• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Fredrikstad 7. april kl 19:15

Started by Lasaron, April 02, 2024, 10:49:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Erlend

FFK var veldig disiplinerte og godt organiserte mot B/G.  Frykter en frustrerende kveld og en tÃ¥lmodighetsprøve litt som fjorÃ¥rets kamper mot Sandefjord her, men FFK sprakk tross alt litt opp mot slutten av kampen sÃ¥ klarer vi Ã¥ kjøre bra med trykk ogsÃ¥ siste halvtimen bør dette gÃ¥ bra.  Eventuelt at man fÃ¥r hull pÃ¥ byllen relativt tidlig. 

Satser pÃ¥ at Soltvedt er tilbake, sÃ¥ tipper jeg det blir Blomberg til høyre og Castro fra start pÃ¥ venstre med planlagt bytte med Warming i pausen eller etter timen.  Kniklas bør fÃ¥ nye 90 minutter, sÃ¥ er det et spørsmÃ¥l hvem som blir makkeren hans

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Blir det plankekjøring mot plankebyen? Har de gummipæler med seg til en bløt hybridmatte?
GÃ¥ av.

Superjack

Både Castro og Kniklas har gode evner som boksåpnere.

Sammen med dødball og skuddfoten til Soltvedt og Finne i boksen så bør det være
mulig å få scoringsmuligheter.

Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Erlend on April 02, 2024, 11:00:34 AMKniklas bør få nye 90 minutter, så er det et spørsmål hvem som blir makkeren hans
Tror Kornvig får ny tillit. Jevnt mellom han og Kartum akkurat nå. Men Kornvig har mer å gå på når han blir mer kjent med spillestil og klarer tempoet bedre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Mot et så lavtliggende lag kommer stopperne våre til å bli ekstra mye involvert i det oppbyggende spillet. Håper derfor både Japhet og Kristiansen er klare for 90 minutter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Håper Brann spillerne får mulighet til å trene kun på naturgress denne uken for å tilvenne seg. Gressbanen utenfor Stadion som skal renoveres til sommeren tåler vel to-tre økter denne uken. Og hybridgresset inne på Stadion bør vel tåle fredagsøkten og den lettere lørdagsøkten (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Det går vel år og dag mellom hver gang FFK spiller på skikkelig gress. Tipper de blir temmelig møre utover i kampen.
...we shall never surrender.

Corran

Kronvig bør starte denne og Kartum på benken.
Kronvig var bedre en Kartum selv om jeg ønsket et bytte til pause.
Det er også viktig å få inn relasjonene og gjøre Kronvig mer kjent med Brann sin spillestil også i kamp.

Tror som flere andre her at det er mye fotball i Kronvig og at når FHM er skadefri så kan det være vanskelig å komme seg inn på laget.

Wassberg er det selvklart at spiller om han ikke skader seg i uken.

Kantene er det vel Blomberg inn for Mathisen og Castro inn motsatt.
Evt Warming fra start, men det virker som de er veldig forsiktig med ham

HÃ¥per Soltvedt er klar, hvis ikke er det vel Ruben som blir back
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Mye enighet her i dag, og jeg er på bølgelengde. Kornvig bør starte sammen med Kniklas. Det han trenger er litt tid å bli vant til intensiteten og spillestilen, så tror jeg han blir en veldig viktig spiller for Brann etter hvert. Ellers blir det veldig spennende med første hjemmekamp, nytt gress og fulle tribuner mot en gammel storhet.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg også tror Kornvig har noe ved seg. Men vi må ikke smøre oss med alt for stor tålmodighet med tanke på at han skal ta tempoet.
Tren på langskudd

krakra

Han har noen gode involveringer, men han har alt for få involveringer totalt og det tror jeg er en av årsakene til de kollapsene vi så. Det var jo ikke bare i andreomgang. Vi hadde perioder i første der vi var skikkelig på felgen

Superjack

Jeg tror også at noen av utfordringene Brann fikk i perioder hadde med presspillet på spesielt høyre side.

Nå må det også nevnes at problemene starter når Mathisen fikk problemer og måtte ut.

Hans spillestil og også press spill var viktig.

Blom har ikke samme energien,
enda, til det spillet.

Brann starter nok med samme lag som mot TIL, bare at Mathisen byttes mot Castro og så bytter Castro og Blom side.
Brannsupporter.

Kirk

Quote from: Gulløl on April 02, 2024, 11:53:19 AMHåper Brann spillerne får mulighet til å trene kun på naturgress denne uken for å tilvenne seg. Gressbanen utenfor Stadion som skal renoveres til sommeren tåler vel to-tre økter denne uken. Og hybridgresset inne på Stadion bør vel tåle fredagsøkten og den lettere lørdagsøkten (?)

Begge gressbanene på Nymark er vel gravd opp, så blir nok ikke så mye gresstrening denne uken.

andreas1989

Med mindre de faktisk trener inne på stadion en dag da som det jo har blitt spekulert i.

Lasaron

Blomberg får en del svak pepper. Jeg syns han var på gang, jeg. Til tider lignet han seg selv. Jeg tror han kommer enda sterkere mot FFK.

Jeg så FFK mot Glimt. Godt organisert defensivt. Lange innkast. God tid på dødballer. Et litt traust og kjipt lag. Jeg foreslår Brann går ut i 100, og samtidig smører seg med tålmodighet. Det kan godt være vi vil dominere stort, men stange og stange. Da tror jeg vi vil bryte dem ned til slutt, og vinne.
Tren på langskudd

esp123

Jeg så ikke kampen, men basert på høydepunktene og statsene så virker det som han hadde en brukbar kamp. Skaper tre sjanser, og virket å være involvert i en del.

Dickens

Laget fra Plankebyen er et gjerrig kjøttlag som kun slapp inn 23 mål i OBOS i fjor, men til gjengjeld ikke scorer særlig mye mål heller (50). Blir spennende å se hvordan Brann har jobbet i vinter med å bryte ned lag som ligger dypt og kompakt på Stadion med en femmer bak. Der slet de til tider stort i fjor.

Lasaron

Og det var jo ekstra gledelig med seieren mot Tromsø, at vi klarte oss bra mot et lag i den formasjonen som vi har slitt mot.
Tren på langskudd

ostraume

Forskjellen var at Tromsø prøvde å spille seg ut. Lykkes generelt dårlig. FFK slår langt. Kjører på med lange innkast og bruker tid på dødballer. God gammel LSK-stil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Dickens

Quote from: Lasaron on April 03, 2024, 11:54:29 AMOg det var jo ekstra gledelig med seieren mot Tromsø, at vi klarte oss bra mot et lag i den formasjonen som vi har slitt mot.

Blir noe helt annet når vi møter et hjemmelag i samme formasjon. Alle husker Sandefjord og Ham-Kam i fjor. Sistnevnte vant vi heldigvis mot, men herlighet for en frustrerende kamp, og helt kaos på slutten da de fikk et mål og var centimetere fra 2-2.

Erlend

Tror det Ã¥ kunne bytte innpÃ¥ Heggebø (pÃ¥ spissplass!!!!) mot slutten kan bli veldig nyttig for Ã¥ overvinne frustrasjonen vi husker fra i fjor.  I tillegg en Soltvedt som har vist at han er farlig pÃ¥ langskudd og kanskje kan skape litt panikk og trekke forsvarere ut av posisjon hvis han kommer pÃ¥ skuddhold, som ogsÃ¥ var en trussel vi manglet i fjor. 

Churchill

Warming kommer inn etter 60 og blir matchwinner på et soloraid etter 61 min. Dette kommer til å bli en stangekamp, så her trenger vil alle boksåpnerne på banen på en gang.
...we shall never surrender.

Hickok

Quote from: Churchill on April 03, 2024, 13:13:38 PMWarming kommer inn etter 60 og blir matchwinner på et soloraid etter 61 min. Dette kommer til å bli en stangekamp, så her trenger vil alle boksåpnerne på banen på en gang.
Jeg sitter med en følelse av at vi får både Warming og Castro fra start på søndag. Da får vi inn litt x-faktor spillere på kantene. Blomberg, i dagens form, blir litt for traust, men kan kanskje utrette mer mot slutten når FFK begynner å merke kjøret.

Billy Elliott

Jeg tror ikke dette er en kamp som passer Warming spesielt godt. Han trenger plass for å kunne gjøre rykkene sine. Det får han neppe her. Viking borte er nok en bedre arena for å teste hans ferdigheter fra start.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Churchill

Jeg tror det er bra mulighet for mye spilletid for Warming i denne kampen. Det blir begrenset med løping og han er svært dyktig til å forsere flere spillere, selv uten at farten avgjør. Her trengs alle boksåpnere og Brann har mange av dem. Niklas, Blomberg, Warming, Castro, Soltvedt og Finne for å nevne noen av de sikre som er tilgjengelige. I tillegg har både Sønnen og Kornvig vist prov på dette. Men det kommer til å bli trangt.
...we shall never surrender.

Superjack

Warming har vel absolutt vist at han kan fungere som boksåpner.

Jeg ville veldig gjerne se Castro og Warming fra start.

Blir nok Castro og Blom, og det er helt greit.

Brannsupporter.

Armann88

Warming er ikke minst en meget solid hodespiller, sånn sett bør han være veldig aktuell til denne kampen.

Erlend

Meldes fra TV2 at man driller forsvarsrekken Crone-Palle-Sery-Kristiansen pÃ¥ dagens trening.  Intet vondt om Kristiansen, men en kamp som dette er en kamp jeg veldig gjerne hadde sett at Soltvedt spilte

krakra

Håper først og fremst at Sery er klar for å starte og at man ikke tar sjanser for å slippe å bruke Helland

Corran

Ba melder og at det er en kamp mot klokken for Soltvedt men de sier dette om Serry og Castro
- De ser ut til å ha kommet gjennom kampen uten trøbbel. Begge har selvsagt tynt grunnlag, men det ser bra ut, sier Brann-trener Eirik Horneland til BA.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Er Sery og Kristiansen klare for 90 så lever eventuelt Pallesen på Soltvedt enn så lenge.

Lasaron

Jeg er veldig risikoavers på slike ting, basert på historikk, empiri og erfaring. Alle tre. Derfor vil jeg ikke starte med hverken Japhet eller Sol.

Backrekken fra start bør være Crone - Palle - Helland - Kristiansen

Videre skal det skje et planlagt bytte der Kristiansen går ut rundt 60-70. minutt, fordi han er ikke klar for 90 enda. Japhet kan få en hel omgang, bytte med Helland i pausen.

Men hvem skal planlegges at kommer inn for Kristiansen? Sol? Nei, han skal bli klar for neste kamp. Simba, hvis han er i troppen. Ja. Hvis ikke? Castro. Seriøst.

Vi skal komme langt i cupen og e-cup, og vi skal forhåpentligvis henge med i medaljekampen. La oss ikke tyne folk. La de få bli friske.
Tren på langskudd

Corran

Jeff skal da være klar og de har vært forsiktige med ham.
Han bør få sin første 90 minutter og blir han for sliten kommer Helland inn

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

...we shall never surrender.

pidre

April 05, 2024, 21:15:14 PM #36 Last Edit: April 05, 2024, 21:17:27 PM by pidre
Quote from: Superjack on April 02, 2024, 17:55:47 PMJeg tror også at noen av utfordringene Brann fikk i perioder hadde med presspillet på spesielt høyre side.

Nå må det også nevnes at problemene starter når Mathisen fikk problemer og måtte ut.

Hans spillestil og også press spill var viktig.



Her er eg enig, press spillet til Mathisen er veldig bra, og han er også involvert i mange kampavgjørende situasjoner. Tror hans betydning er undervurdert.
Saludar a los monos!

Lasaron

Artikkel i BA: Sol meldes klar. Mellom linjene står det at også Simba er klar.
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

April 06, 2024, 13:58:33 PM #38 Last Edit: April 06, 2024, 15:39:21 PM by RepublikkenBergen
:D

Churchill

Quote from: pidre on April 05, 2024, 21:15:14 PM
Quote from: Superjack on April 02, 2024, 17:55:47 PMJeg tror også at noen av utfordringene Brann fikk i perioder hadde med presspillet på spesielt høyre side.

Nå må det også nevnes at problemene starter når Mathisen fikk problemer og måtte ut.

Hans spillestil og også press spill var viktig.



Her er eg enig, press spillet til Mathisen er veldig bra, og han er også involvert i mange kampavgjørende situasjoner. Tror hans betydning er undervurdert.

Mathisen er blitt en meget viktig spiller for oss og han har tatt enorme steg siden han kom til oss. Undervurdert og underpriset.
...we shall never surrender.

krakra

Soltvedt trente i alle fall i dag. Usikker på om det var fult. Men en slik slagskade er vel ikke noen særlig risiko for å forverre, så lenge han klarer å løpe skikkelig.

Jeg håper at Brann er kalde nok til å ikke kjøre noen for tidlig fra start. Samme på kant. Er det tidligere enn de ønsker med Castro og Warming kan de bruke Kartum. Det blir en lang og tung sesong og man trenger ikke gå på kompromiss med belastningsstyringen allerede i andre serierunde.

krakra

Ser Glimt-Viking og lurer litt mer på om det var FFK som var skumle mot Glimt, eller bare Glimt som var svake. Det er ikke mye de får til på hjemmebane mot Viking i alle fall.

fortune

Quote from: krakra on April 06, 2024, 18:18:44 PMSer Glimt-Viking og lurer litt mer på om det var FFK som var skumle mot Glimt, eller bare Glimt som var svake. Det er ikke mye de får til på hjemmebane mot Viking i alle fall.

Det kom seg med en gang de fikk innpå en skikkelig nier, så formen til Høegh blir fort avgjørende for Glimts vårsesong.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: krakra on April 06, 2024, 17:58:39 PMSoltvedt trente i alle fall i dag. Usikker på om det var fult. Men en slik slagskade er vel ikke noen særlig risiko for å forverre, så lenge han klarer å løpe skikkelig.

Jeg håper at Brann er kalde nok til å ikke kjøre noen for tidlig fra start. Samme på kant. Er det tidligere enn de ønsker med Castro og Warming kan de bruke Kartum. Det blir en lang og tung sesong og man trenger ikke gå på kompromiss med belastningsstyringen allerede i andre serierunde.

Enig
Tren på langskudd

Spelaren

Av yr å dømme letter det også opp etterhvert, kan til og med bli sol.
GÃ¥ av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on April 07, 2024, 08:44:00 AMAv yr å dømme letter det også opp etterhvert, kan til og med bli sol.

Akkurat i dag er det viktigere hvordan været er de to siste timene før kampstart. Ove Thue.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg tror det er klokest med samme lagoppstilling som sist. Bare med Castro i stedet for Ulriken, og Castro på venstre.

Videre mener jeg at Japhet og Warming skal spille betydelig mer enn i forrige kamp. De to skal fases inn i startelleveren.
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on April 07, 2024, 09:17:08 AMJeg tror det er klokest med samme lagoppstilling som sist. Bare med Castro i stedet for Ulriken, og Castro på venstre.

Videre mener jeg at Japhet og Warming skal spille betydelig mer enn i forrige kamp. De to skal fases inn i startelleveren.

Samd. Hadde vært grådig kjekt å se Warming få en hel omgang. Så blir ikke Castro fullt så belastet heller. To fluer i en smekk.
Kokende idiot

Gulløl

Perfekt kampvær for en Stadion tur. Godt med regn og fuktig bane i forkant er fordel for Brann sin spillestill der ballen skal gå fort.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Holmen Johansen på benken. Er ikke landslagssamlingen ferdig?

Go Up