• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2024

Started by Nixon, March 10, 2024, 14:06:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

På fotballtinget i dag ble det vedtatt med relativt liten margin (74 mot 64) at en eventuell endring av cupen må avgjøres av tinget og ikke NFF-styret. Det var LSK som kom med et tilleggspunkt som det ble votert over, for NFF ville selvsagt avgjøre dette selv til fordel for det som Hangeland-utvalget foreslo.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Lillestrøm går foran i kampen mot pampene. De gjør det.
Tren på langskudd

Lasaron

Klokken 12 i dag kommer oppsettet for første runde. Jeg tror det blir Askøy på oss. Men Lyngbø kan det også bli.
Tren på langskudd

Lasaron

Hordalandsfotball hevder de vet, og at Brann møter Lyngbø. Ja, man pleier jo å prioritere de laveste divisjonene når man skal finne motstander til eliteserielag.

Her vil nok Lyngbø vinne tribunekampen.
Tren på langskudd

Erlend

Trekning unnagjort, det ble Lyngbø.  Andre kamper med lag fra Hordaland (fra nettavisen):

Fjøra/Voss - Åsane
Lyngbø - Brann
Askøy - Sotra
Os - Frøya
Fana - Lysekloster
Sandviken - Bjarg
Stord - Djerv 1919

vekkreist

Blir nok en spesiell kamp for Lyngbø gutten Joakim Soltvedt!

I tillegg blir det nok bra oppmøte både fra Brann/Bataljonen og Lyngbø Ultras ;)

Kagain

Quote from: vekkreist on March 26, 2024, 16:59:12 PMBlir nok en spesiell kamp for Lyngbø gutten Joakim Soltvedt!

I tillegg blir det nok bra oppmøte både fra Brann/Bataljonen og Lyngbø Ultras ;)

Mener Lyngbø Ultras har både trommer og ropert, så da blir det spennende å se hvordan de stiller opp mot Brannfansen.

vekkreist

Ja, og grønn bluss  :D  ;D

Lasaron

De kommer til å knuse Brann på tribunene, fordi Brannfansen stort sett pleier å gi blaffen i stemning i de første rundene av cupen. Dog med unntak.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on March 27, 2024, 17:22:24 PMDe kommer til å knuse Brann på tribunene, fordi Brannfansen stort sett pleier å gi blaffen i stemning i de første rundene av cupen. Dog med unntak.

Du tror ikke Brannfansen lar seg gire opp av at Lyngbø-fansen? Jeg ville jo trodd at det kun var blodfansen som gikk på de første rundene av cupen, og at stemningen var deretter. Men igjen, tror du har mer fingeren på pulsen enn det jeg har...

Lasaron

Nei, jeg tror ikke det, men jeg kan selvsagt ta feil.
Tren på langskudd

stigh

Askøy og Tommy knarvik  i neste runde nÃ¥ da😊

Erlend

Quote from: stigh on April 11, 2024, 19:53:00 PMAskøy og Tommy knarvik  i neste runde nÃ¥ da😊

Her var du god...

Bekreftede kamper i 2. runde for lokale lag fra nrk.no:
Stord - Lysekloster
Bjarg - Ã…sane
Frøya - Sogndal
Askøy - Brann


Legger også merke til at Haugesunds overmenn får Viking i neste runde, håper de slår til igjen

Nixon

Askøy var ganske opplagt. Et lag Brann aldri har møtt i cupen. Det er vel fortsatt en faktor når rundene skal settes opp.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Noen som vet noe om stadionet demses?
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on April 12, 2024, 18:14:07 PMNoen som vet noe om stadionet demses?
Gamle gode Skogen, Follese sin bane.

stigh

Til info sÃ¥ Er det billettangst pÃ¥ Askøy til  kampen😅

Hickok

Quote from: stigh on April 18, 2024, 14:57:53 PMTil info sÃ¥ Er det billettangst pÃ¥ Askøy til  kampen😅
Det ser ut til halvparten av billettene har røket ut på en 2-3 timer i dag, og at det kun er ståplasser igjen.

stigh

Quote from: Hickok on April 18, 2024, 16:25:03 PM
Quote from: stigh on April 18, 2024, 14:57:53 PMTil info sÃ¥ Er det billettangst pÃ¥ Askøy til  kampen😅
Det ser ut til halvparten av billettene har røket ut på en 2-3 timer i dag, og at det kun er ståplasser igjen.

Askøy kjørte forhåndssalg til di med sesongkort, klubbens medlemer samt folk i nærområdet før salget åpnet kl 15. derfor gått en del

Nixon

Rød makt på Hansa

Hickok

Oppdatering fra BA på troppen. De melder om at Mathisen, Sande, Thore P, Wassberg, Torsvik og Simba er ute. Ellers stiller alle i troppen, med andre ord et sterkt lag. Simba har legghinnebetennelse og Mathisen får ta det rolig etter mange smeller i det siste. Felix er helt frisk meldes det, og kommer til å få en del spilletid mot Askøy.

andreas1989

Litt vanskelig å tippe hvem som spiller stopper, men Helland bør være en av dem. Kunne Hellan starte mot Hødd så han kunne starte på Askøy.

Holmen
Hellan-Helland-Sery-Soltvedt
Felix-SHN-Kartum
Warming-Heggebø-Castro

Nixon

Da møter vi Levanger i neste uke.
Der oppe.
Rød makt på Hansa

Gud

Quote from: Nixon on April 24, 2024, 20:51:48 PMDa møter vi Levanger i neste uke.
Der oppe.

Småekkel trekning. Levanger er et habilt Obos-lag.

Lasaron

Jeg har ikke sett de. Men det lukter veldig sånn opprykkslag med flyt som overpresterer i starten av sesongen og er like før de ender på sitt reelle nivå.
Tren på langskudd

stigh

Ikke bare bare og slå Norges 8 største klubb som Askøy er

Lasaron

Apropos feiring. Jeg mener å ha hørt det er blitt forsket på at det er lurt å feire mål i straffekonk. Altså juble litt. Jeg tror det er lurt i cupen også.

Det er klart at man ikke blir like glad av å gå opp til 2-1 over Askøy som å gøre det mot Lillestrøm, men man kan da for svingende juble litt mer enn man gjør, selv om "det skulle bare mangle." Det blir gøyere for både spillere og publikum. Og da tror jeg det øker sjansen for seier i den aktuelle kampen.
Tren på langskudd

Hickok

Da var 3.runde satt opp. Levanger-Brann 01.mai 14:30.

Kan bli vanskelig nok, selv om dette SKAL være grei match. Meldt flott vårvær og 15 grader, så det kan være en fin dag for dagstur opp dit.

Go Up