• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Emil Kornvig

Started by Kagain, February 15, 2024, 18:11:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

La meg få lov til å risikere en jinxing her, og opprette tråden til Kornvig før han er offisielt klar.

Andreas1989 har snakket med kjente for å finne ut hvilken type spiller det er

"Han utmerket sig på sin fysik og teknikk. Veldig elegant på ballen i forhold til størrelsenYes, sentral midt er hans posisjon. Jeg vil mest kategorisere han som en boks til boks spiller, men han har ikke en veldig høy toppfart og samtidig har han en bra avleveringsfot"

I denne BA-artikkelen forteller Crone at han har spilt med Kornvig

https://www.ba.no/her-sjekker-den-nye-dansken-inn-pa-branns-treningsleir/s/5-8-2532808

Crone sier

" Da jeg spilte med ham i Lyngby, var han sentral midtbane. En boks til boks-spiller. Han er bra begge veier. Ikke utpreget det ene eller det andre, jeg vil si han er bra både offensivt og defensivt"

Inge André Olsen kjenner også til han, og det sies at

"I tillegg til å spille senralt, er Kornvig beskrevet som en habil høyrefotet ving."

Churchill forteller at dette er

"Dette er en yngre Børsting med vinnerskallen til Sønnen. En oppgradering altså"

Så det er en Børst'n v2 høres det ut som, bare ca 10 cm høyere med 185 cm.

En fordel som jeg umiddelbart kan se er at dette ikke er en kjapp fyr. Da har han forhåpentligvis en type muskulatur som passer Brann bra. Jeg er spent på om det er indreløper eller om han på sikt havner i SHN sin posisjon eller på høyrebacken.

Huff

Kornvig er i en alder der han bør kunne gå rett inn å prestere på et høyt eliteserienivå. Han blir ingen økonomisk gullkalv for klubben gjennom noe salg i alle fall.

Sa ikke Huse at en kun skulle hente spillere som kunne gå rett inn å forsterke elleveren? Dette bør være en slik spiller, CVen skriker ikke akkurat forsterkning, men med to speidere og knapt noen spillerkjøp er det lov å håpe.

Churchill

Velkommen te gards, Emil!

For ordens skyld. Han er ikke ultrarask med korte fibre, men han er ikke noen sinke heller.
...we shall never surrender.

Kagain

Quote from: Huff on February 15, 2024, 19:07:28 PMKornvig er i en alder der han bør kunne gå rett inn å prestere på et høyt eliteserienivå. Han blir ingen økonomisk gullkalv for klubben gjennom noe salg i alle fall.

Sa ikke Huse at en kun skulle hente spillere som kunne gå rett inn å forsterke elleveren? Dette bør være en slik spiller, CVen skriker ikke akkurat forsterkning, men med to speidere og knapt noen spillerkjøp er det lov å håpe.


Jeg er spent på hva Brann betaler for han. Jeg forutsetter at vi ikke snakker om Warming-summer, men jeg vil tro at noe ala transfermarkt sine forslag €350K kan være naturlig å anta.

Quote from: Churchill on February 15, 2024, 19:45:00 PMVelkommen te gards, Emil!

For ordens skyld. Han er ikke ultrarask med korte fibre, men han er ikke noen sinke heller.

Ja, som kompisen til Andreas skrev: ikke voldsom maksimalfart. Det jeg lurer på er om hvordan han aksellerer. Snakker vi midtstopper-Hove eller noe annet liksom?

andreas1989

Litt mer fra en som følger Cittadella tett.

QuoteKornvig is a very technical player. He's good in tight spaces and can play good one-two touches. Cittadella plays a 4-3-1-2, and he's been in with the three midfielders. I think he's better as a box to box, and can forward easily

Dette høres jo bra ut.

esp123

February 15, 2024, 20:52:55 PM #5 Last Edit: February 15, 2024, 21:02:42 PM by esp123
Høres ut som en spiller som passer perfekt til Brann, egentlig.

Ifølge FotMob så har han skutt 4,65 ganger per 90 min i Serie B denne sesongen. Det er ekstremt mye. Skaper bra med sjanser, god til å passere spillere, og veldig god på gjennvinning og duellspill. Også mange berøringer i motstanderens boks. Scorer dårlig på antall pasninger og pasningsnøyaktighet.  Har dog en del ballberøringer. Tyder på at han fører ball mye. Mister ballen også relativt mye. Alt er sammenlignet med andre midtbanespillere i Serie B.

Virker definitivt å ha noen spennende spissferdigheter!

andreas1989

February 15, 2024, 22:00:08 PM #6 Last Edit: February 15, 2024, 22:16:17 PM by andreas1989
Høres/ser lovendes ut. Kan like en spiller som tør å prøve seg med ball, men det er klart at unødvendige balltap må vi filtrere bort.

Finfin respons

Høres ut som en felikserstatter.
Kanskje.

Hickok


Nixon

Siste nytt er at dansken har bestått det medisinske og er enig med Brann om kontrakten. Det som henger er visstnok papirarbeidet med italienerne.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

esp123

Quote from: Finfin respons on February 16, 2024, 16:47:38 PMHøres ut som en felikserstatter.
Nja, dette virker som en mer offensiv type. Utrolig spesielle tall egentlig. Skyte så mye uten å score mål er spesielt.

krakra

Så han fører mye ball, og mister den ofte, og skyter ofte, men treffer sjeldent?

krakra

Ligner han litt på Kartum forresten?

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-nye-nummer-10

Han er klar og har fått nummer 10.

Et draktnummer med en heller trist historie i Brann...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

andreas1989

Sæternes er vel den som har klart å bære den trøyen på best måte?

Børsting gjorde det jo for all del greit, men noen 10er var han ikke.

Uansett, en fysisk sterk midtbanespiller som da også skal være god teknisk er absolutt noe vi kan trenge.

Lasaron

Tren på langskudd

Kagain

I denne artikkelen fra BA

https://www.ba.no/na-er-emil-kornvig-klar-dette-koster-branns-nykommer/s/5-8-2534639

blir han sitert slik

"jeg er løpssterk midtbanespiller som har et godt øye for spillet. Jeg kommer med mye «power», og er ballsikker, proklamerer den nye Brann-dansken, som også slår fast at han kan spille omtrent overalt på midten og på kantene."

€400k eller 4,5 millioner betaler Brann for han. Jeg mistenker at han sånn sett allerede er et bedre kjøp enn det Kartum fremsto som på samme tidspunkt. Men igjen, det er nå han (og Kartum) skal bevise at de er verdt disse pengene og mer til.

Velkommen skal han være.

andreas1989

Grei nok pris om det stemmer.

Nixon

Ikke spilt mye i Italia, men har lært et nytt språk og hatt en god treningshverdag.

Kan ikke annet enn å bli bra!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

pne094

Må erkjenne at jeg synes Kornvig ser spennende ut altså. Har scoret veldig lite mål i karrieren (3 mål på ca 4100 minutter), men tror det kan endre seg under Horneland. Både mot VIF og Sotra så han ut til å ha evne og fokus på å komme i gode posisjoner i boksen.

Leffen

I Fotballpreik-podden sammenlikner Palle han med Moberg (og da Peter Orry vel og) Seine løp inn i boks!

esp123

Han har gjennom karrieren kommet til veldig mange avslutninger. Så det ligger nok potensiale til en del mål i Kornvig, spesielt når vi dominerer så mye som vi gjør.

Go Up