• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

esp123

Jeg er uenig! Glimt har hentet en del stjerner, men de er ikke like sterke/overlegne i år. Høgh er ikke i nærheten av Faris. Hauge er ikke den samme spilleren som forlot Glimt i 2020. De er mindre overlegne, men greier (som regel) å vippe kamper i sitt favør.

Når de skal gå all-in for CL til høsten, så kan det åpne seg muligheter. Hva skjer hvis det kommer et monsterbud på Grønbæk?

Jeg mener dette kan være en mulighet for Brann. Hvis de får orden på spill mot etablert forsvar.

(Og bruker Aune Heggebø på topp ;-))




pidre

Tenker målsettingen inntil videre bør være Europa 2025, altså topp 4.
Saludar a los monos!

Norlings Hund 2

May 22, 2024, 10:21:39 AM #502 Last Edit: May 22, 2024, 10:24:01 AM by Norlings Hund 2
Quote from: Lasaron on May 22, 2024, 05:50:02 AMPotensiell topp fire? Regn meg med.

OK. Jeg skjønte aldri helt hvorfor mange trodde de skulle hevde seg i toppen i år, jeg regnet dem som rundt midten, potensielt i nedrykksstriden.

Hvor mange av spillerne deres kunne vi egentlig tenkt oss i førsteelleveren til Brann? Noen andre enn Nypan og kanskje Nemcik, egentlig?

Lasaron

Jeg tippet de ikke på topp fire. Men potensielt? Ja. Det trodde jeg var mulig.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Norlings Hund 2 on May 22, 2024, 10:21:39 AM
Quote from: Lasaron on May 22, 2024, 05:50:02 AMPotensiell topp fire? Regn meg med.

OK. Jeg skjønte aldri helt hvorfor mange trodde de skulle hevde seg i toppen i år, jeg regnet dem som rundt midten, potensielt i nedrykksstriden.

Hvor mange av spillerne deres kunne vi egentlig tenkt oss i førsteelleveren til Brann? Noen andre enn Nypan og kanskje Nemcik, egentlig?

Det er flere av ungdommene der som kunne vært spennende i Brann. Broholm for ekspempel.

pidre

Etter Thorvaldsson Haugesund, hvem trener må gå? Etter 1 poeng siste 5, Alfred Johansson?
Saludar a los monos!

Superjack

Neppe Alfred. Han er en enorm prestisjesignering. Må han gå nå er det jo totalt klovneri.

Vil tro at S08 treneren er den som sitter løsest i stolen. Hadde de tapt mot Molde så tror jeg han hadde vært ille ute.

Utover S08 er det vel ingen som har floppet totalt.
TIL har floppet, basert på hva de fikk av resultater i 23, men det var en ekstrem overprestasjon og de mistet noen av de mest sentrale spillere samt trener i vinter.

Brannsupporter.

Hickok

Kenneth Dokken burde også satt løst i stolen, men der er det også mye prestisje involvert. Ellers er det mange førsteårstrenere som neppe blir droppet allerede nå, så det er nok kun Sarpsborg som realistisk kan finne på å gjøre noe, i hvert fall før august.

Superjack

May 22, 2024, 11:23:38 AM #508 Last Edit: May 22, 2024, 11:26:19 AM by Superjack
Quote from: esp123 on May 22, 2024, 09:26:44 AMJeg er uenig! Glimt har hentet en del stjerner, men de er ikke like sterke/overlegne i år. Høgh er ikke i nærheten av Faris. Hauge er ikke den samme spilleren som forlot Glimt i 2020. De er mindre overlegne, men greier (som regel) å vippe kamper i sitt favør.

Når de skal gå all-in for CL til høsten, så kan det åpne seg muligheter. Hva skjer hvis det kommer et monsterbud på Grønbæk?

Jeg mener dette kan være en mulighet for Brann. Hvis de får orden på spill mot etablert forsvar.

(Og bruker Aune Heggebø på topp ;-))



Kanskje, kanskje ikke.
Jeg tar utgangspunkt i flere årsaker til at jeg holder Glimt som soleklar favoritt.
Eneste som kan ta fra Glimt gullet i år, er Glimt. Og det ser jeg som ytterst usannsynlig.

Det likes å påpeke at Brann ikke har vist seg fra sin beste side enda. Det er i aller høyeste grad tilfelle for Glimt også.
Og potensialet som ligger i spillere som Hauge, Høegh, Mikkelsen og Evjen når de får til å fyre på maks er ikke noe som nevnes så mye når BT snakker om gull.

Har sett alle kampene til Glimt så langt i sesongen, og det er definitivt stigning iallefall i Hauge.

Grønbæk blir garantert ikke solgt før CL kvallik er avklart. Mulig ikke om Glimt klarer EL heller.

Glimt er også blitt litt som RBK var i glansdagene, hever seg voldsomt også i serien når de spiller i Europa.

Håper jeg tar feil, og at Brann klarer å ta dem. Men jeg ser ikke på det som en sannsynlig løsning.



Brannsupporter.

Norlings Hund 2

2. plassen er jo uansett veldig staselig i år, med CL-kvalikk neste år og greier. Mer enn fornøyd med sølv, noe som begynner å se ganske oppnåelig ut også.

Spelaren

Det blir nok gult gull i år også.

Og med det er det klubb nr to som går forbi oss i nyere tid, på "maratontabellen" for antall gull opp gjennom tidene.
Gå av.

Lasaron

Jeg er ikke skremt av Glimt etter 1. omgang mot KFUM. Jeg er ikke det. Men en kamp har alltid to omganger.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on May 24, 2024, 18:56:29 PMJeg er ikke skremt av Glimt etter 1. omgang mot KFUM. Jeg er ikke det. Men en kamp har alltid to omganger.
Ikke mer skremt langt ut i andre omgang heller.

Superjack

Brannsupporter.

vekkreist

Ok da har Bodø/Glimt  avgitt poeng nok en gang.. denne gangen mot KFUM.

Så da virker de ikke å være uslåelige lenger.. slik som siste sesonger.

Dette må vi utnytte!

Veldig viktig at vi tar 3 poeng mot Molde på søndag.

Fredrikstad tar nok 3 poeng mot Tromsø i helgen. Og da er de helt der oppe plutselig.


Spennende dager

pidre

Vel, Crystal Palace fikk også med seg poeng fra Ethiad - så ein smale gjer ingen sommar (Mons Ivar Mjelde). Dette endrer ikke mitt syn på at BG greit tar dette gullet hjem.

Klarer vi topp 4 er eg veldig fornøyd.
Saludar a los monos!

Pete05

Rabona har en normalt veldig fin podcast med sine faste deltagere. Siste versjon før runde 10 var mange av de faste borte og Solbakken var gjestekommentator. Mulig jeg er negativ men B/G og Molde ble fremhevet og Brann snakket ned. Gikk både som lag og enkeltspillere. Er nok lenge til andre enn Dyngeland får være med på landslaget.

Superjack

Sesongen 24. Når serierunde 10 (Vet at Brann har en kamp ekstra) gjennomføres så kan det etter runden være enten Glimt, Brann eller Fredrikstad på tabelltopp. Og det kan skifte med alle disse 3 lagene i løpet av 2 dager

FFK må slå Tromsø med minst 4 mål. Ikke utenkelig.

Brann må slå Molde og er garantert på tabelltopp.

Er en spennende sesong.

Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on May 25, 2024, 09:40:43 AMSesongen 24. Når serierunde 10 (Vet at Brann har en kamp ekstra) gjennomføres så kan det etter runden være enten Glimt, Brann eller Fredrikstad på tabelltopp. Og det kan skifte med alle disse 3 lagene i løpet av 2 dager

FFK må slå Tromsø med minst 4 mål. Ikke utenkelig.

Brann må slå Molde og er garantert på tabelltopp.

Er en spennende sesong.


Jeg tror FFK får seg en aldri så liten smekk i dag. Nå har de svevd på en sky så langt med alle marginer med seg, men denne gangen forventer alle at de skal feie over TIL. Det er det langt fra sikkert at de klarer.

Spelaren

7-3-2 etter tolv mot 6-3-3 i fjor. Håper det kjem en formperiode nå etter EM.
Gå av.

esp123

Vi har et venstreback-problem. Kristiansen bidrar med nada offensivt, virker nesten som han mangler litt energi i spillet sitt, mens Soltvedt er altfor treg.

Får vi Torsvik oppe og går etter EM, så er det en solid oppgradering.

Corran

Quote from: esp123 on May 29, 2024, 20:22:34 PMVi har et venstreback-problem. Kristiansen bidrar med nada offensivt, virker nesten som han mangler litt energi i spillet sitt, mens Soltvedt er altfor treg.

Får vi Torsvik oppe og går etter EM, så er det en solid oppgradering.

Ja tror veien inn på laget for Torsvik er kort om han kommer i samme form som han hadde før skaden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kjell249

Ballberøringer i motstanders boks (snitt per kamp)

43.75 Brann
33.73 Glimt
33.36 Molde
29.00 Viking
27.70 Lillestrøm

https://www.vg.no/sport/fotball/i/25dlJR/eliteserien-brann-rotet-bort-poeng-mot-kristiansund

Ganske syke tall egentlig. 30% flere berøringer i snitt enn lag nr to (Bodø). Men, vi klarer ikke produsere store nok sjanser. Selv om vi også leder xG rating på nummer to (Molde) med 22%.
https://footystats.org/no/norway/eliteserien/xg
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Mye xG ikke forteller, så det tallet der bryr eg meg lite om. Blir tillagt altfor mye vekt.
Saludar a los monos!

Lasaron

Ja. Kristiansen virker å ha få gode kamper igjen i seg. Og Sol er for dårlig defensivt til å basere seg på. Kommer Torsvik seg i form, vil vi få en skikkelig oppgradering.

Klarer vi å omsette alle ballberøringene i boksen til en del flere mål, da blir vi vanskelige å holde unna topp seks, for å si det sånn.
Tren på langskudd

esp123

Da vi rykket ned i 2021 hadde vi tredje flest ballberøringer i motstanderens boks. Og flest cornere av alle!

krakra

Ballberøringer inne i 16-meteren er jo toegget. Det viser dominans, men det kan jo også være et tegn på litt omstendelighet på siste tredjedel. Det har dog gitt oss en del straffer, som forresten trolig er grunnen til at vi ligger så høyt på xGen.

Fusentast

 Flyttet til overgangstråden
I don't think you can the rules!

ostraume

Når det gjelder den luggingen offensivt så er det synd med skaden på Mathisen. Mathisen og Castro fit på hver sin side er gull slik Brann spiller.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Ja Savner Mathisen Spesielt nå når Blomberg ikke er i nærheten av der han bør og kan være.

Ellers så er det tett i toppen.
Når alle hengekamper er spilt kan vel viking, Brann og ffk alle ligge på samme poengsum med b/g 3 poeng foran og molde 1 poeng bak
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja, med mindre noen av de skal spille mot hverandre i hengekampene.
Tren på langskudd

Christian

Quote from: Lasaron on May 31, 2024, 05:58:03 AMJa, med mindre noen av de skal spille mot hverandre i hengekampene.
Molde og Viking møtes allerede til helgen.

Corran

Quote from: Lasaron on May 31, 2024, 05:58:03 AMJa, med mindre noen av de skal spille mot hverandre i hengekampene.
Viking møter Molde MEN kampen som Molde har spilt ekstra er ikke fra samme runde som de to Brann har spilt ekstra slik at den henge kampen for Molde kan likevel være en annen motstander enn Viking.
Dette Ref denne Osdal
https://www.ba.no/brannbloggen-arets-deiligste-seier-til-na/o/5-8-2639567
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Tror vi må se opp for Viking, mer enn Molde. FFK vil falle av.

Forresten fin kommentar fra Nordås etter TIL-FFK; - Det er mange kommentarer fra dem. De er høye i hatten og tror dem skal komme hit og kjøre over oss med dødballer og drøying.
Saludar a los monos!

opplett

Helt nydelig å gå inn i sommerpause med seier
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Pete05

Denne sesongen er viktigere enn jeg var klar over... TV2 melder dette, vi snakker store penger og kan fort ta en jafs innpå de to med mest penger på veldig kort tid. Regner at noen sitter og vurderer sjansen i dette vinduet. Fra TV2:

Takket være de norske lagenes prestasjoner i Europa de siste årene vil årets sesong i Eliteserien trolig være den viktigste noensinne.

Vinneren av Eliteserien vil nemlig havne rett i playoff til Champions League. Noe som betyr at man er to kamper (!) unna en plass i Champions League.

Skulle man tape playoffkampene, vil man gå direkte inn i Europa League-gruppespillet, som alene vil sikre premiepenger på over hundre millioner kroner.

Belfort

Hva er årsaken til at man tar en så lang pause nå, mens banene er på sitt beste, og bedre og være publikum nå, enn i desember?

fortune

Quote from: Belfort on June 01, 2024, 20:32:51 PMHva er årsaken til at man tar en så lang pause nå, mens banene er på sitt beste, og bedre og være publikum nå, enn i desember?

EM! Klubbfotballen tar alltid pause under innledende runder av internasjonale mesterskap.
First is first, second is nothing

opplett

EM? Men er usikker på hvorfor akkurat det er pause som starter to uker før første kamp
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Belfort

Quote from: fortune on June 01, 2024, 20:34:55 PM
Quote from: Belfort on June 01, 2024, 20:32:51 PMHva er årsaken til at man tar en så lang pause nå, mens banene er på sitt beste, og bedre og være publikum nå, enn i desember?

EM! Klubbfotballen tar alltid pause under innledende runder av internasjonale mesterskap.

Kan ikke skjønne det, enn så lenge ikke Norge er med, og i tillegg 2 uker før det begynner? Hva er det byråkratene i NFF tenker på?

Lasaron

Jeg tror at man som pamp i NFF har tilgang til billetter i EM, selv om Norge ikke er med. Det kan ha med det å gjøre. De kan ha ekte ferie i starten av juni, og "ferie" på jobb når EM starter.
Tren på langskudd

fortune

June 01, 2024, 21:06:00 PM #541 Last Edit: June 01, 2024, 21:11:47 PM by fortune
Det er neppe NFF som styrer dette, det er heller UEFA. Oppkjøringen til EM starter med privatlandskamper nå, hvor blant annet Norge skal spille noen oppgjør. Og det kan/bør også være spillere i eliteserien som deltar i EM for andre nasjoner, uten at jeg har helt oversikt.
First is first, second is nothing

Christian

Ja, dette er vel bare en lang rekke internasjonale datoer. Ryddig og greit, egentlig. Selv om det blir litt kjedelig når Norge ikkje er med.

Lasaron

Stemmer. Det er landslagspause.
Tren på langskudd

Superjack

Om Brann fortsetter med ineffektiviteten de har vist i vår, også videre i sesongen, så kommer det til å koste seriegullet.

Brannsupporter.

andreas1989

Hva vet vi egentlig om planene for ferien? Spillerne er vel nå gått på ferie, men når returnerer de? Og blir det noen treningskamper? Før i tiden hadde man vel til og med noen innlagte treningsleire i pausen inne i Sogn?

Lasaron

De skal ha treningskamp mot KBK (sic).
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on June 02, 2024, 15:39:48 PMDe skal ha treningskamp mot KBK (sic).
Ja og det skjer i Bergen fredag 21. juni.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Er det lov å si kjedelig?

Gulløl

Mener Horneland sa i går at fellestreningene starter igjen 12 juni.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up