• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømsgodset - Brann; Søndag 3. desember, kl 1700

Started by Churchill, November 27, 2023, 00:09:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vekkreist

Det som er mest ..kanskje ..mest å bekmyre seg over, er at det blir såpass kaldt at ikke Brann får satt igang eget pressspillet ...rett og slett pga kulden inn mot lungene til spillere.. at de rett og slett ikke orker løpene sine...


Blir spennende til slutt dette!

Lasaron

Nå melder Yr 8-9 minus og vindstille.

Om Brannspillerne blir fortere utslitt av å presse høyt, så kan jo en mulig løsning være at Hornis bytter litt tidligere enn han pleier. Alle blir jo ikke tom samtidig.
Tren på langskudd

pidre

November 30, 2023, 10:53:38 AM #52 Last Edit: November 30, 2023, 13:38:04 PM by pidre
Godset har vunnet 4 av de 5 siste, mot RBK, Tromsø, Viking og Odd. Det er sterkt, og spesielt resultatene mot Viking og Tromsø gleder - vel, grusingen av RBK og Odd varmer det også.

Vi vant 1-0 hjemme etter mål av Wassberg (ass Castro). Vi hadde mye ball (71 %), men Godset parkerte bussen, og Myhra stod godt.

Godset spiller ikke offensiv fotball, de vil legge seg lavt, og satse på overganger og dødball. Vi må passe oss for Stengel, Mehnert og spesielt Valsvik på dødball.   


 
Saludar a los monos!

Hickok

Quote from: Lasaron on November 30, 2023, 08:13:58 AMNå melder Yr 8-9 minus og vindstille.

Om Brannspillerne blir fortere utslitt av å presse høyt, så kan jo en mulig løsning være at Hornis bytter litt tidligere enn han pleier. Alle blir jo ikke tom samtidig.

Det stiger stadig. Nå er Yr oppe på -5 og ingen vind under kampen.

Lasaron

Tren på langskudd

Larsendos

December 01, 2023, 12:46:07 PM #55 Last Edit: December 01, 2023, 13:59:48 PM by Larsendos
Afrikanerne til Viking sliter forhåpentligvis litt i kulden de og.

Churchill

Det er ca -10 her i Oslo-området nå. De værmeldingene jeg følger, spår omtrent samme temperatur nå kampen spilles i Drammen. Det er nok innenfor for NFF.
...we shall never surrender.

Hickok

Det er ikke kritisk kaldt i Oslo området nå. Blir det ikke kaldere enn nå, så er det problemfritt å spille på søndag.

Churchill

Jeg bor på Nesodden, som nok er litt mildere enn Drammen. Her er det -8 nå og det samme i morgen. Ikke plagsomt kaldt, så dette går nok. Til alle dere hundretusener av bergensere som skal se kampen på stadion; kle dere godt.
...we shall never surrender.

ostraume

"-8, ikke plagstomt kaldt"? Du har vært for lenge på Østlandet. Var -5,5 i går i sentrum, satans kaldt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Jeg er på Fornebu nå, og har vært ute og vaset litt rundt i dag, og det er ikke veldig kaldt. Relativt tørr luft og ingen vind gjør at det ikke er så galt. Det er meldt omtrent akkurat det samme i Drammen i morgen, så jeg tror ikke vi skal legge for mye vekt på været. Det var sikkert like kaldt i Åsane i opplevd kulde de siste to dagene, så dette blir bra.

Superjack

Ekstremt stor forskjell på kaldt der det er vindstille og tørr luft eller ved kysten med fuktig og litt vind.

Spillerne bør ha stilongs tenker jeg. Men de klarer seg nok greit.

For dem på tribunene.
Ta på ull under, og tykke ullsokker i sko som det er plass i. Og lue og skikkelige votter.


Brannsupporter.

Sugrettengubbe

Det er helt j... kaldt i drammen. Fikk frost bitt av å gå fra bilen til hotellet uten hansker. Nå var det -16. Så litt bedre i morgen. Men kle dere godt før kampen.

pidre

Hvordan er VÆRET i Drammen?

Yr melder -9 kl 17, men det som mer interessant - flau vind, og vindkast på opptil 2 m/s (har alltid trodd at vindkast var raskere greier).

Lufttrykket er meldt til 1019 HPa, og luftfuktigheten til 76 prosent. Det vil FØLES som -12, mens duggpunktet vil ligge på -13.

Noe nytt om laget?

Saludar a los monos!

Pete05

Quote from: pidre on December 03, 2023, 09:23:33 AMHvordan er VÆRET i Drammen?

Yr melder -9 kl 17, men det som mer interessant - flau vind, og vindkast på opptil 2 m/s (har alltid trodd at vindkast var raskere greier).

Lufttrykket er meldt til 1019 HPa, og luftfuktigheten til 76 prosent. Det vil FØLES som -12, mens duggpunktet vil ligge på -13.

Noe nytt om laget?



Akkurat nå, målt på utsiden av banen. -11,1 føles som -16,2. Luftfuktighet 84%.

Hickok

Den store spenningen i dag blir, utenom sølvkampen, hvem som har flest fans på stadion. Det blir neppe mer enn maks halvfullt i dag. Bortefeltet på rundt 1150 plasser har vært utsolgt en uke, så det er vel ikke usannsynlig å anta at det er minst halvparten så mange som det på hjemmefeltene nær bortefeltet i tillegg. Spørsmålet er om det er mer enn 2000 røde tilstede, og dermed like mange som hjemmesupporterne.

Superjack

Blir nok kamper.
Men litt spesielt når norgescup i langrenn blir avlyst på grunn av kulde, samtidig som fotballen skal rulle i samme temperaturer.

Også så bør noen ta med seg dette til NFF og få fortgang i å forstå at fotball i Norge i månedene desember til midten av mars ikke har naturen på sin side.

Siden jeg har så lite tiltro til NFF ledelsen og byråkratiet som jeg har, så blir jeg ikke overrasket over om at den egentlige grunnen til at norsk fotball tar pause i fineste sommeren er at NFF delegatene selv vil ha ferie da, mer enn denne greien om å legge til rette for ecuplag.
Brannsupporter.

Hickok

Statistisk er vel første uken i desember normalt spillbar temperaturmessig, men det burde vært cupfinalen som gikk denne helgen. Siste serierunde burde vært sist helg. Opplegget i år er vel noe som har en relativt stor sjanse for å mislykkes, og normalt er det bare noen få kamper som har betydning i siste runde. Hvor mange hadde kommet på kamp denne helgen om ikke det var slik at 75% av kampene har betydning? De to kampene uten betydning vil vel vise det antar jeg.

Gulløl

Et klipp fra artikkel, Drammens Tidende melder i dag:
På spørsmål om hvordan dagen blir, er Walløe klar i sin tale: - Det er veldig kaldt, det er det som er hovedbudskapet. Det blir kaldt og tørt. Det blir litt skyer på starten, men de skal trekke sørover. Jeg regner med at det blir fint vær, med delvis sol, sier han, og opplyser at det blir rundt ti minusgrader på dagen. - Det er veldig kaldt, uvanlig kaldt. Snittet ville vært på rett under null grader for årstiden, mer enn ti minusgrader er kaldere enn normalt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: Superjack on December 03, 2023, 10:27:56 AMBlir nok kamper.
Men litt spesielt når norgescup i langrenn blir avlyst på grunn av kulde, samtidig som fotballen skal rulle i samme temperaturer.

Også så bør noen ta med seg dette til NFF og få fortgang i å forstå at fotball i Norge i månedene desember til midten av mars ikke har naturen på sin side.

Siden jeg har så lite tiltro til NFF ledelsen og byråkratiet som jeg har, så blir jeg ikke overrasket over om at den egentlige grunnen til at norsk fotball tar pause i fineste sommeren er at NFF delegatene selv vil ha ferie da, mer enn denne greien om å legge til rette for ecuplag.
Stor forskjell på -18-19 som det er på Gålå og -9-10 som det meldt i Drammen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Å henge seg opp i følt temperatur gir bare mening hvis du også gjør det til vanlig, der du bor og ferdes. Året rundt. Det er nok å vite at hvis det er forskjell på veldig våt og veldig tørr luft, og mye og lite vind.
Tren på langskudd

Kjell249

Følt temperatur er bare viktig slik at du kan ta på deg nok klær. De utsetter ikke kamper, for at de er redd for at spillere kommer til å fryse. NFF må ivareta spillernes helse, og da er det skader på lunger de er bekymret for. Så da er det faktisk temperatur som har noe å si. -10 skader ikke lungene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Akkurat nå spilles Kongsvinger-Kristiansund. Der er det tre grader kaldere enn det skal være i vår kamp.
Tren på langskudd

ostraume

Og Myrlid på benken, igjen. Ikke noen særlig suksess det utlånet. Det er vel kun Holten som har tatt plass på laget av våre tre utlånte til OBOS.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Thore P inn for Crone, ellers samme lag. Blomberg på benken.
Tren på langskudd

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

Hvem er hardcore nok til å stå i bar overkropp med pyro i begge hender over hodet ved kampstart ? ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vekkreist

Helvete.. seff er det Mennert som scorer mot oss.

Kjipt å møte et Godset i form til akuratt denne kampen!


Vi må spise oss igjen nå

Eivind


Gud


vekkreist

Godset... kom igjen.. dere har ingenting å spille for!


vekkreist

Quote from: Gud on December 03, 2023, 17:28:09 PMLukter at vi mister sølvet på målstreken.

Ja.. og det ville faktisk være uendelig kjip.. "typisk Brann" liksom

Men det er lenge igjen!

krakra

Når motstander klarer å etablere et visst press mot oss, så ser man at det er en overdrivelse å si at Soltvedt kamuflerer tempoproblemene sine bra. Godset angriper helt bevisst bak ham.

Angrepsspillet vårt er treigt og fantasiløst, som det dessverre har vært for mange ganger i høst. Tror vi må håpe at noen gode enkeltprestasjoner skal berge oss i dag, men det blir vanskelig - for Godset er gode defensivt.

Eivind


vekkreist

Ja.. akuratt nå er ikke magefølelsen god.

Må vi virkelig håpe at VIF og RBK vinner ikveld??  Det hadde vært en festbrems det!

Spelaren

Dårlig over hele fjølen i dag, fryst fast i plasten?
Gå av.

vekkreist


krakra

Sery Larsen er i alle fall helt ute av det i dag.

stigh

Historisk denne soesongen, så er det et "bra" tegn at dårlig første.
Da pleier vi å være ekstremt dominerende i motsatt omgang. Tipper 2-4 til oss

vekkreist

Var det faktisk selvmål av Sery Larsen??

Helsike, da har han hatt en virkelig elendig dag på jobb!

Kagain

Sery Larsen har ikke vært helt heldig i dag. Men Valsvik hos Godset har gjort bra greier. Denne Hoff Melkersen er også en skummel type for Brann. Han kan fint pirke inn et mål eller to før kampen er over.

Quote from: Joggi Bogga on December 03, 2023, 16:05:57 PMHvor streamer dere den?

Direktesport via Alt+ hos BA.

esp123

Vi sliter med å spille oss igjennom presset. Få på Heggebø og slå opp på han. Forbi presset.

vekkreist

Quote from: esp123 on December 03, 2023, 17:51:31 PMVi sliter med å spille oss igjennom presset. Få på Heggebø og slå opp på han. Forbi presset.

Enig!

krakra

Tror ikke det skjer noen bytter. Hadde det vært noen yngre som leverte det Sery Larsen, Mathisen, og Soltvedt har levert så tror jeg de hadde røket, men jeg tror nok alle får fornyet tillitt.

Om noen tas ut, så er det Mathisen. Da kommer nok Kartum inn, og Børsting flyttes opp.

Billy Elliott

Vi klarer ikke å spille oss gjennom presset, og Godset sine fem bak har full kontroll på alt som blir slått langt. Her må Heggebø inn ved pause.

Hvis det først begynner å renne på her, og Viking snur det mot RBK kan vi fort ende opp uten Europa neste år.

Virker som spillerne la igjen siste rest på tanken mot B/G.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Altså spilleforholdene preger åpenbart kampen. Det er hardt og glatt - flere spillere sliter med fotfestet. Det gjør det vanskeligere for Brann å spille sitt spill. Det er nesten umulig å spille i rom på småflater. Sammenlignet med underlaget sist helg er dette en annen idrett.

nero

Quote from: krakra on December 03, 2023, 17:56:09 PMTror ikke det skjer noen bytter. Hadde det vært noen yngre som leverte det Sery Larsen, Mathisen, og Soltvedt har levert så tror jeg de hadde røket, men jeg tror nok alle får fornyet tillitt.

Kjepphestene skal alltid frem, ja. Sery har vært  en av våre beste i hele sesongen. Da bør vi kunne tilgi ham én svak omgang.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on December 03, 2023, 18:02:39 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 17:56:09 PMTror ikke det skjer noen bytter. Hadde det vært noen yngre som leverte det Sery Larsen, Mathisen, og Soltvedt har levert så tror jeg de hadde røket, men jeg tror nok alle får fornyet tillitt.

Kjepphestene skal alltid frem, ja. Sery har vært  en av våre beste i hele sesongen. Da bør vi kunne tilgi ham én svak omgang.
Jeg har ingen kjepphest mot Sery Larsen i alle fall, men han har vært elendig i dag.

nero

Kjepphesten er vel at de unge blir så fryktelig dårlig behandlet. Sery har vært svak, ja, men bør likevel fortsette og spiller seg nok opp i andre.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on December 03, 2023, 18:05:43 PMKjepphesten er vel at de unge blir så fryktelig dårlig behandlet. Sery har vært svak, ja, men bør likevel fortsette og spiller seg nok opp i andre.
Det er forskjellsbehandling, men jeg mente ikke at Sery Larsen bør byttes ut i pausen. Selv om han har vært banens dårligste så langt. Fortsetter han på dette nivået i starten av 2. omgang, så bør han tas ut tidlig.

Go Up