet når det gjelder Tifo og andre effekter på tribunen. Og godt er det.

Brannfrelst

Greit nok det... Men det er ca 35000 mer syngende supportere på St.James Park mellom Newcastle-Manutd og Brann-aalesund... Klager ikke på stemningen på Stadda,prøver bare å øke den... Engasjemang er viktig...
2.10.07-Gullet kom hem!

BL

Quote from: "Brannfrelst"Jeg synes at gassfløyten bør innføres på Stadda igjen... Men problemet er at disse jævla vaktene tar de fra oss i inngangen for de tror vi skal hive de etter spillerene...


problemet er jo at det alltid er noen idioter som kommer til å kaste de ut på banen... og de ødelegger jo ganske mye for syngingen
Hansa-
Felt Z

cybro


Zander:)

jeg satt her om dagen og så på litt foppal videoer ..

Det som vi sliter med at vi her bare storestå som synger ..

på mange andre er somoftes hele stadioen som storestå ..

derfor bli støynivået på staddaen litt slapt.. Men vi som står på storestå koser oss! :) Vet iallefall at jeg gjør det..
Og husk! Man skal ikke ha stemme igjen etter å ha vært på staddaen ..

Stemme igjen = dårlig kamp ;)

sekto

Personlig så syntes jeg de der fløytene er mer en uting enn noe annet. Alltid en eller annen gjøk som bare skal kødde seg med den, så er det noen som fyrer den av 3cm fra trommehinnen din og du er svimmel resten av kampen.

Ofte bryter det opp i sang og overdøver de som prøver å synge.
Var på kamp i England i høst, og da hørte jeg ikke en eneste fløyte, men derimot så sang alle. Var ikke kun den ene siden som støttet opp.
Det var faktisk sang i stereo og surround i mot setning til monolyden som vi ofte har på Stadion.

Zander:)

Det er det jeg sier! kun storestå som synger !

og dagens næringsliv folkene på hovedtribunen resiser seg med nød og neppe !

Hansasvinger er med å klapper og skriker i store deler av kampen med tanke på at det er bare 10 åringer på hansa .. vel de klapper iallefall!

Så om bare hele stadion hadde sunget ..

Om vi hadde fått hele stadion med på et eller annet rop en gang i mellom hadde det vært en begynnelse, kan ikke forvente at hele staddaen begynner å synge bare på en kamp..

Men å prøver å få til noe må vi ! sangen må spre seg lengre enn storestå!

supporter78

Man kan egentlig ikke forlange at det er samme stemning på stadda som på en stadion i f.eks england eller italia. Kulturen er forskjellig. Gikk en del på Wycombe sine kamper da jeg bodde i Wycombe. Der stod 70-80 år gamle damer og slengte dritt i motstanderene. over tid tror jegen større del av stadion vil ta del i morroa.

Det var jo sydlandsk stemning på stadda i cl-kampen mot Levski Sofia. Det er mao mulig i norge også.

Brannfrelst

Dette var tydligvis en dårlig idè :)
2.10.07-Gullet kom hem!

Mr_Soma

Disse "fløytene" hører ikke hjemme andre steder enn i håndballkamper - thats it.
Vi har fått stemmen vår av en grunn, til å bruke den-

"Fløyter" ? Harry spør du meg...

Erik

jeg syns no det er litt harry og skifte farge på skriften på hver annen linje og gjøre skriften fet på noen av ordene... trengs vell ikke?

Mr_Soma

Nei jeg beklager så meget - om dette virker støtende for deg så skal jeg selvfølgelig la være.

Gu' så fælt.

- Nok en gang, beklager.                


* La oss ta i bruk gassfløyter folkens.

Kai-Olai

Det beste hadde kanskje vært hvis SS hadde fordelt seg rundt på hele stadion! Da hadde vi kanskje klart å dra med oss de andre også.. Og etterhvert kunne flyttet tilbake på SS og likevel høre trøkket fra resten av Stadion!!

Zander:)

god ide men sikkert vanskelig å gjennomføre.. ?

Kai-Olai

Er nok kanskje det ja, og det hadde nok blitt litt tomt på SS. Men det er vel kanskje bedre det, enn ingen lyd i det hele...

Brann e livet mitt :)

Det med at SS flytter seg litt rundt på forskjellige steder, va jo en kjempe ide, men då må det være en gjeng det e skikkelig trøkk i og som virkelig vil gå inn for det. Hadde jo vært helt fantastisk at hele stadion sang med på kampene, det hadde blitt vakkert. Eller vi får bare prøve på hver kamp og få resten med oss, selvom det høres vanskelig ut går det jo an å prøve.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Brannfrelst

Dette er vel et prosjekt klanen holder på med for tiden om jeg ikke tar feil?? www.klanen.no
2.10.07-Gullet kom hem!

GamleErik

Quote from: "Brannfrelst"Dette er vel et prosjekt klanen holder på med for tiden om jeg ikke tar feil?? www.klanen.no


Korrekt link til saken:
http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/5273

Personlig tror jeg ikke at dette er aktuellt før man har minst 1500 som synger fast på store stå
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Brannfrelst

Fikk det ikke til med det første
2.10.07-Gullet kom hem!

Baitle

Om vi hadde fått hele stadion med på et eller annet rop en gang i mellom hadde det vært en begynnelse, kan ikke forvente at hele staddaen begynner å synge bare på en kamp..



Greit nok da, men me vil ikkje ha sånne rop som dei har på lerkendal for dei e skikkela harry.

Zander:)

nei er du gal.. ?

Vi skal no værtfall ha noe med stil.. :P

Stoffi

Quote from: "Baitle"Om vi hadde fått hele stadion med på et eller annet rop en gang i mellom hadde det vært en begynnelse, kan ikke forvente at hele staddaen begynner å synge bare på en kamp..



Greit nok da, men me vil ikkje ha sånne rop som dei har på lerkendal for dei e skikkela harry.


Har noen av dere noensinne vært på Stadion? Hele stadion synger med når det er nok spenning. Byen e' Bergen, Hele Stadion, Heia Brann, og innimellom litt Super Ray.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

GamleErik

Jeg har opplevd at folk har kauket litt med på Heia Brann og en del klapping på hele stadion, men kan ikke si at jeg har merket noe særlig synging. Kanskje du står midt på store stå hver kamp og synes at alle synger fordi folk roper inn i øret ditt og du hører lyden som slår tilbake fra de andre tribunene?

Selv flytter jeg meg rundt på de ulike tribunene under kampens gang og merker kanskje litt bedre stemningen andre steder.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

DJ_ADG

gass føyte må ALDRI på stadion igjen, det eneste de fører til er å øglege får oss som synger.
Og han med den fordømte trommen må dra å henge seg, det var en bra ide, men den funker ikke.

La hos heller bare trime stemmebåndene og synge til vi ikke har steme igjen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Branntilegdør

var no tendenser til synging på slutten på sittetribunen bak storestå i dag. Stod selv å sang litt der i hvert fall

brannfrik

supert lydnivå!! har aldri før lagt merke til at vi har klart å dra med oss nesten hele hansa på byen e bergen.

herlig!! :D

DJ_ADG

fy faen...har ik steme igjen...d va døds kult i dag, og bra stamning ihvertfall på BBB på SS
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Yngve

Det var elendig stemmning på stadion i dag. Det starta veldig bra, men etter 25 min var det heilt dødt. Masse av stemmningen var det hansa som stod for, ikkje at dei sang so mykje, men dei drog i gang klapping og heia brann fleire gonger. Ein gong var heile hansaen med på byen e bergen, og då var det VELDIG bra stemmning, ellers labert frå mitt ståsdtad, på felt a, nærast mogle bbb gjengen.. Der eg stod var me kanskje 10 stykk som sang, og høyrde generelt veldig lite frå bbb gjengen.

Syns og det såg veldigt tomt ut på bbb gjengen sitt felt.<-- etter å ha sett bildene her på sidene så trekk eg det tilbakar, såg ikkje så gale ut alikavel! Gler meg til neste kamp!

Zander:)

Der jeg sto .. var det ganske mye trøkk egentlig .. på høyre side av ingangen til felt q .. ( eller er det felt B det midterste har blitt ? )

stig

var duganes idag,men den inngangen gjør at to sanger ofte blir sunget samtidig og det e generelt sett litt lite samstemt. men korfor synger vi sangen som inneholder tekstlinjen "selv om vi rykker ned gir vi alt for brann fordè"? greit nok at den gir budskap om at vi støtter brann i tykt og tynt,men den passer strengt talt bare når vi ligger å kjemper i bunnen og ikkje når vi leder 2-0 mot molde i 2. serierunde. ny tekstlinje hadde gjort seg.
Nettsideansvarlig

Zander:)

Enig !

"Uansett ka som skjer , gjør vi alt for brann forde" eller no kanskje?

2rB

Stod heilt til venstre på BBB sitt felt... Var tydleg at alle dei syngande hadde samla seg mot Hansa... Bare nokon "få" som sang i enden mot klokkesvingen. Skulle ønska alle kunne vært med - men eg går ut frå at det er fleire enn eg som stod der borte, som ikkje har stemme igjen idag.

grei

Super stemning var det da alle var med på "Byen er Bergen". Ellers kunne ikke BBB høres særlig godt over på Sitte, bortsett fra etter kampen. Det at volumet da ble merkbart høyere tyder på at det er endel som står uten å synge med. Vi skal "eie" vår egen hjemmebane mer enn dette.

Zander:)

stå på storestå uten å synge er jo bare ufattelig teit ..

Da sitter man heller !

Brannfrelst

Jeg stod på felt C på SS og der var det sikkert 100-150 som sang på dette feltet. D er tøft når ALLE på Stadion klapper,men d hadde vert bedre om 5-6000 hadde songet. Men applaus til BBB feltet,jeg hadde personlig ikke mye stemme igjen etter kampen  :D
2.10.07-Gullet kom hem!

YadaYada

Akustikken i Vestlandshallen skal vi ikke klage på ihvertfall ;)
Sjekk dette videoklippet her

(Kan ta litt tid å laste klippet, 11mb)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Bombefar

Takker høyere makter for at fløyter ikke brukes på Staddaen. Har hørt noen ganger på TV på enkelte kamper når "hele" tribunen sitter og tuter og det høres ikke akkurat bra ut. Blir faktisk jævlig irritert og skrur heller lyden av enn å høre på jævelskapen

UnnamedFeeling

Quote from: "YadaYada"Akustikken i Vestlandshallen skal vi ikke klage på ihvertfall ;)
Sjekk dette videoklippet her

(Kan ta litt tid å laste klippet, 11mb)

Nei har du sett! Så artig å se at det jeg filmet den gang fortsatt sirkuleres! Den e´ god! Hmm, kanskje man burde sikret seg royalties eller noe sånt.  :lol:

UnnamedFeeling (a.k.a. Estranged)

Sjekk forøvrig http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=3655&highlight=
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Gud

Selger du Brann dvder ennå UF? Har veldig lyst på cupfinalen 2004 :D

UnnamedFeeling

Quote from: "Gud"Selger du Brann dvder ennå UF? Har veldig lyst på cupfinalen 2004 :D

Nei dessverre. Grunnen til at jeg byttet nick, var at "Estranged" ble utestengt fra forumet pga salg av dvd'er, så...

Nå blir vel dette nicket også sperret, tenker jeg...
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

YadaYada

Det ligger jo en god del Brann-dvd'er på nettet som kan lastes ned da.
Er en egen tråd for det her:

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5100&highlight=torrent
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Go Up