• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Fredrikstad 7. april kl 19:15

Started by Lasaron, April 02, 2024, 10:49:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Samme start ellever som sist foruten Castro inn for Mathisen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

Grønner sier i BA at Castro kan være en bedre boksåpner mot et lavliggende Fredikstad lag, enn Ulriken

Jeg tror han er inne på noe der, men vi får se hvor lenge han holder...

Lasaron

To kommentarer til benken:

1. Holmen på benken. Hva sa jeg? Kjipt. Dette er et bevis på at Hornis har for stor makt i klubben.

2. Simba er tilbake.

Tren på langskudd

pidre

Ola Hobber Nilsen, trøste og bære, glad vi har VAR.
Saludar a los monos!

krakra

Burde bruke Heggebø fra start i sånne kamper. Skjønner ikke at Horneland ikke vil rullere mer på spissplassen. Finne får ingenting å jobbe med.

vekkreist

Fysøren for en d.. lag FFK er, trodde faktisk de kom her for å spille fotball...

Neida, kommer her og skal forsvare seg til 1 poeng

Håper de rykker rett ned igjen!

krakra

Hadde vi hatt en god dommer, så hadde Wassberg klart å skaffe to gule kort til FFK i samme situasjon. Men vi har ikke en god dommer, så det ble bare ett gult kort.

esp123


vekkreist

Blomberg har vært svak idag ..desverre..

Finne også.

Savner så mye FHM.. og Ulriken ....


Men dette Fredrikstad laget , kommer kun her for å forsvare seg, sikkert bra for dem, men de må lukes vekk fra ES

esp123

Ellers virker det nesten som at Brann ikke skal bruke spillvendinger overhodet? Vi kan ikke småspille så mye på én side uten å flytte ballen fort over på andre siden. Da blir det veldig lett å forsvare seg.


Erlend

Det blir vel ikke noen nasjonal sørgestund om dette laget rykker ned igjen. 

Men skal vi henge med i toppen så må vi mestre dette kampbildet bedre enn vi har gjort i dag

Billy Elliott

Da var nedturen startet. Aldri i verden om vi scorer på disse, de ligger med alle mann fra 20m og inn.

Spådde en skikkelig drittsesong for et par uker siden, og ble sågar noe overrasket over resultatet mot TIL, men dette var mer som forventet. Det er nok fordi Tromsø er uendelig mye dårligere enn vi trodde, heller enn at Brann var gode. Vi kommer til å slite denne sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Det går tregt.

Kristiansen mot Japhet, Warming mot Blomberg.

Opp med tempo og få til dødballer og innlegg.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Og en ting til, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi slår cornere inn i boksen mot et slikt kjøttlag. Det er som å mate verdens feiteste mann med livretten hans. Meningsløst.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

1.  Tålmodighet

2.  Mal på.

3.  Bytt inn Japhet, Warming, Heggebø og Kartum senest innen 60. minutt.

Gjør vi alt dette, vinner vi.

3. Ut med henholdsvis Palle, Blom, Finne og Kornvig.
Tren på langskudd

Gud

Tafatt kamp. Vi får jo ikke til en dritt. Begynn å skyte fra distanse.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on April 07, 2024, 19:07:46 PMDa var nedturen startet. Aldri i verden om vi scorer på disse, de ligger med alle mann fra 20m og inn.

Spådde en skikkelig drittsesong for et par uker siden, og ble sågar noe overrasket over resultatet mot TIL, men dette var mer som forventet. Det er nok fordi Tromsø er uendelig mye dårligere enn vi trodde, heller enn at Brann var gode. Vi kommer til å slite denne sesongen.

Også en blind høne finner gull i ny og ne.

esp123

Det er helt sykt hvor mye de ligger nede. Forferdelig lag.

Gud

Greit å få seg en reality check i starten av sesongen...

Erlend


esp123

April 07, 2024, 19:48:44 PM #70 Last Edit: April 07, 2024, 19:55:40 PM by esp123
Dette tror jeg er den svakeste kampen jeg har sett under Horneland. Forsvarsspillet er helt utrolig slapt.

Soltvedt blir kjørt rundt med på 1-0, han lager frispark og Fredrikstad scorer i hans sone på 2-0. Kontraster.

Erlend

Også veldig ulikt oss med den sekvensen litt før 2-0 der vi får en del innlegg og pasninger men ingen løper i boksen.

Og ellers så må jo dommerne se å få tatt ansvar mot denne drøyingen av tiden, denne kampen har blitt et momument for alle som klager på hvordan fotballspillere er en gjeng grinunger som bruker halve kampen på å spille skadet

krakra

Wassberg er god, men litt for snill ennå. Han bremser alltid opp drivet sitt når han nærmer seg 16-meter og spiller ut istedenfor å bare krumme nakken, ta med seg ballen inn i boks og skyte. Jeg tror han er mer enn god nok til å skape trøbbel der inne.

esp123

Her skal det legges til 15 minutter. Det er det sykeste jeg har sett. De ligger nede etter hver eneste situasjon.

krakra

Skjønner ikke at Hobber Nilsen har så høy stjerne i NFF. Han mangler både fotballforståelse og autoritet. Klarer ikke kontrollere kamper.

Spelaren

Gå av.

esp123


Erlend

Vi har mye vonde minner fra LAN-fotballen her i byen, men jeg håper for Guds skyld at jeg aldri må se Brann holde på sånn.  Det sagt, bare oss selv å skylde på for at det blir tap her.  Altfor lite brodd i det vi driver med.  Det positive vi tar med oss er at Kniklas leverer 90 nye gode minutter og Warming gjør et friskt innhopp.  Ellers ganske bekmørkt

osoerli

Foreslår ny regel i fotball: Dersom eit lag brukar meir enn 10 sek på eit innkast, går kastet over til det andre laget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

esp123

Kartum bør starte neste kamp. Litt usikker på hva Hornvig egentlig tilfører dette laget.

Erlend

Og parodien er komplett når det knapt legges til ekstra.

Vi får ta det positive i det, god trening til kamp mot et annet lag som spiller på noe samme måte neste helg

pidre

At Fredrikstad fotballklubb kan være bekjent av dette er uforståelig. Snakk om å spyle omdømmet sitt rett ned i dass.

Det som er synd, er at det er et såpass godt drittlag at de ikke rykker ned.
Saludar a los monos!

Hera

Quote from: Erlend on April 07, 2024, 20:21:11 PMOg parodien er komplett når det knapt legges til ekstra.

Vi får ta det positive i det, god trening til kamp mot et annet lag som spiller på noe samme måte neste helg

Det er ufattelig at de ikke fikk flere gule for den absurde drøyingen. Jeg trodde KBK var ille.. FFK er verre

krakra

Quote from: Erlend on April 07, 2024, 20:21:11 PMOg parodien er komplett når det knapt legges til ekstra.

Vi får ta det positive i det, god trening til kamp mot et annet lag som spiller på noe samme måte neste helg
Det ble da lagt til 1/3 av omgangen. Jeg syns det er drøyt å kalle det "knapt".

Jeg stresser egentlig ikke -så- mye over denne kampen. Det var et bananskall. Sånt skjer, særlig i starten av sesongen. FFK er nyopprykket, fulle av energi, spiller kynisk og har flaks. Men de som liker å krisemaksimere får jo kose seg.

Gøy å se Wassberg prestere bra mot et kynisk drittlag da. Dette er jo angivelig den type kamper han ikke passer til, men han er vår klart beste spiller og god igjen. Håper dog han får enda mer selvtillit og blir enda mer egoistisk i siste tredjedel.

andreas1989

April 07, 2024, 20:26:43 PM #84 Last Edit: April 08, 2024, 06:36:12 AM by andreas1989
Man kan si hva man vil om FFK, men de er unektelig dyktige og disiplinerte på det de driver med og som at det er lov å ha en god keeper så er det også lov til å spille på den måten FFK gjør uavhengig av hva man måtte mene om det.

Kort og greit er Brann overlegen 16 til 16 og FFK best i boksene, det er det, det blir poeng av ofte. Samtidig er FFK gode på det mentale spillet og kommer vel under huden på SHN før folk har satt seg.

Nok en gang så lider Brann av backer som tilbyr lite eller ingenting på siste tredjedel. Ufattelig at ikke Hellan blir satt innpå.

Soltvedt hypen fikk vel for TV2 og en del andre sin del en realitetssjekk med to nye baklengs og ellers lite produktivitet. Straffescoring og mål fra langskudd gjør deg ikke til en klasseback selv på dette nivået. De utoverskrudde cornerne er forøvrig forferdelige å bevitne. Kristiansen må nok en gang ta sin del av ansvaret for å slippe inn mål, men dette laget trenger Kristiansen og Sery som stoppere om vi skal komme opp på nivået fra våren i fjor.
Aksjonsradius og evne til å skape ubalanse med ball er uvurdelig om vi skal være på vårt beste.

 Kornvig bidrar foreløpig med lite annet enn litt fysikk, Wassberg er igjen beholdningen offensivt.

Castro kunne vi vel heller trengt de siste 60 fremfor de første 60 for Blomberg viser igjen  med unntak et par potensielt farlige stikkballer. Finne passe livlig og spillbar i første omgang, men blir jo tidvis fullstendig utmarkert. Det er litt skuffende at ikke Horneland tør å gå med 4-2-4 og Heggebø sammen med Finne på topp under slike kampbilder.

Men, men dette er ikke verdens undergang. En god del av grunnspillet sitter, men vi må ha mer individuell kvalitet og tidvis energi samtidig som et par av forsvarsspillerne virkelig må ta seg selv i nakken. Viking borte blir tøff, de er fort usmakelig kyniske de også. 

Superjack

Viking holdt på litt på samme viset mot Glimt i kampen i går.
Legge seg i alle dueller osv.
Kan bli flere sånne kamper i år.

Men Brann var heller ikke gode.
Var lite tempo og presisjon, og de gangene Brann hadde ball så gikk det tregt sideveis.
Fikk litt LAN assosiasjoner også av måten Brann holdt på også.

Litt skremt over hvor ekstremt
lite farlig Brann var.
Hva sa kommentatoren mot slutten av 1. omgang? Xg på 0.3 til Brann.

De to spillerne som skuffet mest for meg var Kristiansen og Sønnen. Alt for omstendelig hver gang de to hadde ball.

De som viste mest var Kniklas og Crone.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Det nye gresset var fint, men kan det hvile en forbannelse over det?

Uansett, man kan klage på motstanderen til man blir gressgrønn i trynet, faktum er at man knapt klarer å skape en sjanse mot et nyopprykket lag.

Som ventet får vi massevis av cornere. Noe uforventet for min egen del, velger man å slå alle inn i feltet som innlegg. Hvorfor? Innlegg i boksen - these are some of FFKs favourite things. Plankehelvete elsker jo innlegg mer enn en feit unge elsker kake. Man skulle tro det var noe en kanskje diskuterte på forhånd? Hvorfor ikke bare slå kort?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Christian

Brann skapte flere sjanser enn Fredrikstad.  La oss bare legge det dødt først som sist. 0-1 kommer etter flere tilfeldigheter. Flyt som Brann ikkje har i dag. Greit nok. 0-2 er fint, men sløvt fra Brann.

Kjipt tap. Parodisk oppførsel fra FFK. Brann må takle det bedre. Ingen krise. Mulig norsk fotball må ta en prat om denne strategien.

Fusentast

Ruben K snur ryggen til i forkant av 1-0...
I don't think you can the rules!

Lasaron

Dette var først og fremst for dårlig av Brann, og jeg legger skylden på Hornis. Av to grunner.

1. Byttene kom for seint, og var delvis feil. Jeg foreslo hvordan det burde gjøres i pausen.

2.  Skudd, og spesielt langskudd, prioriteres alt for lite.

Fremover vil jeg ha Warming og Japhet fra start. Palle på benk.


Og så må jeg nevne at Fredrikstad spiller antifotball.
Tren på langskudd

Fusentast

Men hyller kynismen til Fredriksstad (der er vi alt for dårlige i Norge), og registrerer at Brann kommer til å slite mot etablerte forsvarslag denne sesongen.
I don't think you can the rules!

Superjack

April 07, 2024, 21:03:13 PM #91 Last Edit: April 07, 2024, 21:05:30 PM by Superjack Reason: Dobbelpost
Dobbel
Brannsupporter.

Superjack

April 07, 2024, 21:04:42 PM #92 Last Edit: April 07, 2024, 21:06:28 PM by Superjack
Quote from: Superjack on April 07, 2024, 21:03:13 PMFFK var 100% antiball.
Men sånn er det, og det må Brann takle.

Leser i BA at Ruben sliter med en ankel. Han har bommer både i forrige kamp og i denne.
Japhet og Palle funker utmerket sammen i fjor høst.
Kanskje på tide å deltidspensjonere Ruben i en rolle som backup på venstreback eller stopper og ikke som fast inventar fra start?

Og Sivert ble mer fokusert på å kjefte på FFK enn å prøve å piske opp tempo på seg selv og eget lag.

FFK vant den mentale kampen.
Brannsupporter.

andreas1989


Christian

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:02:34 PMMen hyller kynismen til Fredriksstad (der er vi alt for dårlige i Norge), og registrerer at Brann kommer til å slite mot etablerte forsvarslag denne sesongen.
Det går ikkje an å hylle dette. Slutt. Keeper som blir skadet når han redder en rolig heading?

Kynisme er greit, men dette er bare dumt. Skal vi hylle dette blir norsk fotball forferdelig å følge.

Brann kunne nok håndtert det bedre og FFK jobbet for poengene, men at dette skal hylles går eg ikkje med på. Parker bussen. Tett igjen. Ta de sjansene du får. Men slutt å stimulere skader. Det er ikkje greit og bare til skade for alle.

Corran

Fryktelig dårlig av Brann dette. Synes spesielt midtforsvaret og SHN var dårlige og bremser det meste av framgang.
Blomberg er fryktelig dårlig og for vel knapt nok til noe

Crone synes jeg at viser seg fram litt og bidrar litt framover. Mye å gå på men bedre enn i fjor.
Også denne gangen er Wassberg dagens beste.
Og neste kamp må Heggebø få starte for Finne er ikke bra nok pr i dag.
EN så også hvor mye bedre Jeff er mot lavtliggende lag enn Palle og Kristiansen

SÅ nå er det sagt og det neste eg sier har ingenting med å unnskylde Brann eller tapet på noen som helst måte.

Det ffk står for ødelegger fotballen. Dette er det verste og flaueste eg har sett av filming og uthaling. Noe er dommeren sin feil. Han som i første omgang får tilsnakk for å hale ut tiden og hente håndkle for å tørke ballen, bare fortsetter ute å få kort. Han som i andre omgang får gult kort for å hale ut tid på kast og som så kaster vekk ballen og haler tiden ut videre skulle jo fått sitt andre med en gang for å vise null respekt for dommeren
All filmingen og å ligge nede å spille skadet hele tiden er det ikke så mye dommeren kan gjøre med for det kan jo være skader som han som fikk seg en skalling av en medspiller.
Men de må skjerpe reglene med hvor fort de slipper de innpå. Det må svi litt mer for dem å ligge nede unødvendig. Dommerne må være litt mer på når han vet det mest sannsynlig er filming og uthaling.
Og det må skjerpes regler her for om dette er den nye trenden med alle lag som mæter glimt og Brann så kommer ikke folk til å komme på kamper lengre.
Hørte til og med en som sa at om alle lag spiller mot Brann på denne måten så gidder han ikke gå på stadion.

Og til slutt ffk var et lag med stolte tradisjoner, men dette vi så i dag kommer til å gjøre laget til et til møkkalag

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:02:34 PMMen hyller kynismen til Fredriksstad (der er vi alt for dårlige i Norge), og registrerer at Brann kommer til å slite mot etablerte forsvarslag denne sesongen.
Hyller ikke noe som ødelegger sporten.
Hadde Brann spilt sånn over litt tid så hadde eg ikkje fornyet partoutkortet mitt for å si det sånn. Det var like før jeg ga meg under LAN, men sånn som ffk og viking holder på hadde holdt meg hjemme
Skammelig og ødeleggende for fotballen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

April 07, 2024, 21:18:58 PM #97 Last Edit: April 07, 2024, 21:20:42 PM by fortune
Kniklas er eneste i startelleveren som kan gå med hevet hode, men er vanskelig å lage en topp tre, siden resten var såpass dårlige. Dårligst var kanskje Soltvedt, Ruben og Heltne, siden de var skyld i minst ett mål. Resten tilførte knapt noe positivt de heller.

Av innbytterne var Heggebø klart best i min bok, i de periodene han trakk inn som midtspiss gav han medspillerne noen å kombinere med, han gav og tok imot juling og fikk ting til å skje. Fortjener snart å starte som spiss. Noen ving er han imidlertid ikke, der får heller Finne spille om man mangler folk.
First is first, second is nothing

Fusentast

Så lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...
I don't think you can the rules!

Corran

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:23:10 PMSå lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...
Hva skal dommeren gjøre når noen ligger nede hele tiden?
Når de later som de er skadet så må dommeren anta de er skadet er vel ikke noe i regelboken dommeren kan bruke i sånne situasjoner.
Men han skal ha all ære for å legge til 13 minutter. Kunne lagt til mer men men.
Er vel første gang jeg har vært med på at det er lagt til så mye når det ikke har vært noe helt spesielt som har skjedd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up