• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tabelltips 2024

Started by osoerli, January 22, 2024, 13:05:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

January 22, 2024, 13:05:36 PM Last Edit: January 22, 2024, 13:07:08 PM by osoerli
Litt tidleg kanskje, men dÃ¥ startar me opp med tabelltips for eliteserien 2024.  Blir spanande etter ein god sesong i 2023 med sølv.  Blir det gull i Ã¥r?

Årets sesong vert altså sparka igong 31. mars kl 19:00.
Det er lov Ã¥ gi tips, og endra tipsa heilt fram til seriestart, men dÃ¥ set me strek.  SÃ¥ hugs Ã¥ gi inn tabelltipset før fristen.

Som vanleg 3 poeng for rett plassert, 2 poeng for forskjøvet 1 plass opp/ned, 1 poeng for forskjøvet 2 plassar opp/ned.  Ved poenglikhet gÃ¥r tidlegare tabelltips framfor seinare (tidspunkt for evt. siste revisjon gjeld).

Stor heder og ære og tittelen FORUMETS BESTE TIPPER til vinnaren.
Regjerande mester er Kabelmann.

Me startar med å legga ut sportsbibelen.no sitt premature kamikazetips av 04.12.23:
(som me ser vart publisert før VIF rykka ned)
1.   Brann
2.   Bodø/Glimt
3.   Molde
4.   Viking
5.   Rosenborg
6.   Sarpsborg 08
7.   Tromsø
8.   Strømsgodset
9.   Lillestrøm
10.   Odds BK
11.   VÃ¥lerenga
12.   HamKam
13.   FK Haugesund
14.   Fredrikstad
15.   Sandefjord
16.   KFUM Oslo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

January 22, 2024, 15:24:49 PM #1 Last Edit: March 31, 2024, 08:32:29 AM by Kagain Reason: Oppdatering
Jeg må forsvare min ære som den dårligste tipperen på forumet. Så før overgangsvinduet offisielt har åpnet ser jeg for meg denne varianten

1    Molde
2    Bodø/Glimt
3    Rosenborg
4    Tromsø    
5    Brann
6   Lillestrøm 
7   Viking   
8   Kristiansund
9   HamKam
10   Odd
11   Strømsgodset
12    Sarpsborg 08 
13    Fredrikstad    
14    KFUM Oslo    
15    Haugesund    
16    Sandefjord    

Edit: 31.03.2024 så ser det ut som jeg kanskje har vært litt optimistisk rundt Tromsø. Men siden jeg antageligvis havner fullstendig på bærtur uansett lar jeg bare tipset mitt fra før sesongen stå...

Erlend

1.  Glimt
2.  Molde
3.  Brann
4.  Rosenborg
5.  Tromsø
6.  Strømsgodset
7.  Lillestrøm
8.  Viking
9.  Sarpsborg 08
10.  Odd Grenland
11.  Haugesund
12.  Fredrikstad
13.  Kristiansund
14.  Sandefjord
15.  Hamkam
16.  KFUM Oslo


Tror 4-10 blir et felt med ganske jevne lag bak medaljelagene og 11 og nedover blir et stort felt som kjemper mot nedrykk.  Med et unntak i KFUM som blir Ã¥rets Jerv.  B/G vinner greit igjen mens Brann og Molde kniver om sølvet

Churchill

Hva i all verden er det som tilsier at RBK og TIL skal komme foran Brann på tabellen i år?

RBK har riktignok fått en ny trener, men se på stallen da. Den holder jo absolutt ikke til topplassering i Eliteserien. Ikke har de penger til å gjøre de helt store endringene heller. RBK blir middelhavsfarer i år også.

TIL, på sin side, har mostet suksess-treneren sin. De overpresterte i fjor og det går ikke to sesonger på rad.

Mitt tips;

1    Molde
2    Brann
3    Glimt
4    Viking
5    TIL
6    Strømsgodset
7    Lillestrøm
8    Sarpsborg 08
9    Rosenborg   
10  Odd
11  Haugesund
12  Ham Kam
13  Kristiansund
14. Sandefjord
15  Fredrikstad   
16  KFUM Oslo   
...we shall never surrender.

Hickok

Her er mitt noenlunde gjennomtenkte, premature tips.

1   Bodø/Glimt
2   Brann
3   Molde
4   Rosenborg
5   Strømsgodset
6   Viking
7   Lillestrøm
8   Sarpsborg
9   Tromsø
10   Haugesund
11   Odd
12   Sandefjord
13   Fredrikstad
14   HamKam
15   Kristiansund
16   KFUM Oslo

Churchill

Hvor kommer folks klokketro på RBK fra?
...we shall never surrender.

Hickok

Quote from: Churchill on January 22, 2024, 16:58:26 PMHvor kommer folks klokketro på RBK fra?

Mest mistanke og historie antar jeg. Du skal enormt mange år tilbake for å finne to like dårlige år på rad som i fjor.

Erlend

Quote from: Churchill on January 22, 2024, 16:58:26 PMHvor kommer folks klokketro på RBK fra?

For min del mest det at jeg sliter med å se en soleklar kandidat til 4.-plassen.

Viking kollapset i høst og har dÃ¥rlig selvtillit, TIL har mistet viktige folk, LSK har vært elendig siden Adams forsvant osv.  Kunne egentlig like gjerne hatt de pÃ¥ 9.-plass sÃ¥nn som deg, men som Hickok skriver sÃ¥ fÃ¥r RBK den plassen pga historie og at det til tross for en likblek tropp blottet for profiler virker utenkelig at de skal være sÃ¥ elendige to Ã¥r pÃ¥ rad

Churchill

På RBK sitt forum tar man nå til orde for at de, med dagens spillerstall er på nivå med Brann, bare pressetspillet er bra. Nøyaktig hvilke spillere i dagens RBK-tropp hadde dere ønsket dere i Brann? Må si jeg sliter med å komme på flere enn en eneste; Sverre Nypan.
...we shall never surrender.

andreas1989

De har utvilsomt noen unge talenter vi kunne tatt, men som hadde forsterket førsteelleveren vår? Det er vel få om ingen, de har vel ikke Cafu på høyrebacken der oppe heller akkurat?

Kagain

Quote from: Churchill on January 24, 2024, 19:47:34 PMPå RBK sitt forum tar man nå til orde for at de, med dagens spillerstall er på nivå med Brann, bare pressetspillet er bra. Nøyaktig hvilke spillere i dagens RBK-tropp hadde dere ønsket dere i Brann? Må si jeg sliter med å komme på flere enn en eneste; Sverre Nypan.

Utenom Nypan tror jeg at Brann kunne hatt nytte av Tagseth (indreløper), Aga (ving/senterspiss) og Holm (senterspiss). Alle disse er 2001-modeller og skulle vært interessant å se i Brann.

Churchill

Tagseth og Aga sier jeg nei takk til. Holm kjenner jeg ikke godt nok.
...we shall never surrender.

Hickok

Quote from: Churchill on January 24, 2024, 21:59:07 PMTagseth og Aga sier jeg nei takk til. Holm kjenner jeg ikke godt nok.
Aga er på lån i FFK siden han antakelig ikke er god nok, og Holm er også ryktet bort etter at han har stagnert grunnet skader, så jeg er ikke så sikker på om noen av disse hadde vært så bra for Brann.

Erlend

Men hvis vi sier at spillerstallene sÃ¥nn rent hypotetisk hadde vært like gode:  Det ene laget har i 2,5 Ã¥r terpet samme taktikk og har beholdt en stamme av spillere.  Det andre har famlet i blinde i lang tid i forsøk pÃ¥ Ã¥ finne en taktikk og i samme slengen famlet i blinde etter hvilke spillere som skal inn i dette laget.  Alle lag gÃ¥r inn i 2024 vel vitende om hva Brann-fotball er denne sesongen.  RBK-fotball i 2024 er bare en vÃ¥t drøm om ting som skjedde pÃ¥ 90-tallet.

Den nye treneren er for all del veldig spennende, men ogsÃ¥ ung og uprøvd pÃ¥ dette nivÃ¥et, sÃ¥ det kan gÃ¥ alle veier.  Nei,  Brann skal over RBK, noe annet er en enorm skuffelse

Lasaron

Ja. Jeg har aldri følt på en større forskjell i vår favør, inn mot en sesongstart, Brann vs Rosenborg. Det føles litt fint.
Tren på langskudd

Superjack

January 26, 2024, 09:52:57 AM #15 Last Edit: March 28, 2024, 09:29:05 AM by Superjack Reason: Hverken kunstig eller menneskelig intelligens var involvert i første post.
1.   Molde
2.   Brann
3.   Glimt
4.   S08
5.   Viking
6.   Strømsgodset
7.   Fredrikstad
8.   Kristiansund
9.   Lillestrøm
10.   Odds BK
11.   RBK
12.   Haugesund
13.   Kristelig Forening
14.   Tromsø
15.   Sandefjord
16.   Hamkam


Denne er laget med referanse fra sportsbibelen sitt kamikazetips fra 04.12.2023.
Det er ikke benyttet hjelpemidler som ChatGPT eller andre AI verktøy; ChatGPT mente det er for mange variabler å spå denne tabellen.

Edit: Hadde AI funket så kunne førsteforsøket sikkert inneholdt alle lag i det minste...

Brannsupporter.

Erlend

Quote from: Superjack on January 26, 2024, 09:52:57 AM1.   Bodø/Glimt
2.   Molde
4.   Brann
5.   Viking
6.   Sarpsborg 08
7.   Tromsø
8.   Strømsgodset
9.   Lillestrøm
10.   Odds BK
11.   Rosenborg
12.   Haugesund
13.   Kristelig Forening
14.   Fredrikstad
15.   Sandefjord
16.   Hamkam


Denne er laget med referanse fra sportsbibelen sitt kamikazetips fra 04.12.2023.
Det er ikke benyttet hjelpemidler som ChatGPT eller andre AI verktøy; ChatGPT mente det er for mange variabler å spå denne tabellen.

Spenstig spådom at ingen kommer på tredje plass ;)

Hickok

Og at Kristiansund ikke en gang kommer til start.

Superjack

Jeg mener at ES har for mange lag? Og prøver å snike inn en reduksjon allerede fra 24 sesongen??
Brannsupporter.

Pete05

February 01, 2024, 13:45:10 PM #19 Last Edit: March 17, 2024, 21:09:19 PM by Pete05
Det kommer alltid en overraskelse - og en skuffelse. Problemet er bare å finne dem før sesongen ;-). I fjor var det en gruppe som skilte seg ut på topp, en i midten og en i bånn. I år så er det kanskje 3-4 lag på topp - og resten. Mange nye trenere, nye lag, nye spillere. Kan fort bli en sesong med mange overraskelser. Posisjonene fra 5-16 er egentlig bingo. EDIT, frem til seriestart.

1. Molde
2. Bodø Glimt
3. Brann
4. Viking
5. Sarpsborg
6. Godset
7. Rosenborg
8. Fredrikstad
9. Lillestrøm
10. Tromsø
11. Haugesund
12. Odd
13. Sandefjord
14. KFUM
15. KBK
16. Ham-Kam



pidre


1. Bodø Glimt
2. Molde
3. Brann
4. Viking
5. Godset
6. Tromsø
7. RBK
8. S08
9. Lillestrøm
10. Odd
11. Haugesund
12. Fredrikstad
13. Sandefjord
14. Kristiansund
15. KFUM
16. Ham-Kam
Saludar a los monos!

Finfin respons

Årets sesong er ikke vanskelig å spå, hvis man bare er litt objektiv:

1. Brann
2. Molde
3. Bodø Glimt
4. Fredrikstad

Hele 12 lag kjemper om å unngå kvallik i siste serierunde:

5. Godset
6. KFUM
7. Sarpsborg
8. Ham-Kam
9. Lillestrøm
10. Viking
11. Sandefjord
12. Haugesund
13. Kristiansund
14. Odd
15. Tromsø
16. RBK


Kanskje.

Leffen

1. Molde
2. Glimt
3. Brann
4. LSK
5. Viking
6. RBK
7. Tromsø
8. Sarpsborg
9. Godset
10. Fredrikstad
11. Odd
12. Haugesund
13. Kristiansund
14. Sandefjord
15. Ham-Kam
16. KFUM

osoerli

February 26, 2024, 13:34:48 PM #23 Last Edit: February 27, 2024, 15:27:25 PM by osoerli
1. Brann
2. Bodø/Glimt
3. Molde
4. Sarpsborg
5. Viking
6. Lillestrøm
7. Odd
8. Strømsgodset
9. Tromsø
10. Kristiansund
11. Oslo
12. Ham-Kam
13. Sandefjord
14. Rosenborg
15. Haugesund
16. Fredrikstad
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Jesper Mathisens kamikaze-tips av 12.12.2023:

1. Bodø/Glimt
2. Molde 
3. Brann   
4. Viking
5. Rosenborg
6. Tromsø   
7. FK Haugesund   
8. Sarpsborg 08   
9. Lillestrøm
10. Strømsgodset   
11. Odds BK
12. HamKam
13. Fredrikstad
14. Sandefjord
15. Kristiansund
16. KFUM Oslo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Ikkje gløym tabelltips for 2024.  Mindre enn ein mÃ¥nad til seriestart no.  Blir det gull i Ã¥r?

Her finn de resultat for vinterens treningskampar:
https://www.livesport.com/no/fotball/verden/treningskamp/resultater/
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

1. Molde
2. B/G
3. RBK
4. Tromsø
5. Brann
6. Viking
7. Strømsgodset
8. Lillestrøm
9. Sarpsborg 08
10. Odd
11. Fredrikstad
12. KFUM
13. Sandefjord
14. Kristiansund
15. Haugesund
16. Ham-Kam
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Tom C

1    Molde
2    Brann
3    Glimt
4    Lillestrøm
5    TIL
6    Rosenborg
7    Viking
8    Sarpsborg 08
9    Godset   
10  Odd
11  Haugesund
12  KFUM Oslo
13  Kristiansund
14. Fredrikstad
15  Sandefjord 
16  Ham Kam 
Aldri mer Obos....

wintersleep

1. Brann
2. Glimt
3. Molde
4. Sarpsborg
5. Strømsgodset
6. Viking
7. Lillestrøm
8. Tromsø
9. Haugesund
10. Hamkam
11. Rosenborg
12. Fredrikstad
13. Odd
14. Sandefjord
15. Kristiansund
16. KFUM

Optimist

March 17, 2024, 21:05:08 PM #29 Last Edit: March 25, 2024, 11:01:27 AM by Optimist
1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Brann
4. Viking
5. Lillestrøm
6. Strømsgodset
7. Rosenborg
8. Sarpsborg
9. Fredrikstad
10. Tromsø
11. Haugesund
12. Odd
13. HamKam
14. Sandefjord
15. KFUM
16. Kristiansund
Kokende idiot


andreas1989

Da er Parmer ute med sitt tabelltips. RBK på 5 må vel være det mest oppsiktsvekkende? Ellers legger Parmer veldig stor vekt på Soltvedt sin fot som en avgjørende faktor for Brann. Den må Brann i såfall klare å utnytte i langt større grad enn de har gjort så langt.

Quote from: BT1. Bodø/Glimt

2. Molde

3. Brann

4. Viking

5. Rosenborg

6. Lillestrøm

7. Sarpsborg 08

8. Fredrikstad

9. Tromsø

10. Strømsgodset

11. Odd

12. Haugesund

13. Sandefjord

14. HamKam

15. Kristiansund

16. KFUM Oslo

Superjack

Basert på vinterens treningskamper og kamper så er Tromsø nedrykkskandidat nr 1, Molde gullfavoritt, med Glimt og Brann som runners -up kandidater.

Resten kan ristes i en bolle og trekkes vilkårlig.

Brannsupporter.

andreas1989

Jeg har jo vært klink på at jeg ikke tror Tromsø vil falle fullstendig sammen, men det ser jo virkelig ikke bra ut. Skal bli spennende å se hvilken motstand vi møter neste mandag.

Men er det grunn til uro i Tromsø så må jo det være krisestemmning i RBK?

fortune

Quote from: Superjack on March 25, 2024, 08:34:45 AMBasert på vinterens treningskamper og kamper så er Tromsø nedrykkskandidat nr 1, Molde gullfavoritt, med Glimt og Brann som runners -up kandidater.

Resten kan ristes i en bolle og trekkes vilkårlig.



Basert på treningskampene kan du kaste Brann i samme bolle som resten, på tre kamper mot eliteserie/allsvenskan-motstand har vi én seier, én uavgjort og ett tap.
First is first, second is nothing

Hickok

Quote from: andreas1989 on March 25, 2024, 08:37:52 AMJeg har jo vært klink på at jeg ikke tror Tromsø vil falle fullstendig sammen, men det ser jo virkelig ikke bra ut. Skal bli spennende å se hvilken motstand vi møter neste mandag.

Men er det grunn til uro i Tromsø så må jo det være krisestemmning i RBK?

RBK klamrer seg til håpet om at alt blir bedre når alle ungdommene kommer tilbake fra U-landslaget. Det de nekter å se, er at hjertet av midtbanen spilte i går (Selnæs og Henriksen), og de var blant de verste. Det har blitt kommentert at de var treig og dårlig når Brann møtte de i vinter, og det er tydeligvis ikke blitt noe bedre. Om de ikke bedrer seg, så skal det bli en lang sesong for de, og det er i så fall langt fra sikkert at fjorårets 9.plass var noe bunnpunkt.


Christian

1. Molde
2. Bodø/Glimt
3. Brann
4. Viking
5. Lillestrøm
6. Strømsgodset
7. Fredrikstad
8. Sarpsborg
9. HamKam
10. Rosenborg
11. Sandefjord
12. Odd
13. Tromsø
14. Haugesund
15. Kristiansund
16. KFUM

karkarkar

1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Strømsgodset
4. Brann
5. Sarpsborg 08
6. Lillestrøm
7. Sandefjord
8. Viking
9. Odd
10. Rosenborg
11. Tromsø
12. Haugesund
13. Fredrikstad
14. Kristelig Forening for Unge Menn i Oslo
15. Hamarkameratene
16. Kristiansund

Gulløl

March 27, 2024, 09:21:57 AM #39 Last Edit: March 31, 2024, 16:36:30 PM by Gulløl
1   Bodø/Glimt
2   Molde
3   Brann
4   Viking
5   Sarpsborg 08
6   Strømsgodset
7   Lillestrøm
8   Fredrikstad
9   Rosenborg
10   Tromsø
11   Odd
12   Haugesund
13   KFUM
14   Sandefjord
15   HamKam
16   Kristiansund
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

March 27, 2024, 09:45:42 AM #40 Last Edit: March 27, 2024, 13:36:27 PM by opplett Reason: Leif
Har på følelsen av at vi får oss en liten reality check i år. Tipper 7. plass nå som VIF har tatt turen til blokkbyggeligaen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Det vanskelige andreåret. Skademarerittet tar ikke slutt. Mye dårligere oppkjøring enn i fjor.

Glimt
Molde
Viking
Strømsgodset
Sarpsborg
Brann
Lillestrøm
Rosenborg
Tromsø
Sandefjord
Haugesund
Fredrikstad
Odd
Hamkam
Kristiansund
KFUM

Det er dog gledelig å tippe Brann tre plasser høyere enn i fjor, og atpåtil foran Rosenborg.
Tren på langskudd

Spelaren

1: Bodø/Glimt
2: Molde
3: Brann
4: Strømsgodset
5: Viking
6: Rosenborg
7: Tromsø
8: Sarpsborg 08
9: Fredrikstad
10: Lillestrøm
11: Haugesund
12: Odd
13: Sandefjord
14: Kristiansund
15: Ham-Kam
16: KFUM

OBOS:
4: VÃ¥lerengen  ;D
GÃ¥ av.

andreas1989

Vet ikke om vi skal holde denne tråden til kun tabelltips og heller ta eventuel debatt i sesong tråden?

Men jeg synes denne VG lupen var fryktelig skuffende? Forferdelig enkelt, tabloid og ingen dybde i det hele tatt? Og dette er da en VG+ sak? De kunne jo omtrent bare satt opp en tabell med tre punkter +/- for hvert lag.

Reagerer også på en del av vurderingene, Brann får feks 4 på keeper og angrep. Dersom Dyngeland ikke er topp 3 keeper eller bedre i serien så skjønner jeg lite? Og hadde vi i Brann byttet spiss/kanter med noen andre i ligaen om vi så kunne? Og ja da sliter Finne og Heggebø med å score i treningskampene, men tar man utgangspunkt i fjoråret og det faktum at vi er forsterket med Warming og eventuelt Blomberg så er vi da bedre enn en 4er, særlig når man kan gi Molde en 5er på samme lagdel som må være basert på at Gulbrandsen har scoret noen mål i vinter?

Ellers får så og si alle trenerne en 3er uten at de knapt har vært hovedtrener tidligere.

Tjærnås kom med Aftenposten sitt tips som vel er den mest gjennomførte jeg har lest så langt selv om man kan si seg uenig i noe. Uansett så er det fascinerende hvor stor tro de fleste "ekspertene" har på RBK og da ofte begrunnet av at de visstnok har en sterk midtbane.

Lasaron

Har lest lite av VG sin, men stusset også på en firer på keeper. Dessuten kjenner VG åpenbart ikke til Warming.

Nettavisen er enda dårligere. Der er hele, eller nesten hele, "analysen" et intervju med en eller annen i klubben.

TV2 sin er ok.

Aftenposten har jeg ikke tenkt på å sjekke ut. Takk for tipset.
Tren på langskudd

andreas1989

March 27, 2024, 15:51:43 PM #45 Last Edit: March 27, 2024, 17:30:34 PM by andreas1989
Absolutt, nettavisen sin var jo mer et intervju/reportasje enn et tabelltips, skuffende.

Superjack

Av alle aviser og medier så må vel Brann være laget det er mest enighet om?

Klink 3. plass.

Glimt og Molde er vel de eneste gullkandidatene i de samme mediene, men med ca 50/50 fordeling av hvem som tippes 1 og 2.

Resten er bingolotto.

Brannsupporter.

andreas1989

De fleste har vel også RBK ganske så langt oppe?

Norlings Hund 2

1: Brann
2: Bodø/Glimt
3: Sarpsborg 08
4: Molde
5: Fredrikstad
6: Viking
7: Odd
8: Tromsø
9: Strømsgodset
10: Lillestrøm
11: Haugesund
12: Ham-Kam
13: KFUM
14: Rosenborg
15: Kristiansund
16: Sandefjord

David

1. Bodø/Glimt
2. Brann
3. Molde
4. Sarpsborg 08
5. Viking
6. Lillestrøm
7. Strømsgodset
8. Fredrikstad
9. Tromsø
10. Rosenborg
11. YMCA
12. Haugesund
13. HamKam
14. Sandefjord
15. Odd
16. Kristiansund

Go Up