• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hamkam, onsdag 17. april kl 18:00 - Eliteserien

Started by Lasaron, April 14, 2024, 16:46:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Hamkam med to bortekamper på rad. Mot Rosenborg nå, og så mot oss på onsdag.

De kom tidlig under mot Rosenborg, og må kjempe på en blytung og elendig naturgressmatte. Dermed er det mulig at de kjenner det litt i beina når de skal møte oss.
Tren på langskudd

Lasaron

Og der er kaptein Jon Olav Norheim utvist med to gule kort, og dermed karantene mot oss.
Tren på langskudd

Christian

Ingen tvil om gult nummer to på Lerkendal der, nei. Henriksen for noen uker siden derimot...

Superjack

Hvem starter mot Hamkam?

Warming eller Castro?

Er Soltvedt klar til å spille fra start på onsdag? Om han er, hvem spiller stoppere da?

Japhet og Palle, Japhet og Kristiansen eller Kristiansen og Palle.

Jeg tror de to første og at Kristiansen må på benk.

Er Kniklas ute en stund eller er han bare sår etter en kakk?

Brannsupporter.

Erlend

Jeg ønsker meg Japhet og Palle,  Kristiansen har vært horribel sÃ¥ langt.  Kniklas tror jeg vi kan se langt etter, men sÃ¥ er jeg jo ikke lege sÃ¥ man skal aldri si aldri

pidre

Saludar a los monos!

Lasaron

Av aktuelle stopperpar har jeg jo egentlig mest sansen for Ruben og Japhet. Men Ruben har vært skikkelig dårlig så langt. Så kanskje Palle er bedre der.

Jeg er usikker på om Warming er klar for to så kjappe starter. Bedre å planlegge at han skal starte til helgen igjen, kanskje?

Wassberg er selvsagt ute en god stund, eller lenge.
Tren på langskudd

andreas1989

Vi får vel vite mer om Wassberg og Mathisen i dag, men de er vel uansett ikke aktuelle fra start på onsdag.
Kristiansen kunne trenge en tur på benken, men Sery overbeviste jo ikke akkurat i går han heller og tåler dansken 90 min både onsdag og søndag? Warming eller Castro? Finne eller Heggebø? Heggebø må få en sjanse denne uken, men nå var jo Finne nokså livlig i går og marginer unna scoring.

Dyngeland
Crone-Pallesen-Sery-Soltvedt
Kornvig-SHN-Kartum
Blomberg-Heggebø-Castro

Hickok

Quote from: Superjack on April 14, 2024, 19:48:05 PMHvem starter mot Hamkam?

Warming eller Castro?

Er Soltvedt klar til å spille fra start på onsdag? Om han er, hvem spiller stoppere da?

Japhet og Palle, Japhet og Kristiansen eller Kristiansen og Palle.

Jeg tror de to første og at Kristiansen må på benk.

Er Kniklas ute en stund eller er han bare sår etter en kakk?


Jeg tipper det blir følgende endringer fra Viking kampen:
- Kartum for Kniklas
- Sol for Jeff

Ellers kjører de nok ganske likt. Andre omgangen var veldig positiv, og de bare hadde satt noen sjanser. Ja, vinden hadde stor betydning og hjalp godt på, men likevel kjørte de Viking helt over på defensiven.

Lasaron

Hvis Japhet ikke skal starte, så skal eneste grunn være at det er for tidlig for ham å starte mange kamper på kort tid. Japhet er nemlig vår beste stopper, og kommer til å bli bedre i år enn i fjor.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on April 15, 2024, 08:11:27 AMHvis Japhet ikke skal starte, så skal eneste grunn være at det er for tidlig for ham å starte mange kamper på kort tid. Japhet er nemlig vår beste stopper, og kommer til å bli bedre i år enn i fjor.
Jeg er helt enig, men jeg tipper nå likevel at det blir sånn.

Superjack

Mot et lag som legger alle spillere i forsvar og håper på et lykketreff på dødball så bør både Japhet og Palle spille.

Sol, Palle og Japhet.

Både for å være sterkere i duellene i forsvar, men ikke minst på dødball i angrep.

Kristiansen har vært katastrofe i forsvar, og bidrar minimalt offensivt.
Brannsupporter.

Gulløl

April 15, 2024, 13:11:02 PM #12 Last Edit: April 15, 2024, 13:12:56 PM by Gulløl
Tror dette blir laget:          

                  Dyngeland
Crone - Pallesen - Sery - Soltvedt
     Kornvig-SHN-Kartum
   Blomberg - Finne - Castro


Om Brann leder og har kontroll på kampen utover i andre omgang byttes Sery med Kristiansen. Jeg tror det er lite lurt at Sery spiller 3x90 min på åtte dager siden han nettopp er tilbake og kan være utsatt for overbelastning og/eller ny skade.

Ellers innhopp for Warming enten for Castro eller Blomberg.

Heggebø også høyaktuell for et innhopp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

For et nydelig kampvær det blir i morgen kveld !



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Eg føler tiden er moden for en sånn god kalasseier, 5-6 mål eller så. 4-0 til pause og noen spennende bytter tidlig i andre omgang.
GÃ¥ av.

Hickok

Nå ryker billettene unna i et jevnt og fint tempo også, så 13.000 blir vel meldt ganske snart (er nok passert), og forhåpentligvis også 14.000 i løpet av dagen.

krakra


Leffen

Crone ute. Hellan spilte 70 min i går for Brann 2 men var kanskje ikke aktuell uansett. Simba og, som kunne vært backalternativ. Blir det Ruben da om Soltvedt er klar?

Nixon

Krysser fingrene for en tidlig og solid ledelse slik at Felix slipper å spille.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Dersom Crone er ute så er det vel nærliggende å tenke Helland eller Blomberg med mindre Hellan er klar for å starte. Hagen er jo også skadet.

Hickok

Quote from: andreas1989 on April 16, 2024, 13:09:06 PMDersom Crone er ute så er det vel nærliggende å tenke Helland eller Blomberg med mindre Hellan er klar for å starte. Hagen er jo også skadet.
Jeg tenker vel om Helland ikke skulle spilt i morgen, så hadde han spilt 90 minutter mot Hødd.

Superjack

Med Crone ute, så er det å håpe at denne unge Hellan gripe muligheten og bare tar plassen på backen fra og med i morgen.
Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: Hickok on April 16, 2024, 13:34:33 PM
Quote from: andreas1989 on April 16, 2024, 13:09:06 PMDersom Crone er ute så er det vel nærliggende å tenke Helland eller Blomberg med mindre Hellan er klar for å starte. Hagen er jo også skadet.
Jeg tenker vel om Helland ikke skulle spilt i morgen, så hadde han spilt 90 minutter mot Hødd.

Var inne på tanken selv i går, Hødd borte er jo en tøff match så skulle tro man mobiliserte de man kunne.

Lasaron

Hvor står det at Crone er ute? Hellan, da.

Jeg mener Japhet skal spares til Odd-kampen, og at Kristiansen har vært for dårlig i år. Dermed må Palle og Helland starte.

Finne har ikke vært god nok til å befeste klippekortet. Jeg ville planlagt for Heggebø fra start mot Hamkam, og Finne fra start mot Odd.

Felix, kan han begynne med Brann 2? Han skal ikke spille i morgen. Det er alt for tidlig.
Tren på langskudd

Leffen

I TV2-saken om Kniklas.

"Felix Horn Myhre er tilbake i kamptroppen etter en skade i forkant av sesongen. Joachim Soltvedt er også tilbake etter å ha stått over både cup-kampen mot Lyngbø og Viking i Eliteserien. Svenn Crone er ikke med i troppen"

Superjack

Tenker de med utdanning som medisinmenn får vurdere om Felix er klar for å spille eller ikke.

Har heller ikke sett noe sted at Crone er ute, utenom her inne.

Jeg tipper det blir Palle og Kristiansen, sammen med Sol.
Kartum, Nilsen og Kornstrået på midten og Warming, Finne og Blom.

Horneland ønsker stort sett minst mulig bytter og å kjøre relasjoner og relasjoner.

Mulig Kristiansen og Japhet bytter. Høyrebacken er avhengig av om Crone er ute eller ikke.

Brannsupporter.

krakra

De var jo pissredde for Ã¥ bruke Torsvik mot Ham-Kam sist. Gjorde alt av omrokkeringer for Ã¥ unngÃ¥ det, men hadde til slutt ikke  noe valg. Det gikk bra. Jeg tror det gÃ¥r bra med Hellan ogsÃ¥. Eller sÃ¥ gÃ¥r det dÃ¥rlig, som det gikk da Pedersen skulle spille der etter skade. Jorden gikk ikke under av den grunn. Det er ikke noen grunn til Ã¥ gjøre det til noen farlig greie Ã¥ bruke Hellan fra start.

Syns også man bør ha med akademispillere som innbyttere på midtbanen, istedenfor å skulle drive med tull som Heggebø eller Simba som indreløpere. Det går sikkert også helt fint.

Corran

Om Crone ikke er tilgjengelig (noe jeg ikke har sett noen steder) så er det Hellan som skal inn.
De har kjøpt ham så da får de også gi ham sjansen når førstevalget (enn så lenge) er ute.
De skal i alle fall ikke bruke noen skadede spillere eller FHM der.

Men kanskje de som har ønsket omskolering (igjen) av Blomberg kan få viljen sin en kamp?

Den siste var spøkefullt ment. Er ikke Crone tilgjengelig så skal Hellan inn om han er klar etter Hødd kampen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


andreas1989

Var litt merkelig at ikke BA eller BT hadde nevnt Crone, men nå kan BT bekrefte at dansken er ute mot Ham-Kam. Leddbåndskade høres da litt alvorlig ut? Men kanskje ikke?

Quote from: BTBrann-backen pådro seg nemlig en mindre leddbåndskade i vestlandsderbyet.
- Han er ikke med mot HamKam. Jeg håper han rekker helgens kamp mot Odd, sier Eirik Horneland.

Hickok

Overtråkk er vel også en leddbåndskade?

Sjekket ellers opp litt til morgendagen, og NM finale nr.2 går i morgen samtidig som Brann sin kamp, så det er nok stor sannsynlighet for at de fleste som kunne ha vurdert å ta turen over fjellet fra Hamar nå i stedet antakelig drar til Jordal i stedet for. Jeg tipper derfor på et bortefelt bestående av hovedsakelig Hamar folk som bor i Bergen.

andreas1989

Meget mulig, men er det ikke litt rart å ikke benevne det som et overtråkk i så tilfelle? Det høres jo iallfall mindre dramatisk ut. Dog håper jo Horneland på en retur mot Kristiansund så da er det vel neppe så veldig alvorlig.

ostraume

Vet vi om Hellan er fit og kampklar? I så fall skal han vel inn fra start her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg har sett to av Hamkam sine kamper i år. Min ukvalifiserte og enkle analyse er som følgende: De slår av og til langt/i bakrom på Moses Nawa. Han er helt ok. Ser ut til å ha et bra toppnivå, men gjør også mye feil. Men for det meste baserer Hamkam seg på lange innkast og god tid på dødball der de flytter laget opp og lemper opp i feltet.

Jeg foreslår vi starter slik:

Dyngeland

Hellan - Palle - Helland - Sol
Kornvig - Sønnen - Kartum
Blomberg - Heggebø - Castro


Japhet og Warming skal få innhopp på 15-20 minutt, for å holdes varm. De skal starte mot Odd. Finne kan også godt komme innpå, og starte mot Odd.
Tren på langskudd

Corran

Skjønner ikke helt hvorfor Warming og Jeff og da spesielt Jeff skal hviles/spares.
Begge trenger kamptreningen da de er et lite stykke fra formen de bør være i.
Heggebø inn for Finne er jeg ikke uenig med, men tviler på at det skjer
Hellan og Sol på hver sin back er også helt klare valg.

Eg håper ikke at Hellan har vist såpass mangler i forhold til hva Horneland forventer som basic at det blir valgt noe litt håpløst der istedenfor

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on April 16, 2024, 21:27:09 PMSkjønner ikke helt hvorfor Warming og Jeff og da spesielt Jeff skal hviles/spares.




Jeg er redd de blir skadet igjen, hvis de presses for hardt for tidlig. Det skjedde ofte med Brannspillere senest i fjor, så det er ikke tomme bekymringer.
Tren på langskudd

Corran

Ja men samtidig har de selv kalt seg klare lenge og ikke blitt brukt samt de har vært veldig forsiktig matchet fram til nå.
Det får vel være måte på hvor forsiktig en skal være
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Ham-kam har færrest antall skudd på mål i eliteserien i år. 2 skudd på mål over 3 kamper er jo relativt svakt. De har også færrest mål med ett på tre kamper. De presterte riktignok greit mot Molde i perioder, men skal jo være en kamp Brann må vinne for å henge med i medaljekampen i år.

opplett

Høres mer ut som et lag som er vanskelig for oss å spille mot
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Brann spiller altså med Kristiansen på høyreback(!) foran høyreback-talentet Martin Hellan. Kjenner jeg blir helt oppgitt av det. Med mindre det er en god grunn til at han ikke starter, ville dagens kamp vært perfekt å starte for Hellan.
Kokende idiot

andreas1989

Det er altså Parmer som melder dette i en kommentar på bt.no.

Jeg er jo helt enig, og dersom Hellan ikke er klar så bør det være Helland og ikke Kristiansen som får muligheten.

Ting kan vel kanskje tyde på at Hellan er et klubbkjøp og ikke trenerkjøp? Uansett så burde vel pressen begynne å stille Horneland og eventuelt Per-Ove mer til veggs når det kommer til antall minutter de unge spillerne får i Brann.

Optimist

Jepp. Akkurat denne situasjonen synes jeg fortjener svar. Horneland vil sikkert si at han ikke er klar, men hva skal til for at han blir klar da? Gi no gutten en sjanse. Alle ganger Brann har startet med nye unge spillere under Horneland, har de spilt bra. Da snakker jeg spesielt om Kniklas, Torsvik, Helland og Wolfe
Kokende idiot

esp123

Horneland har jo bygget en ganske ekstrem kultur, kanskje Hellan ikke har gjort seg fortjent til å starte gjennom prestasjonene på trening?

Og det var vel også snakk om at han har vært syk? Med sykdom og 70 min mot Hødd, så vil jeg tro at denne kampen kommer litt for kjapt?

andreas1989

April 17, 2024, 08:27:53 AM #43 Last Edit: April 17, 2024, 08:34:14 AM by andreas1989
Meget tenkelig at Hellan ikke er "klar", men da bør jo heller unge Helland få sjansen enn en 35 årig venstrebent spiller. Dog kan det jo være at Helland starter som stopper.

esp123

Samtidig, Helland er ikke back. Har han spilt høyreback før? Jeg ser ikke helt at han skal ha ferdighetene for å spille back.

opplett

Folkens, vi må skille mellom HellaN og HellaND, ellers blir det jæskla vanskelig å følge samtalen. Blir forøvrig interessant for kommentator når begge disse starter en kamp sammen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

Har tro på at Helland skal kunne gjøre en vel så god figur på høyrebacken som en venstrebent spiller. Han besitter greit tempo og har jo blitt utfordret på å ta med seg ballen, så det vil nå bare være god trening. Vi må tørre å gi talenetene muligheter når de åpenbarer seg.

esp123

Joda, men det er en balansegang her gjennom en potensiell dårlig erfaring i en uvant posisjon.

esp123

Men jeg sliter litt her fordi jeg ikke abonnerer på BT. Hva baserer Pamer sin påstand på?

Morkel

Quote from: esp123 on April 17, 2024, 08:39:08 AMMen jeg sliter litt her fordi jeg ikke abonnerer på BT. Hva baserer Pamer sin påstand på?

Mye det samme som snakkes om her inne.  At det er rart at Brann blÃ¥ser 4 millioner pÃ¥ en back hvis han ikke er god nok for Ã¥ starte.

"Men Hellan er ikke engang i diskusjonen. Det til tross for at den unge, og meget raske backen, spilte for Brann 2 så sent som mandag. Der fikk han starte mot Hødd og spilte 77 minutter, noe Brann enkelt kunne justert dersom Eirik Horneland hadde ønsket det (Svenn Crones skade var allerede kartlagt på det tidspunktet). Men Horneland mener at Hellan har for tynt grunnlag til å kunne spille mot HamKam, og velger trolig å starte med venstrebeinte Ruben Kristiansen i stedet."

Go Up