• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Molde 26.05 kl 19:15

Started by Superjack, May 22, 2024, 22:02:44 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Rundens hovedkamp.

Molde kan ikke tape denne, da er de nesten hektet av i kamp om seriegull, etter ca 1/3 sesong.

Brann må ikke noe, men tror de vil veldig i denne kampen.

Blir nok tilnærmet uendret Brannlag, men om Pallesen er fit starter han, og samme gjør Ruben. Ellers blir det som start mot KBK.

Spiss, tar en råsjans på Heggebø fra start.

Resten uendret.

Meget vanskelig kamp. Spesielt når Molde dummet seg ut i siste kamp mot S08.
Brannsupporter.

RepublikkenBergen

Skal Brann på topp 3 må Brann vinne denne kampen..

Morkel

Quote from: Superjack on May 22, 2024, 22:02:44 PMMolde kan ikke tape denne, da er de nesten hektet av i kamp om seriegull, etter ca 1/3 sesong.

Ja, det sa de om oss også da vi lå ni poeng bak medalje elleve serierunder før slutt. Molde får fort fart på ting etter EM-pausen. De er litt ute av balanse nå pga en formtopp i europacup i vinter/våres og det er fremdeles kun en luke på syv poeng, selv med seier. Men ville uansett vært veldig deilig med en sekspoengs luke ned til fjerdeplass. Så møtes Viking og Molde i kampen etter denne, så da må en av dem eller begge avgi poeng.

Lasaron

Jeg er godt fornøyd med fire poeng på det to neste kampene nå, hjemme mot Molde og hjemme mot Kristiansund.


Når var forrige gang vi hadde tre kamper på rad mot lag fra Møre og Romsdal?
Tren på langskudd

Superjack

Håper mest å se et Brannlag som får til å sprudle igjen.

Spillet har sjelden vært imponerende i år.

Vil se hardcore Brannfotball.
Brannsupporter.

Morkel

Quote from: Morkel on May 23, 2024, 00:21:51 AM
Quote from: Superjack on May 22, 2024, 22:02:44 PMMolde kan ikke tape denne, da er de nesten hektet av i kamp om seriegull, etter ca 1/3 sesong.

Ja, det sa de om oss også da vi lå ni poeng bak medalje elleve serierunder før slutt. Molde får fort fart på ting etter EM-pausen. De er litt ute av balanse nå pga en formtopp i europacup i vinter/våres og det er fremdeles kun en luke på syv poeng, selv med seier. Men ville uansett vært veldig deilig med en sekspoengs luke ned til fjerdeplass. Så møtes Viking og Molde i kampen etter denne, så da må en av dem eller begge avgi poeng.

Ser nå at du skrev seriegull og ikke medalje. Det er jo klart, gullet er nok kjørt med tap for Molde ja. Men jeg tror for oss og medaljekamp så skal vi være litt varsomme med å avskrive Molde for tidlig.

Kagain

Quote from: Superjack on May 22, 2024, 22:02:44 PMBlir nok tilnærmet uendret Brannlag, men om Pallesen er fit starter han, og samme gjør Ruben. Ellers blir det som start mot KBK.

Spiss, tar en råsjans på Heggebø fra start.


Er enig med deg i at om Pallesen Knudsen er fit så starter han i midtforsvaret og Kristiansen på venstrebacken. Spesielt siden det ikke helt var Soltvedt sin dag sist.

Tror dog ikke at Finne blir byttet ut, så tipper han vil starte. Jeg ser at BA hyper opp Kartum litt igjen, og Horneland siteres på at Kartum "har nå skrudd litt til", så det kan hende at Kornvig benkes etter forrige kamp og Kartum kommer inn.

https://www.ba.no/brann-vinner-alltid-nar-han-starter-na-mener-horneland-at-han-er-pa-gang-igjen/s/5-8-2629624

Mathisen har denne kjenningen i lysken, men jeg tror ikke det betyr at Warming får starte av den grunn. Med mindre Castro/Blomberg blir skadet frem mot kampen.

Superjack

Quote from: Morkel on May 23, 2024, 11:09:24 AM
Quote from: Morkel on May 23, 2024, 00:21:51 AM
Quote from: Superjack on May 22, 2024, 22:02:44 PMMolde kan ikke tape denne, da er de nesten hektet av i kamp om seriegull, etter ca 1/3 sesong.

Ja, det sa de om oss også da vi lå ni poeng bak medalje elleve serierunder før slutt. Molde får fort fart på ting etter EM-pausen. De er litt ute av balanse nå pga en formtopp i europacup i vinter/våres og det er fremdeles kun en luke på syv poeng, selv med seier. Men ville uansett vært veldig deilig med en sekspoengs luke ned til fjerdeplass. Så møtes Viking og Molde i kampen etter denne, så da må en av dem eller begge avgi poeng.

Ser nå at du skrev seriegull og ikke medalje. Det er jo klart, gullet er nok kjørt med tap for Molde ja. Men jeg tror for oss og medaljekamp så skal vi være litt varsomme med å avskrive Molde for tidlig.

Jepp. Så lite stabil den norske serien er så kan flere lag «choke» totalt. Men at både Glimt, FFK og Brann skal choke ser jeg på som lite sannsynlig. Spesielt Glimt ser jeg ikke skal rote bort 10-11 poeng på Molde.

Brannsupporter.

Dickens

Det er mot Molde og Glimt vi virkelig ikke bør tape når vi teller opp i november.

Superjack

Quote from: Dickens on May 23, 2024, 20:28:11 PMDet er mot Molde og Glimt vi virkelig ikke bør tape når vi teller opp i november.

Der bør vi vinne. Minst 4 poeng mot begge i dobbeltoppgjør.
Brannsupporter.

Hickok

Er en del murring i Molde om dagen, både innlegg i lokalavis og på andre plattformer. Gjennomgående går det de tingene mange andre ser, nemlig at Molde spiller en primitiv form for fotball i stor grad lagt opp rundt motspill til hva motstander ønsker å gjøre. Når de må skape kampen selv, så sliter de i større grad. Måtte denne murringen bare bli forsterket etter helgen.

Superjack

Brann er fort en motstander Molde lettere kan klare å ødelegge for, mer enn å måtte skape spill selv mot et lavtliggende lag.

Dette blir den 2. kampen i år mot et topplag for Brann.
Mot FFK feilet Brann totalt.
HÃ¥per dette blir bedre.
Brannsupporter.

Gulløl

Huseklepp informerte i Fotballfeber at Pallesen er klar. Warming kom seg gjennom treningen i dag og Huseklepp regnet med han ble klar. Mathisen er ikke klar.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erlend

Da blir det spennende Ã¥ se hva Horneland anser som den sterkeste forsvarsrekken.  Det blir selvfølgelig en del gi og ta med begge varianter, men jeg tror det blir Crone-Palle-Sery-Kristiansen.  Samtidig er vel Molde sin høyreside en del mindre skummel enn den som ydmyket Soltvedt sist, sÃ¥ vi fÃ¥r se hva han velger

ostraume

Jeg tipper Palle er selvskreven. 100 minutter uten Palle har gitt 3 baklengs.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Palle er selvskreven. Vært enormt god denne sesongen, og med den utviklingskurven han har hatt det siste året, så er ikke han langt unna landslaget. Spesielt ikke når Gundersen er der. Pallesen gjør jo det attpåtil på gress.

Bytt klubb på Gundersen og Pallesen, og Palle er på landslaget. Det er min påstand.

Erlend

Hadde aldri trodd dagen skulle komme der dette forumet nærmest enstemnig mener at Palle er klink i startoppstillingen til en kamp der alle forsvarsspillerne er tilgjengelige :)

Nixon

Liker ikke at det nå blir snakk om serieledelse frem mot kampen på søndag.
Det skriker nedtur lang vei her!
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Tre poeng her og Molde kan i teorien parkeres inn i sommerpausen.

Dyngeland
Crone-Pallesen-Jeff-Kristiansen
Kornvig-SHN-Felix
Blomberg-Heggebø-Castro

Heggebø må vel passe best mot Molde sine tre stoppere, så kan Finne med sine bevegelser være et alternativ mot mer slitne bein etterhvert om det skulle være nødvendig. Blomberg får vel fornyet tillit og Pallesen kommer vl inn igjen.

Lasaron

Quote from: andreas1989 on May 26, 2024, 07:50:13 AMTre poeng her og Molde kan i teorien parkeres inn i sommerpausen.



En sekspoengskamp, altså? Nja. Differansen er for liten og gjenværende sesong for lang.
Tren på langskudd

Lasaron

I forbindelse med at jeg skulle se G15-kampen i går, gikk jeg forbi da Brann trente. Jeg fikk ikke med meg så mye, men det så ut som at Warming spilte på lik linje med de andre. Ulriken jogget for seg selv på kunstgresset.
Tren på langskudd

Pete05

Siden Horneland ikke liker å endre for mye så gjetter jeg på at det kun blir Soltvedt ut og Palle inn - om det er ikke er noen skader. Finne starter garantert på topp og det er like greit. I form er han den beste spissen vi har. Så pleier han å gå tom rundt 60 min om tempo er høyt (som det fort blir her) og da passer det bra å sende inn Heggebø.

Skulle gjerne likt å se Warming fra start på høyre og Castro til venstre (som jeg tror i form) er de beste kantalternativene våre. Warming har egentlig alle de samme egenskapene som Blomberg men er litt raskere, litt tøffere i duellene og mangler litt på relasjonsspill. Så lenge Mathiesen er skadet så er det sånn konkurransen er. Ingen av dem er spesielt gode på venstre kant.

Eivind

May 26, 2024, 13:37:36 PM #23 Last Edit: May 26, 2024, 13:39:08 PM by Eivind
Finne og Soltvedt på benken tipper jeg..

Churchill

Er nervøs for denne. Det kan bli kalasfotball og seier eller rotete og tap.
...we shall never surrender.

Kagain

Quote from: Eivind on May 26, 2024, 13:37:36 PMFinne og Soltvedt på benken tipper jeg..

En rett er ikke verst. Finne er tilbake i det gode selskap. Soltvedt satt på benken. Jeg gjettet på at det ville bli slik, men jeg lurte også på om Kartum kom til å starte. Vi får se hvordan de presterer mot Moille.

SeLyren

Soleklart tap i dag. 1-3, dessverre.

vekkreist

Isåfall bra at både Fredrikstad og BG avga poeng...

Men ja, denne kampen blir ekkel

Kagain

Vet kommentatorene noe mer enn oss andre? De snakket om Crone og at han hadde vært skikkelig god i år. Så langt er det ting vi andre har sett også, men kommentatorene mener at grunnen til at Crone har skjerpet seg er at Hellan har imponert voldsomt så langt...

Spelaren

Synes me "aldri" klarer å sette fort i gang frå keeper. Dyngeland springer ut til linjen og ser intenst utover.
GÃ¥ av.

Spelaren

Corner-statistikken vÃ¥r er jo glimrende!  ;D
GÃ¥ av.

esp123

Pallesen. For en mann.

Syns vi har vært til tider meget gode. Veldig mye nesten offensivt. Vi har skuslet bort potensielle store sjanser på dumme offsider og dårlige touch.

esp123

Greit nok at det er er hardt skudd, men det må jo være straffe?! Han stopper jo et skudd med hånden?!

Spelaren

Dommer og VAR er helt på viddene, mens Brann brenner altfor mye.
GÃ¥ av.

stigh

Quote from: esp123 on May 26, 2024, 18:59:08 PMGreit nok at det er er hardt skudd, men det må jo være straffe?! Han stopper jo et skudd med hånden?!

Er vel mer det at det kommer fra en Molde-spilleren før går i hånden. Fra kort avstand

Lasaron

Nå stopper man spillet for å høre med en spiller uten hodeskade om det går bra. Noe det gjorde.

Dette er nytt.

Flott cornermål av Palle.
Tren på langskudd

Christian

Quote from: stigh on May 26, 2024, 19:06:44 PM
Quote from: esp123 on May 26, 2024, 18:59:08 PMGreit nok at det er er hardt skudd, men det må jo være straffe?! Han stopper jo et skudd med hånden?!

Er vel mer det at det kommer fra en Molde-spilleren før går i hånden. Fra kort avstand
Om det er tilfellet, er det vel greit.

Finfin respons

Åpenbart at Blomberg gjør ganske utrolige ting utpå der, og at komboen Finne og Felix er ganske warm.

Men her må vi vel si at Kristiansen også har en god kamp, mot en av ES' beste spillere.

Ja, når sant skal sies er det vel bare Castro som ikke er enorm. Men han er finfin han også.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: Christian on May 26, 2024, 19:09:36 PM
Quote from: stigh on May 26, 2024, 19:06:44 PM
Quote from: esp123 on May 26, 2024, 18:59:08 PMGreit nok at det er er hardt skudd, men det må jo være straffe?! Han stopper jo et skudd med hånden?!

Er vel mer det at det kommer fra en Molde-spilleren før går i hånden. Fra kort avstand
Om det er tilfellet, er det vel greit.

Det er IKKE tilfelle. Rett fra Chrome og rett i armen.
!
Relativt sinnsykt.
Kanskje.

Christian

Fart og avstand er jo ofte forklaringen, men når han har hånden oppe i hodehøyde skal det ikkje ha noe å si.

Erlend

Ordentlig krigekamp.  Da er det veldig passende at det er Palle som setter mÃ¥let.

Men det begynner kanskje å bli i overkant, dommer må ta kontroll før det sklir helt ut her.

Mye fine angrep, synd det ender i veldig mye nesten

Finfin respons

Det er hardt men det er minst fire meter.
Kanskje.

Kagain

Jaja, da får Thore P. se om han kan fylle Sery Larsen sine sko...

Churchill

for en kamp av guttene. Molde hadde litt trøkk i starten, deretter har det vært kalasfotball av Brann.
...we shall never surrender.

Spelaren

Blir helt stresset av alle angrepene som renner ut i sanden pga en dårlig pasning eller upresis avslutning. Skulle minst ha vært 3-0.
GÃ¥ av.

Spelaren

Selvsagt.
Utligning etter at me har sløst ørten sjanser, på det som er griiiseflaks etter flipperspill med stangen.
GÃ¥ av.

esp123

Kristian Eriksen er Eliteseriens mest irriterende spiller. At mannen har sluppet unna kort i denne kampen er helt utrolig.

vekkreist


Finfin respons

Castro spiller med hodesmerter eller noe. Ser ikke bra ut.
Kanskje.

fortune

First is first, second is nothing

Go Up