• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Bodø Glimt - Søndag 26. november, kl 1700

Started by Churchill, November 14, 2023, 15:05:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Rbk kommer til å bli herjet med i Stavanger. Den klubben er i fullstendig oppløsning. Ekstremt surt om sølvet skulle ryke i Drammen og samtidig tenke tilbake på poengtapene mot bitte lille Sandefjord...

Lasaron

Perfekt om Rosenborg reiser seg mot Viking, og Maalen får forlenget kontrakt.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig: Det var utrolig mye VAR-greier i går. Det tok litt piffen ut av engasjement. Nå har Brann resultatmessig hatt stor nytte av VAR i år, men få det vekk likevel.
Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: Dickens on November 27, 2023, 09:20:57 AMRbk kommer til å bli herjet med i Stavanger. Den klubben er i fullstendig oppløsning. Ekstremt surt om sølvet skulle ryke i Drammen og samtidig tenke tilbake på poengtapene mot bitte lille Sandefjord...
Viking har også tapt poeng mot lag nede i bunnen. Tromsø tapte nettopp hjemme mot tabelljumbo Aafk.

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on November 27, 2023, 09:49:07 AMForøvrig: Det var utrolig mye VAR-greier i går. Det tok litt piffen ut av engasjement. Nå har Brann resultatmessig hatt stor nytte av VAR i år, men få det vekk likevel.

Det er måten VAR blir brukt på i ES som er under enhver kritikk, i Premier League eller LA liga ville det gått mye kjappere fra VAR hadde blitt koblet inn, til det hadde kommet en avgjørelse. Det var AAAAALT for mye ventetid etter hver scoring.

Corran

Premier league er vel ikke rett liga å dra fram ang bruk av VAR ford er er det jo helt vilt.
Er vel eneste stedet som er verre enn i Norge.

Få vekk faenskapet og gi dommerne mulighet til å bli bedre.
Gi de fast jobb slik at de kan bruke uken mellom kampene til å forbedre og forberede seg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Problemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Quote from: Corran on November 27, 2023, 11:07:26 AMPremier league er vel ikke rett liga å dra fram ang bruk av VAR ford er er det jo helt vilt.
Er vel eneste stedet som er verre enn i Norge.
Er det egentlig så gale? Ingen liga i verden som engasjerer mer enn PL. Også der man klaget mest på dommeravgjørelser før VAR.



fortune

Quote from: ostraume on November 27, 2023, 11:21:47 AMProblemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.

Vi fikk ett mål fra VAR og mistet et annet. For sånne som meg, som mener at dommerfeil jevner seg ut over tid, er VAR utelukkende et onde.

Ekstremt hatsk stemning i retning dommer for åpenbare feil er heller ikke å forakte:)
First is first, second is nothing

Erlend

Lær av rugby der man har hatt "VAR" i mange Ã¥r: 

NÃ¥r det er VAR-situasjon, som skjer veldig mye oftere per kamp enn i fotball, sÃ¥ kommer det opp pÃ¥ storskjerm hva dommerne og VAR-bussen ser pÃ¥ og samtalen mellom dem spilles ogsÃ¥ over høyttaleranlegget.  NÃ¥r avgjørelsen er tatt forklarer dommerne avgjørelsen sin over anlegget.  Tror en lignende praksis ble brukt under kvinnenes VM i sommer siden det foregikk i rugby-land

ostraume

Quote from: fortune on November 27, 2023, 11:31:28 AM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 11:21:47 AMProblemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.

Vi fikk ett mål fra VAR og mistet et annet. For sånne som meg, som mener at dommerfeil jevner seg ut over tid, er VAR utelukkende et onde.

Ekstremt hatsk stemning i retning dommer for åpenbare feil er heller ikke å forakte:)

Den annulerte scoringen hadde fort også blitt flagget dersom VAR ikke var en ting. Nå er det jo tunge flagg som gjelder, så har liten tro på at de hadde gått opp i opp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Erlend on November 27, 2023, 11:57:25 AMLær av rugby der man har hatt "VAR" i mange Ã¥r: 

NÃ¥r det er VAR-situasjon, som skjer veldig mye oftere per kamp enn i fotball, sÃ¥ kommer det opp pÃ¥ storskjerm hva dommerne og VAR-bussen ser pÃ¥ og samtalen mellom dem spilles ogsÃ¥ over høyttaleranlegget.  NÃ¥r avgjørelsen er tatt forklarer dommerne avgjørelsen sin over anlegget.  Tror en lignende praksis ble brukt under kvinnenes VM i sommer siden det foregikk i rugby-land

Høres ut som en liten stemningsdemper, det der. "Hysj! Vær Stille! Vi vil høre hva de sier," hveses det i benkeradene mens dommerne snakker sammen.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Corran on November 27, 2023, 11:07:26 AMFå vekk faenskapet og gi dommerne mulighet til å bli bedre.
Gi de fast jobb slik at de kan bruke uken mellom kampene til å forbedre og forberede seg

Totalt enig.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: ostraume on November 27, 2023, 12:13:59 PM
Quote from: fortune on November 27, 2023, 11:31:28 AM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 11:21:47 AMProblemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.

Vi fikk ett mål fra VAR og mistet et annet. For sånne som meg, som mener at dommerfeil jevner seg ut over tid, er VAR utelukkende et onde.

Ekstremt hatsk stemning i retning dommer for åpenbare feil er heller ikke å forakte:)

Den annulerte scoringen hadde fort også blitt flagget dersom VAR ikke var en ting. Nå er det jo tunge flagg som gjelder, så har liten tro på at de hadde gått opp i opp.
Den ene annulleringen hadde stått (de dømte mål og så grep var inn) og det ene målet hadde blitt avvinket for offside.
Så det hadde gått litt opp i opp i går.

Men dette med offisde er langt fra det verste med VAR i min bok. Det er de ulike tolkningene på forskjellige situasjoner. I samme runde kan det være 2 like situasjoner og 2 ulike avgjørelser.
Når Var skal brukes virker også litt tilfeldig.
Og så lenge dommerne mangler litt spilleforståelse så blir det jo feil uansett

Edit: At det er forskjellig antall kameraer på de forskjellige arenaene gjør jo også at det blir forskjellig fra stadion til stadion hvor mye de ser
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Corran on November 27, 2023, 13:08:30 PM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 12:13:59 PM
Quote from: fortune on November 27, 2023, 11:31:28 AM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 11:21:47 AMProblemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.

Vi fikk ett mål fra VAR og mistet et annet. For sånne som meg, som mener at dommerfeil jevner seg ut over tid, er VAR utelukkende et onde.

Ekstremt hatsk stemning i retning dommer for åpenbare feil er heller ikke å forakte:)

Den annulerte scoringen hadde fort også blitt flagget dersom VAR ikke var en ting. Nå er det jo tunge flagg som gjelder, så har liten tro på at de hadde gått opp i opp.
Den ene annulleringen hadde stått (de dømte mål og så grep var inn) og det ene målet hadde blitt avvinket for offside.
Så det hadde gått litt opp i opp i går.

Men dette med offisde er langt fra det verste med VAR i min bok. Det er de ulike tolkningene på forskjellige situasjoner. I samme runde kan det være 2 like situasjoner og 2 ulike avgjørelser.
Når Var skal brukes virker også litt tilfeldig.
Og så lenge dommerne mangler litt spilleforståelse så blir det jo feil uansett

te author=Larsendos link=msg=610362 date=1701081061]
Quote from: Corran on November 27, 2023, 11:07:26 AMPremier league er vel ikke rett liga å dra fram ang bruk av VAR ford er er det jo helt vilt.
Er vel eneste stedet som er verre enn i Norge.
Er det egentlig så gale? Ingen liga i verden som engasjerer mer enn PL. Også der man klaget mest på dommeravgjørelser før VAR.

[/quote]
Ja det er så gale.
Og jeg var før denne sesongen for VAR.
Underveis ble jeg tvilende og mente at vi nok må ha det siden alle andre har det.
Og nå når sesongen er nesten ferdig sier jeg få vekk faenskapet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

2-1 til Brann er mitt tips. Vi har full kontroll, men så slipper vi Godset til på slutten. Mehnert får sitt obligatoriske mål mot Brann, og Dyngis må nok en gang tåle at smultringen ryker de siste minuttene.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ACHTUNG

Jeg er for VAR, men jeg vil ha raskere avgjørelser.

fortune

Quote from: ostraume on November 27, 2023, 12:13:59 PM
Quote from: fortune on November 27, 2023, 11:31:28 AM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 11:21:47 AMProblemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.

Vi fikk ett mål fra VAR og mistet et annet. For sånne som meg, som mener at dommerfeil jevner seg ut over tid, er VAR utelukkende et onde.

Ekstremt hatsk stemning i retning dommer for åpenbare feil er heller ikke å forakte:)

Den annulerte scoringen hadde fort også blitt flagget dersom VAR ikke var en ting. Nå er det jo tunge flagg som gjelder, så har liten tro på at de hadde gått opp i opp.

Tunge flagg ja, men linjedommerne skal markere offside etter at situasjonen er avsluttet/ballen går i mål om de har sett noe. Og det skjedde ikke på den vi fikk annullert etter VAR-sjekk.
First is first, second is nothing

Erlend

Intet mindre enn 4 mann på rundens lag.

Castro, Finne, Heltne Nilsen og Horn Myhre er alle inne

Superjack

Quote from: andreas1989 on November 27, 2023, 08:56:55 AMVIF er ligaens verste hjemmelag mens TIl er ligaens beste bortelag. Et desperat VIF som skal prøve å ta iniativet fra start tror jeg passer TIL perfekt. Og hvorfor skulle ikke Viking kunne klare å vinne komfortabelt mot RBK når Godset klarer det på Lerkendal?

Tror uansett at Brann maskineriet vil male Godset i stykker.


Kan vel aldri ha skjedd at det kan komme til en situasjon der jeg må håpe på både Vif og RBK....
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Erlend on November 27, 2023, 14:10:56 PMIntet mindre enn 4 mann på rundens lag.

Castro, Finne, Heltne Nilsen og Horn Myhre er alle inne
Skandale at ikke Jeff er der og
Btw rundens lag burde vært Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Brann var rundens lag.

Palle var outstanding, Børst var outstanding.

Var en kamp der kanskje eneste som spilte til 6 på børsen var Crone. Resten var fra 7-9.

Brannsupporter.

Larsendos

Quote from: Corran on November 27, 2023, 13:11:12 PM
Quote from: Corran on November 27, 2023, 13:08:30 PM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 12:13:59 PM
Quote from: fortune on November 27, 2023, 11:31:28 AM
Quote from: ostraume on November 27, 2023, 11:21:47 AMProblemet er at jeg ikke ønsker meg tilbake til tiden der storskjermen viser en klar onside på et mål som har blitt annulert for offside. 3-0 i går ville f.eks aldri blitt mål. VAR er et onde. Men fortsatt bedre enn alternativet.

Vi fikk ett mål fra VAR og mistet et annet. For sånne som meg, som mener at dommerfeil jevner seg ut over tid, er VAR utelukkende et onde.

Ekstremt hatsk stemning i retning dommer for åpenbare feil er heller ikke å forakte:)

Den annulerte scoringen hadde fort også blitt flagget dersom VAR ikke var en ting. Nå er det jo tunge flagg som gjelder, så har liten tro på at de hadde gått opp i opp.
Den ene annulleringen hadde stått (de dømte mål og så grep var inn) og det ene målet hadde blitt avvinket for offside.
Så det hadde gått litt opp i opp i går.

Men dette med offisde er langt fra det verste med VAR i min bok. Det er de ulike tolkningene på forskjellige situasjoner. I samme runde kan det være 2 like situasjoner og 2 ulike avgjørelser.
Når Var skal brukes virker også litt tilfeldig.
Og så lenge dommerne mangler litt spilleforståelse så blir det jo feil uansett

Quote from: Larsendos on November 27, 2023, 11:31:01 AM
Quote from: Corran on November 27, 2023, 11:07:26 AMPremier league er vel ikke rett liga å dra fram ang bruk av VAR ford er er det jo helt vilt.
Er vel eneste stedet som er verre enn i Norge.
Er det egentlig så gale? Ingen liga i verden som engasjerer mer enn PL. Også der man klaget mest på dommeravgjørelser før VAR.

Ja det er så gale.
Og jeg var før denne sesongen for VAR.
Underveis ble jeg tvilende og mente at vi nok må ha det siden alle andre har det.
Og nå når sesongen er nesten ferdig sier jeg få vekk faenskapet

Jeg er enig med deg i at vi ikke trenger det i Norge. I tillegg blir det ingen konsekvenser når det gjøres feil. I PL blir man i det minste degradert.

Larsendos

November 27, 2023, 15:38:19 PM #123 Last Edit: November 27, 2023, 15:40:22 PM by Larsendos
Quote from: andreas1989 on November 27, 2023, 08:56:55 AMVIF er ligaens verste hjemmelag mens TIl er ligaens beste bortelag. Et desperat VIF som skal prøve å ta iniativet fra start tror jeg passer TIL perfekt. Og hvorfor skulle ikke Viking kunne klare å vinne komfortabelt mot RBK når Godset klarer det på Lerkendal?

Tror uansett at Brann maskineriet vil male Godset i stykker.

VIF er favoritter. De er et mye bedre lag enn de var tidligere. Om man er uenig, er det penger å hente på oddsen.

Når(hvis) Viking leder og når(hvis) Haugesund leder, er det jo Tromsø som må ha mål.

Lasaron

Quote from: Corran on November 27, 2023, 15:13:20 PM
Quote from: Erlend on November 27, 2023, 14:10:56 PMIntet mindre enn 4 mann på rundens lag.

Castro, Finne, Heltne Nilsen og Horn Myhre er alle inne
Skandale at ikke Jeff er der og
Btw rundens lag burde vært Brann

Tenkte det samme. Var det virkelig to stoppere i runden som var bedre enn ham? Han eide Femi, og hadde mange fine raid og spill.
Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: Lasaron on November 27, 2023, 16:25:04 PM
Quote from: Corran on November 27, 2023, 15:13:20 PM
Quote from: Erlend on November 27, 2023, 14:10:56 PMIntet mindre enn 4 mann på rundens lag.

Castro, Finne, Heltne Nilsen og Horn Myhre er alle inne
Skandale at ikke Jeff er der og
Btw rundens lag burde vært Brann

Tenkte det samme. Var det virkelig to stoppere i runden som var bedre enn ham? Han eide Femi, og hadde mange fine raid og spill.
Det er nok mange unnskyldninger fra Glimt-leiren etter denne kampen. Men jeg var overrasket over at Pemi startet. Hans flyrute den siste uken:
Mandag - Kamerun -> Libya
Onsdag - Libya -> Bodø
Lørdag - Bodø -> Bergen

Lasaron

I tillegg til unnskyldningene, er det en fyr som skryter av at de vant andre omgang.
Tren på langskudd

Aspmyra

Ingen unnskyldninger. Forsvaret spilte naivt ut fra forholdene. Dårlig gjennomført kamp, mange står til stryk. Det jeg tror du opplever fra Glimtfans er litt mer likegyldighet til denne kampen enn om den faktisk betydde noe rent tabellmessig. Aldri greit å tape 4-0, så vi er naturligvis lettet over at man fikk pyntet på resultatet, men spillet sto til stryk som sagt.

Glimt hadde nok håpet at kampen skulle gå litt roligere for seg, men man kan umulig ha forventet det.

Brann spilte utrolig bra, og jeg mener de hadde fortjent et enda bedre resultat.

I tillegg til at kampen var ubetydelig for Glimts del, så var det en god trøst at TIL ikke klatret på tabellen.
odø/Glimt førr evig!

ostraume

Det er klart at lagene kommer på banen med vidt forskjellig tenningsnivå. Årets nest største kamp for Brann. Transportetappe etter gullet og før Europa for Glimt.

Når det er sagt så skjønner jeg at Knutsen er skuffet over manglende karakter i laget sitt. Prestasjonen kan nesten ikke Glimt være bekjent av.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Så betyr vel kampen langt mer for Knutsen som Bergenser(som ble kastet ut av Brann) enn den vil gjøre for noen av spillerne.

ostraume

Quote from: andreas1989 on November 28, 2023, 11:59:48 AMSå betyr vel kampen langt mer for Knutsen som Bergenser(som ble kastet ut av Brann) enn den vil gjøre for noen av spillerne.

Ja, det kan nok hende. Men typen er vel en beinhard perfeksjonist som blir oppriktig eitrande dersom det er daff holdning i laget. Sånn sett ligner han vel mye på Horneland.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up