• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Bodø Glimt - Søndag 26. november, kl 1700

Started by Churchill, November 14, 2023, 15:05:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Ja, sånn klimatisk så passer dette Glimt bedre enn oss. Sånn tung gressmatteaktig passer det oss bedre enn dem.
Tren på langskudd

Churchill

Quote from: Nixon on November 17, 2023, 10:06:12 AMhttps://www.ba.no/folg-brann-bodo-glimt/s/5-8-2443896?p=lc-6778437-40228-bergensavisen

Det blir æresvakt på Stadion neste søndag.

Liker det ikke, selv om Horneland sier at det er en «no brainer». Men tross alt ikke en veldig stor sak.


Tenk på alle de lagene som skal stå æresvakt for oss i årene som kommer ;)
...we shall never surrender.

RepublikkenBergen

Når man ser på værmeldingen, så kommer det til å være mye vann på banen når kampen starter...

Corran

Quote from: Lasaron on November 24, 2023, 21:36:52 PMJa, sånn klimatisk så passer dette Glimt bedre enn oss. Sånn tung gressmatteaktig passer det oss bedre enn dem.
Klimatisk er det vel mer vestlandsvær enn nordlansk vær akkurat nå.
Eller kanskje det er likt De har vel minus 4 der oppe nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Kanskje. I løpet av et helt år, hvor sludder det mest? Jeg tipper Bodø.
Tren på langskudd

Hickok

Det blir Bodø vær, ja. 3-4 grader, regn og vind. Uten vind, intet Bodø vær.

Lasaron

Bare Sande, Ruben og Blomberg er ute med skade. Ingen er ute med karantene. Med tanke på siste kamp er Børst, Felix, Japhet og Sønnen i faresonen for karantene ved gult kort. Men ligger vi an til å vinne mot slutten, er det bare å pådra seg gult kort for å sikre seieren. Denne er viktig.
Tren på langskudd

Superjack

Seier her sikrer i praksis minst 3. plass og Ecup i 2024. Så ja, her er det bare å gå all-in på slutten om det behøves.
Brannsupporter.

pidre

November 26, 2023, 11:32:52 AM #58 Last Edit: November 26, 2023, 12:28:06 PM by pidre
Svein Oddvar Moen dømmer (har han sluppet ut?).
Saludar a los monos!

Gulløl

November 26, 2023, 12:10:43 PM #59 Last Edit: November 26, 2023, 12:13:08 PM by Gulløl
Det store spørsmålet alle lurer på. Har undervarmen vært slått på siste dagene på Brann Stadion ? Start klarte å spare 150.000 kr ;)

Vi kan gjerne le av Start men Brann har tabbet seg ut på dette området også en gang.
https://www.dagbladet.no/sport/skandaleforhold-pa-brann-stadion---her-er-det-fullstendig-idiotisk-a-spille/70380314
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

fortune

Lagoppstilling:

1 Mathias Dyngeland
13 Svenn Crone
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
17 Joachim Soltvedt
8 Felix Horn Myhre
19 Sivert Heltne Nilsen
10 Frederik Børsting
14 Ulrik Mathisen
11 Bård Finne
9 Niklas Castro

Crone velges foran Thore og Kartum starter på benken. Ellers var det vel få spørsmålstegn rundt laguttaket.
First is first, second is nothing

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Pete05


pidre

Spent på hvordan Soltvedt løser dette.

Tror vi må vinne denne for å unngå 4.plassen.
Saludar a los monos!

esp123

Virker ikke ideelt å stå i ro så lenge i dette været...

esp123


krakra

Finne og Heltne Nilsen er i fyr og flamme i dag. Hele Brann er gode, men de to dominerer.

pidre

Saludar a los monos!

andreas1989

Ingen må gå!

Spør Kjetil Knutsen hva som er hans to verste omganger i Glimt og svaret sier seg selv.

Livredd for at det kommer bud på Dyngeland og Finne. De er ikke alene om å levere men dette kan ikke forsette.

SeLyren

Dette var saker. B/G ble rundtspilt i 47min.
Får ikke håpe de skrur av.

Billy Elliott

Finne har ikke levert som dette på lang tid. Det skal også nevnes.

Nesten påfallende hvor god SHN er. Helt motsatt reaksjon fra sist det stormet rundt han.

Soltvedt og Castro er også helt konge utpå der. Setter ikke en fot feil.

Spørsmålet er nå om KK vil risikere noe for å redde denne kampen, eller om stjernene nå byttes ut i tur og orden og Pellegrino forblir på benken.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Saludar a los monos!

andreas1989

Pellegrino måtte inn, har det vært et snev av rom er det i korridoren mellom Crone og Pallesen.

Men drit i det, 7 mål på Castro på 7 kamper?

pidre

Saludar a los monos!

Finfin respons

Kanskje.

Finfin respons

Kanskje.

Finfin respons

Det har vært skrevet om Sivert den siste uken. I denne tråden vil jeg slå fast: Sivert har snakket med blod i denne kampen. Branns desidert beste spiller i denne andre omgangen og den første var ikke dårlig.
Kanskje.

Erlend

Quote from: Finfin respons on November 26, 2023, 18:52:59 PMDet har vært skrevet om Sivert den siste uken. I denne tråden vil jeg slå fast: Sivert har snakket med blod i denne kampen. Branns desidert beste spiller i denne andre omgangen og den første var ikke dårlig.

Hadde vi ikke hatt to tomålsscorere her hadde han vært soleklart banens beste.  Det snakkes ofte om spisser som er et angrep aleine, i kveld er Sivert en midtbane aleine

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Noen som vet hvorfor Børst gikk av i pausen? For han var meget god første 30-35 minuttene og vant noe enormt med dueller.
Brannsupporter.

David

Dette må vel være en av Siverts beste kamper i karrieren? Er rimelig skeptisk til hans videre Brann-karriere, men rett skal være rett, i denne kampen var han helt enorm.

Hickok

Quote from: Superjack on November 26, 2023, 21:09:48 PMNoen som vet hvorfor Børst gikk av i pausen? For han var meget god første 30-35 minuttene og vant noe enormt med dueller.

Må ha vært en kjenning av noe slag.

Corran

For en førsteomgang og for en kamp.
Her var hele laget påskrudd og ingen leverte til under 7 på børsen.

SHN var enorm, Pallesen strødde crossere, Crone var tilbake der han var på sitt beste i 1 div. Kunne nok gitt et par innlegg til. Mathisen viser at han er en strålende spiller og Finne skylder eg en unnskyldning siden jeg ville benke ham. Han var tilbake på sitt beste.
Og tenk om vi kunne spilt med Castro en hel sesong og ikke bare noen enkelt kamper.

Nei dag sto laget virkelig fram og ga oss en verdig stadion avslutning

Har vel egentlig ikke noe negativt å si om laget i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Tenk at Sivert Heltne Nilsen er på toppen av karrieren i en alder av 32 år. Imponerende!

Erlend

Quote from: Hickok on November 26, 2023, 21:12:32 PM
Quote from: Superjack on November 26, 2023, 21:09:48 PMNoen som vet hvorfor Børst gikk av i pausen? For han var meget god første 30-35 minuttene og vant noe enormt med dueller.

Må ha vært en kjenning av noe slag.

Huse sa i pauseintervjuet at han hadde problemer med ryggen, uten å gi noe mer detaljer rundt det

Superjack

Takk for oppdatering ang Børst. Han fikk og gav noen gode trøkker i 1. omgang.

Bare positive bemerkninger å komme med etter denne kampen.

Kanskje hyggeligste er å se hvor enormt steg Palle har tatt steg i spillet med ball i bena.
Brannsupporter.

Lasaron

De første 55 minuttene var enorme. Etter Finne sin målgivende på 4-0 mente jeg at han var oppe og snuste på en tier. Jeg legger også merke til at i begge Brann sine to beste omganger i år har Finne vært essensiell. Tilfeldig? Neppe ;)

Castro er gåtefull, intelligent, god og kul.

Men Japhet er enda kulere. Han spiste opp denne Femi. Og er generelt grådig kul utpå der.

Og Sønnen. Som en skrev lenger oppe i tråden (og det var godt sagt), han var en hel midtbane alene. Jeg tror det er undervurdert hvor god han er til å lese spillet. For han er jo litt treig, og har vel bare en alminnelig motor. Men er likevel overalt.

De andre var også gode. Men en ekstra bukett til de jeg her har nevnt.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Finfin respons on November 26, 2023, 18:52:59 PMDet har vært skrevet om Sivert den siste uken. I denne tråden vil jeg slå fast: Sivert har snakket med blod i denne kampen. Branns desidert beste spiller i denne andre omgangen og den første var ikke dårlig.

Men det store spørsmålet: Spilte han for Brann eller å vise seg frem til andre klubber? Uansett, enorm kamp av Sønnen!

Christian

Japhet var kanon i dag. På alle måter. Feiringen etter å ha skjermet ut en ball helt på slutten var herlig.

For en kveld!

Pete05

Utrolig hvor viktig FHM er blitt for laget. Assist på mål 1 (og egentlig mål 2), 3 sist på mål 3 og vant ball før mål 4. I tillegg var han med på de to scoringene som ble annulert.

Sammen med SHN så utgjør det en veldig solid duo på midten.

Corran

Etter å ha sett Glimt sine stoppere og Jeff i dag så skjønner jeg ikke hvorfor de slapp han tilbake til Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Quote from: Corran on November 26, 2023, 23:45:28 PMEtter å ha sett Glimt sine stoppere og Jeff i dag så skjønner jeg ikke hvorfor de slapp han tilbake til Brann

Kjeks.

ChristianC????

Jeg tror denne seieren er så ufattelig mye viktigere enn folk tror, kan selfølgelig hende jeg tar feil.

Jeg tror at ikke bare å vinne, men å være bedre enn Bodø på både borte og hjemmebane gjør noe med moralen/psykologien til spillerne.

Det jeg mener med det er at nå til vinteren så kommer det garantert bud på noen Brann spillere, og det er her jeg tror overkjøringen mot Bodø har litt å si.

Brann spillerne kan ha sett det Bodø har gjort i serien og spesielt Europa til inspirasjon.
Kort eks:
Når Bodø slo ut AZ & kom til kvartfinale i Conference League, hvor samme lag neste år gikk til semifinale i samme cup eller 6-1 Roma.

Og med å vise at våres kamper mot AZ og Bodø borte & hjemme ikke bare var et «engangstilfelle», så kan det mentalt gi innstillingen på at de kan gjøre det samme selv og ha et stort ønske om å være med.

Det kan utgjøre at selv med klubber som er større enn Brann, så vil spillerne heller si nei til høyere lønn for å være med på et utvidet eventyr med Brann.
«1 år til»

Rett og slett, ingen ny Wolfe/Rasmussen opplegg til neste år.
De vil kjempe om Gull og utslagsrunder (først gruppespill) i Europa.

Som sagt, kan hende jeg tar feil, men jeg håper virkelig eg har rett her🙏

Lasaron

Brann lærte av bortekampen mot Glimt. Det holder ikke å være best og lede med to mål. Man må lede med tre eller fire mot Glimt. Så da gjorde Brann det nå. Smart.
Tren på langskudd

fortune

Ekstremt god førsteomgang, men Glimt gjør det også lett for oss ved å ta enorm risiko i frispillingsfasen på en elendig gressmatte. Det hjelper heller ikke at Knutsen velger Grønbæk på venstrevingen og reduserer effekten av det som ellers ville vært et veldig effektivt kontringsvåpen og direkte oppspillspunkt mot oss.
First is first, second is nothing

ACHTUNG

Godset virker ikke å være ferdige med sesongen og det er bare å legge merke til at Mehnert er på gang, det vil ikke bli a walk in the park i Drammen neste helg, vi møter tøffere motstand enn det Glimt stod for igår, for de gule er vel noe av det svakeste jeg har sett til nå av motstandere på Stadion i år og i uansett kamp hjemme og bort, bare slått av ubehjelpelige Ålesund. Jeg tror Brann er home free uansett med sølv, selv om det skulle bli poengtap eller tap i Drammen, for VIF kommer mininum til å ta poeng hjemme mot TIL og Viking kommer ikke til å få en storseier i Stavanger mot RBK. Sistnevnte er uansett mer sannsynlig enn at TIL vinner i Oslo. MEN, når alt det er sagt, så kommer Branns lagmaskin til å rulle videre mot Godset, det blir ballbesitttelse og ballek med Castro, Finne og Mathisen, sammen med Norges beste midtbane i ryggen. For la oss stikke fingeren i jorden; Brann er pr dato Norges beste lag, vi ender med 64 poeng, kanskje bare 3 eller 4 poeng bak Glimt til slutt.

Hickok

Det er egentlig ganske imponerende. Siden 16 lagsserien startet i 2009 hadde 64 poeng vunnet serien 6 av 14 ganger. Den høyeste poengscoren for 2.plass før i år er 62 poeng (2 ganger). 3.plass har aldri vært over 60 poeng før i år. Med andre ord er serien mye mer topptung enn den har vært på lenge, kanskje aldri før.

Snittpoengsum siden 2009:
1.plass 67,4 poeng
2.plass 57,9 poeng
3.plass 53,7 poeng

andreas1989

VIF er ligaens verste hjemmelag mens TIl er ligaens beste bortelag. Et desperat VIF som skal prøve å ta iniativet fra start tror jeg passer TIL perfekt. Og hvorfor skulle ikke Viking kunne klare å vinne komfortabelt mot RBK når Godset klarer det på Lerkendal?

Tror uansett at Brann maskineriet vil male Godset i stykker.

andreas1989

Det var forresten 9 år siden vi rykket ned i Mjøndalen i går, kontraster.

Go Up