• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lyngbø - Brann 11. april kl 18. NM

Started by Lasaron, April 09, 2024, 06:08:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg tror Brann gjorde rett som nedprioriterte Brann 2 i går. Denne cupkampen er viktigere å vinne (vi vil ikke ha et skandaløst bananskall) og vil også ha en helt annen ramme. En kulere og råere ramme.

Her er det grunn til å tro at Helland, Hellan, Simba, Heggebø og Kartum starter. Japhet og Warming bør først og fremst disponeres slik at de kan spille mest mulig mot Viking.
Tren på langskudd

Superjack

Ikke utenkelig at Japhet får spille fra start, for å få 60-70 minutter i bena.

Japhet og Helland fra start som stoppere?
Brannsupporter.

andreas1989

Børsheim
Hellan-Helland-Sery-Soltvedt
Kornvig-SHN-Kartum
Blomberg-Heggebø-Warming

Er vel dessverre overhengende fare for Holmen og Pallsesen på bekostning av Børsheim og Helland. Crone skal vel starte også for å toppe det hele...

Kristiansen og Castro bør vel gjerne hvile. Tenker detter en kamp Konvig og Blomberg kan spille på seg litt selvtillitt, mens Heggebø kan dunke inn noen baller.

fortune

Quote from: andreas1989 on April 09, 2024, 09:10:47 AMBørsheim
Hellan-Helland-Sery-Soltvedt
Kornvig-SHN-Kartum
Blomberg-Heggebø-Warming

Er vel dessverre overhengende fare for Holmen og Pallsesen på bekostning av Børsheim og Helland. Crone skal vel starte også for å toppe det hele...

Kristiansen og Castro bør vel gjerne hvile. Tenker detter en kamp Konvig og Blomberg kan spille på seg litt selvtillitt, mens Heggebø kan dunke inn noen baller.

Jeg tenker det eneste fokus i denne kampen er å hvile så mange som mulig. Lag fra fjerde divisjon er det umulig å ryke mot uansett, man får ingen reell kamptrening av å møte dem og vi møter Viking tre dager senere.
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: fortune on April 10, 2024, 13:02:16 PMJeg tenker det eneste fokus i denne kampen er å hvile så mange som mulig. Lag fra fjerde divisjon er det umulig å ryke mot uansett, man får ingen reell kamptrening av å møte dem og vi møter Viking tre dager senere.

Kanskje Horneland overdriver her i BA. Men sannsynligvis stiller de ganske sterkt lag i morgen.

Torsdag venter Lyngbø i cupen, og for de som tror på et reint reservelag fra Brann: Horneland har ikke tenkt å spare på noe som helst.

- Nå er det kamp hver tredje dag fremover, og vi kommer til å gå beinhhardt inn i hver eneste en av dem! Med hud og hår - med alt vi eier og har, sier Horneland, og ler litt av sine egne klisjeer.

Og når BA spør om han ikke har tenkt å gi spilletid til benkesliterne mot 4. divisjonslaget Lyngbø, er svaret kontant:

- Hos oss må man konkurrere seg til spilletid. Her er det ingen som får noe gratis!
Rød makt på Hansa

fortune

Stilte sterkt mot Frøya i fjor også, og så gikk det to uker før han klaget på for hard kampbelastning. Jeg håper man har lært.
First is first, second is nothing

krakra

April 10, 2024, 16:14:19 PM #6 Last Edit: April 10, 2024, 16:49:39 PM by krakra
Det blir for dumt. Selv Glimt kjørte en haug av juniorer og reserver i går. Til tross for at den famøse signeringen Berntsen startet, så var det fire juniorspillere fra start og fire til som kom inn fra benken. Utelukkende reserver som startet. Jeg forventer så rent reservelag som de får til i morgen, som de får til.


                  Børsheim
Hellan - Helland - Sery Larsen - Kvale
       Kartum - Heltne Nilsen - Eikrem
    Warming - Heggebø - Blomberg

Man må da tørre å bruke hele troppen. De har konkurrert seg inn dit. Det får holde. Det er jo ikke akkurat en voldsom belønning å få spille mot et fjerdedivisjonslag.


Corran

Man vet vel at Horneland spiller ganske toppet også i de tidlige cuprundene?
Warming tror jeg ikke starter men han vil sikkert at Castro får så mye spilletid som mulig

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

Ser at kampen vises på TV2 SPORT1 imorgen.  Trodde kun NRK hadde rettighetene?

Sikkert trykkleif av vglive.no....

For øvrig syns jeg Soltvedt bør innpå noen minutter mot Lyngbø. Koselig for han sikkert 👌😉⚽️

krakra

Tv2 og NRK deler rettighetene, så det stemmer nok

andreas1989

Dersom Soltvedt ikke skal spille så må det jo nesten bli Kristiansen eventuelt Crone på venstrebacken.

Simba kan da umulig ha grunnlag for noe særlig mer enn et innhopp.

Blir sikkert fryktelig toppet ja, helt ufattelig dersom Helland&Co ikke skal få muligheten.


Pete05

Quote from: krakra on April 10, 2024, 21:08:27 PMhttps://www.tv2.no/video/sport/fotball/skal-senke-brann-alltid-to-mann-nede/1952971/

Dette kan bli tøft!

Absolutt dagens beste... Og hadde vært utrolig moro om de faktisk forsøkte å gjennomføre ;-). Snakk om spark til FFK

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Erlend

Knallsterkt når de sier at dette er veien å gå for norsk fotball.  Kanskje noen av ekspertene som satt og faktisk mente det i fullt alvor søndag kveld får øynene opp for hvor dumt det utsagnet var nå?

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

Dagens jinx på Twitter. Av hensyn til innholdet er Sandefjord personen fjernet fra kopien ... 😂.

Planer for dagen:

- Le av Fredrikstad
- Knuse Fløy Flekkerøy
- Le av Fram
- Se Union Carl Berner denge Vålerenga
- Se Jens-Erik Johansen skåre 5 mot Odd
- Ta oss videre i cupen
- Le av alle elitelagene som ryker i runde 1

Veien til Ullevål starter i dag😍

Sjelden har vel noen klart å bomme mer ....

Lasaron

Sandefjord røk jo ut i første runde i fjor også, noe denne sikkert husker utmerket. Jeg tipper det var et forsøk på dobbeltpsykologisk antijinxing med sarkastisk vri, eller noe sånt.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Både Hellan og Warming stod over trening igår pga sykdom.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Jeg tror Brann vinner i kveld. Uansett hvem som vinner, mener jeg kampen skal brukes til å trene på å holde høyt tempo. Iallfall frem til vi eventuelt leder med fire mål.
Tren på langskudd

Churchill

Dette er selvsagt kampen for de unge og dem som trenger kamptrening.
...we shall never surrender.

esp123

De unge vil nok få vesentlig mer utbytte av kampen hvis enkelte etablerte også spiller. Å kun spille med reservelag/unge talenter vil gi tilnærmet null utbytte for alle involvert. Vi har knapt begynt sesongen, en formasjonsøkt mot Lyngbø kommer ikke noen til å ta skade av.

krakra

Det er gode, etablerte spillere blant reservene.

andreas1989

Sery og Kristiansen vil begge spille og sannsynligvis også Crone, om ikke det er etablert nok for å slippe til Helland og Børsheim så vet ikke jeg.

Lenger fremme i banen så har vi vel ikke noen unge som er aktuelle med uttak av Heggebø.


Superjack

Mangelen på innkjøring av et førstelag relasjoner der gjør at jeg i utgangspunktet tenker at det er viktigere å spille inn relasjoner og et førstelag, enn å la reservene spille.

Håper på et tilnærmet toppet lag fra start.

             Dyngeland
Hellan- Palle - Japhet - Sol
      Kornvig - Sønnen - Kartum
         Blom - Heggebø - Castro



Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on April 11, 2024, 12:50:05 PMMangelen på innkjøring av et førstelag relasjoner der gjør at jeg i utgangspunktet tenker at det er viktigere å spille inn relasjoner og et førstelag, enn å la reservene spille.

Håper på et tilnærmet toppet lag fra start.

             Dyngeland
Hellan- Palle - Japhet - Sol
      Kornvig - Sønnen - Kartum
         Blom - Heggebø - Castro



Dette kommer også Horneland til å tenke
Blir overasket om det er mye bytter.
Hellan spiller nok ikke om han har stått over trening pga sykdom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Hadde ønsket å se Hellan, men jeg tror hverken han eller Warming spiller om de ikke er friske. Tror også Sol fort står over om leggen hans ikke er 100%

Brannsupporter.

fortune

Quote from: Corran on April 11, 2024, 12:57:56 PM
Quote from: Superjack on April 11, 2024, 12:50:05 PMMangelen på innkjøring av et førstelag relasjoner der gjør at jeg i utgangspunktet tenker at det er viktigere å spille inn relasjoner og et førstelag, enn å la reservene spille.

Håper på et tilnærmet toppet lag fra start.

             Dyngeland
Hellan- Palle - Japhet - Sol
      Kornvig - Sønnen - Kartum
         Blom - Heggebø - Castro



Dette kommer også Horneland til å tenke
Blir overasket om det er mye bytter.
Hellan spiller nok ikke om han har stått over trening pga sykdom

Er bare noen uker siden kampen mot Sotra fikk stempelet «begrenset treningsutbytte» grunnet svakt nivå, da får man neppe noe som helst utbytte av å spille mot et fjerdedivisjonslag. Lyngbø er et lag som Sotra hadde slått med fem mål og som et toppet Brann burde slått tosifret.

Det eneste førstelagsspillerne kan få med seg fra denne kampen er belastning og skader, så jeg mener vi bør spare dem. Spiller tross alt søndag, onsdag, søndag den neste halvannen uken.
First is first, second is nothing

Superjack

Samtidig var Horneland i kampen mot Sotra opptatt av at spillere som var på vei tilbake fra skader fikk gode spilleminutter.

Blir spennende å se.
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: fortune on April 11, 2024, 13:56:47 PM
Quote from: Corran on April 11, 2024, 12:57:56 PM
Quote from: Superjack on April 11, 2024, 12:50:05 PMMangelen på innkjøring av et førstelag relasjoner der gjør at jeg i utgangspunktet tenker at det er viktigere å spille inn relasjoner og et førstelag, enn å la reservene spille.

Håper på et tilnærmet toppet lag fra start.

             Dyngeland
Hellan- Palle - Japhet - Sol
      Kornvig - Sønnen - Kartum
         Blom - Heggebø - Castro



Dette kommer også Horneland til å tenke
Blir overasket om det er mye bytter.
Hellan spiller nok ikke om han har stått over trening pga sykdom

Er bare noen uker siden kampen mot Sotra fikk stempelet «begrenset treningsutbytte» grunnet svakt nivå, da får man neppe noe som helst utbytte av å spille mot et fjerdedivisjonslag. Lyngbø er et lag som Sotra hadde slått med fem mål og som et toppet Brann burde slått tosifret.

Det eneste førstelagsspillerne kan få med seg fra denne kampen er belastning og skader, så jeg mener vi bør spare dem. Spiller tross alt søndag, onsdag, søndag den neste halvannen uken.

Ja. Men den type rasjonell tenkning krasjer veldig med empiriske realiteter. Eliteserielag sliter forbausende ofte i slike kamper. Derfor skal vi ikke tenke slik.

Kanskje vi taper, men mest sannsynlig vinner vi, men kanskje vi taper.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on April 11, 2024, 14:23:16 PM
Quote from: fortune on April 11, 2024, 13:56:47 PM
Quote from: Corran on April 11, 2024, 12:57:56 PM
Quote from: Superjack on April 11, 2024, 12:50:05 PMMangelen på innkjøring av et førstelag relasjoner der gjør at jeg i utgangspunktet tenker at det er viktigere å spille inn relasjoner og et førstelag, enn å la reservene spille.

Håper på et tilnærmet toppet lag fra start.

             Dyngeland
Hellan- Palle - Japhet - Sol
      Kornvig - Sønnen - Kartum
         Blom - Heggebø - Castro



Dette kommer også Horneland til å tenke
Blir overasket om det er mye bytter.
Hellan spiller nok ikke om han har stått over trening pga sykdom

Er bare noen uker siden kampen mot Sotra fikk stempelet «begrenset treningsutbytte» grunnet svakt nivå, da får man neppe noe som helst utbytte av å spille mot et fjerdedivisjonslag. Lyngbø er et lag som Sotra hadde slått med fem mål og som et toppet Brann burde slått tosifret.

Det eneste førstelagsspillerne kan få med seg fra denne kampen er belastning og skader, så jeg mener vi bør spare dem. Spiller tross alt søndag, onsdag, søndag den neste halvannen uken.

Ja. Men den type rasjonell tenkning krasjer veldig med empiriske realiteter. Eliteserielag sliter forbausende ofte i slike kamper. Derfor skal vi ikke tenke slik.

Kanskje vi taper, men mest sannsynlig vinner vi, men kanskje vi taper.

I går var første gang siden 1966 at et eliteserielag røk mot motstand fra nivå 5, så vi kan helt fint tenke slik. FKH sitt andrelag er dessuten i tredje divisjon, mens vårt andrelag fra nivå 2 presumptivt er vesentlig bedre.

Om man alltid skal tenke en kamp av gangen og ta høyde for de mest usannsynlige scenariet er det vanskelig å bygge noe langsiktig.
First is first, second is nothing

krakra

Regner med at vi kan slå fast at Holmen Johansen skjøv ungguttene bak i køen og ikke ble hentet for å være på trening under landslagssamlingene?

Lasaron

Quote from: krakra on April 11, 2024, 15:50:16 PMRegner med at vi kan slå fast at Holmen Johansen skjøv ungguttene bak i køen og ikke ble hentet for å være på trening under landslagssamlingene?

Det kan vi slå fast, ja.
Tren på langskudd

andreas1989

Skuffende, men ikke overraskende at Remmem er den eneste man finner plass til av de unge i troppen.

Dog gledelig at Helland faktisk får sjansen! Dog litt overraskende at ikke Sery spiller.

Lasaron

Warming har jo vært i aksjon en stund nå. Fått spilletid i mange kamper. Kanskje det er på tide at han starter?

Mens Japhet bare har hatt spilletid i noen få kamper. Håper han kan starte mot Viking.
Tren på langskudd

andreas1989

Mulig man vurderer det dit at det blir for mye belastning på
Sery med to kamper samme uke og at han derfor ikke starter i dag, men faktisk blir kastet utpå mot Viking. Dersom Soltvedt ikke blir klar til helgen må det jo nesten bli sånn med mindre Helland faktisk får muligheten også i Stavanger.

Ustemten

Denne utdritingen av FFK av Lyngbø er legendarisk! Herlig klubb som stiller opp og også sender krass kritikk til lag som FFK og ekspertene som hyller dem, på en humoristisk måte! 10/10!

Lasaron

Det beste sitatet fra videoen syns jeg er: "Det er dette som driver utviklingen."
Tren på langskudd

vekkreist

Børsheim  og  Mathias Klausen er på landslag oppdrag, korrekt?




krakra


Lasaron

Tren på langskudd

esp123

Det jeg er mest skuffet over er i grunn at ikke Kvale er med. Han kunne jo spilt i stede for Kristiansen som sliter med ankelen.

Lasaron

Jeg liker at Brann holder tempoet oppe.
Tren på langskudd

vekkreist

Heggebø med flere fete sjanser... de må han sette altså..

Ellers syns jeg Blomberg har vært mye mer aktiv og PÅ enn de to siste kampene, lover bra!


Lasaron

Jeg er veldig fornøyd med første omgang, bortsett fra kvaliteten på avslutningene. Men de har høyt tempo, høy intensitet, og mye fint spill.

Jeg vil tro Lyngbø er såpass kjørt nå at målene fort kan renne inn, selv om Brann slakker av på tempoet.

Stopperne kan med fordel fyre av hardere pasninger.
Tren på langskudd


krakra

Ikke en eneste akademispiller får spilletid i dag. Bare én junior får spilletid. Det er ganske utrolig.

Hva godt etablerte førstelagsspillere får til mot 4. divisjonsmotstand etter å ha tatt ledelsen etter 17 sekunder er jo rimelig uinteressant.

Optimist

Har Svenn Crone bestemt seg for å bli mer offensiv? Så det mot FFK og ser det i dag. Husker ikke hvor offensiv han var mot Tromsø.
Kokende idiot

andreas1989

April 11, 2024, 18:05:44 PM #49 Last Edit: April 11, 2024, 18:07:25 PM by andreas1989
Uansett, fem bytter!

Kan ikke skjønne eller begripe hva Finne og Wassberg skal inn her å spille 45 minutter etter og Heggebø igjen utpå kanten.

Go Up